محبوب ترین مدل های پارکت؛ انتخاب مدل‌های ترند

امروزه پارکت و لمینت را می‌توان در لیست محبوب‌ترین کف‌پوش‌های ایران و جهان قرار داد. شما می‌توانید پارکت را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تهیه کنید. چهار طرح محبوب برای پارکت وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سنگی، مرمری، چوبی و دکوراتیو اشاره کرد. شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون فضای مورد نظر و همین‌طور سلیقه خود، هرکدام از این طرح‌ها را خریداری کنید. در این مطلب از پارس آرای کوهستان، با محبوب ترین مدل های پارکت آشنا می‌شویم.

محبوب ترین مدل های پارکت؛ انتخاب مدل‌های ترند
محبوب ترین مدل های پارکت؛ انتخاب مدل‌های ترند

پارکت؛ نسل جدید کف‌پوش‌ها

کف‌پوش‌ها از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند. پارکت، سرامیک، موزاییک، وینیل، سنگی و چوبی از جمله این کف‌پوش‌ها هستند. در این میان، پارکت جدیدترین نوع کف‌پوش می‌باشد که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع عرضه شده است و می‌توانید از آن در انواع فضاها و دکوراسیون‌ها استفاده کنید.

استفاده از پارکت در منزل مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حفظ طراحی و ابعاد در فصول مختلف اشاره کرد. همچنین پارکت‌ها برای کودکان ایمن‌تر از سرامیک و سنگ هستند و در عین حال، ظاهری بسیار شیک دارند.

یکی از مزایای استفاده از پارکت، دوام بالای آن در مقایسه با سرامیک و کف‌پوش‌های دیگر است. همچنین پارکت نسبت به کف‌پوش‌های دیگر راحت‌تر تمیز می‌شود و این را هم می‌توان در لیست مزایای این کف‌پوش قرار داد.

در این باره خواندن مقاله ” پارکت چوبی | معرفی و بررسی این نوع از کفپوش برای فضاهای داخلی ” میتواند مفید باشد !

لزوم توجه به طرح پارکت در حین خرید آن

یکی از نکاتی که حتما باید در خرید پارکت به آن توجه کنید، موضوع مدل و طراحی پارکت است. علاوه بر کیفیت و برند تولید کننده، حتما به سبک طراحی، رنگ و مدل پارکت توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید کف‌پوشی مطابق با دکوراسیون فضا و همین‌طور سلیقه خود را انتخاب کنید.

امروزه پارکت‌ها در تکسچرها (Textures) و الگوهای (Pattern) متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برخی از پارکت‌ها دارای طراحی عریض هستند، برخی دیگر از مدل‌ها با مدل چورون (Chevron) به بازار عرضه می‌شوند، برخی دیگر از نوع طراحی درشت هستند و بعضی از مدل‌ها هم با مدل هرینگبون (Heringbone) به بازار عرضه می‌شوند.

از نظر تکسچر، پارکت‌ها را می‌توان در شش مدل محبوب دسته‌بندی کرد. مدل‌های وایربراش (Wirebrush)، دیسترسد (Distressed)، هند اسکرپد (Handscraped)، کات اند لوپ (Cut and Loop)، بربر (Berber) و فریز (Frieze) از جمله تکسچرهای ترند و محبوب برای پارکت هستند.

لزوم توجه به طرح پارکت در حین خرید آن
لزوم توجه به طرح پارکت در حین خرید آن

محبوب ترین مدل های پارکت کدام‌اند؟

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از پارکت به عنوان کف‌پوش، امکان ست کردن آن به دکوراسیون و به طور کلی فضای مورد نظر است. چرا که این کف‌پوش در مدل‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه شده است. شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود به سراغ کف‌پوش‌هایی با مدل‌های سنگی، چوبی، مرمری و دکوراتیو بروید که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

پارکت‌های چوبی؛ در لیست محبوب ترین مدل های پارکت

در لیست رایج‌ترین و محبوب ترین مدل های پارکت، پارکت‌های چوبی در صدر لیست قرار می‌گیرند. پارکت‌های چوبی به دلیل تنوع طرح و رنگ بسیار بالا، امکان استفاده در تقریبا تمام دکوراسیون‌های داخلی را دارند و تمام سلیقه‌ها را هم دربرمی‌گیرند. اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که پارکت‌های چوبی در فضاهای مختلفی مانند کلاسیک، مدرن و مینیمال استفاده می‌شوند.

پارکت‌های چوبی را می‌توانید در مدل‌های متنوعی مانند عریض، کوچک، راه‌راه، طرح چوب گنجشک، طرح چوب گردو و مدل‌های دیگر خریداری کنید. به زبان ساده‌تر، در انتخاب طرح برای پارکت‌های چوبی، دست بازی دارد و این مدل کف‌پوش‌ها می‌توانند تمام سلیقه‌ها را به خود جذب کنند.

پارکت‌های چوبی؛ در لیست محبوب ترین مدل های پارکت

پارکت‌های سنگی

پارکت‌های سنگی را می‌توان در لیست محبوب‌ترین کف‌پوش‌ها در ایران قرار داد که بیشتر هم در خانه‌های لوکس استفاده می‌شود. تصور کنید کف خانه خود را می‌توانید بدون نیاز به کندن، به طرح سنگی دلخواه تبدیل کنید. همچنین امکان انتخاب طرح و رنگ هم به راحتی برای شما وجود دارد. همین باعث شده است که پارکت‌های سنگی به یکی از محبوب ترین مدل های پارکت تبدیل شوند.

پارکت‌های سنگی در طرح‌های متنوعی از جمله راه‌راه، رگه‌دار و چند رنگ تولید می‌شوند. این تنوع باعث می‌شود که بتوانید از آن‌ها در انواع دکوراسیون‌ها استفاده کنید. همچنین به دلیل وجود رنگ‌بندی، شما می‌توانید این پارکت‌ها را حتی با مبلمان و رنگ‌آمیزی دیوارها هم طبق سلیقه خود ست کنید.

پارکت‌های طرح سنگ مرمر

درست است که سنگ مرمر هم نوعی سنگ به شمار می‌رود، اما به دلیل محبوبیت بسیار بالا، آن را می‌توان در دسته‌بندی جداگانه برای محبوب ترین مدل های پارکت قرار داد. پارکت‌های طرح سنگ مرمر در رنگ‌های بسیار زیادی عرضه می‌شوند و در نتیجه می‌توانید از آن‌ها در انواع سبک‌ها استفاده کنید. پارکت‌های سنگ مرمر معمولا طرح‌های یکسانی دارند، اما در برخی مدل‌ها، این طرح دستخوش تغییرات کوچکی شده است. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که پارکت‌های طرح سنگ مرمری را می‌توانید با توجه به دیزاین فضای مورد نظر، در رنگ‌های متنوعی از جمله نقره‌ای، سفید، تیره و حتی طلایی تهیه کنید.

پارکت‌های دکوراتیو در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع

اگر به دنبال اجرای یک دکوراسیون خاص و البته کمی فانتزی برای فضای مورد نظر خود هستید، پارکت‌های دکوراتیو می‌توانند به عنوان بهترین گزینه برای شما به شمار بروند. پارکت‌های دکوراتیو در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی ارائه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به لوزی، مربعی و حتی طرح ایرانی بته‌جقه اشاره کرد.

پارکت‌های دکوراتیو

پارکت‌ها را در چه رنگ‌هایی می‌توان تهیه کرد؟

شما می‌توانید محبوب ترین مدل های پارکت را در رنگ‌بندی‌های متنوع تهیه کنید. سفید، مشکی، نقره‌ای، قرمز، کرم، طلایی، بژ، نقرابی، زرشکی، قهوه‌ای، نسکافه‌ای و خاکستری از جمله محبوب‌ترین رنگ‌های ارائه شده برای پارکت هستند.

خرید محبوب‌ترین مدل‌های پارکت از پارس آرای کوهستان

پارکت را می‌توان بهترین گزینه برای پوشش کف معرفی کرد. از جمله محبوب ترین مدل های پارکت می‌توان به چوبی، سنگی، مرمر و دکوراتیو اشاره کرد که می‌توانید آن‌ها را از مجموعه پارس آرای کوهستان با بهترین قیمت خریداری کنید. تمام محصولات ما دارای گواهینامه و تاییدیه‌های معتبر کیفی هستند. همچنین در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برچسب ها: