برند؛ مهم‌ترین معیار برای خرید انواع ترموود

ترموود در واقع نوعی چوب حرارت دیده است که در برابر رطوبت و حرارت زیاد مقاومت بالایی دارد. از چوب ترمو در ساخت پارکت، نمای داخلی و بیرونی ساختمان و موارد دیگر استفاده می‌شود. به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالای ترموود، استفاده از آن در صنعت ساختمان‌سازی روزبه‌روز رو به افزایش است. شرکت‌های بین‌المللی زیادی وجود دارند که همواره در حال تولید ترموود هستند و محصولات خود را به سراسر دنیا عرضه می‌کنند. با ما همراه باشید تا با کشورهای پیشرو در صنعت چوب ترمو و شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود آشنا شویم.

شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود
شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود

کشورهای پیشرو در تولید ترموود

از زمانی که انسان برای ساخت پناهگاه از چوب استفاده کرد، چوب حرارت دیده برای افزایش مقاومت خانه‌ها به کار برده می‌شد. اما در سال 1930 میلادی برای اولین بار استفاده از چوب ترمو به صورت علمی در کشور فنلاند بررسی شد. به همین دلیل این کشور اولین تولیدکننده ترموود در سراسر دنیا به شمار می‌رود. باید بدانید که ترموود از چوب درختانی مانند صنوبر، کاج، نوئل و درختان دیگر ساخته می‌شود. البته چوب برخی درختان دیگر مانند زبان گنجشک یا ون، توسکا، اکالیپتوس، کاج رادیانا، راش و لاریکس نیز در ساخت ترموود کاربرد دارند.

کشورهایی که دارای منابع زیادی از درختان مورد استفاده در تولید چوب ترمو هستند، بیشتر به تولید ترموود می‌پردازند. از جمله پیشروترین کشورها در تولید ترموود می‌توان به فنلاند، استونی، ایالات متحده آمریکا و کانادا اشاره کرد. لازم به ذکر است بسیاری از کشورهای اروپایی و به‌ویژه شبه‌جزیره اسکاندیناوی در صنعت چوب ترمو نقش زیادی دارند. برخی از این کشورها شامل آلمان ، سوئیس، سوئد، بلژیک، دانمارک، هلند، ، اتریش، لهستان، لیتوانی و لتونی می‌شوند.

شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود کدام‌اند؟

در سال‌های گذشته استفاده از ترموود در سراسر دنیا افزایش چشمگیری داشته است. به همین دلیل شرکت‌های بسیار زیادی در صنعت چوب ترمو ایجاد شده‌اند که همواره در حال عرضه محصولات خود به سراسر دنیا هستند.

از جمله بزرگ‌ترین شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترموری (Thermory) در کشور استونی
  • باورک (Bauwerk) در کشور سوئیس
  • بوئن (BOEN) در کشور آلمان

برای دیدن محصولات ترموود این کمپانی ها اینجا کلیک کنید!

شرکت ترموری کشور استونی؛ از معروف‌ترین شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود

شرکت ترموری یکی از مشهورترین شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود است که در کشور استونی قرار دارد. باید اشاره کرد که فقط 10 درصد محصولات این شرکت در خود استونی عرضه می‌شود. چرا که این شرکت 90 درصد محصولات خود را به بیش از 50 کشور در سراسر دنیا عرضه می‌کند. جالب است بدانید سال 2018 شرکت ترموری در رقابت‌های انتخابی کارآفرینان نمونه که توسط Enterprise Estonia برگزار شد، جایزه بهترین صادرکننده سال را دریافت کرد.

معروف‌ترین شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود
معروف‌ترین شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود

شرکت ترموری یکی از کمپانی‌های پیشرو در زمینه تولید ترموود به شمار می‌رود و طیف گسترده‌ای از انواع ترموودها را ارائه می‌دهد. از ترموودهای این شرکت می‌توان در ساخت پارکت، آلاچیق، نمای چوبی داخلی و بیرونی ساختمان، کنار استخر و داخل سونا استفاده کرد. شرکت ترموری با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و تجارب به دست آمده در صنعت چوب، محصولات بسیار باکیفیتی را به سراسر دنیا عرضه کرده است. باید اشاره کرد که این شرکت به هیچ عنوان از مواد شیمیایی در تولید ترموودهای خود استفاده نمی‌کند. از همین رو یکی از بهترین شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود به شمار می‌رود.

شرکت ترموری محصولات خود را در دو سطح ترمو نیمه و کامل به تولید می‌رساند. این شرکت در تلاش است تا بتواند در هر ماه حدود دو هزار متر مکعب مواد خام را فراوری کرده و محصولاتی باکیفیت تولید کند. برای دستیابی به چنین هدفی، شرکت ترموری مواد خام درجه یک را برای تولید محصولات خود به کار می‌برد. این شرکت محصولات متنوعی را عرضه کرده و برای ساخت آن‌ها از بهترین چوب‌ها استفاده می‌کند. جالب است بدانید که محصولات ترموری بیشتر در ساخت فضای سونا به کار برده می‌شوند.

کمپانی باوورک سوئیس؛ یکی از قدیمی‌ترین شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود

شرکت باوورک سوئیس پس از پایان جنگ جهانی دوم؛ یعنی در سال 1947 تاسیس شد. ارنست گونر ابتدا در شهر سیفلد که به زوریخ نزدیک است، کارگاهی را راه‌اندازی کرد. به این ترتیب بستر ایجاد شرکتی بزرگ برای تولید محصولات چوبی فراهم شد. کارگاه ارنست گونر بعد از شراکت با وانینی (Vannini) به سنت مارگریتن که محل فعلی کمپانی باوورک است، انتقال پیدا کرد. هدف شکل‌گیری این شراکت و ایجاد کمپانی، تولید و نوآوری در صنعت پارکت و کف‌پوش به منظور صادرات آن به سراسر دنیا بود.

قدیمی‌ترین شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود

با گسترش تکنولوژی و ماشین‌آلات صنعتی، تولیدان شرکت باوورک توسعه پیدا کرد. از همین رو این شرکت توانست چند سایت تولید در کشورهای آلمان و اتریش راه‌اندازی کند. جالب است بدانید که شرکت باوورک در سال 2010 به عنوان بهترین طراح و صادرکننده محصولات چوبی شناخته شد. باید بدانید که این شرکت در زمینه حفظ محیط زیست متعهد شده است. به همین دلیل برای تولید ترموودهای خود از چوب درختان جنگل‌هایی تهیه می‌کند که گواهی FSC شورای حمایت از جنگل‌ها را دارند.

جالب است بدانید که این شرکت زائده‌های باقی‌مانده از چوب‌ها و خاک‌اره تولید شده، محصولاتی مانند زغال‌های قالبی باکیفیت تولید می‌کند. به عبارتی دیگر، شرکت باوورک هیچ پسماندی در تولید محصولات خود ندارد. به همین دلیل کمپانی باوورک یکی از بهترین شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود به شمار می‌رود.

بوئن آلمان؛ از عرضه‌کنندگان باکیفیت‌ترین چوب‌های ترمو در جهان

در جنوب کشور نروژ آبشاری به نام بوئن وجود دارد که مردم ساکن در مسیر رودخانه کنار آن از حدود پانصد سال قبل کارگاه‌های چوب‌بری در آن منطقه ایجاد کرده و به صنعت چوب مشغول بوده‌اند. به مرور زمان با پیشرفت صنعتی بشر، مردم این منطقه در کارگاه‌های خود شروع به تولید کف‌پوش‌های چوبی کردند.

از حدود پنجاه سال قبل، محصولات این افراد به کشورهای دیگر صادر شدند. به این ترتیب شرکت بوئن متولد شد و مقر اصلی آن در کشور آلمان قرار دارد. اما این شرکت چند سایت تولید در کشورهای هلند، نروژ و آمریکا راه‌اندازی کرده است. یکی از اصول شرکت بوئن حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده است. باید بدانید که کمپانی بوئن یکی از بزرگ‌ترین شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود برای پارکت‌های چندلایه به شمار می‌رود.

واردکننده بزرگ ترموود از شرکت‌های بین‌المللی

پارس آرای کوهستان؛ واردکننده بزرگ ترموود از شرکت‌های بین‌المللی

استفاده از ترموود در صنعت ساختمان‌سازی در ایران به شدت افزایش پیدا کرده است. در ایران هم از چوب‌های ترمو برای ساخت نمای ویلاها، آلاچیق‌ها، سونا و کنار استخر، کف‌پوش و موارد دیگر استفاده می‌شود. فروشگاه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان ترموود در ایران است که بهترین چوب‌های ترمو را به مشتریان عرضه می‌کند. ما در فروشگاه خود چوب ترمو را از شرکت های بین المللی تولیدکننده ترموود وارد می‌کنیم تا باکیفیت‌ترین محصولات را به شما ارائه دهیم.

برچسب ها: