سرامیک طرح پارکت و پارکت؛ دو آیتم پرطرفدار در دکوراسیون منزل شما

کفپوش‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها هستند و روز به روز شاهد تحولاتی در فرایند تولید و طراحی آن‌ها هستیم. امروزه می‌توانیم سرامیک طرح پارکت و پارکت را از پرطرفدارترین پارکت‌ها بدانیم که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خودشان را دارند و با توجه به برخی فاکتورها که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم انتخاب می‌شوند. بین این دو نوع کفپوش، سرامیک قدیمی‌تر است. اما این موضوع دلیل منطقی برای بهتر بودن سرامیک نسبت به پارکت نیست و باید مقایسه میان پارکت و سرامیک طرح پارکت تخصصی‌تر و با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد.

سرامیک طرح پارکت و پارکت

معیارهای مهم برای انتخاب میان سرامیک طرح پارکت و پارکت

اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان سرامیک طرح پارکت و پارکت داشته باشیم باید از ابتدا از راحتی صحبت کنیم. پارکت چوبی از این نظر برنده است. زیرا پارکت چوبی با داشتن ساختاری ظریف، سطح نسبتا نرم و سایه‌های چوبی دلپذیر نسبت به سرامیک طرح پارکت گزینه مناسب‌تری است. به همین دلیل می‌توان گفت پارکت چوبی از این نظر بهتر از سرامیک طرح پارکت است.

طبیعی بودن دو کفپوش

پارکت هم مانند سرامیک به صورت صنعتی تولید می‌شود. با این وجود پارکت چوبی هنوز هم بخشی از طبیعت است. ظاهر طبیعی منحصر‌به‌فردی دارد. تقریبا می‌توان گفت که هر پارکت چوبی دارای ویژگی نوری است. سرامیک‌های طرح پارکت تنوع رنگ بالایی دارند و در ابعاد مختلفی قابل استفاده هستند. اما طبیعی بودن پارکت چوبی را ندارند. هرچند که با پیشرفت دستگاه‌های چاپ این اختلاف کمتر خواهد شد.

پارکت چوبی مقاومت بیشتری دارد

پارکت چوبی مقاومت بیشتری دارد

به طور کلی برای کفپوش‌های چوبی از انواع مختلف چوب استفاده می‌‌کنند. بعضی از چوب‌ها مانند کاج، کاج اروپایی، شاه بلوط، صنوبر و یا توسکا جزو چوب‌های نرم هستند. در حالی که بلوط، روبینیا و اسکپیرا از چوب‌های سخت به شمار می‌آیند. در این بین یکی از متریال‌های کاربردی در این پارکت‌ها ترموود است که از دوام و طول عمر بیشتری برخوردار می‌باشد.

از طرفی آثار خراش بر روی سرامیک طرح پارکت به راحتی قابل مشاهده است. همین که سنگ‌های کوچکی به طور ناخواسته زیر کفش‌های شما گیر کند و در زمان راه رفتن بر روی کفپوش‌های سرامیکی، سطح آن‌ها را خراش دهد به شما ثبات می‌کند که کدام یک مقاوم‌تر هستند.

انتقال دما

سرامیک طرح پارکت به دلیل سردی فیزیکی که دارد مضرات زیادی دارد و راه رفتن بر روی آن می‌تواند تاثیر بدی برر روی مفاصل شما بگذارد. در مقابل پارکت چوبی گرمای بی‌نظیری دارد و حس طبیعی بودن و گرما را برای شما به ارمغان می‌آورد.

دیده شدن محل اتصال

در زمان تصمیم‌گیری در مورد اینکه پارکت و یا سرامیک طرح پارکت انتخاب بهتری هستند، موضوع اتصالات نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. برای سرامیک طرح پارکت، داشتن اتصالات حدودا دو تا سه میلی‌متری ضروری است. در کف پارکت جوبی در حال حاضر با تکنیک چیدمان یا ساخت و ساز از داشتن هرگونه اتصالات جلوگیری می‌شود. در ماه‌های سرد سال اتصالاتی بین قطعات سرامیک طرح پارکت مشاهده می‌شود. همین موضوع هم باعث می‌شود تا ذرات گرد و غبار و کثیفی بتوانند به درون آن نفوذ کنند.

ثبات رنگ پارکت چوبی

ثبات رنگ

کفپوش سرامیک می‌تواند بعد از گذشت مدتی مثلا به دلیل نور خورشید تغییر رنگ بدهد. به مرور این کفپوش تیره‌تر می‌شود و در برخی از موارد هم شاهد روشن‌‌تر شاهد آن هستیم. در مقابل پارکت چوبی به دلیل ثبات رنگ این تغییرات رنگ را ندارد.

نیاز به نگهداری

استحکام بالای پارکت در برابر سرامیک طرح پارکت خود را نگهداری کمی که نیاز دارد منعکس می‌کند. پارکت چوبی نه تنها به بهترین شکل ممکن حالت خوب خود را حفظ می‌کند، بلکه می‌تواند ظاهرش را برای سال‌های طولانی بدون نیاز به استفاده از مواد شیمیایی، لاک یا هر نوع محصول خاص دیگری فراتر از نظافت دوره خود حفظ کند. این یعنی شما با استفاده از پارکت می‌توانید حتی رنگ و طرح قطعات را انتخاب کنید.

مزایای پارکت نسبت به سرامیک

کف پارکت باعث ایجاد راحتی می‌شود و فضای محل سکونت شما را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. پارکت چوبی را می‌توانید چندین و چند بار با توجه به کیفیت چوب بازسازی کنید. چنین امکانی برای سرامیک طرح پارکت وجود ندارد. زیرا تنها می‌توان سنگ مرمر و گرانیت را مجددا بازسازی کرد.

صدای راه رفتن و یا صدای ضربه به خوبی توسط پارکت عایق و پوشش داده می‌شود. به ویژه اگر پارکت با چسب پارکت چسبانده شده باشد. در مقابل سرامیک طرح پارکت صداها را تقویت می‌کنند و صداها را بیشتر از پارکت چوبی به نقاط مختلف ساختمان منتقل می‌کنند. پارکت چوبی می‌تواند به راحتی بوها را به خود جذب کند. این موضوع هم در مورد بوهای آشپزخانه و هم در مورد بوی دود سیگار صدق می‌کند.

نصب آسان

پارکت چوبی همچنین نصب راحت‌تری دارد. زیرا پارکت در قطعات مختلف با چسب نصب شده و خیلی سریع خشک می‌شود و زمان زیادی را هم از شما نمی‌گیرد. از طرفی دردسر و کثیف‌کاری‌های متداول در سایر کفپوش‌ها مانند سرامیک طرح پارکت را ندارد.

پارکت حساسیت‌زا نیست

بسیاری از افراد به فرش و یا سایر پوشش‌های منزل حساسیت نشان می‌دهند. این در حالی است که استفاده از پارکت در دکوراسیون داخلی ساختمان به هیچ‌عنوان برای شما و یا اگر فرزند خردسال دارید، حساسیت‌زا نخواهد بود.

خرید پارکت‌های چوبی استاندارد و باکیفیت از مجموعه پارس آرای کوهستان

سبک‌بودن پارکت، تنوع در طرح و رنگ‌بندی، قیمت‌های مختلف و متناسب با هر بودجه و سلیقه‌ و مهم‌تر از همه صرفه‌جویی در زمان و سرعت بالای نصب، این کفپوش را به انتخاب ایده‌آل در مقایسه با سرامیک تبدیل می‌کنند. ضد خش بودن و نظافت آسان را هم می‌توانیم از دیگر امتیازات این کفپوش‌های محبوب بدانیم.

پارس آرای کوهستان معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. مجموعه ما با بیش از یک دهه سابقه، مجری برترین و بزرگ‌ترین پروژ‌های پارکت چوبی در سراسر کشور است. شما نیز می‌توانید انواع پارکت‌های چوب در طرح و رنگ‌های مختلف را انتخاب کنید و برای هماهنگی و دریافت هرگونه مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در تماس باشید.

برچسب ها: