طراحی منحصر به فرد نصب پارکت چوبی برای پله

معمولاً به پله و نقش آن در خانه‌ها توجه زیادی نمی‌شود. زمانی متوجه اهمیت و نقش این عناصر در زیبایی فضا می‌شویم که کوچک‌ترین تغییری در آن‌ها ایجاد کنیم. درگذشته، صاحب‌خانه‌ها دوست نداشتند که پله‌ها را خالی ببینند. به همین دلیل برای پوشاندن پله‌ها از فرش و موکت استفاده می‌کردند.

امروزه، افرادی که در حیطه ساخت‌وساز ساختمان فعالیت می‌کنند، پله‌ها را با سنگ یا پارکت چوبی به خریدار تحویل می‌دهند. اگر راه‌پله خانه‌تان با موزاییک‌های قدیمی فرش شده، از کف‌پوش چوبی استفاده کنید. به فکر نصب پارکت چوبی برای پله باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با طراحی منحصر به فرد نصب پارکت چوبی برای پله آشنا شوید.

فاکتورهای مهم و مؤثر در انتخاب بهترین پارکت برای پله

این سؤال که مناسب‌ترین طراحی منحصر به فرد نصب پارکت چوبی برای پله چیست؟ انتخاب پارکت برای پله علاوه بر بودجه، به سلیقه فرد، دکوراسیون فضا و محل نصب بستگی دارد. پله‌ها می‌توانند خارج و یا داخل خانه باشند، که به میزان دوام و استقامت کف‌پوش بستگی دارد. در این قسمت قصد داریم تا به ذکر مهم‌ترین عواملی که بر انتخاب کف‌پوش مناسب برای راه‌پله تأثیر می‌گذارند، بپردازیم.

فاکتورهای مهم و مؤثر در انتخاب بهترین پارکت برای پله

بودجه نصب پارکت چوبی

یکی از اصلی‌ترین عوامل در انتخاب یک کالا و یا استفاده از خدمات، برخورداری از بودجه مناسب است. کف‌پوش‌های چوبی برای راه‌پله به متر محاسبه می‌شوند و قیمت هر مترمربع از این محصولات از مواد دیگری همچون سنگ گران‌تر هستند. اما باید در نظر داشته باشید که این گرانی بی‌دلیل نیست. با خرید پارکت‌های خوبی و باکیفیت می‌توانید از دوام و ماندگاری بالا بهره‌مند شوید.

نصب پارکت و معماری و دکوراسیون منزل

از دیگر عواملی که بر انتخاب و طراحی منحصر به فرد نصب پارکت چوبی برای پله تأثیر می‌گذارد، معماری و سبک دکوراسیون فضای شما است. در خانه‌های مدرن، نصب پارکت چوبی برای پله توصیه می‌شود، زیرا باعث می‌شود که زیبایی خانه دوچندان شود.

تعمیر و نگهداری پارکت چوبی

مسلماً موادی که از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، زودتر هم خراب می‌شوند. تمیزکردن و نظافت راه‌پله‌ها از جمله کار‌هایی در منزل است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. بنابراین بهتر است کف‌پوشی خریداری کنید که در صورت پشت‌گوش‌انداختن نکات نگهداری، خیلی زود خراب نشود.

ایمنی پارکت چوبی

ایمنی از دیگر نکاتی است که تعیین می‌کند برای پوشاندن کف راه‌پله‌ها از چه موادی باید استفاده شود. چنانچه در خانه خود سالمند و یا کودک دارید، باید مراقب باشید که هنگام رفت‌وآمد روی پله‌ها پایشان نلغزد؛ بنابراین باتوجه‌به ایمنی کف‌پوش‌های چوبی، نصب پارکت چوبی برای پله در این خانه‌ها توصیه می‌شود.

پارکت چوبی و تردد در راه‌پله

درصورتی‌که راه‌پله منزل شما به زیرزمین و یا مکانی راه دارد که رفت‌وآمد زیادی به آن جا ندارید، توصیه می‌کنیم خیلی هزینه نکنید. اما اگر راه‌پله به اتاق‌خواب و یا جلوی در راه دارد و از آن مداوم استفاده می‌شود، بهتر است از مواد با کیفیتی همچون کف‌پوش چوبی استفاده کنید تا بیشتر عمر کند.

پارکت چوبی و تردد در راه‌پله

نکات مهم در خرید و نصب پارکت چوبی برای پله

چنانچه بر روی راه‌پله‌ها دائماً رفت‌وآمد می‌شود، باید پارکتی را انتخاب کنید که دارای استحکام و مقاومت بالایی باشد و همچنین لغزنده و لیز نباشد. در این قسمت قصد داریم تا نکاتی را یادآور شویم که هنگام انتخاب پارکت برای راه‌پله بهتر است مدنظر داشته باشید.

هماهنگی پارکت چوبی با فضا

بعد از خرید پارکت‌های چوبی و پیش از نصب در فضای موردنظر، بهتر است آن‌ها را از جعبه بیرون آورده و در دمای محیط قرار دهید تا با هوای محیط سازگار شود. با انجام این کار از انبساط یا ترک‌خوردگی کف‌پوش‌ها هنگام نصب جلوگیری کرده و در نهایت پارکت‌های چوبی به‌درستی جای‌گذاری می‌شوند.

هموار نمودن و تمیزکردن پله‌ها قبل از پروسه نصب

قبل از نصب پارکت‌ چوبی برای پله لازم است که زیرسازی انجام شود تا سطح پله‌ها کاملاً هموار و یکدست شود. درصورتی‌که چسب و یا بقایایی در لایه زیرین وجود داشته باشد باید بادقت ساییده و سطح کاملاً هموار شود. انجام این کار باید حوصله انجام شود، زیرا هر گونه فرورفتگی باعث می‌شود که ظاهر پارکت نامرتب باشد و به‌اصطلاح لق بزند. بعد از ترمیم و نصب پارکت‌های‌ چوبی، باید محل را از وجود گردوخاک و هر گونه موادی پاک کرد.

انتخاب پارک در ابعاد مناسب

قبل از اقدام به خرید کف‌پوش برای هر فضایی، اندازه‌گیری ابعاد پله‌ها بادقت و حوصله از بروز مشکلات احتمالی در نصب پارکت‌ها جلوگیری خواهد کرد. درصورتی‌که ابعاد پله‌ها از پارکت بزرگ‌تر باشد، می‌توان با استفاده از ابزار نبشی  برای آن لبه ایجاد کرد. همچنین می‌توان با استفاده از اره مویی بخش‌های اضافی را برش و یا با یک‌تخته سه‌لایه آن فضا را پر کرد.

انتخاب پارک در ابعاد مناسب

 

نحوه محاسبه متراژ فضا برای خرید پارکت چوبی

قیمت پارکت چوبی به عواملی همچون برند سازنده، ابعاد موردنیاز، جنس و دوام پارکت، ضخامت پارکت و… بستگی دارد. در این قسمت قصد داریم به نحوه محاسبه متراژ پارکت بپردازیم. چنانچه قصد دارید نسبت به خرید و نصب پارکت چوبی برای پله اقدام کنید، ابتدا لازم است که متراژ فضایی که قصد پارکت کردن آن را دارید، اندازه‌گیری کنید. محاسبه پارکت به مترمربع کار آسانی است، اما لازم است برای سهولت در انجام کار نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه اشاره می‌کنیم.

  • ابتدا نقشه محیط و فضایی که باید پارکت شود را بر روی کاغذ ترسیم کرده و ابعاد طول و عرض اتاق را محاسبه کنید.
  • سپس باید طول و عرض محاسبه شده در هم ضرب شوند، تا متراژ کفپوش به دست آید.
  • درصورتی‌که اتاق و یا فضای موردنظر مربع یا مستطیل نبوده و دارای شکستگی باشد، باید بیشترین عرض و ارتفاع را در محاسبه خود در نظر بگیرید.

نحوه محاسبه متراژ فضا برای خرید پارکت چوبی

خرید پارکت چوبی برای راه‌پله از پارس آرای کوهستان

از جمله اصولی که پارس آرای کوهستان در کار خود دنبال می‌کند، ارائه محصولات باکیفیت و بادوام است. کف‌پوش‌های ارائه شده شرکت پارس آرای گوهستان گزینه‌ای مناسب برای نصب در راه پله هستند. کارشناسان ما پاسخگوی تمام سؤالات شما از مرحله خرید تا نصب خواهند بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا ابعاد موردنظر پارکت‌های چوبی را برای نصب در راه‌پله به‌درستی محاسبه نمایید و از زیبایی و دوام این کف پوش لذت ببرید.

 

برچسب ها: