رنگ چوب ترموود دور استخر؛ راهکاری برای حفظ کیفیت و زیبایی ترموود

چوب ترموود یکی از کاربردی‌ترین مصالح روز دنیا برای استفاده در ساختمان‌سازی، ساخت سازه‌های مختلف و… است. ترموود به طور طبیعی رنگ‌های خاص و بسیار زیبایی دارد که هر یک دارای جذابیت‌های خاص خود هستند. به طور مثال شما می‌توانید رنگ چوب ترموود دور استخر خود را مطابق با فضای استخر خود انتخاب کنید.

از طرفی یک سری از رنگ‌ها تحت عنوان رنگ مخصوص ترموود در بازار وجود دارند. این رنگ‌ها باعث جذابیت هر چه بیشتر چوب ترمو و همچنین سازه مورد نظر شما خواهند شد. علاوه بر این، رنگ ترموود قابلیت این را دارد که به بهترین شکل ممکن چوب ترمو را از عوامل طبیعی مختلف و پوسیدگی محافظت کند. در این مطلب درباره رنگ چوب ترموود دور استخر صحبت می‌کنیم.

نگاهی به انواع رنگ چوب ترموود برای دور استخر

چوب ترموود یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای استفاده در کنار استخر به شمار می‌آید. این نوع چوب به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد، برای اجرای دکینگ استخر گزینه بسیار جذابی است. تنوع در رنگ چوب ترموود دور استخر بالا بوده و شما می‌توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود برای انتخاب رنگ و خرید چوب ترموود اقدام کنید. در ادامه برخی از رنگ‌های ترموود را بررسی خواهیم کرد.

قهوه‌ای تیره

رنگ قهوه‌ای تیره به‌خوبی با رنگ آب و فضای سبز در اطراف استخر هماهنگ می‌شود و حس آرامش در این محیط را افزایش می‌دهد. این رنگ همچنین تمیز نگه‌داشتن چوب را آسان‌تر می‌کند و لکه‌ها را کم‌تر نشان خواهد داد.

قهوه‌ای روشن

چوب ترموود قهوه‌ای روشن ظاهری مدرن و شفاف دارد. این رنگ به فضا روشنایی بیشتری می‌بخشد و باعث می‌شود استخر به زیباترین شکل خود جلوه کند. همچنین، این رنگ می‌تواند سایه‌روشن‌های زیبایی را در زیر نور مستقیم خورشید ایجاد کند. برای خرید بهترین رنگ چوب ترموود دور استخر، سعی کنید فروشگاه معتبری را مد نظر داشته باشید.

رنگ خاکستری

ترموود خاکستری‌رنگ نیز یکی از زیباترین انتخاب‌ها برای ایجاد ظاهری مدرن و مینیمالیستی است. این رنگ با اکثر دکورهای کنار استخر هماهنگ می‌شود و حسی از آرامش و سکوت را به ارمغان می‌آورد. رنگ خاکستری همچنین مقاومت خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد.

سبز زیتونی

رنگ سبز زیتونی نیز می‌تواند جذابیت‌های ترموود دور استخر شما را چندین برابر کند. این رنگ حس طراوت و زندگی را منتقل کرده و با فضای سبز اطراف به‌راحتی سازگار خواهد شد. همچنین، ترموود سبز زیتونی رنگ نزدیک‌تری به طبیعت دارد.

رنگ سفید

برای انتخاب بهترین رنگ چوب ترموود دور استخر، رنگ سفید می‌تواند یک انتخاب کم‌نظیر و خاص باشد. چوب ترموود سفید به فضا شفافیت و زیبایی خاصی می‌دهد. این رنگ از نور خورشید بازتاب خوبی دارد. استفاده از چوب سفید در کنار استخر می‌تواند به این محیط جلوه‌ای خاص و بسیار زیبایی بدهد و به جذابیت کلی محیط کمک کند.

رنگ‌های مخصوص چوب ترموود

رنگ‌های مخصوص چوب ترموود به دلیل ویژگی‌های خاص و کاربردهای متنوعی که دارند، مورد استقبال قابل‌توجهی قرار گرفته‌اند. این رنگ‌ها شامل ترکیباتی از چند ماده شیمیایی و طبیعی هستند که به افزایش دوام و زیبایی چوب منجر می‌شوند. از فواید جذاب استفاده از این رنگ‌ها می‌توان به حفاظت از چوب در برابر شرایط جوی مختلف و همچنین مراقبت از رنگ چوب ترموود دور استخر اشاره کرد.

چوب ترموود به دلیل حرارتی که به آن اعمال می‌شود، از نظر ساختاری مقاومت بی‌نظیری پیدا می‌کند. جالب است بدانید که با استفاده از این رنگ‌های مخصوص، می‌توان میزان مقاومت چوب ترموود را تا حد چشمگیری بالا برد. در واقع رنگ‌های مخصوص، به شکل موثری از چوب در برابر تغییرات دما، رطوبت و تابش آفتاب محافظت می‌کنند.

این رنگ‌ها همچنین باعث می‌شوند تا رنگ و بافت چوب حفظ شده و زیبایی طبیعی آن به‌خوبی مشخص باشد. برخی از این رنگ‌ها نمایی مات و برخی دیگر براق هستند که انتخاب آن‌ها بستگی به سلیقه و نوع کاربرد دارد. علاوه بر این، رنگ‌های مخصوص چوب ترموود عموما قابلیت تنفس دارند، به این معنی که از ایجاد رطوبت و قارچ درون چوب جلوگیری می‌کنند.

مراحل رنگ‌آمیزی چوب ترمو به چه ترتیب است؟

رنگ‌آمیزی ترموود یک فرآیند مهم برای افزایش زیبایی و دوام این چوب بوده و موجب حفظ رنگ چوب ترموود دور استخر خواهد شد. این روش برای رسیدن به نتایج بهتر و استفاده طولانی‌مدت از ترموود به کار گرفته می‌شود.

مراحل رنگ‌آمیزی چوب ترموود:

  • آماده کردن سطح ترموود: قبل از هر چیزی شما باید سطح ترموود را با دقت نظافت کنید. این کار باعث می‌شود که سطوح چوب به طور کامل از گردوغبار، آلودگی، براده‌های چوب و… پاک شود. برای انجام این کار می‌توان از سنباده‌های نرم استفاده کرد تا رنگ به بهترین شکل جذب چوب شود
  • انتخاب نوع پوشش و رنگ: رنگ‌های مخصوص ترموود و ضدآب بهترین گزینه برای اجرای رنگ چوب ترموود دور استخر است. رنگ‌های پایه آب و روغنی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند و انتخاب آن به سلیقه شما و نوع پروژه‌تان بستگی دارد
  • تست کردن رنگ: پیش از اعمال رنگ بر روی کل سطح ترموود، یک ناحیه کوچک را تست کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از هماهنگی رنگ اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنید
  • رنگ‌آمیزی: رنگ را به صورت یکنواخت با قلم‌مو یا غلطک روی سطح ترموود اعمال کنید. در حین رنگ‌آمیزی، دقت داشته باشید که خطوط یا لکه‌ای بر روی سطح چوب ایجاد نشود. اگر از رنگ چند لایه استفاده می‌کنید، قبل از این که بخواهید لایه بعدی را اضافه کنید اجازه دهید هر لایه به طور کامل خشک شود
  • حفاظت نهایی: پس از اعمال رنگ چوب ترموود دور استخر، برای افزایش مقاومت و دوام، می‌توانید از یک لاک یا پوشش محافظ استفاده کنید. این کار از چوب ترموود در برابر عوامل محیطی، اشعه UV و رطوبت محافظت می‌کند

پارس آرای کوهستان؛ مرجع عرضه ترموود با رنگ‌های متنوع و دلنشین

به طور کلی خرید ترموود با رنگ طبیعی زیبا و همچنین خرید رنگ‌های مخصوص چوب ترموود باعث افزایش جذابیت بصری دکینگ استخر خواهد شد. از طرفی اجرای ترموود خوش رنگ و باکیفیت در کنار استخر، ارزش مالی ساختمان شما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

فروشگاه پارس آرای کوهستان به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های عرضه‌کننده ترموود و همچنین مجری پروژه‌های دکینگ ترموود استخر و… شناخته می‌شود. ما در پارس آرای کوهستان پروژه‌های ترموودی شما را با استفاده از بهترین نصاب‌ها و تجهیزات اجرا می‌کنیم.

سوالات متداول

عوامل موثر بر قیمت رنگ ترموود دور استخر چیست؟

چندین فاکتور مختلف مانند برند محصول، داخلی یا خارجی بودن آن، اندازه رنگ، میزان غلظت، مقاومت رنگ در برابر عوامل طبیعی، قیمت فروشگاه مربوطه و… بر روی قیمت رنگ ترموود تاثیرگذار هستند.

برای خرید رنگ مخصوص ترموود دور استخر باید چه نکاتی را مد نظر داشت؟

در زمان خرید رنگ چوب ترموود دور استخر باید به نکات زیادی دقت داشت که برای مثال می‌توان به کیفیت رنگ، برند، انتخاب رنگ مناسب با سایر عناصر المان‌های اطراف استخر، جنس رنگ و… اشاره کرد.

برچسب ها: