چرایی و چگونگی طراحی تراس با استفاده از متریال ترموود

طراحی تراس با ترموود یکی از انتخاب‌های منحصر به فرد می‌باشد که می‌تواند فضایی فوق العاده زیبا را برای یک دورهمی در بعد از ظهر تابستانی یا در سایر روزهای سال برای شما، اعضای خانواده و دوستان فراهم کند.  به طور کلی چوب‌های مورد استفاده در بالکن و تراس از نوع چوب‌های مصنوعی و فرآوری شده ترموود بوده و به همین دلیل در برابر تماس با نم و رطوب کاملا مقاوم هستند. مجموعه پارس آرای کوهستان در ادامه این کاربرد ترموود را به صورت دقیق بررسی می‌کند.

مزایای طراحی تراس با استفاده از ترموود

چوب یکی از مهم ترین متریال‌ها در صنعت دکوراسیون داخلی است که از آن در ساخت وسایل مختلف از قبیل مبلمان، میز تلویزیون و غیره استفاده می‌شود. با وجود مزایای بسیار زیادی که چوب‌های مختلف به همراه دارند، عدم مقاومت آن‌ها در برابر نم و رطوبت و تماس با آب و همچنین تخریب توسط حشرات باعث می‌شود تا در طراحی فضاهای بیرونی و محیط‌های روباز کاربرد کمتری داشته باشند.

طراحی تراس با استفاده از ترموود

ترموود مقاومت بالایی در برابر آب دارد

به همین دلیل ترموود معرفی شده است که پس از پشت سر گذاشتن حرارت دهی‌های مختلف در نهایت به مقاومت بالایی در برابر نم و تماس با آب می‌رسد. یکی از مهم ترین موارد کاربرد این نوع چوب فرآوری شده، استفاده از آن‌ها به عنوان کفپوش یا دیوارپوش فضاهای روباز می باشد که در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

به طور کلی از جمله مزایای طراحی تراس با ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جلوه منحصر به فرد و ایجاد احساس آرامش در محیط
  • ترکیب زیبای چوب و چمن مصنوعی
  • مقاومت بالا در برابر بارش باران و برف و تماس مستقیم با تابش نور خورشید
  • مقاومت بالا در برابر حمله حشرات
  • سازگاری با انواع سبک‌های چیدمان

کاربرد ترموودها در طراحی و ساخت نرده‌ها

یکی دیگر از جنبه‌های استفاده از ترموود در بالکن ها می‌باشد که از آن‌ها به عنوان نرده استفاده می‌کنند. برای استفاده نرده باید از الوار‌های ترموود با قطرهای 26 میل به بالا استفاده کرد به طوری که استقامت کافی را داشته باشد. معمولا در نرده‌های ترموود بالکن یا ترای از الوار‌های ترموود به قطر 42 میل استفاده می‌کنند.  چرا که از نظر استحکام و پایداری بسیار قوی است و در طول زمان دچار مشکل و یا آسیب نمی‌شود. طراحی نرده‌های تراس با ترموود به گونه‌ای است که با هر سلیقه‌ای سازگاری دارد.

طراحی نرده‌های تراس با ترموود به فضا گرمی خاصی می‌بخشد

یکی دیگر از مزایای استفاده ترموود در تراس یا بالکن یا نمای ساختمان گرمی بخشیدن به محیط داخلی و خارجی ساختمان محل سکونت شما است که امروزه مورد توجه بسیاری از سازندگان گردیده است و شاهد استفاده بسیار گسترده ترموود در پروژه های معماری در سطح شهر هستیم.

طراحی تراس کوچک با چوب ترموود

در دنیای امروز اغلب آپارتمان‌ها و خانه‌ها با کمبود فضا مواجه هستند و به همین دلیل متراژ تراس و بالکن بسیار کم است. در این شرایط استفاده از میز و مبلمان با تعداد زیاد در تراس کاربرد نداشته و برای طراحی آن باید دقت زیادی داشت. برای طراحی تراس و بالکن کوچک با ترموود و  باید دیوار و کف زمین را پوشاند و با یک صندلی یا پاف محیطی بسیار عالی برای نشستن و خلوت کردن فراهم کرد. اگر تراس یا بالکن آپارتمان شما کوچک است، می توانید بخشی را برای نشستن به صورت نیمکت طراحی کنید.

طراحی تراس بزرگ با ترموود

طراحی تراس بزرگ با ترموود

در برخی از ساختمان‌ها متراژ بیشتری به تراس و بالکن اختصاص داده می‌شود و به راحتی می‌توان فضایی بسیار زیبا را برای نشستن در آن‌ها ایجاد کرد .علاوه براین، در باغ و ویلا نیز تراس‌ها اغلب متراژ زیادی دارند و با کمی خلاقیت می توان از چشم انداز سرسبز آن‌ها به خوبی استفاده کرد .همچنین شما در طراحی تراس و بالکن بزرگ با ترموود حق انتخاب بالایی دارید و به عنوان مثال می‌توانید مبلمانی متناسب با رنگ چوب را در آن قرار دهید.

مدل بالکن و تراس چوبی با دیوار سبز

با توجه به رنگ قهوه‌ای بسیار زیبای ترموود بالکن و تراس، استفاده از گیاهان سرسبز چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. علاوه بر دیوارهای پوشیده شده از گل و گیاه، قرار دادن چند گلدان رنگی با گل‌های طبیعی نیز می تواند فضای بسیار زیبایی را در تراس منزل شما بوجود آورد.ترکیب چوب و گیاهان سرسبز و طبیعی باعث می‌شود تا حس آرامش بیشتری در این محیط داشته باشید و بخشی از طبیعت را به دنیای مدرن خود دعوت کنید.

برای استفاده از ترموود در بالکن یا تراس باید به چند نکته توجه داشت

ابتدا اینکه اجرای زیرسازی کف بالکن یا تراس باید حتما از سطحی صاف و با شیب ملایم برخوردار باشد به طوری که در اجرای ترموود کلیه زاویه‌های شیب بندی ترموود‎ها با شیب کنونی کف تراس یا بالکن یکی می‌شود و شیب ترموودها مطابق شیب کف سازی است.

دوم اینکه متریالی که برای کف سازی کف بالکن استفاده می‌کنید باید از سطحی کاملا صاف و بدون هرگونه ذرات اضافه باشد مانند سرامیک یا موزائیک باشد چرا که ممکن است طول زمان استفاده، کاربر به مشکلات حادی برخورد نکند.

کف تراس یا بالکن به دلیلی باید یکی از متریال‌های ذکر شده باشد که چون اگر به غیر از ترموود و با سیمان مثلا اجرا شود به مرور زمان و در اثر اب ریختن های مداوم در کف سیمان موجود در زیرسازی فرسایشی شده و رفته رفته ذرات آن شسته شده و زیر‌سازی پس مدت نامعلومی دچار بحران و مشکل جدی خواهد شد به طوری که زیر سازی باید مجدد تخریب و بازسازی شود. این کار با هزینه‌های گزاف و مدت زمان های طاقت فرسا همراه خواهد بود.

طراحی تراس با بهترین نوع ترموود

طراحی تراس با بهترین نوع ترموود را به پارس آرای کوهستان بسپارید

تراس به معنی فضایی متصل به بنا و بدون سقف است که عموما رو به حیاط، منظره‌ای خاص و یا فضای سبز می‌باشد. این سازه جهت قدم زدن، استراحت، نشستن و یا حتی خوابیدن به کار گرفته می‌شود. تراس‌ها اغلب در بناهایی مانند دفاتر کار و یا منازل مسکونی بیشتر کاربرد دارند.

مجموعه پارس آرای کوهستان با استفاده از تجربه خود در استفاده از ترموودهای فنلاندی با همراهی تیمی ماهر از مهندسان خوش‌ذوق در کنار شما است. مجموعه ما بزرگ‌ترین مجری پروژه‌های طراحی با ترموود در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان مانند تراس است. برای دریافت هرگونه مشاوره در رابطه با چگونگی اجرای پروژه می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

برچسب ها: