ترموود؛ مقاوم‌ترین و زیباترین متریال در طراحی داخلی نشیمن

استفاده از زیبایی و جلای طبیعی چوب در دکوراسیون طرف‌داران بسیار زیادی دارد. به دلیل وجود محدودیت در استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی، محصولی به نام ترموود تولید شده است که در برابر تمام عوامل محیطی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. ترموود محصولی نوآورانه است که به دلیل ویژگی‌های مقاومتی و خصوصیات طبیعی و زیبا، به یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین متریال‌ها برای طراحی داخلی اتاق نشیمن تبدیل شده است. سازه‌ها و اکسسوری‌های بسیاری با ترموود ساخته می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد طراحی داخلی زیبا در نشمین استفاده کرد. در این مطلب با بررسی کاربردهای این متریال، نکات و ایده‌های طراحی داخلی زیبا با ترموود در نشیمن را بررسی می‌کنیم.

ترموود چه ویژگی‌هایی دارد؟

ترموود به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای طراحی داخلی نشیمن و سایر بخش‌های دکوراسیون، امروزه به جایگاه ویژه‌ای در صنعت طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی دست پیدا کرده است. همان‌طور که گفته شد، استفاده از چوب به دلیل بافت و جلای طبیعی طرف‌داران زیادی دارد؛ اما چوب خام در برابر بسیاری از عوامل مقاومت کافی ندارد. ترموود بر اثر فرایند حرارتی روی چوب خام تولید شده است. این فرایند باعث تقویت چوب و افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت، حرارت و آتش، نفوذ حشرات، کپک و قارچ، پوسیدگی، فشار و ضربه، آفت چوب و… می‌شود. همچنین مقاومت مکانیکی بالای ترموود، این متریال را به یکی از متریال‌های اصلی در ساخت سازه‌های چوبی در نشیمن تبدیل کرده است.

ایده‌های طراحی داخلی زیبا با ترموود در نشیمن

کاربردهای ترموود به دلیل مزایای زیادی که دارد، بسیار گسترده است. شما از این متریال می‌توانید تقریباً در تمام بخش‌های دکوراسیون استفاده کنید. اتاق نشیمن از اصلی‌ترین بخش‌های دکوراسیون خانه است که بر زیبایی تمام بخش‌های دیگر تأثیرگذار است. طراحان همواره در حال ارائه ایده‌های نوآورانه برای طراحی داخلی زیبا با ترموود در اتاق نشیمن هستند. در ادامه با برخی از کاربردهای متریال ترموود در اتاق نشیمن آشنا می‌شویم.

کف‌پوش ترموود؛ از اصلی‌ترین سازه‌ها در طراحی داخلی زیبا با ترموود در نشیمن

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین کاربردهای ترموود در طراحی داخلی نشیمن، کف‌پوش ترموود است. شما می‌توانید در تمام بخش‌های دکوراسیون از جمله اتاق نشیمن از کف‌پوش ترموود استفاده کنید. با استفاده از متریال ترموود در کف خانه، زیبایی دکوراسیون و دوام کف منزل به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند. کف‌پوش ترموود به دلیل القای حس طبیعی چوب و تنوع بالا در رنگ و طرح، نقش پررنگی را در طراحی داخلی زیبای نشیمن ایفا می‌کند.

دیوارپوش ترموود

زیبایی و تزیین دیوارهای خانه تأثیر زیادی در زیبایی طراحی داخلی نشیمن دارد. ترموود بهترین عملکرد را به‌عنوان دیوارپوش دارد. شما می‌توانید در تمام دیوارهای داخلی و خارجی نشیمن از دیوارپوش ترموود استفاده کنید تا جلوه‌ای جذاب در دکوراسیون ایجاد شود. برای مثال استفاده از دیوارپوش ترموود روی بزرگ‌ترین دیوار نشیمن، فضایی گرم و صمیمی در اتاق نشیمن و همچنین در اتاق پذیرایی ایجاد می‌کند.

پله‌های چوب ترمو

چوب ترموود متریالی مناسب و ایده‌آل برای اجرای راه‌پله در خانه‌های چندطبقه است. شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت ترموود در اجرای پله، زیبایی خانه را به مقدار قابل‌توجهی افزایش دهید. همچنین دلیل اصلی استفاده از ترموود در اجرای پله، زیبایی آن نیست؛ بلکه مقاومت باورنکردنی این متریال در برابر فشار، ضربه، خراش و سایش دلیل مناسب‌بودن ترموود برای اجرای این سازه است؛ بنابراین شما نیازی نیست به دلیل تردد و رفت‌وآمد بالا نگران خراب‌شدن یا فرسوده‌شدن پله باشید. زیرا ترموود ضد ترک‌خوردگی، ضد خراش و ضدآلودگی است.

تی‌وی وال ترموود؛ سازه‌ای نوآورانه برای طراحی داخلی زیبا با ترموود در نشیمن

تی‌وی وال سازه‌ای جدید است که در چند سال اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. به‌طورکلی، تلویزیون آیتم مهمی در دکوراسیون نشیمن است و توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. تی‌وی وال به دیواری می‌گویند که پشت تلویزیون قرار دارد. اجرای این سازه با ترموود که پشت تلویزیون قرار می‌گیرد، تأثیرات مثبتی در جلوه تمام اتاق نشیمن می‌گذارد. تی‌وی وال ترموود، با ترکیبی از فناوری‌های نمایشگرهای تلویزیون و مصالح چوبی، باعث افزایش زیبایی در طراحی داخلی نشیمن می‌شود.

مبلمان و انواع اکسسوری‌های چوبی

چوب همواره پرکاربردترین متریال در ساخت میز، مبلمان، صندلی، قفسه و… بوده است. امروزه نیز در ساخت مبلمان خانگی از مقادیر زیادی چوب استفاده می‌شود؛ بنابراین برای افزایش مقاومت و دوام مبلمان و سایر آیتم‌های دکوراسیون، استفاده از ترموود بسیار رایج است. مبلمان، میز پذیرایی، میزهای عسلی، میز ناهارخوری، صندلی‌های میزبان و… برای افزایش دوام و نمایش بیشتر جلای طبیعی چوب، با ترموود ساخته می‌شوند و استفاده از آن‌ها از فاکتورهای طراحی داخلی زیبا با ترموود در نشیمن است.

اکسسوری‌ها و دکوری‌های ترموودی که در نشیمن کاربرد دارند عبارت‌اند از:

  • تابلوهای دیواری ترموود
  • قفسه‌های کتاب و طاقچه
  • گلدان‌ها
  • صندلی‌های دکوری و فانتزی

قاب‌آینه ترموود

آینه یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اکسسوری‌ها در انواع دکوراسیون به شمار می‌رود. در ساخت آینه نیز استفاده از چوب طرف‌داران زیادی دارد و ترموود به‌عنوان یکی از بهترین متریال‌ها برای این کار شناخته می‌شود. استفاده از آینه در بخش مناسب اتاق نشیمن، باعث ایجاد تعادل نوری و حتی بزرگ‌تر به‌نظررسیدن اتاق نشیمن می‌شود.

برای طراحی زیبا در اتاق نشیمن از ترموود استفاده کنید

ترموود یکی از بهترین و محبوب‌ترین متریال‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی به شمار می‌آید. امروزه افراد زیادی برای افزایش زیبایی و دوام سازه‌ها در دکوراسیون، از متریال ترموود استفاده می‌کنند. این متریال به دلیل فرایندهای حرارتی مقاومت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید برای طراحی داخلی زیبا با ترموود در نشیمن از کف‌پوش ترموود، ترمووال، پله ترموود، تی‌وی وال ترموود، مبلمان ترموود، میز و صندلی، آینه ترموود و… استفاده کنید.

پارس آرای کوهستان مجموعه‌ای باسابقه در عرضه ترموود باکیفیت و وارداتی است. شما می‌توانید در مجموعه ما، ترموود را در تنوع بالای رنگ و طرح خریداری کنید. همچنین با مراجعه به سایت و تماس با کارشناسان ما در این مجموعه، می‌توانید سفارش خود را برای خریداری ترموود درجه‌یک و اجرای اصولی انواع سازه‌های ترموودی ثبت کنید.

سؤالات متداول

ترموود در برابر چه عواملی مقاوم است؟

ترموود در برابر رطوبت، حرارت، نفوذ حشرات، ضربه و فشار، کپک و قارچ، آفت چوب، پوسیدگی و… مقاوم است.

ترموود در کدام بخش‌های دکوراسیون نشیمن کاربرد دارد؟

ترموود در اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، سونا، دکینگ استخر، ساخت اثاثیه و… کاربرد دارد.

عوامل مؤثر بر قیمت طراحی داخلی زیبا با ترموود در نشیمن کدام عوامل هستند؟

نوع ترموود، استفاده از رنگ ترموود، ابعاد و حجم سازه‌ها، ضخامت ترموود، نوع اجرا و… بر قیمت طراحی دکوراسیون نشیمن با ترموود تأثیرگذار هستند.

برچسب ها: