ساخت پرگولا با ترموود هماهنگی این سازه با محیط را افزایش می‌دهد

پرگولا سازه‌ای شبیه به آلاچیق است که در فضاهای باز استفاده می‌شود. این سازه به‌صورت مداوم در برابر عوامل محیطی مختلفی قرار می‌گیرد که با گذر زمان این عوامل، منجر به فرسایش و پوسیدگی عناصر سازنده آن می‌شوند؛ بنابراین لازم است در هنگام ساخت پرگولا از متریالی استفاده کنیم که در برابر تمامی شرایط محیطی مقاومت لازم را داشته باشد. ترموود، چوبی باکیفیت است که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص خود، به متریال مناسبی برای ساخت پرگولا تبدیل شده است. در این مطلب از وب‌سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم شما را با نکات مهم طراحی و ساخت پرگولا با چوب ترموود آشنا کنیم.

مزایای طراحی و ساخت پرگولا با چوب ترموود نسبت به چوب معمولی

تفاوت‌های میان پرگولاهای ساخته شده از ترموود و چوب طبیعی در زمینه خواصی که هر کدام از این متریال‌ها دارند، قابل‌بررسی است. یکی از تفاوت‌های برجسته میان این دو نوع سازه، مقاومت بالاتر ترموود نسبت به شرایط آب‌وهوایی مختلف و همین‌طور هجوم حشرات موذی است. ضمناً ترموود به دلیل ادغام چوب طبیعی با رزین‌های پلیمری، مقاومت بهبودیافته‌ای نسبت به عواملی مانند رطوبت، باران، برف و تغییرات دمایی دارد. این در شرایطی است که پرگولای ساخته شده با چوب معمولی می‌تواند با تأثیرپذیری از شرایط محیطی، در بلندمدت دچار برخی ترک‌ها، تغییر شکل و پوسیدگی شود.

مزیت بعدی استفاده از ترموود برای طراحی و ساخت پرگولا خاصیت پایداری رنگ این متریال است. اصولاً شما با طراحی و ساخت پرگولا از جنس چوب ترموود نیازی به تجدید رنگ ندارید و رنگ سازه در طول زمان حفظ خواهد شد. درصورتی‌که پرگولاهایی از جنس چوب معمولی ممکن است احتیاج به رنگ‌آمیزی دوره‌ای برای حفظ جذابیت بصری خود داشته باشند.

طراحی و ساخت پرگولا مدرن با انتخاب چوب ترموود مناسب

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در زمینه طراحی و ساخت پرگولا با چوب ترموود به آن توجه داشته باشید، انتخاب محصول مناسب ترموود است. به‌طورکلی به‌منظور انتخاب چوب ترموود برای ساخت پرگولا باید به گونه درختی که چوب ترموود از آن به‌دست‌آمده است، دقت کنید.

چوب ترموود به‌دست‌آمده از درختان پهن‌برگ دارای تراکم و استحکام بیشتری هستند که به دلیل رشد آهسته‌تر این درختان است. چوب به‌دست‌آمده از این درختان را چوب سخت می‌نامند؛ بنابراین ترموود به‌دست‌آمده از چوب درختان سوزنی‌برگ را چوب نرم می‌گویند. یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت ترموود، وارداتی بودن آن است. کیفیت ترموودهای وارداتی مرغوب‌تر بوده و از رنگ و زیبایی ظاهری بهتری بهره‌مند هستند. چوب به‌دست‌آمده از هر درخت دارای ویژگی‌های متفاوتی است.

برخی از انواع چوب‌های ترموود بر اساس نوع درختان عبارت‌اند از:

  • ترموود درخت کاج: چوب به‌دست‌آمده از درختان کاج با برخورداری از رنگ سفید مایل به کرمی و بافت نرم، دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت است
  • ترموود درخت صنوبر: درخت صنوبر جزو درختان سوزنی‌برگ بوده که ترموود حاصل شده از آن از نوع نرم است
  • چوب ترموود درخت ماهون: چوب این درخت بسیار مرغوب است و در بیشتر موارد به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز دیده می‌شود
  • درخت بامبو: ترموود حاصل شده از چوب درخت بامبو بسیار مقاوم بوده و در برابر عوامل محیطی عملکرد مناسبی دارد

مهم‌ترین کاربردهای پرگولای ترموود

پرگولا با توجه به اینکه یکی از سازه‌های مدرن حال حاضر می‌باشد، محبوبیت بسیار زیادی در بین طراحان، ساختمان‌سازان و سایر افراد کسب کرده است. به همین خاطر امروزه شاهد افزایش قابل توجه استفاده از این سازه زیبا و شیک در فضاهای باز شخصی و عمومی هستیم. ساخت پرگولا کاربردهای بسیار متنوعی دارد که قصد داریم در ادامه برخی از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

این کاربردها عبارت‌اند از:

  • یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این سازه، بایجاد سایه‌بانی، کاربردی و شیک در پارک می‌باشد. این مکان می‌تواند بهترین فضا به منظور دورهمی‌های مطالعه، بازی‌های فکری، صرف غذا، دورهمی‌های خانوادگی، گذراندن اوقات فراغت و همچنین جشن‌های کوچک باشد
  • ساخت و دیزاین پرگولای ترموود فضایی را برای رشد گیاهانی نظیر تاک ایجاد می‌کند که منجر به افزایش زیبایی نمای ساختمان‌ها خواهد شد
  • یکی از دیگر کاربردهای پرگولا، پوشش مسیرهای پیاده‌روی پارک‌ها و همچنین پیاده‌روها است. اگر پرگولای ترموود با استفاده از گیاهان رونده تزیین شود، این فضاها زیباتر نیز می‌شوند
  • از سایر کاربردهای پرگولا می‌توان به نصب این سازه در کافه و رستوران اشاره کرد. پرگولای چوب ترموود از مدل‌های متنوعی برخوردار است و می‌تواند زیبایی رستوران و کافه‌ها را چند برابر کند
  • پرگولا با برخورداری از سقف مشبک، می‌تواند بهترین گزینه برای نصب در تراس خانه باشد
  • از پرگولای ترموود می‌توان در حیاط خانه‌های بزرگ و سنتی نیز استفاده کرد

طراحی و ساخت پرگولا با چوب ترموود توسط پارس آرای کوهستان

شما می‌توانید از پرگولای ساخته شده با ترموود بر روی فضای جکوزی استفاده کنید و محیطی اختصاصی داشته باشید که به چنین سازه‌ای، پرگولای مدیترانه‌ای می‌گویند. همچنین برای افزایش جلوه مدرن این سازه می‌توانید به سراغ ایده ترکیب متریال‌هایی مانند فلز و ترموود بروید.

مجموعه پارس آرای کوهستان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی و ساخت انواع پرگولاهای ترموود است. مجموعه ما با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و کادری مجرب پرگولاهایی چوبی را بر اساس نیازها و سلایق مشتریان تولید می‌کند.

سؤالات متداول

هزینه طراحی و ساخت پرگولا با چوب ترموود به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان دستمزد اجرای پرگولا، درجه کیفی ترموود به‌کاررفته در مراحل مختلف ساخت و همینطور موقعیت مکانی پروژه از جمله عواملی هستند که هزینه استفاده از ترموود در پروژه‌هایی مانند پرگولا را تعیین می‌کنند.

انواع مدل‌های پرگولا ساخته شده با چوب ترموود شامل کدام موارد هستند؟

پرگولا با سقف باز، شیروانی، بادبانی و خورشیدی از رایج‌ترین اشکال پرگولا هستند که می‌توان در طول مراحل مختلف طراحی و ساخت این سازه‌ها از متریال منحصر‌به‌فرد ترموود استفاده کرد.

ساخت پرگولا چه مزایایی دارد؟

ساخت پرگولا به خودی خود مزایای بی‌شماری دارد. حال اگر برای ساخت این سازه از ترموود استفاده کنیم، مزایای پرگولا بیشتر به چشم می‌آیند. اصولاً پرگولا فضایی دنج برای برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه است و از سقف آن هم می‌توان برای آویزان کردن گیاهان و تزیینات روشنایی استفاده کرد.

برچسب ها: