قیمت پارکت چوبی آلمانی

کشور آلمان از تولیدکنندگان مطرح پارکت‌ چوبی است. از ویژگی‌های شاخص پارکت چوبی تولید شده در این کشور می‌توان به دوام و طول عمر بالای آن‌ها اشاره کرد. طراحی متنوع نیز از دیگر ویژگی‌های شاخص پارکت‌های آلمانی است که به سبب همین ویژگی، پارکت‌های آلمانی سلایق متفاوتی را به خود جلب کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت پارکت چوبی آلمانی بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید پارکت‌های آلمانی را دارید، با ما همراه باشید.

آشنایی با ویژگی‌های پارکت‌های چوبی آلمانی

پارکت‌های چوبی، نوعی کف‌پوش ساخته شده از جنس چوب و یا مشتقات آن است که در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شود. پارکت‌ها را به‌عنوان کف‌پوش فضای داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. پیش‌ازاین بیشتر از انواعی از کفپوش همراه با قطعات چوب طبیعی با عنوان چوب جامد استفاده می‌شد که به‌صورت پازل در کنار هم قرار می‌گرفتند. این پارکت‌ها کیفیتی متوسط اما قیمت بالایی داشتند. ویژگی دیگر آن‌ها نیاز به پولیش‌کاری، رنگ‌زدن، ساب زدن و تعمیرات هر ساله بود.

آشنایی با ویژگی‌های پارکت‌های چوبی آلمانی

 امروزه اما برندهای مختلفی از جمله برندهای آلمانی اقدام به تولید متنوع پارکت‌های باکیفیت کرده‌اند. پارکت‌هایی با نام پارکت‌های مهندسی زمانی که وارد بازار شدند، کیفیت را بالا برده و قیمت کلی پارکت‌ها را پایین آوردند. می‌توان در تفاوت این‌ نوع با پارکت‌های جامد گفت که پارکت‌های مهندسی شده نحوه اتصال آسان‌تری داشته و نیاز به تعمیرات و پولیش‌کاری هرساله هم ندارند.

برای اتصال این نوع پارکت‌ها به سطح زمین از چسب‌های باکیفیت و مقاوم استفاده می‌شود. در این نوع، پارکت‌ها به‌صورت قطعات مستطیلی در کنار هم قرار می‌گیرند تا سطح کف کاملاً یکدست، پوشانده شود. برندهای آلمانی، تکنولوژی کلیک را برای پارکت‌ها قرار داده‌اند. در این مدل، فقط کافی است کلیک‌های کنار هر پارکت به یکدیگر متصل شوند. کلیک پارکت‌های چوبی به طور معمول، از جنس پلاستیک یا آلومینیوم هستند.

برندهای آلمانی پارکت چوبی مطابق با استانداردهای روز اروپا

این مسئله موجب شده تا پارکت‌های چوب مهندسی شده آلمانی تا سال‌های طولانی قابلیت‌های مقاومت در برابر رطوبت، انطباق با سیستم گرمایش کف، مقاومت در برابر ضربه و ضدسایش را داشته باشند. البته اشاره به بادوام بودن پارکت‌های آلمان نیز نباید فراموش شود. برای افزایش کیفیت آن‌ها نیز از اشعه فرابنفش در فرایند ساخت، استفاده شده است.

 سطح رویی برخی از پارکت‌های آلمانی، روغنی طبیعی دارد. این روغن علاوه بر افزایش زیبایی و درخشندگی پارکت، در افزایش مقاومت آن در برابر نور، ضربه و سایش هم تأثیرگذار خواهد بود.  در هنگام نصب این پارکت‌ها باید به نوع چینش آن‌‍‌ها نیز توجه کرد؛ زیرا در صورت ایجاد کمترین کنتراست، کمترین نیاز به گره‌ها وجود خواهد داشت.

برندهای آلمانی پارکت چوبی مطابق با استانداردهای روز اروپا

برندهای پارکت چوبی آلمانی

از برندهای بسیار باکیفیت آلمانی در تولید پارکت می‌توان برند‌های وینئو، وی پارکت، وروکس فلور و غیره را نام برد. در اینجا این برندها را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

پارکت برند وینئو

پارکت وینئو، به‌عنوان یک برند پارکت لوکس و البته باکیفیت در آلمان و تحت استاندارد‌های به‌روز اروپایی، به فعالیت مشغول است. پارکت‌های تولیدی این برند را در ضخامت‌های 8 و 10 میلی‌متر و با تکنولوژی کلیک می‌سازند. این برند را می‌توان از محبوب‌ترین‌های اروپایی دانست. از ویژگی‌های پارکت‌های این برند می‌توان مقاومت بالا، انعطاف‌پذیری و متنوع بودن را نام برد. قیمت پارکت چوبی آلمانی از برند وینئو به سبب لوکس بودن آن نیز، بسیار بالا است.

وی پارکت

برند تولیدکننده بعدی، برند وی پارکت است که از سیستم انحصاری و پیشرفته‌ معروف به Mega Lock در پارکت‌های خود استفاده می‌کند. ضخامت‌ پارکت‌های تولیدی این برند، ۷، ۸ و ۱۰ است. پارکت‌های این برند را می‌توان برای پاساژها، مراکز اداری و خانه استفاده کرد؛ زیرا تنوع برند وی پارکت در طراحی پارکت‌های مثال‌زدنی است. ضمانت و خدمات پس از فروش این شرکت، مزیت آن نسبت به سایر برندها محسوب می‌شود.

پارکت وروکس فلور

پارکت‌های این برند اغلب در کشورهای چین و لهستان ساخته و سپس به سراسر دنیا ارسال می‌شوند. به دلیل کیفیت و مقاومت بالای پارکت‌ چوبی وروکس فلور، به‌عنوان یکی از بهترین برندهای تولیدکننده پارکت چه در ایران و چه در کشورهای دیگر شناخته می‌شود. در پروسه تولید پارکت این برند، ازHDFهای آلمانی و اروپایی با کمترین میزان انتشار فرمالدهید استفاده می‌شود؛ زیرا فرمالدهید ماده‌ای سمی و خطرناک برای محیط‌زیست و انسان است.

پارکت وروکس فلور

برند پارکت ایگر

پارکت‌های ایگر را به دلیل استفاده از جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی‌های اروپا می‌توان به‌عنوان بهترین برند تولید پارکت آلمانی نام برد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارکت شامل تنوع بالا در طراحی برای هر سلیقه‌ای، مقاومت در برابر انواع رطوبت، مقاومت در برابر ضربه و خش، قابلیت جابه‌جایی و نگهداری آسان از پارکت می‌شوند. انتخاب این برند برای استفاده در مکان‌های پر رفت‌وآمدی چون منازل، فروشگاه‌ها و غیره به سبب وجود همین ویژگی‌ها، بسیار مناسب خواهد بود.

برند ایگر، برندی سازگار با محیط‌زیست است. علاوه بر مقاومت بالایی که در برابر پوسیدگی و رطوبت از خود نشان می‌دهد، در برابر تغییرات دمایی هم بسیار مقاوم است. این ویژگی در پارکت، موجب ماندگاری و طول عمر بالای آن می‌شود.

قیمت پارکت چوبی آلمانی

در نگاه اول این‌طور به نظر می‌رسد که پارکت‌های آلمانی قیمت بالاتری دارند؛ اما این قیمت بالا چه دلایلی دارد؟  دوام، طول عمر، عدم سایش، مقاومت در برابر ضربه و رطوبت سبب می‌شود که این پارکت‌ها طول عمر و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر پارکت‌های چوبی داشته باشند.

همین عوامل است که نه‌تنها سبب برتری پارکت چوبی آلمانی نسبت به دیگر برندهای تولیدکننده می‌شود، بلکه قیمت پارکت چوبی آلمانی را هم نسبت به دیگر برندها افزایش می‌دهد. در اینجا باید گفت که این قیمت برای این ویژگی‌ها بسیار باصرفه نیز هست.

برای اشاره به ویژگی‌های دیگر پارکت‌های آلمانی، موارد زیر قابل‌ذکر هستند:

  • پوشش رویه آنتی‌باکتریال
  • طراحی شده برای محیط‌های لاکچری
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر ضربه و خش
  • سازگار با محیط‌زیست
  • ظاهری شبیه به چوب طبیعی
  • ضخامت میان 8 تا 12 میلی‌متر
  • مقاومت در برابر پوسیدگی
  • طول عمر بالا

قیمت پارکت چوبی آلمانی

خرید پارکت آلمانی باکیفیت از پارس آرای کوهستان

پارکت‌های تولیدی برندهای آلمانی، از انواع مقاوم پارکت‌ها هستند. این پارکت‌ها به طور معمول، قابلیت کلیک، ضد خش بودن، ضدسایش، مقاومت در برابر رطوبت و ماندگاری طولانی‌مدت را دارند. به همین علت می‌توان گفت قیمت نسبتاً بالای این پارکت‌ها در مقایسه با پارکت‌های تولیدی در کشورهای دیگر، کاملاً توجیه‌پذیر است. شما می‌توانید در پارس آرای کوهستان بهترین پارکت‌های آلمانی از کمپانی بوئن را خریداری کنید و از کیفیت بی‌نظیر این محصول بهره‌مند شوید.

 

برچسب ها: