قیمت پارکت چوبی در قزوین

زمانی که صحبت از بازسازی و یا ساخت یک واحد به میان می‌آید، کف ساختمان از جمله اصلی‌ترین بخش‌ها است. پارکت چوبی به‌عنوان یک کف‌پوش ویژه و موفق توانسته زیبایی و مزایای کاربردی زیادی در واحد‌های ساختمانی ایجاد کرده و با تغییردادن ظاهر کلی در خانه و یا فضای موردنظر، به ارزش آن بیفزاید.

قزوین یکی از جذاب‌ترین و زیباترین شهر‌های کشورمان است و افراد زیادی در این شهر برای خرید کف‌پوش و بازسازی خانه‌هایشان از پارکت‌های چوبی استفاده می‌کنند. قیمت پارکت چوبی در قزوین یکی از مواردی است که خریداران پیش از تصمیم نهایی آن را به‌دقت بررسی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم علاوه بر بررسی این موضوع، به نکات مهمی که قبل از نصب پارکت در هوای گرم و خشک باید موردتوجه واقع شود بپردازیم.

ضخامت لایه بالایی پارکت و تأثیر آن بر قیمت پارکت چوبی

ضخامت لایه بالایی پارکت از پارامتر‌های اصلی است که بر قیمت پارکت چوبی در قزوین تأثیر می‌گذارد. لایه فوقانی همان قسمتی از کفپوش است که با پا‌ها مستقیماً در تماس است و پارکت‌هایی که دارای لایه فوقانی ضخیم‌تر هستند، معمولاً از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. پارکت‌هایی که لایه فوقانی ضخیم‌تری دارند، عایق مناسب‌تری در مقابل سرما هستند و برای مناطقی که زمستان‌های سرد و سنگینی دارند نیز گزینه مناسبی به شمار ‌می‌روند.

ضخامت لایه بالایی پارکت و تأثیر آن بر قیمت پارکت چوبی

پریفب بودن و تأثیر بر قیمت پارکت چوبی

شاید با اصطلاح پریفب بودن آشنا نباشید. پریفب بودن یعنی شرکت تولید‌کننده قبل از نصب و حین تولید فرایند فینیش نهایی را بر روی پارکت انجام داده است. پوشش که برای فینیش کردن به کار می‌رود، پلی‌اورتان یا نوعی روغنی طبیعی است. پارکت‌های پریفب بعد از نصب نیازی به فینیش ندارند. اما پارکت‌هایی که پریفب شده‌اند، چه مزایایی دارند و چگونه بر قیمت تأثیر می‌گذارند؟

کاهش زمان نصب پارکت

پارکت‌ چوبی که پریفب شده‌ قادر است در کاهش‌دادن زمان و هزینه نصب کمک شایانی به خریدار داشته باشد. این نوع کف‌پوش را می‌توان بعد از نصب بلافاصله استفاده کرد و دیگر نیازی نیست که منتظر خشک‌شدن پوشش باشید.

صرفه‌جویی در هزینه کار

کف‌پوش‌های پریفب شده در کاهش هزینه‌های کارگری مؤثر هستند. با به‌کارگیری این کف‌پوش‌ها، دیگر نیازی نیست که بعد از نصب، پوششی روی کار اعمال شود و همین مسئله باعث کاهش هزینه‌های کارگر خواهد شد.

فینیش منسجم پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی پریفب در کارخانه و توسط تولید‌کننده پوشش می‌شوند. پس دارای فینیش یکنواخت‌تری هستند و به همین دلیل احتمال وجود هر گونه لکه و یا نقطه ناهموار در آن‌ها کمتر خواهد بود.

کیفیت فینیش

پروسه فینیش در کارخانه تولید‌کننده با استفاده از تجهیزات خاصی انجام می‌شود که باعث می‌شود کیفیت نهایی پارکت‌های چوبی نیز بهبود و افزایش یابد. همان‌طور که اشاره کردیم، پارکت‌هایی که پریفب شده‌اند از نظر هزینه و همچنین کارایی دارای مزایای زیادی هستند. بنابراین قیمت پارکت‌های چوبی از نوع پریفب شده در قزوین بیشتر است. اما این مزیت را دارد که علاوه بر بالابردن کیفیت، در هزینه و زمان شما صرفه‌جویی نماید.

سایز پارکت؛ عاملی مهم در تعیین قیمت

اندازه کف‌پوش نیز یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت این محصول به‌حساب می‌آید. در ادامه بیشتر در مورد تأثیر این عامل بر قیمت صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اندازه تایل‌های پارکت

تایل‌های بزرگ‌تر معمولاً گران‌تر از تایل‌های کوچک‌تر هستند. اندازه بزرگ‌تر را می‌توان نشانه‌ای از لوکس بودن و طراحی بهتر نیز دانست.

ضخامت تایل‌های پارکت چوبی

ضخامت تایل‌ها نیز در قیمت پارکت چوبی در شهر قزوین مؤثر هستند. تایل‌های ضخیم‌تر استحکام و دوام بیشتری را ارائه می‌دهند و بنابراین گران‌تر هستند.

تنوع الگو و طرح پارکت‌های چوبی

کف‌پوش‌های چوبی در الگو و طرح‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. مسلماً هر چه پارکت دارای الگو و طرح پیچیده و خاص‌تری باشد، قیمت بیشتری هم در مقایسه با پارکت‌ چوبی ساده خواهد داشت.

کیفیت چوب پارکت

کیفیت چوبی که در ساخت پارکت به کار گرفته می‌شود نیز بر قیمت آن تأثیر‌گذار خواهد بود. چوب‌های کمیاب مطمئناً قیمت بالاتری دارند، زیرا دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند.

کیفیت چوب پارکت

اصول اولیه برای نصب پارکت چوبی در قزوین

نصب و اجرای پارکت چوبی برای کف ساختمان فرایندی بسیار حرفه‌ای و تخصصی است که لازم است اصول و شرایطی در آن لحاظ شود. با رعایت این اصول، نتیجه کار مطمئن‌تر و بادوام‌تر خواهد بود. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با اصول اولیه برای نصب کف پوش چوبی در قزوین آشنا کنیم.

تمیز و صاف‌کردن سطح قبل از پارکت

سطحی که قرار است با پارکت پوشانده شود باید تمیز و هموار باشد. وجود هر گونه ترک بر روی سطح باعث می‌شود، نصب کف‌پوش چوبی به‌خوبی انجام نشده و مطمئناً با واردشدن آسیب به پارکت خریدار متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری هم خواهد شد.

اندازه‌گیری رطوبت محیط قبل از نصب پارکت

از دیگر نکات و اصولی که قبل از نصب پارکت چوبی باید موردتوجه قرار گیرد، رطوبت محیط است. محدوده نرمال برای رطوبت در محیطی که قرار است کفپوش شود، بین ۳۰ الی ۵۰ درصد برآورد شده است. افزایش رطوبت باعث ایجاد انبساط یا انقباض در پارکت خواهد شد. برای اندازه‌گیری رطوبت، می‌توان از دستگاه‌هایی که مخصوص اندازه‌گیری میزان رطوبت هستند، استفاده کرد.

استفاده از فوم یا اسفنج برای زیرسازی پارکت

از آن جایی که زیرسازی کف‌پوش باید هموار باشد، بهتر است از فوم و یا اسفنج برای زیرسازی استفاده شود.

پاک‌کردن چربی و گردوغبار از سطح قبل از نصب پارکت

قبل از نصب پارکت چوبی، لازم است که کف به‌خوبی تمیز و عاری از هر گونه چربی و یا گردوغبار باشد.

تمامی نکاتی که در این قسمت به آن‌ها اشاره شد، باعث می‌شوند که نتیجه مطلوبی از کار خود دریافت کنید. اگرچه ممکن است استخدام یک نصاب ماهر و باتجربه برای انجام این فرایند هزینه بیشتری داشته باشد و بر قیمت کلی کف‌پوش بیفزاید، اما در نهایت می‌توانید مطمئن شوید که کاری باکیفیت تحویل گرفته‌اید.

پاک‌کردن چربی و گردوغبار از سطح قبل از نصب پارکت

پارس آرای کوهستان مجموعه‌ای بی‌نظیر برای خرید پارکت‌های چوبی متنوع

پارکت‌های چوبی در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند؛ بنابراین مطمئناً قیمت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت. باتوجه‌به نوسان قیمت‌ها، بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران ما در مجموعه پارس آرای کوهستان در ارتباط باشید. تیم متخصص پارس آرای کوهستان آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان در مورد معرفی و قیمت پارکت چوبی در قزوین می‌باشد.

همچنین پارکت متناسب با شرایط مراجعه‌کنندگان را به آنها پیشنهاد می‌کند. پارس آرای کوهستان سال‌هاست که در اجرا و نصب پارکت‌های چوبی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کند. این مجموعه از ابتدای تصمیم‌گیری شما برای خرید پارکت تا نصب و راه‌اندازی محصول در کنار شما خواهد بود.

 

برچسب ها: