عوامل تأثیرگذار بر قیمت ترموود را بدانید تا دیگر نگران بودجه نباشید

ترموود محصولی پرطرف‌دار در بین متریال‌های صنعت ساختمان است. بسیاری از افراد تمایل دارند برای پروژه‌های دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان خود از ترموود استفاده کنند. اما این افراد از قیمت ترموود که وابسته به عواملی مانند نوع پروژه است، اطلاعی ندارند. به همین دلیل محاسبه و شناخت عوامل مؤثر بر قیمت ترموود می‌تواند از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و به شما در مدیریت بهتر بودجه کمک کند. در این مطلب تمامی نکات مرتبط با قیمت چوب ترموود را بررسی می‌کنیم.

با محاسبه دقیق قیمت ترموود، خریداران دچار سردرگمی نمی‌شوند

پیش از اینکه به بررسی روش‌های محاسبه قیمت ترموود و عوامل مؤثر بر قیمت بپردازیم، می‌خواهیم شما را با دلایل اهمیت کسب اطلاعات در خصوص قیمت چوب ترموود آشنا کنیم. به دلیل اینکه چوب ترموود طرف‌داران زیادی دارد و افراد زیادی به دنبال خرید آن هستند، اطلاع از قیمت ترموود پیش از خرید اهمیت زیادی دارد.

ترموودها کیفیت بسیار بالایی دارند؛ اما به دلیل تفاوت ابعاد، نوع درجه‌بندی، رنگ‌بندی، کیفیت و بسیاری از موارد، با قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. در نتیجه دیده شده است افرادی که قصد خرید ترموود را دارند، همیشه برای محاسبه قیمت آن باتوجه‌به نوع و ابعاد پروژه، دچار و چالش می‌شوند.

بهترین روش برای محاسبه قیمت ترموود این است که پیش از خرید از قیمت این محصول استعلام گرفته شود. زیرا قیمت ترموودها در بازار دچار نوسان است. از طرفی اگر بتوانید خودتان به کمک نکاتی که در این مطلب به شما می‌گوییم، قیمت چوب ترمو موردنیاز خود را پیش از خرید آن، تخمین بزنید کارتان بسیار آسان‌تر می‌شود.

قیمت ترموود به شکل ساده و شاخه‌ای محاسبه می‌شود

در صنایع مرتبط با ساخت‌وساز هر کدام از مصالح مورداستفاده واحدهای متفاوتی برای محاسبه قیمت دارند. برای نمونه مصالح آهنی به شکل شاخه‌ای و بر حسب کیلوگرم محاسبه می‌شوند و در طرف مقابل واحد اندازه‌گیری سنگ، کاشی و سرامیک مترمربع است.

به دلیل اینکه ترموود متریالی نوین در صنعت ساخت‌وساز است، ممکن است بعضی از افراد از واحد محاسباتی آن اطلاع دقیقی نداشته باشند و به همین دلیل در زمان محاسبه قیمت این چوب دچار مشکل شوند؛ زیرا دررابطه‌با روش محاسبه قیمت ترموود شناخت کافی را ندارند.

واحد اندازه‌گیری چوب ترموود، مترمربع است

واحد اندازه‌گیری چوب ترموود، مترمربع است و برای محاسبه قیمت آن ابعاد ترموود بسیار تعیین‌کننده هستند. الوار‌های ترموود طول، عرض و ضخامت‌های مختلفی دارند و شما باید این موضوع را در محاسبه قیمت آن‌ها مدنظر داشته باشید. بهترین روشی که می‌توان قبل از خرید ترموود متری بر اساس متراژ موردنظر، قیمت ترموود را محاسبه کرد به شرح زیر است:

  • ابتدا باید مساحت الوار یا هر شاخه ترموود را به دست آورد. برای این کار لازم است طول الوار را در عرض آن ضرب کنید
  • سپس باتوجه‌به متراژ موردنظر تعداد الوارهای موردنیاز تعیین می‌شود که می‌توان به‌این‌ترتیب قیمت ترموود را نیز مشخص کرد

در محاسبه قیمت ترموود به شکل شاخه‌ای، مساحت فضای پروژه اساس کار است

یکی دیگر از حالت‌های خریدوفروش متریال ترموود به‌صورت شاخه‌ای است. در این حالت بر اساس مساحت فضایی که قرار است با ترموود پوشیده شود، تعداد شاخه‌های موردنیاز مشخص می‌شود. برای محاسبه تعداد شاخه‌های موردنیاز برای پوشش‌دادن محل موردنظر در ساختمان باید عرض و ضخامت شاخه‌ها و الوارهای ترموود و فضای خالی بین هر شاخه با دیگری در نظر گرفته شود.

قیمت ترموود به شکل شاخه‌ای به‌صورت زیر محاسبه می‌شود:

  • ابتدا محلی که قرار است از ترموود برای پوشش آن استفاده شود، مشخص می‌شود تا نوع الوار مناسبی برای آن انتخاب شود
  • سپس باید مساحت فضای موردنظر را محاسبه کرد
  • در نهایت می‌توان باتوجه‌به عرض و ضخامت شاخه‌ها و درنظرگرفتن فضای خالی لازم برای بین آن‌ها تعداد شاخه‌ها را نیز تعیین کرد
  • بعدازاین که تعداد شاخه‌های موردنیاز مشخص شد، می‌‌توان بر اساس قیمت هر شاخه، قیمت نهایی را تعیین کرد و نسبت به خرید ترموود شاخه‎ای اقدام کرد

چه عواملی بر روی قیمت چوب ترموود تأثیر می‌گذارند؟

در زمان خرید ترموود مانند بسیاری از متریال‌های ساختمانی، عواملی وجود دارند که بر روی قیمت آن تأثیرگذار هستند. به همین خاطر نیز درصد بالایی از واردکنندگان یا فروشندگان چوب ترموود نمی‌توانند به‌خوبی یک قیمت ثابت و مشخص را برای این چوب ارائه دهند.

از جمله عوامل مؤثر بر قیمت ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نوسان در دلار و قیمت ارز، باعث تغییر و نوسان در قیمت ترموود نیز می‌شود
  • گرید و درجه‌بندی ترموود از عوامل اثرگذار روی قیمت آن است
  • نوع و میزان گره‌های موجود در چوب ترمو مانند گره پروانه، گره ساده، گره گرد و سایر موارد از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت ترموود شاخه‌ای هستند
  • نوع استاندارد و کیفیت کوره‌هایی که برای ساخت ترموود از آن‌ها استفاده می‌شود هم بر روی قیمت نهایی ترموود تأثیر می‌گذارد
  • نوع و میزان تراش‌ها و برش‌های چوب ترمو
  • نوع درخت مورداستفاده برای تولید ترموود
  • نوع و کیفیت رنگ مورداستفاده برای رنگ‌آمیزی ترموود
  • ابعاد و متراژ پروژه
  • وارداتی‌بودن یا تولید داخل بودن چوب ترموود

پارس آرای کوهستان؛ ارائه‌کننده ترموودهایی با قیمت مقرون‌به‌صرفه

بهترین روش برای کسب اطلاعات در خصوص قیمت ترموود، استعلام قیمت از فروشندگان معتبر است. با خرید ترموود از مجموعه پارس آرای کوهستان دیگر نیازی نیست نگران کیفیت ترموود یا قیمت بالای آن باشید. زیرا در پارس آرای کوهستان، تمامی واسطه‌ها حذف شده و محصول باعرضه مستقیم به دست تمامی مشتریان می‌رسد.

از طرفی این مجموعه چندین دهه سابقه فعالیت در زمینه اجرای پروژه‌های مختلف ترموود نما، کف‌پوش داخلی و خارجی، آلاچیق، دیوارپوش، پرگولا، روف‌گاردن، فلاورباکس، تی‌وی وال، استخر و سونا دارد و برای درنظرگرفتن رضایت مشتریان خود، این پروژه‌ها را با قیمتی بسیار مناسب اجرا می‌کند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در خصوص قیمت ترموود باتوجه‌به نوع پروژه، می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برچسب ها: