مبلمان روف گاردن چه جایگاهی در این سازه زیبا دارد؟

امروزه با رشد جمعیت و افزایش میزان ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی و تجاری، مناظر طبیعی کمتر در سطح شهر مشاهده می‌شوند. بر همین اساس روف گاردن یا همان بام سبز ایده‌ای نوین برای ساخت فضایی راحت بر روی پشت‌بام و بالکن ساختمان است که می‌تواند بستری برای کاشت گیاهان نیز باشد. در روف گاردن چه به دنبال محلی برای استراحت باشید و چه بخواهید یک مهمانی خانوادگی و دوستانه در فضای باز برگزار کنید، نیاز به مبلمان روف گاردن دارید.

اما برای انتخاب مبلمان روف گاردن باید به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ پیش از اجرای پروژه طراحی مبلمان روف گاردن چه مواردی باید در نظر گرفته شوند و یک مبلمان ایده‌آل برای این سازه چه خصوصیاتی دارد؟ در این مطلب از پارس آرای کوهستان به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم.

پیش از خرید مبلمان برای روف گاردن محدودیت‌های فضای خود را بشناسید

در صورتی که به دنبال یک مجری معتبر پروژه‌های روف گاردن و طراحی مبلمان آن هستید در اولین قدم باید محدودیت‌های پشت بام ساختمان خود را مشخص کنید. یکی از محدودیت‌های مهم، شرایط آب و هوایی است. از جمله این عوامل جوی هم می‌توانیم به رطوبت، میزان گرد و غبار، بارش، برودت هوا، میزان نور خورشید، وزش باد و در نهایت دما اشاره کنیم.

ساخت مبلمان روف گاردن
ساخت مبلمان روف گاردن

به‌کارگیری متریال مناسب برای ساخت مبلمان روف گاردن

گام مهم بعدی در استفاده از مبلمان برای روف گاردن، به‌کارگیری متریال مناسب برای ساخت مبلمان این سازه است. به عنوان مثال یکی از بهترین متریال‌ها برای طراحی و ساخت مبلمان روف گاردن، چوب ترموود است. ترموود نوعی چوب حرارت دیده است که به دلیل سپری کردن فرایندهای اصلاح حرارتی مقاومت بیشتری در مقایسه با سایر متریال‌ها دارد.

این متریال همچنین به دلیل عدم‌تاثیرپذیری از محیط انتخاب بهتری برای فضاهای باز می‌باشد. در مقابل اگر از متریالی مانند فلز برای ساخت مبلمان روف گاردن استفاده شود با مشکلاتی مانند زنگ‌زدگی و سنگینی مبلمان بام سبز مواجه می‌شویم. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کاربرد ترموود برای بام سبز، استفاده از آن در ساخت نیمکت‌های ترموود است.

معیارهای یک مبلمان ایده‌آل برای روف گاردن چیست؟

به طور کلی مبلمان بام سبز باید دارای برخی از ویژگی‌ها باشد تا آن را برای استفاده در فضای باز به یک گزینه مناسب تبدیل کند. در ادامه مواردی را به شما از پارچه و جنس مبلمان گرفته تا وسعت فضا معرفی می‌کنیم تا بهترین مبلمان را برای روف گاردن خود داشته باشید.

جنس پارچه به‌کار رفته در مبلمان بام سبز

به صورت کلی مواد انتخاب شده برای مبلمان فضای باز باید در برابر شرایط سخت آب و هوایی مانند تابش نور مستقیم خورشید در تابستان، باران‌های شدید و حتی برف و کولاک در محل زندگی شما مقاوم باشد. از طرفی مواد سازنده پارچه به‌کار رفته برای این نوع مبلمان هم باید در برابر مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان دهند.

یک مبلمان مناسب برای روف گاردن باید با اندازه فضای شما هماهنگی داشته باشد

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در انتخاب مبلمان روف گاردن به آن توجه کنید، اندازه و وسعت فضای محل زندگی شما است. اصولا تعداد و نوع مبلمانی که قصد دارید برای روف گاردن خود استفاده کنید با ابعاد فضا رابطه مستقیمی دارد. اگر روف گاردن شما بزرگ است می‌توانید به سراغ مجموعه‌هایی بروید که فضای بیشتری از محل را اشغال می‌کنند. مبلمان‌های گوشه‌ای و یا دارای میز در این زمینه جزو بهترین انتخاب‌ها هستند. ست‌های بالکن هم عمدتا برای فضاهای کوچک مناسب می‌باشند.

مبلمان مناسب بام سبز با طراحی ارگونومیک
مبلمان مناسب بام سبز با طراحی ارگونومیک

مبلمان مناسب بام سبز با طراحی ارگونومیک خود، راحتی را به شما هدیه می‌کند

به شما توصیه می‌کنیم برای کسب اطمینان از راحتی مبلمان روف گاردن خود، به سراغ محصولاتی با طراحی ارگونومیک بروید. همچنین پیش از خرید این مبلمان حتما از معتبر بودن برند و کیفیت بالای محصولات آن اطمینان حاصل کنید.

ایده‌‌هایی که می‌توانید برای طراحی مبلمان روف گاردن از آن‌ها الهام بگیرید

به طور کلی شما می‌توانید مبلمان بام سبز خود را بر اساس دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. در واقع نه از نظر جنس و کیفیت بلکه به لحاظ تم رنگ و استایل طراحی پیشنهاد می‌شود مبلمان بام سبز هم با دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد. به هیچ‌عنوان از صندلی‌ها و مبل‌ها که حس خشکی و سختی را به بیننده القا می‌کنند استفاده نکنید. در فضای سرسبزی مانند بام سبز می‌توانید از مبلمان راحت‌تر استفاده کنید. در ادامه به شما چند ایده محبوب برای طراحی سبک دکوراسیون مبلمان بام سبز را به شما معرفی می‌کنیم.

طراحی مینیمال روف گاردن بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک است

اگر فضای زیادی در اختیار ندارید پیشنهاد ما به شما مبلمان مینیمال بام سبز است. طراحی ساده این محصولات این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از دکوراسیون حیاط خلوت خود نهایت استفاده را ببرید. ایده‌های مینیمالیستی برای طراحی در عین سادگی به لحاظ فلسفه فکری بسیار عمیق هستند و می‌توانند فضایی آرامش‌بخش را برای شما و اعضای خانواده فراهم کنند.

طراحی مبلمان بام سبز به سبک مدرن

عناصر طراحی مبلمان مدرن روف گاردن چیست؟ در این نوع از طراحی‌ها عناصر بیشتری از طرح‌های مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصولا استفاده از رنگ‌های ساده به همراه متریالی یکدست مانند ترموود به مبلمان بام سبز شما هارمونی خاصی می‌بخشد. در طرح‌های مدرن مبلمان بام سبز عمدتا سنگ، چوب، آتش و فضایی شیک و ساده را شاهد هستیم. ضمنا رنگ‌بندی فضای نشستن باید با دیوارهای اطراف آن هماهنگی داشته باشند. بلوک بتنی هم ظاهری مدرن به یک بام سبز بیرون از مناطق شهری می‌دهد.

چیدمان مبلمان بام سبز
چیدمان مبلمان بام سبز

ترکیب نورپردازی با چیدمان مبلمان بام سبز

در این بخش به اهمیت نورپردازی در مبلمان بام سبز می‌پردازیم. Fairy Lights لامپ‌های مخصوصی هستند که می‌توانند فضایی رویایی را در محل زندگی شما ایجاد کنند. از این سبک نورپردازی عمدتا در کافه‌ها و رستوران‌ها هم استفاده می‌شود. وجود این لامپ‌ها باعث می‌شود اشیا سبک‌تر و فضا جادویی‌تر جلوه کنید. همچنین به کمک این المان‌ها در طراحی می‌توانید فضایی متفاوت و فانتزی در روف گاردن خود داشته باشید.

پارس آرای کوهستان؛ بزرگ‌ترین مرجع طراحی و فروش مبلمان بام سبز

اجرای اصولی مبلمان بام سبز برای آن دسته از افرادی که زمان زیادی از روز را در این فضا سپری می‌کنند اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل هم باید برای طراحی مبلمان بام سبز خود مواردی از قبیل سبک طراحی، نیاز منطقه و همچنین شرایط آب و هوایی را به دقت مورد توجه قرار بدهید. راحتی، استاندارد کیفی متریال به کار رفته و طول عمر مبلمان هم از فاکتورهای دیگری هستند که باید در زمان خرید این محصولات به آن‌ها توجه کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی مانند ترموود برای سازه روف گاردن در ایران است. شما با سپردن پروژه‌های اجرای روف گاردن و طراحی مبلمان آن به مجموعه ما می‌توانید تفاوت را در کیفیت و کاربری این فضا احساس کنید. مبلمان ساخته شده از محصولات ترموود ما تمامی نیازهای شما را برای داشتن فضایی منحصر‌به‌فرد و آرامش‌بخش فراهم می‌کنند.

برچسب ها: