معرفی رنگ‌های پارکت محبوب برای پذیرایی

پارکت فضایی گرم و دنج به محیط خانه می‌بخشد و برای اتاق‌های اصلی خانه مانند اتاق نشیمن و پذیرایی بهترین گزینه محسوب می‌شود. در انتخاب کف‌پوش، علاوه بر دقت در انتخاب نوع پارکت و متریال باید فاکتور مهم دیگری مانند رنگ را نیز در نظر بگیرید. بهترین رنگی که هر فردی برای پارکت چوبی انتخاب می‌کند می‌تواند از محیطی به محیط دیگر متفاوت باشد. بااین‌حال، آشنایی با بهترین رنگ‌ها، انتخاب گزینه مناسب را برای شما آسان‌تر می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی جامعی در مورد معرفی رنگ‌های پارکت محبوب برای پذیرایی بپردازیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین رنگ‌های پارکت محبوب برای پذیرایی

علاوه بر هماهنگی با عناصر موجود در خانه، عواملی از جمله متراژ و ارتفاع سالن نیز در انتخاب رنگ تأثیر‌گذار هستند. بزرگی سالن در انتخاب بهترین رنگ چوب پارکت برای پذیرایی بسیار تأثیرگذار است. اگر سالن شما کوچک است، می‌توانید با انتخاب رنگ روشن، آن را به‌صورت بصری گسترش دهید. رنگ‌های روشن باعث می‌شوند اتاق بازتر و سالن پذیرایی بزرگ‌تر به نظر برسد.

رنگ‌های سفید، کرم، خاکستری و عسلی بهترین انتخاب هستند. اگر سالن پذیرایی شما مساحت بزرگی دارد، دست شما برای انتخاب رنگ‌های مختلف بازتر خواهد بود. همچنین می‌توانید از رنگ‌های گرم و تیره استفاده کنید تا راهرو دلپذیرتر به نظر برسد. رنگ‌های چوب طبیعی، گیلاسی، قهوه‌ای سوخته و مشکی برای راهرو‌ها مناسب‌ترین هستند.

یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در انتخاب رنگ‌های پارکت محبوب برای پذیرایی ارتفاع سقف سالن است. اگر ارتفاع سقف اتاق کم باشد، برای بلندتر نشان‌دادن آن باید از کفپوش روشن و رنگ دیوار تیره‌تر استفاده کنید. این رویکرد بصری بر حالت عمودی اتاق تمرکز می‌کند و باعث می‌شود سقف اتاق بالاتر به نظر برسد. اگر ارتفاع سقف زیاد است می‌توانید از رنگ‌های تیره برای کف استفاده کنید.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین رنگ برای پارکت پذیرایی

رنگ‌های پارکت محبوب برای پذیرایی کدام‌اند؟

اگر قصد تغییر کف پوش منزل خود را دارید باید در مورد انواع پارکت تحقیق کرده باشید و با انواع رنگ پارکت چوبی آشنا باشید. توجه داشته باشید که تنها انتخاب نوع پارکت نیست که از اهمیت فراوانی برخوردار است، بلکه برای ایجاد فضایی راحت و زیبا، پیش از نصب پارکت و تلفیق آن با سایر وسایل، باید به انتخاب رنگ توجه کرد.

قهوه‌ای از رنگ‌های محبوب پارکت چوبی برای پذیرایی

احتمالاً خانه‌های قدیمی با کف چوبی تیره را در فیلم‌ها دیده‌اید. رنگ چوب تیره نمادی است از سنت و قدمت یک فضا. اما امروزه به دلیل ادغام‌شدن دکوراسیون کلاسیک و سنتی، طراحان داخلی، چوب تیره را رنگی مجلل می‌دانند که می‌تواند حال و هوای محیط پذیرایی را به‌کلی تغییر دهد. به‌عنوان‌مثال، کف‌پوش‌های چوبی تیره را تصور کنید که از گوشه فرش دستبافت با رنگ‌های قرمز و لاکی به همراه مبلمان کلاسیک و نیمه استیل قابل‌مشاهده هستند و فضایی مجلل را ایجاد می‌کنند. پارکت چوب تیره زیبایی و جلوه‌ای خاص در اتاق‌های جادار و روشن ایجاد می‌کند؛ اما برای پذیرایی‌های کوچک هرگز توصیه نمی‌شود.

اگر پذیرایی شما نور طبیعی خوبی ندارد و کوچک است، بهتر است رنگ‌های روشن‌تری را در نظر بگیرید. انتخاب رنگ‌های پارکت محبوب برای پذیرایی با چوب تیره باعث می‌شود فضای کوچک، کمتر از آنچه هست به نظر برسد. مطمئناً نمی‌خواهید بهترین ساعات روز را در کنار خانواده خود در محیطی خفه‌ و بسته سپری کنید. پس حتماً در انتخاب رنگ پارکت متناسب با ویژگی‌های پذیرایی منزل دقت کنید.

پارکت چوبی رنگ قهوه‌ای روشن و عسلی برای پذیرایی

بدون شک اکثر ایرانی‌ها هنگام طراحی داخلی منزل خود پارکت قهوه‌ای روشن را انتخاب می‌کنند. رنگ‌های گرم و عسلی نه‌تنها فضایی گرم و راحت را ایجاد می‌کنند، بلکه به‌آسانی با رنگ‌های مختلف مبلمان و فرش ترکیب می‌شوند. پارکت چوبی نه‌چندان تیره و نه‌چندان روشن با خطوطی از چوب روشن و تیره بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید برای همه سبک‌های داخلی انتخاب کنید.

پارکت عسلی رنگ دارای خطوط زرد رنگ نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، اما برای برخی از سبک‌ها و رنگ‌های داخلی و در برخی از خانه‌ها انتخاب اشتباهی است. اما اگر تعادل رنگی بین دیوار‌ها، پارکت و فرش را در نظر بگیرید، رنگ عسلی مایل به زرد نیز می‌تواند جلوه جذابی در فضای پذیرایی داشته باشد.

پارکت چوبی رنگ قهوه‌ای روشن و عسلی برای پذیرایی

نسکافه‌ای و کرم از رنگ‌های پارکت چوبی محبوب برای پذیرایی

دو گزینه دیگر که در بیشتر خانه‌ها یافت می‌شوند، طیف‌های روشن‌تر از رنگ قهوه‌ای هستند. نسکافه‌ای روشن و کرم، با مبلمان کلاسیک و سلطنتی به رنگ کرم و قهوه‌ای می‌تواند بهترین گزینه برای خانه‌های ایرانی باشد.

به‌خصوص اگر دیوار‌ها یا پرده‌های تیره دارید، کرم روشن می‌تواند انتخاب خوبی باشد. تعادل رنگی بین رنگ‌های قهوه‌ای روشن و تیره همیشه زیبایی شگفت‌انگیزی به محیط پذیرایی می‌بخشد. این دورنگ علاوه بر دکوراسیون کلاسیک در سبک‌های مینیمال هم جلوه خوب و خاصی دارند.

 سفید و استخوانی از رنگ‌های محبوب پارکت برای پذیرایی

سفید و استخوانی ممکن است بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی‌های کوچک باشد. حتی در اتاق‌های بزرگ با پنجره‌های زیاد، بازتاب بیشتر نور، محیط را دلپذیرتر و جادارتر نشان می‌دهد. اما رنگ سفیدرنگ سردی است و باید با رنگ‌های شادتر ترکیب شود. در غیر این صورت، محیط خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

به همین دلیل بهتر است کمتر در دکوراسیون‌های تک‌رنگ و مینیمال استفاده شود. علاوه بر نکات فوق، در نظر داشته باشید که رنگ سفید با تمام مزایایی که دارد به‌سرعت کثیف می‌شود و هر لکه کوچکی را به‌راحتی نمایان می‌کند.

پارکت چوبی خاکستری تیره و روشن برای پذیرایی

رنگ‌های خاکستری هم جزو دسته رنگ‌های خنثی و سرد محسوب می‌شود. اما برخلاف رنگ سفید، این رنگ نه‌تنها در دکوراسیون‌های مدرن، بلکه در خانه‌های کلاسیک نیز قابل‌استفاده است. از ترند‌های اخیر، ترکیب پارکت خاکستری و میز و مبلمان با پایه و دسته طلایی است. طیف‌های مختلف خاکستری جز رنگ‌های پارکت محبوب برای پذیرایی هستند.

پارکت چوبی خاکستری تیره و روشن برای پذیرایی

خرید بهترین رنگ پارکت چوبی برای پذیرایی از پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان در زمینه ارائه پارکت‌های چوبی باکیفیت، توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را به دست آورد. دوام بی‌نظیر این پارکت‌ها، مجموعه پارس آرای کوهستان را به گزینه‌ای عالی برای خرید پارکت‌های چوبی تبدیل می‌کند. پارکت‌های چوبی ارائه شده توسط این شرکت دارای مقاومت بالایی در برابر فشار و سایش هستند که باعث می‌شود، انتخابی مناسب برای اتاق‌هایی از خانه که رفت‌وآمد بیشتری دارند، مانند اتاق نشیمن و پذیرایی باشد.

 

برچسب ها: