قیمت ترموود در اصفهان چقدر است؟

با رشد شهرسازی مدرن و ضرورت استفاده از متریال‌های مقاوم، استفاده از چوب‌های فراوری‌شده در المان‌های چوبی مبلمان شهری، ساخت آیتم‌های دکوراتیو، طراحی مبلمان باغی، مصنوعات و مجسمه‌های چوبی، کف‌پوش‌ها و نمای ساختمان‌ها افزایش یافت. در اصفهان به دلیل تقاضای بالا برای ساخت متریال‌های چوبی، به محصولات باکیفیت بیشتری نیاز است. به همین دلیل طراحان آیتم‌های چوبی در این شهر از چوب ترموود برای سازه‌های چوبی استفاده می‌کنند. بر همین اساس اطلاع از قیمت ترموود در اصفهان از جمله نکات مهمی است که بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران اصفهانی به دنبال آن‌ هستند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان به بررسی عوامل مؤثر بر قیمت این چوب مقاوم در اصفهان می‌پردازیم.

اهمیت اطلاع از آخرین قیمت‌های خرید ترموود در اصفهان

اصفهان از گذشته جایگاه معماری‌های زیبا و شهرسازی منحصربه‌فرد در کشور بوده است. از زمانی که متریال‌های چوبی در ساخت درب و پنجره‌های سنتی این شهر به کار می‌رفتند تا امروز که استفاده از چوب‌های مقاوم در کف‌پوش، نما، آیتم‌های دکوراتیو، ساخت آلاچیق و پرگولا و… رایج است، چوب از مهم‌ترین متریال‌های مصرفی در ساخت‌وساز شهر اصفهان بوده است. از سوی دیگر باتوجه‌به آب‌وهوای گرم اصفهان در بیشتر روزهای سال، اطلاع از قیمت ترموود در اصفهان به خریداران کمک می‌کند تا مقاوم‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین محصول را در برابر تابش مستقیم نور خورشید خریداری کنند.

عوامل مؤثر بر تعیین قیمت ترموود در اصفهان

ترموود از جمله متریال‌هایی است که به دلیل فراوری متفاوت و تولید در گرمای زیاد، از مقاومت بالایی برخوردار است. این متریال با برخورداری از پایداری مناسب در برابر ضربه‌، فشار، رطوبت و اشعه UV خورشید در بخش‌های مختلف شهرسازی اصفهان و تزیینات این شهر به کار می‌رود. نمی‌توان قیمت دقیقی را برای خرید ترموود در این شهر اعلام کرد؛ زیرا متناسب با برخی معیارها نرخ خرید این متریال‌های مقاوم متفاوت است. در ادامه به مهم‌ترین عواملی می‌پردازیم که در تعیین قیمت ترموود در اصفهان نقش دارند

درجه‌بندی ترموود

گرید چوب ترموود نقش مهمی در مرغوبیت و کیفیت محصول فراوری شده دارد. ترموودها در سه گرید A، B و  C تقسیم‌بندی می‌شوند که معمولاً قیمت محصولات گرید A از دیگر انواع آن‌ها بالاتر است. برای اطلاع از کیفیت چوب‌های ترموود در اصفهان حتماً باید از نوع گرید آن اطلاع داشته باشید.

ویژگی‌های انواع گرید چوب ترموود عبارت‌اند از:

  • گرید A: بالاترین کیفیت ترموود را دارد که چوب‌های گرید A1 از بخش مرکزی درخت تولید می‌شوند؛ اما به دلیل عدم گره کیفیت بالاتری نسبت به گرید A2 دارند
  • گرید B: از بخش‌های دیگر درخت به جز مغزه تولی می‌شود و هر دو نوع B1 و B2 برای بخش‌های کم‌اهمیت ترموودی مورداستفاده قرار می‌گیرند
  • گرید C: بیشترین گره را در بین گریدهای ترموود دارد و به دلیل کیفیت پایین در پروژه‌هایی به کار می‌رود که کیفیت چوب مهم نیست

درخت مورداستفاده برای تولید ترموود

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر تعیین قیمت ترموود در اصفهان، نوع درختی است که این متریال‌ها از آن‌ها ساخته شده‌‌اند. باتوجه‌به این که بیشتر ترموودهای عرضه‌شده در بازار اصفهان از ترموودهای وارداتی هستند، شناخت نوع درخت مورداستفاده برای تولید ترموود می‌تواند قیمت خرید این متریال را تا حد زیادی مشخص کند. معمولاً چوب‌های صنوبر، کاج، سرو، بلوط، ارزانتینیا، صنوبر دومستان، سرو خاکی، کاج لاریسی و بند درخت از چوب‌های باکیفیت هستند که در تولید ترموود به کار می‌روند و معمولاً قیمت بالاتری دارند.

ابعاد الوارهای ترموود

یکی دیگر از عوامل مؤثر در تعیین قیمت ترموود در اصفهان، توجه به ابعاد الوارهای ترموود است. ترموود متریالی است که در اصفهان متناسب با کاربردهای شهرسازی و معماری و یا تولید آیتم‌های تزئینی خانگی و دکوراتیو، در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. این متریال به‌صورت پروفیل‌های 3 تا 6 متری و به‌صورت شیاردار و بدون شیار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. پروفیل‌های کف (Deck)، پروفیل چهار تراش ساده (SHP) و پروفیل‌های لمبه (UTV و UTS) قابل‌استفاده در اصفهان و دیگر شهرها هستند که متناسب با اندازه‌های برش داده شده، قیمت متفاوتی دارند.

ایرانی یا وارداتی‌بودن ترموود در تعیین قیمت آن نقش دارد

بیشترین مصرف ترموود در شهر اصفهان به ترموودهای خارجی تعلق دارد. هزینه خرید این نوع از متریال‌ها به دلیل کیفیت بالاتر و هزینه‌های گمرک و حمل‌ونقل بالاتر است. البته ترموودهای استونیایی موجود در بازار اصفهان با وجود قیمت بالاتر کیفیت مطلوب و طول عمر بسیار بیشتری دارند.

عوامل جانبی دیگر در تعیین قیمت ترموود در اصفهان

به جز موارد ذکر شده برای تعیین قیمت ترموود، تنوع بالای محصولات عرضه‌شده در تولیدی‌ها و مراکز عرضه‌کننده الوارهای ترموود در اصفهان، باعث شده است تا معیارهای دیگری نیز برای بررسی قیمت این متریال‌های چوبی باکیفیت مدنظر قرار بگیرند.

این عوامل عبارت‌اند از:

  • استاندارد و کیفیت کوره‌های ساخت ترموود
  • نوسانات قیمت دلار
  • نوع و میزان تراش‌ها و برش‌های چوب
  • میزان گره در چوب ترموود
  • کیفیت رنگ مصرفی چوب
  • روش تولید

کاهش هزینه خرید ترموود در اصفهان با خرید از پارس آرای کوهستان

مجموعه‌های فراوانی برای عرضه ترموود و اجرای پروژه‌های ترموودی وجود دارند که هر یک از آن‌ها متناسب با خدمات و ارزیابی‌های ابتدایی قیمت‌های متفاوتی را برای محصولات و خدمات خود در نظر می‌گیرند. پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از برترین عرضه‌کنندگان الوارهای ترموود، طیف متنوعی از خدمات را به مشتریان اصفهانی عرضه می‌کند. مجموعه ما باتجربه کار در تمام استان‌های کشور، مقرون‌به‌صرفه‌ترین تعرفه‌ها را برای خدمات و محصولات خود در نظر گرفته است. به همین دلیل بسیاری از پروژه‌های شهری و تجاری اصفهان، توسط پارس آرای کوهستان به اتمام رسیده‌اند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت ترموود در اصفهان از طریق سایت ما با کارشناسان در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

آیا قیمت ترموود‌ در اصفهان با دیگر استان‌ها متفاوت است؟

در کلیات قیمت یکسان هستند؛ اما ممکن است به دلیل نیاز بیشتر پروژه‌های معماری و شهرسازی اصفهان و تقاضای بالاتر برای خرید ترموودهای باکیفیت، قیمت‌‌های اندکی متفاوت باشند.

قیمت کدام نوع از چوب‌های ترموود در اصفهان بیشتر است؟

چوب‌های وارداتی استونیایی معمولاً از چوب‌های داخلی این شهر قیمت بیشتری دارند.

بهترین راهکار برای کاهش هزینه خرید ترموود در اصفهان چیست؟

خرید از مجموعه‌های عرضه‌کننده معتبر و شناخت کامل نیازها بهترین راهکار برای کاهش هزینه‌های خرید ترموود در این شهر است.

برچسب ها: