راهنمای شما برای خرید ترموود با کیفیت بالا

ترموود از بهترین محصولات جایگزین چوب طبیعی است که به‌صورت قطعات و صفحات آماده به بازار ارائه می‌شود. این محصول از کشورهای شمال اروپا به ایران وارد می‌شود و درحال حاضر به‌صورت گسترده در صنعت ساخت‌وساز کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به گسترش مصرف این محصول باید بدانید که ترموود خوب چه ویژگی‎ هایی دارد. این مطلب راهنمای شما برای خرید ترموود باکیفیت بالا است.

ترموود چیست؟

ترموود نوعی چوب است که در فرایند اصلاح حرارتی ساختار شیمیایی و مولکولی‌اش تغییر کرده و بسیاری از نقاط ضعف چوب طبیعی را از بین برده است. این محصول بسیار مقاوم و ماندگار است، برخلاف چوب طبیعی مورد نفوذ حشرات و قارچ‌ها قرار نمی‌گیرد و ابعاد آن بعد از نصب تغییر نمیکند.

چرا از ترموود استفاده کنیم؟

استفاده از چوب خام در دکور و نما معایب بسیاری مانند نفوذ حشرات، تغییر ابعاد، تاب برداشتن، رشد قارچ‌ها، باد کردن چوب و آسیب دیدن و شکستن در اثر فشار و ضربات را دارد. فرایند اصلاح حرارتی ترموود باعث می‌شود که تمام این معایب از بین برود و چوب در مقابل عوامل محیطی بسیار مقاوم‌تر شود.

با نصب درست ترموود و اجرای لایه محافظ رنگ یا روغن روی آن می‌توان از طول عمر بالای این محصول اطمینان داشت. البته نیاز است که هر چندسال یک بار نسبت به ترمیم آن اقدام شود تا آسیب‌هایی که توسط اشعه فرابنفش خورشید روی چوب اعمال شده خنثی شوند.

انجمن بین‌المللی ترموود

انجمن بین‌المللی ترموود واقع در کشور فنلاند که اولین تولیدکننده ترموود نیز هست از سال ۲۰۰۰ شروع به‌کار کرد و در حال حاضر دارای ۱۶ عضو اصلی از هشت کشور در سطح جهان می‌باشد. هدف اصلی این انجمن بهبود کیفیت محصولات ترموودی و رشد این متریال است.

ترموود با کیفیت بالا چه ویژگی‌هایی دارد؟

نام ترموود تحت انحصار قانونی انجمن ترموود جهانی است. این به این معنا است که از لحاظ قانونی تنها اعضای این انجمن می‌توانند از نام ترموود برای محصول چوب اصلاح حرارتی شده خود استفاده کنند. باتوجه به این قانون می‌توان اطمینان داشت که کدام ترموود با کیفیت است.

عضویت تولیدکننده در انجمن جهانی ترموود

مهم‌ترین ویژگی یک محصول ترموودی خوب عضویت تولیدکننده آن در انجمن ترموود جهانی است. تنها اعضای این انجمن حق استفاده از نام ترموود برای محصول خود را دارند و هدف این انجمن همواره بهبود کیفیت ترموود و پیدا کردن راه‌حل‌های بهتر برای پردازش چوب و گرفتن نتیجه بهتر از فرایند اصلاح حرارتی است. در نتیجه متخصصان بسیاری در این مجموعه همواره در حال تلاش برای بهینه‌سازی استانداردهای تولید ترموود هستند.

این انجمن دو استاندارد اصلی را برای تولید ترموود مشخص کرده تفاوت این دو استاندارد در مقدار حرارتی است که در طول فرایند اصلاح و بهبود حرارتی خود می‌بینند. این تفاوت باعث ایجاد تفاوت رنگ و ویژگی‌های این محصولات می‌شود.

  • ترموود Thermo-S: حرف S در Thermo-S مخفف کلمه انگلیسی Stabilty به معنای ثبات است. این کلمه مهم‌ترین ویژگی این استاندارد است. میانگین میزان تغییر ابعاد این چوب بر اثر تغییرات رطوبتی ۶ الی ۸ درصد است
  • ترموود Thermo-D: حرف D در Thermo-D مخفف کلمه پایداری است. این کلمه کاربرد این استاندارد را به خوبی بیان می‌کند. ترموود کلاس D پایداری بیشتری در مقابل تغییرات و شرایط محیطی و جوی دارد

رعایت استانداردهای تولیدی ترموود برای تولیدکنندگان این محصول و استفاده از نام ترموود برای محصولشان ضروری است. علاوه بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حق نام تجاری ترموود در کشورهای سوییس، ترکیه، چین، ایالات متحده آمریکا، کانادا، روسیه و کشور عزیزمان ایران استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ترموود

ترموود یک متریال بسیار کاربردی تولید شده از چوب طبیعی است. این محصول طی یک فرایند اصلاحی توسط بخار و حرارت به چوب تولید می‌شود. چوب اصلاح حرارتی‌شده کاملا غیر سمی، دارای ابعاد پایدار، مقاوم در برابر آفات و بدون صمغ است. این محصول در فضاهای داخلی و بیرونی و در هر شرایط جوی قابل‌استفاده است.

چند مورد از ویژگی‌های مهم ترموود عبارتند از:

  • پایداری ابعاد
  • بدون صمغ و رطوبت
  • مقاوم در برابر آفات
  • توازن رنگ
  • غیر سمی

نکات راهنمای خرید ترموود با کیفیت بالا

متریال چوب ترموود در حال حاضر میان معماران و سازندگان محبوبیت بسیاری دارد. این چوب دارای مشخصاتی است که با کمی دقت می‌توان دریافت که ترموود مورد نظر در چه سطحی از کیفیت قرار دارد. برخی از این نکات عبارتند از:

  • درصورتی‌که متریال اولیه تولید ترموود مناسب نباشد و یا کوره غیراستاندارد باشد، رنگ ترموود به‌طور کامل یک دست و یکسان نمی‌شود و حالت تیره و روشن در شاخه‌های مختلف دیده می‌شود. حتی در برخی موارد ممکن است سوختگی‌هایی مشاهده کنید
  • نداشتن ترک طولانی و موئی روی الوار و یا پشت آن
  • نبودن سوراخ در چوب و به‌خصوص در اطراف گره چوب
  • نداشتن اختلاف سایز
  • دقیق و یک‌شکل بودن لبه‌های گردشده و چهاروجه الوار ترموود
  • استفاده از فرد مجرب و متخصص

خرید ترموود ایرانی یا خارجی؟

کارخانه‌ها و کارگاه‌های زیادی در ایران در حال تولید ترموود ایرانی هستند. برخی از این شرکت‌ها استانداردهای جهانی تولید ترموود را رعایت می‌کنند و برخی نمی‌کنند. اما کیفیت این چوب‌ها به نسبت کیفیت ترموود وارداتی بسیار پایین‌تر است. درصورتی‌که پروژه کوچکی دارید و بودجه کمی نیز دارید می‌توانید از این محصولات استفاده کنید. اما درصورتی که برای پروژه‌های بزرگتر نیاز به متریال دارید بهتر است کیفیت را در اولویت قرار بدهید و از ترموود وارداتی استفاده کنید.

خرید ترموود باکیفیت بالا از پارس آرای کوهستان

برای تهیه ترموود و انجام پروژه‌های نصب و ترمیم ترموود می‌توانید به مجموعه پارس آرای کوهستان مراجعه کنید. ما با سال‌ها تجربه در زمینه واردات ترموود همواره در حال خدمت‌رسانی به کارفرمایان هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

استفاده از ترموود چه مزایایی دارد؟

ترموود چوب اصلاح حرارتی شده است که در عین حفظ زیبایی طبیعی چوب، نقاط ضعف آن را ندارد و بسیار مقاوم و ماندگار است.

چه کسانی استانداردهای تولید ترموود را معین می‌کنند؟

استانداردهای بین‌المللی تولید ترموود توسط انجمن بین‌المللی ترموود واقع در کشور فنلاند تنظیم می‌شوند.

ترموود باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ترموود باکیفیت فاقد رطوبت و صمغ چوب، دارای توازن رنگ روی سطح، با پایداری ابعاد و مقاوم در برابر آفات است.

چه کشورهایی حق استفاده از نام تجاری ترموود را دارند؟

علاوه بر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، سوییس، ترکیه، چین، ایالات متحده آمریکا، کانادا، روسیه و ایران از نام تجاری ترموود استفاده می‌کنند.

برچسب ها: