مقایسه قیمت ترموود با چوب خام؛ خرید کدام منطقی‌ است؟

چوب همواره به‌عنوان مصالحی کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی شناخته می‌شده است. در گذشته این متریال را به‌صورت خام در ساخت بناها استفاده می‌کردند؛ ولی استفاده از این چوب معایبی را نیز به همراه داشت. ازاین‌رو، بشر به سراغ فرآوری چوب رفت. فرآوری چوب به شکل‌های متنوعی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها، ترمو کردن چوب است. در فرایند ترمو، چوب خام تحت حرارت و فشارقوی قرار گرفته تا ویژگی‌های بهتری را در مقایسه با چوب معمولی به دست آورد. در هنگام تهیه چوب برای دکوراسیون داخلی ساختمان و فضای باز متوجه می‌شوید هرکدام از انواع چوب دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. اگر می‌خواهید بدانید کدام چوب ارزش خرید بیشتری دارد، با ما همراه باشید تا قیمت ترموود در مقایسه با چوب را بررسی کنیم.

مقایسه قیمت ترموود با چوب خام

منظور از چوب سنتی یا خام چیست و قیمت آن چقدر است؟

چوب خام درواقع همان چوبی است که می‌توان آن را در طبیعت پیدا کرد. با بریدن درختان و تبدیل آن به الوار می‌توان از این متریال به‌عنوان مصالح ساختمانی استفاده کرد. زیبایی چوب و طبیعی بودنش، در کنار ویژگی استاتیکی آن برای تحمل فشار و خم‌شدن، این متریال را به انتخابی مناسب در مناطق زلزله‌خیز تبدیل کرده است. قیمت چوب سنتی یا خام به عوامل متنوعی بستگی دارد. بنابراین برای این محصول نمی‌توان یک قیمت به‌خصوص ارائه کرد. برخی از فاکتورهایی که بر قیمت این محصول تاثیرگذاراند، مواردی مانند گونه درختی چوب، وارداتی‌بودن یا داخلی بودن و برند سازنده آن هستند.

برخی از انواع چوب بر اساس گونه درختی آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • چوب درخت بلوط
  • چوب درخت زبان‌گنجشک
  • چوب بامبو
  • چوب درخت
  • چوب درخت راش
  • چوب گردو

قیمت ترموود به‌عنوان یک چوب مقاوم و برتر

ازآنجایی‌که برای تولید چوب ترموود باید از تجهیزات متنوع و نیروی کار بیشتری استفاده شود، طبیعی است که قیمت ترموود در مقایسه با چوب بیشتر باشد. اما متناسب با این هزینه متریالی تهیه می‌کنید که کارایی و ارزش خرید بیشتری دارد. این مقاومت و دوام بالا باعث می‌شود خرید ترموود گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد. لازم به ذکر است که قیمت ترموود باتوجه‌به برخی فاکتورها متفاوت است. در ادامه برخی از عوامل مؤثر بر قیمت چوب ترموود را بررسی می‌کنیم.

تولیدکننده معتبر

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت چوب ترموود تأثیر دارد، شرکت سازنده این چوب است. برندهای معتبر در فرایند تولید ترموود، از چوب‌های مرغوبی استفاده می‌کنند که جذابیتی دوچندان به دکوراسیون داخلی یا سازه‌های فضای باز شما می‌دهند. همچنین فرایند ترمو کردن چوب، یک فرایند پیچیده است که به تجهیزات مدرن و پیشرفته نیاز دارد. تفاوت این موارد می‌تواند باعث شود محصولات برخی کمپانی‌ها بهتر از تولیدکننده‌های دیگر باشد. لازم به ذکر است که محصولات وارداتی از کشورهایی مانند فنلاند و استونی دارای کیفیت بالاتری در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان ترموود هستند. طبیعی است که به دلیل کیفیت بالای چوب ترموود، قیمت ترموود در مقایسه با چوب بیشتر باشد.

چه عواملی بر قیمت ترموود تاثیرگذار هستند؟

نوع درختی ترموود

چوب ترموود از انواع مختلفی از درختان به دست می‌آید. هریک از این چوب‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آن‌ها را از دیگر انواع گونه درختی متمایز می‌کند. برای مثال چوب درخت کاج یکی از چوب‌های مرغوبی است که برای تولید ترموود استفاده می‌شود. رنگ کرمی مایل به سفید این چوب و دوام و ماندگاری بالای آن، باعث می‌شود قیمت این محصول در مقایسه با دیگر انواع ترموود بیشتر باشد.

اندازه و ضخامت چوب ترموود

طبیعی است که میزان هزینه‌ای که برای خرید چوب ترموود باید بپردازید بر اساس ابعاد و متراژ بنای شما است. اما ضخامت چوب ترموود نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت این محصول است. اگر قصد دارید از این چوب در مواردی استفاده کنید که باید دارای استحکام بالایی باشد، باید ترموود ضخیم‌تری را تهیه کنید. به‌طورکلی از ترموودی که ضخامت آن 42 یا 24 میلی‌متر است برای پروژه‌های ساختمانی سنگین و از ترموود 10 یا 16 میلی‌متری برای کف‌پوش و یا مبلمان استفاده می‌شود.

مقایسه ارزش خرید ترموود و چوب‌های سنتی

استفاده از چوب به‌عنوان یک متریال کاربردی در دکوراسیون داخلی ساختمان و فضای بیرونی زیبایی خیره‌کننده و متفاوتی را به همراه دارد. اما استفاده از چوب خام معایبی نیز دارد که باعث می‌شود بسیاری از مهندسان و معماران به متریالی دیگر برای جایگزینی چوب خام روی بیاورند. با گذر زمان بشر آموخت که چوب الوار را با استفاده از برخی از مواد شیمیایی خاص فراوری کند تا مقاومت و ماندگاری چوب را در بلندمدت افزایش دهد. با اینکه چوب اشباع شده با مواد شیمیایی از مقاومت بالاتری در مقایسه با چوب خام برخوردار است، اما می‌تواند آسیب‌هایی جدی به‌سلامت انسان وارد کند.

در نتیجه مهندسان و معماران به تولید چوب ترموود روی آوردند. در فرایند ترمو از مواد شیمیایی خاصی استفاده نمی‌شود و فراوری چوب تنها با استفاده از حرارت و بخار آب است؛ بنابراین با اینکه قیمت ترموود در مقایسه با چوب بیشتر است؛ اما این چوب سلامت انسان را تهدید نکرده و برای صنعت ساختمان‌سازی انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

مقایسه ارزش خرید ترموود

تهیه چوب ترموود وارداتی از پارس آرای کوهستان

امروزه استفاده از چوب ترمو برای تزیین و افزایش جذابیت دکوراسیون داخلی ساختمان و همچنین به‌عنوان متریالی مقاوم در فضاهای باز، انتخابی معقولانه برای علاقه‌مندان است. اما چوب خام یا سنتی در برابر عوامل محیطی مانند نفوذ حشرات، رطوبت هوا و تابش مستقیم نور خورشید آسیب‌پذیر است. بنابراین باید از چوب ترموود استفاده کرد که در برابر این عوامل محیطی مقاومت بالاتری دارد. قیمت ترموود در مقایسه با چوب ممکن است گران‌تر باشد، اما ارزش خرید این چوب بسیار بالا است. پارس آرای کوهستان؛ مرجعی معتبر برای تهیه ترموود باکیفیت وارداتی از کشور استونی است. تمامی محصولات مجموعه ما دارای ضمانت اصالت کالا هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد انواع و قیمت‌های این محصول می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت ترموود تاثیرگذار هستند؟

عوامل متنوعی نظیر برند تولیدکننده ترموود، وارداتی بودن یا تولید داخلی بود آن، نوع چوب ترموود و اندازه و ضخامت این متریال بر قیمت آن تأثیرگذار هستند.

چوب سنتی یا خام چیست؟

چوب خام همان چوبی است که از قطع‌کردن درختان طبیعت به دست می‌آید. برای توزیع این چوب از هیچ افزودنی یا فرایند خاصی استفاده نمی‌شود.

چوب ترموود در مقایسه با چوب خام چه مزایایی دارد؟

چوب ترموود در برابر نور آفتاب، رطوبت، نفوذ آب باران و حشرات از مقاومت بهتری در مقایسه با چوب‌های دیگر برخوردار است.

برچسب ها: