قیمت پارکت چوبی ارزان

پارکت چوبی در حقیقت کف‌پوشی ارزشمند به شمار می‌رود که نقش بسزایی در زیباسازی خانه و محیط کار ایفا می‌کند. پارکت چوبی در مقایسه با کف‌پوش‌های دیگری از جنس لمینت، سرامیک و… قیمت بالاتری دارند و دلیل آن علاوه بر زیبایی ظاهری، به طبیعی بودن جنس چوب و مزایای بی‌شمار آن نیز مرتبط است. بدین ترتیب، هنگام مشاهده تفاوت قیمت بین پارکت‌های چوبی و پارکت لمینت نباید متعجب شوید.

پارکت‌های چوبی در دسته کف‌پوش‌های شیک و لوکس قرار می‌گیرند و منطقی نیست که انتظار داشته باشیم قیمتی در حد دیگر کف‌پوش‌ها داشته باشند. هنگام استعلام قیمت پارکت چوبی ارزان باید به کیفیت پایین آن شک کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی پارکت‌های چوبی ارزان‌قیمت بپردازیم.

ویژگی‌های پارکت چوبی ارزان قیمت

پارکتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشد، مسلماً قیمت بالاتری دارد. زیرا از مزایایی همچون طبیعی بودن، سازگار بودن با بدن انسان و حفظ سلامتی و کاهش بروز آلرژی و حساسیت برخوردار است. اما پارکت‌های ارزان‌قیمت دارای ویژگی‌هایی هستند که در این قسمت از مقاله قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

ویژگی‌های پارکت چوبی ارزان قیمت

دوام و ماندگاری کوتاه‌مدت پارکت ارزان

برخلاف پارکت‌های چوبی باکیفیت که در فروشگاه‌های معتبر ارائه می‌شوند، قیمت پارکت چوبی ارزان نشان‌دهنده دوام و ماندگاری کوتاه‌مدت این محصول است. مطمئناً با خرید این دسته از پارکت‌های ارزان‌قیمت، مجبور می‌شوید که در مدت‌زمان کوتاهی به فکر تعویض آن‌ها باشید.

عدم برخورداری پارکت ارزان از ایمنی لازم برای کودکان و سالمندان

متأسفانه، پارکت‌های چوبی که قیمت پایینی دارند، از ایمنی کمی نیز برخوردارند. این دسته از پارکت‌ها به‌شدت لغزنده و ناامن هستند و برای خانه‌هایی که در آن‌ها سالمند و یا کودک زندگی می‌کند، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

پارکت ارزان عایق خوبی برای صدا و حرارت نیست

پارکت‌ چوبی باکیفیت عایق حرارتی و عایق خوبی برای صدا است. اما در مقابل، پارکت‌های چوبی ارزان‌قیمت از این ویژگی بسیار مهم محروم‌اند و در فصول سرد با قراردادن پای خود بر روی زمین، سرما تمام وجود شما را فرا خواهد گرفت.

پارکت ارزان عایق خوبی برای صدا و حرارت نیست

احتمال رشد باکتری و قارچ در پارکت ارزان وجود دارد

پارکت‌های چوبی ارزان‌قیمت با احتمال رشد باکتری و قارچ مواجه هستند و همین امر می‌تواند طول عمر و ماندگاری آن‌ها را به‌شدت کاهش دهد.

پارکت ارزان مستعد خراشیدگی است

پارکت‌های چوبی ارزان قیمت مستعد خراشیدگی هستند و به‌راحتی آسیب می‌بینند. این دسته از کف‌پوش‌ها به راحتی تعمیر نمی‌شوند. بنابراین، بهتر است خرید آن را به طور کلی فراموش کنید.

با قرارگرفتن پارکت ارزان در معرض نور خورشید، کم‌رنگ می‌شود

پارکت‌ چوبی ارزان‌قیمت هنگامی که در معرض شرایط آب‌وهوایی همچون نور خورشید قرار می‌گیرد به‌مرور تغییر رنگ می‌دهند.

پارکت ارزان و عدم مقاومت در برابر رطوبت

پارکت‌های چوبی ارزان‌قیمت از مقاومت کافی در برابر رطوبت برخوردار نیستند. این دسته از پارکت‌ها چنانچه در معرض رطوبت قرار گیرند، به‌شدت آسیب می‌بینند و خراب می‌شوند. ساده‌ترین راه برای مقابله با چنین مشکلاتی این است که از فروشگاه‌های شناخته شده و معتبر نسبت به خرید پارکت‌های چوبی باکیفیت اقدام نمایید.

پارکت‌های چوبی با کیفیت اگرچه دارای قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر کف‌پوش‌ها هستند، اما از مزایایی همچون دوام و ماندگاری بالا، زیبایی طبیعی و قابلیت نظافت آسان برخوردارند که همین مسئله باعث محبوبیت آن شده است.

پارکت ارزان و عدم مقاومت در برابر رطوبت

خرید پارکت چوبی ارزان‌قیمت برای اتاق‌خواب

برخی از افراد این‌طور تصور می‌کنند که اتاق‌خواب یکی از فضا‌های خانه است که تردد زیادی در آن صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین می‌توانند از پارکت‌های چوبی ارزان‌قیمت برای آن استفاده کنند و هزینه کمتری بپردازند. متأسفانه، این تصور کاملاً غلط است. برای پوشاندن کف اتاق‌خواب نیز بهتر است از پارکت‌های چوبی با کیفیتی خریداری و استفاده کنید.

از آن جایی که وسایل سنگینی همچون کمد و تختخواب و… در اتاق‌خواب قرار داده می‌شوند، پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت نمی‌توانند وزن این اجسام را تحمل کنند و در مدت‌زمان کوتاه آسیب‌دیده و خراب خواهند شد. بنابراین، برای هر قسمت از خانه حتی اتاق‌خواب که ممکن است دید نداشته باشد، حتماً از پارکت‌های چوبی باکیفیت استفاده کنید، حتی اگر مجبور باشید که هزینه بیشتری را برای خرید آن پرداخت کنید.

چگونه پارکت ارزان بی‌کیفیت را از نوع مرغوب تشخیص دهیم؟

یکی از دغدغه‌های خریدارانی که علاقه‌مند به خرید پارکت چوبی هستند، تشخیص پارکت بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت از نوع نامرغوب آن است. اما چگونه می‌توان تشخیص داد که پارکتی بی‌کیفیت است؟ همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد، یکی از ویژگی‌های پارکت‌های بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت عدم مقاومت آن‌ها در برابر نور خورشید است.

برای سنجش این معیار می‌توانید یک تایل را به عنوان نمونه از فروشنده بخواهید و آن را به مدت ۲۴ ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید. با تغییر رنگ دادن پارکت متوجه بی‌کیفیت بودن و بی‌دلیل نبودن قیمت ارزان آن خواهید شد. برای تشخیص مقاومت در مقابل خط‌وخش نیز می‌توانید این روش را انتخاب کنید.

یک تایل از فروشنده گرفته و با ناخن و یا چاقو روی آن را کشید. هر چه کف‌پوش باکیفیت‌تر باشد، کمتر آسیب خواهد دید. برای شناسایی پارکت مرغوب از لحاظ ضد آب بودن نیز می‌توانید یک ظرف را از آب پرکرده و تایلی که به‌عنوان نمونه از فروشنده گرفته‌اید را درون آن قرار دهید و سپس خارج کنید.

اگر متوجه قطرات آب مانند قطره‌های روغن بر روی پارکت شدید، مطمئن باشید که پارکتی ضد آب را انتخاب کرده‌اید. انتخاب یک فروشنده و یا فروشگاه معتبر و باتجربه می‌تواند تا حد زیادی از نگرانی شما برای انتخاب پارکت چوبی باکیفیت بکاهد. بنابراین، در انتخاب خود حوصله به خرج داده، به‌هیچ‌عنوان عجله نکنید و سراغ محصولات باکیفیت بروید.

چگونه پارکت ارزان بی‌کیفیت را از نوع مرغوب تشخیص دهیم؟

خرید پارکت چوبی باکیفیت و مرغوبیت بالا از پارس آرای کوهستان

انتخاب یک پارکت چوبی ارزان مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. یکی از مشکلات استفاده از ‌این پارکت‌ها عدم احساس راحتی حین راه‌رفتن بر روی آن‌ها است. به‌علاوه، در فصول سردی همچون زمستان نیز سرما را به‌راحتی احساس می‌کنیم. شرکت پارس آرای کوهستان به‌عنوان معتبرترین مجموعه در زمینه واردات و عرضه پارکت‌های چوبی باکیفیت شناخته می‌شود.

پارکت‌های چوبی باکیفیت از کشور‌هایی مانند آلمان و سوئیس در این مجموعه عرضه می‌شوند که با برخورداری از طرح و رنگ‌های مختلف با هر سلیقه‌ای سازگار هستند. برای خرید پارکت‌های باکیفیت به دنبال قیمت پارکت چوبی ارزان نباشید، باید هزینه بیشتری برای کیفیت بالا پرداخت کنید. اما مطمئن باشید که کیفیت بسیار بالای این محصولات ارزش پرداخت چنین هزینه‌ای را خواهد داشت و یک سرمایه‌گذاری باارزش محسوب می‌شوند.

 

برچسب ها: