قیمت چوب ترمووود سونا؛ دغدغه کارفرمایان برای ساخت این سازه

امروزه افراد زیادی به دنبال ساخت استخر و سونا برای منزل شخصی خود و یا اماکن تفریحی هستند. سونا علاوه بر ایجاد فضایی برای آرامش، برای سلامتی انسان نیز بسیار مفید است. انتخاب چوب مناسب برای ساخت سونا که کیفیت بالا و هزینه‌های کمی داشته باشد، یکی از موضوعات بسیار مهم و دغدغه اصلی کارفرمایان در این موضوع می‌باشد. ترمووود یکی از متریال‌های بادوام و خوش‌قیمت برای ساخت سونا است. بنابراین ما در این مطلب عوامل موثر بر قیمت چوب ترمووود سونا را بررسی کرده‌ایم.

ساخت استخر و سونا برای منزل شخصی
قیمت چوب ترمووود سونا

چرا از ترمووود برای ساخت سونا استفاده می‌کنیم؟

چوبی که برای ساخت و طراحی سونا مورداستفاده قرار می‌گیرد، باید در برابر رطوبت و گرما مقاومت زیادی داشته باشد. زیرا دائماً در معرض رطوبت و حرارت است. بهترین چوب برای سونا خشک چوب ترمووود است‌. ترمووود، چوبی است که در اثر انجام عملیات حرارتی روی آن، به یک چوب مقاوم‌ با خواص بسیار بالاتر نسبت به چوب‌های طبیعی تبدیل می‌شود. این چوب نه‌تنها مقاومت و استقامت بسیار بالایی در مقابل رطوبت دارد و ضد آب است، بلکه در برابر گرما و حرارت زیاد نیز دچار خشکی، شکنندگی، سوختگی و پیچیدگی در بافت خود نمی‌شود.

برخی از مزایای ترمووود برای ساخت سونا عبارتند از:

  • مقاومت در برابر رطوبت و ضد آب بودن
  • عدم تغییر ابعاد به دلیل تغییرات دمایی
  • عایق حرارتی مناسب
  • سازگاری با محیط‌زیست
  • دوام و طول عمر بالا
  • نصب آسان
  • عدم نیاز به مواد شیمیایی
  • زیبایی ظاهری و تنوع رنگ

عوامل مؤثر بر قیمت چوب ترمووود برای ساخت سونا

چوب ترمووود به‌عنوان یک ماده ساختمانی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، تحت‌تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که بر قیمت آن تأثیرگذار هستند. برای فهمیدن قیمت چوب ترمووود باید بدانید که چه نوع چوب ترمووود با چه نوع ساختاری و تحت چه شرایطی می‌خواهید خریداری نمایید. در ادامه با عوامل مؤثر بر قیمت چوب ترمووود برای ساخت سونا آشنا می‌شویم.

نوع چوب

نوع چوبی که برای تولید ترمووود استفاده می‌شود، تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد. معمولاً چوب‌های سخت مانند گردو و افرا قیمت بالاتر و چوب‌های نرم مانند کاج قیمت کمتر دارند. قیمت چوب‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد و این تفاوت به کیفیت و قابلیت‌های هر نوع چوب بستگی دارد.

محل خرید

وجود تولیدکنندگان یا واردکنندگان ترمووود زیاد باعث شده تا هر مرکز فروشی قیمت مد نظر خود را به مشتری ارائه بدهد و این موضوع باعث نوسان قیمت ترمووود برای ساخت سونا شده است. همچنین خرید از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده می‌تواند بر قیمت و کیفیت ترمووود تاثیر زیادی داشته باشد.

عوامل مؤثر بر قیمت چوب ترمووود برای ساخت سونا

ضخامت ترمووود و متراژ فضا

ضخامت ترمووود و متراژ فضا مورد نیاز از عوامل اثرگذار روی قیمت چوب سونا هستند. چوب‌های با ضخامت بیشتر معمولا قیمت بالاتری دارند زیرا نیاز به مواد بیشتری دارند و همچنین فرآیند تولید آن‌ها زمانبر‌تر است. همچنین هر چقدر متراژ فضا بیشتر باشد هزینه چوب ترمووود بیشتر میشود.

فرآیند تولید

فرآیند تولید ترمووود شامل مراحل مختلفی است که هر کدام بر قیمت نهایی تأثیرگذارند. این مراحل شامل انتخاب چوب، خشک‌کردن و بسته‌بندی است.  فرآیند حرارتی و تجهیزات مورد استفاده نیز بر قیمت نهایی تأثیرگذار است. هر چه تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته‌تر باشند، هزینه تولید بالاتر خواهد بود.

هزینه حمل و نقل

هزینه‌های حمل و نقل نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت چوب ترمووود است. فاصله بین محل تولید و محل خرید می‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه نهایی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال حمل‌ونقل داخلی معمولاً هزینه کمتری دارد؛ ولی حمل‌ونقل بین‌المللی، ممکن است هزینه‌های بالاتری داشته باشد که باید در نظر گرفته شود.

کیفیت و استاندارد ترمووود

میزان کیفیت و استانداردهای تولید چوب ترمو استفاده شده برای ساخت سونا روی قیمت نهایی آن تأثیر می‌گذارند. برخی از تولیدکنندگان گواهی‌نامه‌هایی برای تا کیفیت محصولات خود دارند (FSC وPEFC ) که این امر می‌تواند موجب افزایش قیمت شود.

نوسانات ارزی

نوسانات ارزی نیز می‌تواند بر قیمت چوب ترمووود تأثیرگذار باشد و باعث تغییرات قیمتی شود. نوسان قیمتی در قیمت دلار و ارز روی قیمت ترمووود‌های وارداتی اروپایی که از فنلاند، استونی و کشورهای اسکاندیناوی وارد می‌شوند، اثرگذار است.

نکات خرید ترمووود برای ساخت سونا

اولین و مهم‌ترین نکته برای خرید ترمووود با کیفیت این است که از فروشندگان و عرضه کنندگان معتبر خرید خود را انجام دهید که نگران عرضه محصولات بی‌کیفیت نباشید. در ادامه به نکات خرید ترمووود برای ساخت سونا می‌پردازیم:

  • هنگام خرید به سطح و بافت ترمووود دقت کنید که دارای ترک و پوسیدگی نباشد
  • ترمووودهای باکیفیت‌تر، رنگ مقطع تیره‌تری دارند. رنگ تیره در مقطع چوب ترمو نشان می‌دهد که در طی عملیات ترموسازی، حرارت‌دهی به‌صورت درست و کامل انجام شده است
  • برخی از تولیدکنندگان ترمووود گواهی‌نامه‌هایی تحت عنوان پایداری منابع برای تایید کیفیت و استانداردهای محصول دارند
  • در برخی از فروشگاه‌های معتبر، قبل از خرید می‌توانید با کارشناسان مجرب مجموعه در ارتباط باشید‌‌. مشاوره با متخصصین می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید
عوامل مؤثر بر قیمت چوب ترمووود برای ساخت سونا
 

چوب ترمووود سونا را از پارس آرای کوهستان بخواهید

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین واردکنندگان و فروشندگان ترمووودهای باکیفیت است. تمامی محصولات مجموعه ما از نظر کیفیت و دوام به شدت مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرند تا رضایت کامل شما را جلب کنند. شما همچنین می‌توانید طیف گسترده‌ای از ترمووودها را در رنگ‌ها، طرح‌ها و ابعاد مختلف از مجموعه ما خریداری کنید. برای خرید محصولات و یا اجرای پروژه‌های مختلف مانند پروژه‌های ساخت سونا با ترمووود کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت چوب ترمووود مناسب برای ساخت سونا تاثیر دارند؟

نوسانات ارزی، کیفیت و استاندارد، فرآیند تولید، ضخامت ترمووود و متراژ فضا، نوع چوب و محل خرید از عوامل موثر بر قیمت چوب ترمووود برای ساخت سونا است.

مزایای چوب ترمووود برای ساخت سونا شامل چه مواردی می‌شوند؟

مقاومت در برابر رطوبت و ضد آب بودن، عدم تغییر ابعاد به دلیل تغییرات دمایی، عایق حرارتی مناسب، سازگاری با محیط زیست و زیبایی ظاهری و تنوع رنگ از مزایای چوب ترمووود برای ساخت سونا هستند.

برچسب ها: