قیمت پارکت چوبی در شیراز

استفاده از پارکت چوبی در فضای ساختمانی باتوجه‌به تنوع زیاد این محصول؛ باعث شده خریداران انتخابی سخت و گیج‌کننده داشته باشند. شما باید بتوانید طرحی متناسب با کاربری فضای خود ایجاد کنید. همچنین، از عناصر و گزینه‌هایی که بهتر و دقیق‌تر نیاز‌های شما را برآورده کنند، استفاده کنید. امروزه شاهد نصب پارکت در طرح و رنگ‌های متفاوتی هستیم. انتخاب پارکت چوبی بدون هیچ‌گونه محدودیتی انجام خواهد شد.

دانش و اطلاعات جدید ثابت کرده که چیدمان فضا در زیبایی و جلوه بصری تأثیرگذار است. همچنین در انرژی ساطع شده از آن فضا مؤثر است. حتی بسیاری از مشکلات از جمله افسردگی را برطرف می‌کند. اما لازم است که برای ایجاد محیطی مثبت و زیبا، هزینه‌ آن نیز برآورد شود. در این مقاله قصد داریم به قیمت پارکت چوبی در شیراز بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از خرید پارکت چوبی در شیراز

چندین عامل می‌توانند بر خرید و قیمت پارکت چوبی در شیراز تأثیر بگذارند. شما باید از این موارد آگاهی داشته باشید و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کنید. در ادامه به نکات مهم پیش از اشاره می‌کنیم، که شامل:

  • جنس چوب پارکت

در ساخت پارکت چوبی، از چوب طبیعی استفاده شده است. نوع و کیفیت چوب می‌تواند قیمت پارکت را متغیر سازد. چوب درختان خاص کیفیت بهتری دارند. بنابراین گران‌تر از چوب‌های دیگر هستند. برخی از چوب‌ها کمیاب‌تر و گران‌تر هستند. بسیاری از چوب‌ها از دوردست‌ها به بازار مصرف می‌رسند. برخی دیگر نیز در کشور مقصد مشمول تعرفه گمرکی هستند و قیمت آن‌ها بالاتر است.

جنس چوب پارکت

  • درجه پارکت چوبی

بدیهی است که پارکت مانند هر محصول دیگری دارای دسته‌بندی و درجه‌بندی است. این محصول بر اساس کیفیت چوب، نوع برش، گره‌دار بودن یا نبودن آن، کیفیت پرداخت پارکت و… طبقه‌بندی می‌شود. پارکت درجه ۱ عموماً یکنواخت و بدون گره است.

  • ضخامت پارکت

نمی‌توان با قاطعیت گفت که هر چه ضخامت پارکت نازک‌تر باشد قیمت آن کمتر است. همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، برخی از چوب‌ها کمیاب‌تر و گران‌تر هستند. به‌عنوان‌مثال، کف‌پوش راش با ضخامت ۲۰ میلی‌متر قیمت بسیار کمتری نسبت به کفپوش بلوط با ضخامت ۱۵ میلی‌متر و کف پوش گردویی ضخامت ۱۲ میلی‌متر دارد.

  • فناوری تولید پارکت چوبی

تکنولوژی تولید از عوامل اصلی تعیین‌کننده قیمت پارکت چوبی در شیراز و دیگر نقاط ایران است. به‌عنوان‌مثال، پارکت مهندسی تکنولوژی پیشرفته‌تری دارد. به‌روز بودن دستگاه‌ها به‌ویژه کوره و تیغه‌های برش و دقت برش‌ها و در نهایت مرتب‌سازی نهایی تأثیر بسزایی در قیمت دارد.

  • کشور تولید‌کننده پارکت

قیمت پارکت به کشور سازنده آن نیز بستگی دارد. کشور‌های اروپای غربی نسبت به اروپای شرقی قیمت و کیفیت بالاتر، مرتب‌سازی دقیق‌تر و مشکلات کمتری وجود دارند و قیمت پارکت در آنجا بالاتر است.

  • انتخاب پارکت با توجه به فینیشینگ

کف‌پوش‌های چوبی که برای فضا‌های پرتردد استفاده می‌شوند به پوشش‌های بادوام‌تری نیاز دارند. برخی از کف‌های چوبی که در خانه‌ها استفاده می‌شوند با پوشش درجه پایین‌تری مثلاً با لاک پوشانده می‌شوند. برخی از پوشش‌ها گیاهی و سالم و برخی دیگر شیمیایی و ناسالم هستند. البته پوشش‌های گیاهی مانند رنگ گیاهی، لاک گیاهی، روغن پارکت و موم گیاهی که روی پارکت اعمال می‌شوند، قیمت بالاتری دارند.

  • ابعاد پارکت چوبی

پارامتر ابعاد در قیمت پارکت چوبی در شیراز و شهرستان‌های دیگر تأثیر بسزایی دارد. معمولاً هرچه اندازه هر تایل بزرگ‌تر باشد، قیمت بیشتری دارد.

ابعاد پارکت چوبی

در هنگام خرید پارکت چوبی در شیراز به نوع چوب دقت کنید

پارکت از چوب‌های متفاوت و بادوام‌ ساخته می‌شود. همان‌طور که ذکر شد نوع چوب عامل مؤثری است که می‌تواند قیمت پارکت را متغیر سازد. در این قسمت به انواع چوب‌ها که پارکت از آن‌ها ساخته می‌شود و شما می‌توانید در شهر شیراز از آن‌ها استفاده کنید، می‌پردازیم.

1. چوب بلوط

پارکت‌های چوبی بلوط به دلیل رنگ زیبایی که دارند دوام بیشتری داشته و بیشتر در منازل مسکونی مورداستفاده قرار می‌گیرند. استفاده از چوب بلوط در ساخت پارکت مزایای منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند که از آن جمله می‌توان به رنگ‌آمیزی بسیار بی‌دردسر، تنوع زیاد، مقاومت در برابر نفوذ قارچ و سایر مشکلات بهداشتی، ماندگاری بسیار بالا و مقاوم در برابر تغییر شکل و شکستگی اشاره کرد.

2. چوب درخت افرا

افرا عمدتاً در شمال ایران می‌روید و داخل آن تیره‌تر از بیرون است. چوب افرا بر اساس بافت آن به دودسته سخت و نرم تقسیم می‌شود. اما باید به این نکته توجه کنید که استحکام چوب نرم افرا از سایر چوب‌های سخت بیشتر است. به همین دلیل این چوب برای دکوراسیون و طراحی داخلی بسیار مناسب است. یکی از مزایای این چوب عدم تغییر رنگ آن در تماس با هوا است. به همین دلیل کاربرد ویژه‌ای در صنعت دکوراسیون داخلی دارد. این نوع چوب به دلیل سبک بودن ظاهر زیبایی دارد؛ همچنین بازتاب نور را بهبود می‌بخشد و زیبایی خانه را چندبرابر می‌کند.

چوب درخت افرا

3. چوب راش

یکی از چوب‌های مرغوب که در مناطق مرطوب شمالی یافت می‌شود. چوب راش در ساخت انواع کف‌پوش کاربرد فراوانی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن خشک‌شدن سریع آن است. در ضمن این چوب در هنگام خشک شدن کشش کمتری دارد. این نوع چوب از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. همین امر باعث شده در انواع پارکت‌های چوبی استفاده شود. قطر چوب راش یکی از مشخصه‌های اصلی آن است. گره‌های این چوب اندک و سطح آن یکدست است. این ویژگی‌ها بسیاری از افراد را واداشته از چوب راش برای پارکت استفاده کنند.

4. چوب گردو

چوب گردو اگرچه چوبی سبک است؛ اما استحکام بسیار بالایی دارد و بسیار بادوام است. یکی از مزایایی که این چوب را برای پارکت محبوب کرده است، مقاومت آن در برابر پوسیدگی است.

5. چوب درخت گیلاس

کف‌پوش‌های ساخته شده با این چوب رنگ قهوه‌ای طلایی دارند. استفاده از چوب گیلاس در کفپوش‌های چوبی دارای مزایای منحصربه‌فردی از جمله مقاومت در برابر رطوبت و آب، گرما بخشیدن به محیط خانه، قابلیت تعمیر و بازسازی و تنوع رنگی بالا است.

چوب درخت گیلاس

نصب و قیمت پارکت چوبی در شیراز همراه با مجموعه پارس آرای کوهستان

قیمت پارکت چوبی در شیراز به عوامل زیادی بستگی دارد. بهتر است پیش‌ از خرید نسبت به همه این موارد آگاه باشید. در آن صورت با آگاهی کامل یک خرید خوب انجام می‌دهید. توصیه می‌کنیم برای قیمت کمتر، کیفیت را نادیده نگرفته و بدانید که قرار است از کف‌پوش منزل یا محیط کار خود سال‌ها استفاده کنید. پس بهتر است هزینه بیشتری پرداخت کنید تا پارکتی باکیفیت‌تر و ماندگارتر داشته باشید و درگیر تعویض‌های مکرر نشوید.

مجموعه پارس آرای کوهستان با ارائه پارکت‌های باکیفیت سال‌هاست که در زمینه فروش و نصب پارکت‌های چوبی باکیفیت فعالیت می‌کند. شما عزیزان در شهر شیراز و یا دیگر شهرهای ایران می‌توانید از محصولات پارس آرای کوهستان دیدن و پروسه نصب و خرید اصولی پارکت را نیز به کارشناسان این مجموعه بسپارید. پارس آرای کوهستان آماده خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز در سراسر ایران است.

 

برچسب ها: