تعیین قیمت ترموود در تهران تحت‌تأثیر عوامل گوناگونی است

ترموود از مهم‌ترین متریال‌ها برای ساخت سازه‌های دکوراتیو و المان‌های مبلمان شهری است که با کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. فرایند متفاوت تولید این متریال، مقاومت آن در برابر انواع تهدیدات خارجی مانند نفوذ رطوبت، فشار و ضربه، آتش‌سوزی و خوردگی در برابر حشرات را افزایش می‌دهد. مجموعه‌های فروش الوارهای ترموود در تهران، متناسب با برخی عوامل، هزینه‌های مختلفی را برای فروش آن‌ها از مشتریان دریافت می‌کنند. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت پارس آرای کوهستان به عوامل موثر تعیین قیمت ترموود در تهران اشاره می‌کنیم.

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت ترموود در تهران

ترموودها به‌عنوان کاربردی‌ترین متریال‌های ساخت سازه‌های چوبی، آلاچیق‌ها و پرگولا، دکینگ‌ها، پارکت‌های استخر و … محبوبیت بسیاری در بین طراحان آیتم‌های دکوراتیو و مبلمان شهری دارند. خریداران برای تهیه این متریال‌ها باید متناسب با نوع تراش‌خوردگی و برش چوب، شرایط آب‌وهوایی رشد درخت، سن و گونه درختان، تعرفه‌های جانبی تهیه سوخت کوره‌های تولیدکننده ترموود و … هزینه متفاوتی را برای خرید آن‌ها بپردازند. به همین دلیل در ادامه به مهم‌ترین عوامل موثر قیمت ترموود در تهران اشاره می‌کنیم.

اندازه الوار؛ از مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت ترموود در تهران

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین نرخ خرید متریال ترموود، اندازه الوارهای متفاوت آن است. مجموعه‌ی پارس آرای  این متریال را در ابعاد مختلفی به فروش می‌رسانند که با افزایش ابعاد آن‌ها، قیمت خرید آن نیز بیشتر می‌شود.

ابعاد و قیمت مختلف ترموود عبارت‌اند از :

قیمت یورویی

چوب

45.83       Thermo pine 16*92 gama
50.83           Thermo pine 19*118
55.83 Thermo pine 20*115
4.83 Thermo pine 42*42

برند تولیدکننده ترموود

ترموودها مانند هر متریال دیگری در برخی از کشورها با کیفیت بالاتری تولید می‌شوند. به همین دلیل کشور سازنده این متریال، تاثیری مستقیم بر تعیین قیمت آن‌ها دارند.بهترین تولیدکننده‌ ترموود در دنیا کمپانی ترموری هست این برند از جنگل‌های مدیریت شده پایدار استفاده کرده و این توجه بسیار بالا در انتخاب بهترین چوب طبیعی، محصولات این برند را به طیفی از محصولات الهام‌بخش و بدون مواد شیمیایی تبدیل کرده است. ترموودهای تولید شده در  Thermory قابلیت استفاده در محیط داخلی و خارجی ساختمان‌ها در سرتاسر جهان را دارد.که باکیفیت‌ترین الوارهای ترموود را به دیگر کشورها صادر می‌کنند.

ترکیه نیز از جمله کشورهای دیگری هستند که ترموودهای باکیفیتی را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

تاثیر نوع چوب ترموود بر قیمت آن در مراکز فروش تهران

چوب‌های به‌کاررفته برای تولید ترموود در دو نوع سخت و نرم هستند. نوع این چوب‌ها در تعیین قیمت ترموود در مراکز فروش تهران تاثیرگذار است که باید در زمان خرید به آن توجه داشت. چوب‌های سخت به دلیل مزایای فراوانشان، قیمت بالاتری نسبت به چوب‌های نرم دارند. ترموودهای سخت معمولا از چوب درختان ماهون آمریکایی، گیلاس و گردو ساخته می‌شوند.

مهم‌ترین مزایای چوب‌های سخت در تولید ترموود عبارت‌اند از:

  • وجود گره‌های زیبا در بافت این چوب‌ها
  • استفاده از عملیات باکیفیت برش و صیقل برای زیباسازی و ماندگاری بالای آن‌ها

درجه مرغوبیت چوب ترموود

از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت ترموود در مراکز فروش تهران، کیفیت چوب مصرفی در تولید آن است. ترموودها در چند درجه متفاوت تولید می‌شوند که نوع A باکیفیت‌ترین جنس چوب را داشته و به تبع آن هزینه بیشتری نیز دارد.

گریدهای مختلف چوب ترموود عبارت‌اند از:

  • گرید A: بهترین نوع درجه کیفیت ترموود به‌شمار می‌رود
  • گرید B: الوارهای این درجه از قسمت‌های نزدیک‌تر به پوسته بریده می‌شوند و گره‌های آن از گرید A بیشتر است
  • گرید C: رنگ آن‌ها از درجه B تیره‌تر بوده و ترک‌ها و گره‌های آن نیز بیشتر است
  • گرید AB: از دو گرید A و B به طور یکسان در پالت قرار می‌گیرند

وابستگی قیمت ترموود در تهران به نرخ روز ارز

اگر ترموودها وارداتی باشند معمولا قیمت بیشتری دارند. البته این به معنای اشتباه در خرید ترموودهای وارداتی نیست؛ بلکه کیفیت بالای تولید این متریال‌ها در کشورهایی مانند فنلاند، امکان تولید مرغوب‌ترین الوارهای ترموود را به وجود می‌آورد. به همین دلیل قیمت این متریال‌های باکیفیت نسبت به الوارهای تولیدی در داخل کشور بیشتر است.

تاثیر قیمت ارز بر قیمت ترموود در مراکز فروش تهران

تعرفه قیمت‌های ترموود بر اساس نوسانات یورو و دلار تعیین می‌شوند. با توجه به نوسانات همیشگی قیمت ارز در ایران، معمولا با تغییر نرخ دلار یا یورو، روند قیمتی ترموودها نیز صعودی می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای ماندگاری بالای این متریال‌ها و استفاده طولانی از آن‌ها، با یک‌بار هزینه اصولی، مرغوب‌ترین نوع ترموود را برای سازه‌های چوبی استفاده کنید.

نوع گره ترموود قیمت آن را افزایش می‌دهد

از مهم‌ترین بخش‌های مقاوم چوب، گره‌ها هستند که تعداد و نوع آن‌ها در افزایش یا کاهش قیمت ترموود نقش مهمی دارند. ترموودها دارای دو گره زنده و مرده هستند که آشنایی با انواع آن‌ها، می‌تواند به کاهش قیمت خرید ترموود در تهران کمک کند.

انواع گره‌های ترموود عبارت‌اند از:

  • گره‌های زنده: به شاخه وابستگی ندارند و رنگ آن‌ها نیز از سایر بخش‌های دیگر تیره‌تر است. در ضمن به دلیل اتصال بافت این گره به تنه، هیچ مشکلی برای فرایند ترموود به وجود نمی‌آید
  • گره‌های مرده: این گره‌ها که به دلیل خشکیدن شاخه روی تنه تشکیل می‌شوند ظاهر زشتی به ترموود می‌دهند

بر اساس بررسی به‌عمل‌آمده، ترموودهای دارای گره‌های مرده قیمت کم‌تری نسبت به ترموودهای با گره زنده دارند. در صورت استفاده از متریال‌های دارای گره مرده، امکان زیباسازی و صیقل دادن بافت چوب وجود ندارد و کیفیت نهایی چوب کاهش می‌یابد.

ابعاد سازه ترموودی یا فضایی که ترموود در آن به کار می‌رود

از عوامل تاثیرگذار جانبی بر قیمت ترموود در تهران، مساحت سازه چوبی یا محیطی است که قصد استفاده از ترموود در آن را دارید. یک ویلای با متراژ بالا به تعداد الوار بیشتری برای دکینگ نسبت به یک خانه کوچک نیاز دارد. به همین دلیل با افزایش مساحت پروژه و ضرورت استفاده از الوارهای بیشتر، قیمت ترموود نیز بیشتر می‌شود.

پارس آرای کوهستان؛ برترین مرکز فروش ترموودهای وارداتی در تهران

در میان مجموعه‌های عرضه‌کننده ترموود، پارس آرای کوهستان یک مجموعه معتبر است که باکیفیت‌ترین سازه‌های ساخته‌شده از ترموود را به مشتریان عرضه می‌کند. مجموعه ما با تولید انواع آلاچیق و پرگولا، دکینگ، نمای چوب ساختمان، آلاچیق، سونای چوبی، پارکت و خانه و سازه‌های چوبی از ترموودهای باکیفیت وارداتی کشور استونی برای ساخت استفاده می‌کند. بسیاری از طراحان دکوراسیون و مجریان مبلمان شهری از الوارهای باکیفیت وارداتی مجموعه پارس آرای کوهستان برای پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ترموود در تهران و تخمین هزینه‌ها، با کارشناسان مجرب سایت ما در ارتباط باشید.

برچسب ها: