افزایش زیبایی روف گاردن با ساخت گلدان های ترموودی

اگر بخواهیم اصول زیبایی‌شناسی را در نظر گرفته و به رعایت هارمونی و تناسب بین اشیا و گیاهان دقت کنیم، ترموود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت گلدان‌های زیبا می‌باشد. استفاده از متریال چوب برای ساخت گلدان در گذشته مرسوم نبوده‌ است، زیرا چوب طبیعی در تماس با نم و رطوبت به‌سرعت تحلیل رفته و خراب می‌شود. اما چوب ترموود به‌دلیل گذشتن از فرایند اصلاح حرارتی در مقابل رطوبت مقاوم است و می‌توانید از این ترکیب زیبا و ارگانیک استفاده‌های زیادی کنید. در این مطلب به بررسی چگونگی ساخت گلدان های زیبا با چوب ترموود در روف گاردن می‌پردازیم.

چرا از ترموود برای ساخت گلدان‌های زیبا استفاده می‌کنیم؟

گلدان ترموودی یا Thermowood Vase گزینه‌ای لوکس و جذاب برای کاشت گل‌وگیاه و به نمایش گذاشتن آن‌ها در روف گاردن شما است. گلدان‌ها معمولاً از جنس پلاستیک یا سفال ساخته می‌شوند، اما استفاده از گلدان ترموودی در روف‌گاردن شما یک گزینه لوکس و متمایزکننده به شمار می‌رود.

گلدان‌هایی که با چوب طبیعی ساخته می‌شوند بسیار کم‌دوام و بی‌کیفیت به شمار می‌روند. اما چوب ترموود به دلیل اصلاح‌شدن در فرایند حرارت‌دهی اکثر نقاط ضعف چوب طبیعی را می‌پوشاند و یک گزینه بسیار مناسب برای ساخت گلدان‌ چوبی زیبا برای دکوراسیون شما است.

برخی از مزایای استفاده از چوب ترموود برای طراحی و ساخت گلدان‌های زیبا در روف‌گاردن عبارت‌اند از:

  • مقاومت در برابر اشعه فرابنفش خورشیدی: چوب ترموود در برابر تابش مستقیم نور خورشید و اثرات مضر اشعه فرابنفش خورشیدی مقاومت زیادی نشان می‌دهد. به‌خصوص درصورتی‌که سطح چوب با استفاده از روغن‌های محافظ پوشیده شود می‌توان اطمینان داشت که گلدان‌های زیبای ترموودی تا سال‌ها برای شما عمر می‌کنند
  • مقاومت دربرابر رطوبت: ازدیگر فواید استفاده از چوب ترموود برای ساخت گلدان های زیبا در روف گاردن شما مقاومت بالای این چوب در برابر پوسیدگی در اثر رطوبت است. چوب طبیعی در برابر رطوبت بسیار آسیب‌پذیر است و به همین دلیل گزینه مناسبی برای ساخت گلدان نیست، اما با اصلاح حرارتی چوب مقاومت آن در برابر رطوبت بالا رفته و می‌توان از این ترکیب زیبا استفاده کرد
  • مقاومت در برابر آفات چوب: از دیگر نقاط ضعف چوب طبیعی خورده شدن توسط موریانه و رشد قارچ‌ها روی آن است. در فرایند اصلاح حرارتی، بیشتر رطوبت چوب گرفته شده و صمغ آن خشک می‌شود. به همین دلیل موریانه‌ها به آن علاقه نشان نمی‌دهند و قارچ‌ها رطوبتی ندارند که در آن رشد کنند

چرا روف‌گاردن به گلدان‌های ترموودی نیاز دارد؟

با ورود بشر به عصر زندگی شهری، خلأ بزرگی در زندگی انسان به دلیل دوری از طبیعت ایجاد شد. راه‌های زیادی برای پر کردن این خلاء وجود دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها ساخت روف‌گاردن روی پشت‌بام ساختمان‌های بلند است. روف گاردن یک فضای سبز برای گذراندن اوقات فراغت و تنفس در میان زندگی شلوغ شهری می‌باشد. استفاده از متریال مناسب در ساخت بخش‌های مختلف روف گاردن بسیار اهمیت دارد. سنگین‌شدن روف‌گاردن می‌تواند عواقب برای فونداسیون سازه در پی داشته باشد. به همین دلیل استفاده از چوب ترموود که متریالی سبک و مقاوم است در تمام قسمت‌های روف گاردن، ازجمله ساخت گلدان های زیبا رایج است.

کاشت گیاهان و نگهداری مناسب از آن‌ها در روف‌گاردن ضروری است؛ زیرا که هدف روف‌گاردن پر کردن خلأ فضای سبز در زندگی شهری است. یکی از بهترین ترکیب‌ها کاشت گیاهان زنده در گلدان‌های جذاب و طبیعی ترموودی است. چنین ترکیبی انسان را یاد باغ‌ها و جنگل‌ها و فضای سبز واقعی می‌اندازد و می‌تواند برای روحیه بسیار مفید باشد. همچنین ترکیب رنگی بسیار جذابی برای دکوراسیون روف‌گاردن شما است.

اغلب گلدان‌های ترموودی در ابعاد بزرگ و برای فضاهای باز طراحی و ساخته می‌شوند. هرچند گلدان‌هایی نیز در سایزهای کوچک‌تر ساخته می‌شوند که برای محیط‌های داخلی مناسب‌تر هستند. شما با داشتن کمی خلاقیت و گذاشتن بودجه مناسب می‌توانید با استفاده از ترموود یک فضای سبز جذاب و ارگانیک بر روی روف‌گاردن خود ایجاد کنید. همچنین در نظر داشته باشید که گلدان‌های ترموودی کاملاً طبیعی و ارگانیک و بدون مواد شیمیایی آسیب‌زا هستند و به طبیعت لطمه‌ای وارد نمی‌کنند.

کاربردهای دیگر ترموود در روف‌گاردن

ساخت گلدان‌های زیبا با چوب ترموود در روف‌گاردن یک گزینه بسیار جذاب و لوکس است. اما چوب ترموود به‌جز گلدان در بسیاری دیگر از بخش‌های روف‌گاردن شما قابل‌استفاده است. این چوب در برابر اشعه فرابنفش مقاوم است، رطوبت و شرایط جوی روی آن تأثیر نمی‌گذارند و توسط موجوداتی مانند موریانه نابود نمی‌شود. این مزایا باعث شده است که استفاده از ترموود در ساخت انواع بخش‌های روف‌گاردن بسیار رایج باشد. در ادامه با برخی از کاربردهای دیگر ترموود در روف‌گاردن آشنا می‌شویم.

آلاچیق و پرگولا ترموودی در روف‌گاردن

ساخت امکانات رفاهی در روف‌گاردن‌ها بسیار رایج و پراهمیت است و مهم است که در چنین فضاهایی امکانات لازم برای گذراندن اوقات فراغت برای افراد فراهم باشد. یکی از بهترین امکانات رفاهی که در روف‌گاردن قابل‌اجرا است ساخت آلاچیق یا پرگولا است. داشتن مکانی برای نشستن و صحبت‌کردن در کنار آتش یا دستگاه باربیکیو می‌تواند بسیار روحیه‌بخش و سرگرم‌کننده باشد.

ساخت دکینگ روف‌گاردن با استفاده از چوب ترموود

جنس دکینگ روف‌گاردن از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود. دکینگ روف‌گاردن دائماً در معرض نور آفتاب و اشعه فرابنفش، ضربه، فشار، رطوبت، رطوبت و باران است. چوب ترموود در برابر تمام این موارد مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و می‌توان مطمئن بود که برای ساخت دکینگ روف‌گاردن گزینه‌ای بسیار مناسب است.

ساخت پایه چراغ، میز، صندلی و نیمکت ترموودی برای روف‌گاردن

روف گاردن‌ها معمولا سایبانی ندارند و به‌صورت دائم در معرض نور خورشید هستند، به‌همین دلیل وسایلی که روی روف گاردن می‌گذارید باید در برابر نور آفتاب و شرایط جوی مقاوم باشند. چوب ترموود گزینه‌ای بسیار مناسب برای ساخت انواع وسایل موردنیاز مانند پایه چراغ، نیمکت چوبی، صندلی، میز و دیگر وسایل است.

خرید ترموود وارداتی برای روف گاردن از پارس آرای کوهستان

چوب ترموود به نوعی از چوب گفته می‌شود که تحت فرایند اصلاح حرارتی بسیار مقاوم‌تر شده و نقاط ضعف چوب طبیعی را ندارد. ساخت انواع بخش‌های روف گاردن با ترموود، از دکینگ تا میز و صندلی و حتی گلدان‌های آن بسیار مرسوم است. درصورتی‌که قصد ساخت دکینگ، آلاچیق، پرگولا، میز، صندلی و یا حتی قصد ساخت گلدان‌های زیبا با چوب ترموود در روف‌گاردن را دارید، مجموعه پارس آرای کوهستان با سال‌ها سابقه در زمینه ترموود می‌تواند به شما برای تهیه ترموود وارداتی و نصب و اجرای آن کمک کند. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

ترموود چیست؟

نوعی چوب اصلاح شده با استفاده از حرارت زیاد است که نقاط ضعف چوب طبیعی را ندارد و بسیار مقاوم و بادوام است.

استفاده از ترموود در ساخت گلدان برای روف گاردن چه مزایایی دارد؟

گلدان‌های ترموودی دربرابر اشعه فرابنفش آفتاب مقاوم هستند، رطوبت به آن‌ها آسیب نمی‌زند، توسط موریانه‌ها خورده نمی‌شوند و قارچ روی آن‌ها رشد نمی‌کند.

ترموود در چه بخش‌هایی از روف گاردن قابل استفاده است؟

ترموود تقریبا در تمام بخش‌های بیرون روف گاردن قابل استفاده است. با استفاده از این متریال می‌توانید آلاچیق، پرگولا، میز، صندلی، نیمکت، گلدان و دکینگ روف گاردن را بسازید.

برچسب ها: