ترموود؛ چوب مناسب برای طراحی حیاط

چوب ترموود، به‌عنوان چوب حرارتی نیز شناخته می‌شود. این اصطلاحی است که برای توصیف هر محصول چوبی که برای بهبود پایداری و دوام آن باحرارت پردازش شده است، استفاده می‌شود. این فرایند شامل قراردادن چوب در معرض دمای بالا، در حدود 200 درجه سانتیگراد است. این فرآیند کاملا طبیعی می‌باشد و تمام رطوبت را از چوب حذف می‌کند. هنگامی که چوب به این روش تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرد، مقاومت و آن افزایش یافته و به محصولی مناسب برای فضاهای خارجی از جمله حیاط تبدیل می‌شود.

چوب ترموود به‌دلیل خواص شگفت‌انگیزی که دارد، به‌تازگی بسیار مورد توجه طراحان و معماران قرار گرفته است. در این مطلب به مزایای استفاده از چوب ترموود در انواع پروژه‌ها از جمله حیاط ساختمان و ویلا و کاربردهای آن می‌پردازیم.

مزایای استفاده از چوب ترموود در حیاط ساختمان و ویلا

چوب ترموود طیف وسیعی از کاربردها را دربر می‌گیرد. این چوب دارای بافت زنده و رنگ‌های طبیعی است. این مصالح ساختمانی پایدار و بهینه، پایداری ابعادی بالایی دارد و در شرایط آب‌وهوایی مختلف مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین ترموود غیرسمی و بدون رزین است که باعث می‌شود یک عایق حرارتی عالی باشد.

ترمووود اصلاحی برای چوب اصلاح شده حرارتی برای توقف پوسیدگی است. این متریال به ایجاد یک طراحی منسجم در سراسر فضاها از جمله حیاط کمک می‌کند. چوب ترموود از نظر ساختاری بسیار ایمن است. رایج‌ترین گونه چوب مورداستفاده در فرایند اصلاح حرارتی کاج یا صنوبر می‌باشد.

ترموود یک انتخاب هوشمندانه برای کسانی است که می خواهند دکوراسیونی با ظاهری زیبا و مانند چوب طبیعی داشته باشند. همچنین وزن چوب ترموود بسیار کمتر از چوب خام است و برای کار روی پروژه‌های بزرگ‌ ساختمانی عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

جالب است بدانید که طول عمر چوب اصلاح شده حرارتی بسیار بیشتر از چوب معمولی است و در برابر پوسیدگی و خوردگی نسبت به چوب‌های تصفیه نشده مقاوم‌تر می‌باشد. یکی از موارد طراحی دکوراسیون با این نوع چوب، طراحی حیاط با چوب ترموود است. با نگاهی مجدد به مزایای این متریال متوجه خواهیم شد که برای استفاده در این مورد، ترموود یک گزینه عالی و کاملا عاری از مواد شیمیایی است.

برای ساخت چوب ترموود فقط از بخار و گرما برای پخت چوب استفاده می‌شود. از آنجایی که بسیاری از مردم ظاهر چوب اصلاح شده حرارتی را دوست دارند نیازی به رنگ‌آمیزی آن یا استفاده از سایر مواد شیمیایی نیست.

طراحی حیاط با چوب ترموود چگونه انجام می‌شود؟

در سالیان اخیر به دلیل مزایای بی‌شمار چوب ترموود در صنعت ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی این چوب بسیار مورداستفاده قرار گرفته است. یکی از موارد کاربری این متریال، ساخت سازه‌های حیاط با چوب ترموود می‌باشد.

در امر در محوطه‌سازی، انتخاب مصالح خوب فراتر از تصمیمات طراحی است و همچنین تعهد به عملکرد و پایداری را نشان می‌دهد. طیف گسترده‌ای از چوب‌های ترموود ممتاز توانایی بی‌نظیری در ساخت حیاط و فضای بیرونی دارند که دامنه امکانات طراحی فضای باز را گسترش می‌دهد و رویکردی پایدار را ترویج می‌کند.

در طراحی حیاط با چوب ترموود، ویژگی‌های خاص این متریال تأثیر زیادی دارد. ثبات ابعادی بالای آن‌ باعث می‌شود تا برای طیف گسترده‌ای از کاربردها در محوطه‌سازی، از جمله حصار، روکش و آلاچیق سازگار باشد. طراحی حیاط با چوب ترموود که به‌عنوان روکش نیز استفاده می‌شود، راهکاری سازگار با محیط‌زیست برای افزایش جذابیت زیبایی و درعین‌حال دوام طولانی‌مدت است. مقاومت طبیعی ترموود در برابر پوسیدگی و توانایی این چوب در شرایط سخت آب‌و‌هوایی این متریال را به انتخابی مطمئن برای کاربردهای مختلف در دکوراسیون خارجی تبدیل می‌کند.

ترموود برای ساخت حیاط از چوب درختان کاج و صنوبر درجه یک به دست می‌آید. به دلیل سطح صاف و دلپذیر و ذات عاری از مواد شیمیایی این چوب انتخابی عالی برای طراحی حیاط است. ترموود به فضاهای خارجی به‌وسیله گره‌های طبیعی چوب ظاهری طبیعی می‌بخشد. در طراحی حیاط این چوب زیبایی خود را با رنگ قهوه‌ای اصلی حفظ می‌کند و زمانی که روی سطح آن کار می‌شود جذابیتی دوچندان را هنگام برخورد نور خورشید ایجاد می‌کند. ذکر این نکته بسیار مهم است که چوب‌های ترموود در برابر اشعه UV بسیار مقاوم هستند.

سایر نکات طراحی حیاط با چوب ترموود

سازه‌های ترموود در حیاط علاوه بر ایجاد جذابیت بصری دارای دوام و مقاوم بالا هستند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. چوب ترموود چه برای یک باغ مسکونی، یک پارک عمومی یا یک ملک تجاری، راه‌حلی پایدار، ایمن و قابل‌اعتماد را ارائه می دهد.

مصالح ساختمانی بسیاری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای ساخت انواع نماهای بیرونی و داخلی استفاده کرد؛ اما باتوجه‌به توضیحات داده شده، چوب ترموود به دلایل زیادی از جمله مقرون‌به‌صرفه بودن و مقاومت در برابر رطوبت نسبت به سایر رقبای خود بیشتر در پروژه‌های ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌تازگی معماران برجسته با کمک از این چوب زیبا، موفق به خلق آثاری منحصر‌به‌فرد شده‌اند.

همان‌طور که اشاره شد طراحی حیاط با چوب ترموود مزایای بسیاری دارد، اما ترموود موارد کاربری زیادی دارد که باعث شده روزانه این موارد افزایش نیز یابند از جمله کاربردهای چوب ترموود در ساخت‌وساز می‌توان به این موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت فلاورباکس
  • ساخت دکینگ حیاط
  • ساخت سونا
  • ساخت میز و صندلی حیاط
  • ساخت پایه چراغ حیاط
  • ساخت پرگولا در حیاط
  • ساخت آلاچیق در حیاط

پارس آرای کوهستان؛ مجری ساخت انواع پروژه‌های ترموودی

در این مطلب با فرایند ساخت چوب ترموود و مزایای آن آشنا شدیم. شما برای اجرای پروژه‌های ترموودی خود نیاز به مراجعه به مجموعه‌ای دارید که با بهره‌مندی از بهترین نوع این چوب‌ها، انواع پروژه‌های دلخواه مشتریان را باکیفیتی بالا اجرا کند.

مجموعه پارس آرای کوهستان، سابقه‌ای درخشان و طولانی در طراحی و ساخت انواع پروژه‌های ترموودی دارد. این مجموعه با تأمین باکیفیت‌ترین چوب‌های ترموود، آماده ارائه انواع مرغوب این متریال جذاب است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ما نسبت به شرایط عالی پارس آرای کوهستان برای همکاری در ساخت‌وسازهای متنوع ترموودی اطلاعات لازم را کسب کنید.

برچسب ها: