قیمت و نصب کف‌پوش چوبی

برای پوشاندن کف یک ساختمان از کف‌پوش‌های مختلفی استفاده می‌شود که از کاربردی‌ترین و زیباترین آن‌ها می‌توان به پارکت چوبی اشاره کرد. طی سال‌های گذشته، استفاده از پارکت چوبی در منازل و مکان‌های تجاری بسیار متداول شده است و طرف‌داران زیادی را به خود جلب کرده است.

 دلیل خرید و استقبال از این کف‌پوش‌های چوبی در ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها نهفته است که از جمله می‌توان به زیبایی، تنوع در الگو و رنگ، عایق مناسب در برابر صدا، سرما و گرما و در نهایت استقامت و طول عمر بالا اشاره کرد.

از جمله سؤالاتی که ذهن بسیاری از خریداران را به خود مشغول کرده است، قیمت پارکت و هزینه‌ای است که باید به نصاب پرداخت شود. آیا می‌دانید قیمت نصب کف‌پوش چوبی به چه صورت محاسبه می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم به قیمت و نصب کفپوش چوبی بپردازیم. برای دستیابی به پاسخ این سؤال با ما همراه باشید.

زیرسازی سطح و تأثیر آن بر قیمت و نصب کفپوش چوبی

نصب پارکت‌های چوبی از جمله زیباترین تغییراتی است که می‌توان در دکوراسیون خانه یا محیط کار اجرا کرد. امروزه، کف‌پوش‌های چوبی به یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون منازل تبدیل شده‌اند. از جمله مزایای نصب کف پوش چوبی می‌توان به ایجاد عایق حرارتی و آکوستیک اشاره کرد.

زیرسازی سطح و تأثیر آن بر قیمت و نصب کفپوش چوبی

مقاومت و دوام بالای پارکت‌ها را می‌توان از دیگر مزایای آن شمرد. اگر بخواهیم پارکت‌های چوبی را با دیگر کف‌پوش‌ها همچون موزاییک و یا سرامیک مقایسه کنیم، می‌توانیم به قابلیت ترمیم و بازسازی بهتر و بالاتر کف‌پوش‌های چوبی اشاره کنیم. اما چطور زیرسازی سطح بر قیمت نصب کف‌پوش چوبی تأثیر خواهد گذاشت؟ در این قسمت به طور دقیق به بیان این مسئله می‌پردازیم.

  • نصب پارکت بر روی سیمان

اگر پوششی که قرار است پارکت بر روی آن نصب شود، از سیمان باشد بهتر است برای نصب پارکت از چسب استفاده شود. قبل از آغاز فرایند نصب، لازم است که مقدار رطوبت کف بررسی شود تا از رسیدن رطوبت اضافی به پارکت جلوگیری شود. بعد از بررسی میزان رطوبت، نصاب نسبت به صاف‌کردن سطح اقدام می‌کند. در این روش، تنها هزینه چسب است که علاوه بر دستمزد نصاب باید پرداخت شود.

  • نصب پارکت بر روی موزاییک

اگر سطح موردنظر موزاییکی باشد، نصاب ممکن است قیمت متفاوتی را برای نصب در نظر بگیرد. البته نصب پارکت چوبی بر روی سطوح موزاییکی راحت‌تر از سطوح سیمانی است. نصاب برای نصب پارکت بر روی سطوح موزاییکی باید به این نکته توجه داشته باشد که بین درز‌های موزاییک خالی نباشند و در صورت مشاهده هر گونه فضای خالی آن را با دوغاب پر کند و سپس شروع به پوشاندن کف با پارکت نماید.

  • نصب پارکت با استفاده از فوم

نصب پارکت با بهره‌گیری از فوم شامل مزایای زیادی می‌شود. فوم به‌صورت رولی و در ضخامت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود. فوم یک‌لایه ابر مانند است که قبل از گذاشتن تایل‌ها بر روی کف پهن می‌شود. از مزایای استفاده از فوم هنگام نصب پارکت می‌توان به جلوگیری از منتقل‌شدن سروصدا هنگام راه‌رفتن به طبقات زیرین و همچنین جلوگیری از اتلاف و هدررفت انرژی اشاره کرد.

فوم‌های نصب پارکت به دودسته معمولی و سایلنت یا همان بی‌صدا تقسیم می‌شوند. نصاب هنگام محاسبه قیمت و نصب کف‌پوش چوبی باتوجه‌به استفاده هر یک از این فوم‌ها نظر متفاوتی را ابراز خواهد کرد. البته قیمت فوم سایلنت از نوع معمولی آن پایین‌تر است. باتوجه‌به هر یک از شرایطی که در این قسمت به آن اشاره کردیم از جمله نصب پارکت بر روی سیمان، موزاییک، سرامیک و یا استفاده از فوم، نصاب قیمت متفاوتی را برای نصب پارکت چوبی اعلام خواهد کرد.

  • نصب پارکت بر روی سرامیک

سرامیک‌ها از جمله کف‌پوش‌هایی هستند که به‌مرورزمان زیبایی و جذابیت خود را ازدست‌داده‌اند. نصب کف‌پوش چوبی روی سرامیک از دیگر تغییراتی است که به خانه زیبایی می‌بخشد. کندن سرامیک وقت زیادی از نصاب می‌گیرد. بنابراین، بر هزینه نصب کف‌پوش نیز تأثیر خواهد گذاشت. البته نصب پارکت بر روی سرامیک نیز امکان‌پذیر است که باید در این شرایط نصاب از تجربه و تخصص کافی برخوردار باشد.

نصب پارکت بر روی سرامیک

انواع مدل‌های نصب پارکت چوبی و فاکتور مؤثر بر قیمت نصب

چیدمان قطعات و تایل‌های کف‌پوش‌های چوبی در کنار یکدیگر از مهم‌ترین فاکتورها و قسمت‌هاییست که باید هنگام نصب به آن دقت ویژه‌ای شود. برای انجام این کار، باید نصاب از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشد. هنگام نصب کف‌پوش چوبی، انواع مختلفی از چیدمان قابل اجراست که می‌توان به نصب لوزی، موزاییکی، آجری و خشتی اشاره کرد.

به‌کارگیری هر یک از این روش‌های چیدمان باعث می‌شود که زیبایی خاصی به محیط بخشیده شود. البته این زیبایی به مهارت نصاب نیز بستگی دارد. بنابراین، هنگام استعلام قیمت و نصب کف‌پوش چوبی به دنبال قیمت‌های ارزان نباشید. همچنین، مهارت و حرفه‌ای بودن نصاب را نیز مدنظر قرار دهید.

  • نصب پارکت به روش لوزی

در ساختمان‌هایی که هیچ قناسی ندارند، از روش چیدمان لوزی شکل استفاده می‌شود که باعث می‌شود فضای موردنظر شما بزرگ‌تر و دلبازتر نشان داده شود.

  • نصب پارکت‌های چوبی به شکل موزائیکی

در این شکل از چیدمان، هر تایل دقیقاً در کنار تایل قبلی‌اش و به‌صورت طول یا عرض قرار می‌گیرد.

  • روش نصب آجری پارکت چوبی

چیدمان آجری بیشتر مناسب فضا‌هایی است که در آن تردد و رفت‌وآمد زیادی اتفاق می‌افتد. در این روش، لبه‌های هر تایل که به‌صورت چهارگوش هستند، در کنار هم قفل می‌شوند. البته تایل‌ها در راستای هم قرار ندارند.

  • چیدمان خشتی پارکت‌های چوبی

در روش چیدمان خشتی، نیازی نیست که نصاب وقت زیادی را برای برش تایل پارکت چوبی صرف کند. زیرا این روش برای فضا‌هایی که دارای قناسی هستند هم قابل‌انجام است. نصب کف‌پوش چوبی علاوه بر این روشی که برای چیدمان انتخاب می‌شود، به مهارت و تجربه نصاب نیز وابسته است. مسلماً یک نصاب باتجربه و حرفه‌ای قیمت بیشتری را برای نصب طلب خواهد کرد.

انواع مدل‌های نصب پارکت چوبی و فاکتور مؤثر بر قیمت نصب

ارائه خدمات نصب پارکت چوبی در مجموعه پارس آرای کوهستان

اگر دوست دارید کف‌پوش‌های سابق خود را با پارکت چوبی جایگزین کنید و به همین دلیل ترجیح می‌دهید با یک نصاب پارکت باتجربه و حرفه‌ای مشورت نمایید و از قیمت نصب کف‌پوش چوبی مطلع شوید، می‌توانید با کارشناسان پارس آرای کوهستان در ارتباط باشید. متخصصان این مجموعه پاسخگوی هرگونه سؤالی در مورد هزینه و نصب پارکت چوبی هستند.

پارس آرای کوهستان یکی از عرضه‌کنندگان پارکت‌های چوبی باکیفیت است. علاوه بر تهران در تمام شهرها نیز خدمات نصب پارکت را ارائه می‌دهد. همکاران ما در مجموعه پارس آرای کوهستان تمام تلاش و سعی خود را به کار می‌گیرند تا برای شما مشتریان عزیز تجربه خوبی را بازخرید پارکتی باکیفیت و بی‌نظیر به ارمغان آورند.

 

برچسب ها: