دکینگ ترموود؛ انتخابی امن برای اطراف استخرها

زیباسازی و ایمن‌سازی استخرها با استفاده از متریال‌های مختلفی انجام می‌شود. معمولا طراحان دکوراسیون داخلی برای پوشش کف و مسیرهای متصل به استخر از متریال‌های مختلفی مانند: بتن، آجر، چوب، سیمان، کاشی و… استفاده می‌کنند. در این بین دکینگ ترموود یکی از مورد اعتماد‌ترین راهکارهایی است که علاوه بر زیبایی ظاهری، امنیت بالاتری را نیز برای افراد به همراه دارد. فراوری متفاوت تولید ترموود مانع از لیزخوردن شناگران بر روی سطح می‌شود و با بافتی نرم و مقاوم، رفت‌وآمد را آسان می‌کند. بر همین اساس در طراحی‌های مدرن، به‌کارگیری دکینگ ترموود در استخرها بسیار رایج است.

دکینگ ترموود استخر چیست؟

منظور از دکینگ استخر پوششی است که در کنار استخرهای روباز و سرپوشیده قرار می‌گیرد تا شناگران بتوانند بدون آسیب‌دیدن در این محیط رفت‌وآمد کنند. باتوجه‌به این که احتمال سرخوردن یا آسیب به‌پای افراد در زمان استفاده از استخر وجود دارد، بسیاری از طراحان از دکینگ ترموود استفاده می‌کنند. این پوشش‌ها با مقاومت بالا در برابر لغزندگی و فشار، در تماس با آب کاملاً مقاوم هستند. همچنین پایداری مطلوب ترموود در برابر آب و رطوبت، آسیبی به این متریال وارد نمی‌کند؛ زیرا بافت فراوری شده متریال مقاومت کاملی در برابر آب و رطوبت دارد.

مزایای دکینگ‌ ترموود‌‌‌ استخر

جلوگیری از لغزندگی و مقاومت کامل در برابر آب، تنها بخشی از مزایای استفاده از دکینگ ترموود در استخرها است. ویژگی‌های متعدد این متریال باعث شده است تا بسیاری از طراحان به‌جای استفاده از نمونه‌های مشابه، ترموود را انتخاب کنند.

بر همین اساس مهم‌ترین مزایای دکینگ ترموود استخر عبارت‌اند از:

  • مقرون‌به‌صرفه
  • مقاومت کامل در برابر آب
  • امکان استفاده از آن‌ها در طرح‌های خلاقانه و خاص
  • انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به انواع چوب
  • غیر قابل اشتعال
  • قابلیت شستشو و تمیزکردن با انواع مواد شوینده
  • سبک‌وزن و مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه
  • برخورداری از مقاومت در برابر نفوذ حشرات و موریانه‌ها
  • جلوگیری از لغزندگی
  • هزینه نگهداری ارزان
  • قابلیت بازیافت در محیط‌زیست
  • ایمنی منحصربه‌فرد
  • دوام عالی در برابر فشار وزن افراد، مواد شیمیایی استخر و عناصر آسیب‌زننده
  • راحتی بالا

نکات ضروری در زمان انتخاب دکینگ ترموود مقاوم برای استخرها

انتخاب مقاوم‌ترین ترموود برای پوشش سطح استخر کار ساده‌ای نیست. باید به عوامل متعددی توجه داشته باشید تا متناسب با میزان رفت‌وآمد و شناختی که از محیط استخر دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ابتدا سطح ترموود باید کاملاً صاف و صیقلی باشد تا بتوان به‌راحتی با پای برهنه بر روی آن حرکت کرد؛ بنابراین این سطح باید بدون لغزش، دارای سطح صاف، منعکس‌کننده گرما و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و قارچ‌ها باشد.

از سوی دیگر مرغوب‌ترین نوع ترموود باید انتخاب شود تا به‌مرورزمان طول عمر آن کاهش پیدا نکند. درعین‌حال باید به هزینه، دوام و نیازهای نگهداری آن نیز توجه داشته باشید. همچنین ترموودها باید از توانایی بالایی در برابر فشارهای ناشی از رفت‌وآمد افراد برخوردار باشند.

نقش نوع طراحی دکینگ استخر برای افزایش ایمنی

معمولاً استخرهای سرپوشیده و همگانی، شامل مکان‌های تفریحی و سالن‌های مختلفی هستند که شناگران می‌توانند در زمان شنا از آن‌ها استفاده کنند. به همین دلیل نوع طراحی و انتخاب کیفیت متریال عاملی تأثیرگذار برای افزایش ایمنی استخرها به شمار می‌آید. اگر در نوع کیفیت ترموودها تفاوتی وجود داشته باشد، احتمال آسیب دیدن افراد و پوسیدگی ترموود افزایش می‌یابد.

پوشش استخر عنصری ضروری در زیبایی‌شناسی ظاهری استخر است؛ بنابراین زمانی که به‌درستی انتخاب شود، جذابیت دکوراسیون را چندین برابر می‌کند. دکینگ مناسب برای بخش‌های مختلف استخر باید علاوه بر مقاومت کافی، دارای ظاهری طبیعی باشد تا دوام و پایداری و زیبایی را همزمان ارائه دهد.

نکته مهم دیگر ضرورت استفاده از مقاوم‌ترین متریال‌های ترموود برای استخر کودکان است. نباید این‌طور فکر شود که کودکان به دلیل وزن سبکی که دارند، نمی‌توانند به کف‌پوش آسیب برسانند. تجربه نشان می‌دهد بخش مربوط به استخر کودکان به دلیل همراهی والدین آن‌ها، به همان کیفیتی از دکینگ ترموود نیاز دارد که سایر بخش‌های استخر نیز باید با آن‌ها پوشانده شوند.

از طرفی دکینگ ترموود انتخاب شده برای استخر، باید هماهنگی لازم را با شرایط فضای اطراف استخر نیز داشته باشد. به عنوان مثال، کف‌پوش استخرهای سرپوشیده با دکینگ استخرهای روباز متفاوت است که در معرض شرایط آب و هوایی مختلف قرار دارد.

بهترین راهکار برای افزایش مقاومت دکینگ‌‌‌ ترموود استخر

با توجه به کیفیت ترموودهای وارداتی و مقاومت آن‌ها در برابر آب و رطوبت و فشار فیزیکی، بهترین راهکار برای افزایش دوام دکینگ ترموود، تهیه این نوع از متریا‌ل‌ها است. معمولا بسیاری از طراحان به دلیل قیمت‌های بالاتر این کف‌پوش‌ها، به سراغ گزینه‌های نامرغوب می‌روند. درحالی‌که قیمت دکینگ ترموود وارداتی به عواملی مانند: مساحت فضا و ابعاد پروفیل‌های مورد استفاده بستگی دارد.

همچنین اگر توجه کاملی به نکات نگهداری دکینگ ترموود داشته باشید، نباید نگران کاهش طول عمر آن باشید. معمولاً برای بهبود عملکرد این متریال در برابر عوامل آسیب‌زننده از پوشش‌های رنگی مخصوصی استفاده می‌کنند که به‌کارگیری آن‌ها به شما برای افزایش مقاومت دکینگ ترموود کمک می‌کند.

بهترین دکینگ‌های ترموود را از پارس آرای کوهستان خریداری کنید

اگر به دنبال مجموعه‌ای معتبر برای خرید انواع دکینگ ترموود هستید، پارس آرای کوهستان بهترین پیشنهاد است. مجموعه ما باتجربه بالا در زمینه مشاوره، فروش و اجرای سازه‌های ترموودی، نامی شناخته‌شده در صنعت چوب ایران به شمار می‌رود. محصولات پارس آرای کوهستان از مقاوم‌ترین ترموودهای وارداتی هستند و در فرایندهای خاص و با استانداردهای روز جهان فراوری شده‌اند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و شناخت بهترین ترموودهای دکینگ استخر، از طریق سایت ما با کارشناسان ارتباط بگیرید.

سؤالات متداول

چرا انتخاب دکینگ ترموود بهترین گزینه برای کف‌پوش استخرها است؟

این متریال مقامت بالایی در برابر جذب آب دارند و مانع از لغزش و لیزخوردن افراد می‌شوند.

بهترین راهکار برای افزایش دوام و پایداری دکینگ‌‌ ترموود استخر چیست؟

استفاده از ترموودهای باکیفیت وارداتی و توجه به میزان رفت‌وآمد در استخر بهترین راهکار در این زمینه به‌شمار می‌آید.

مزایای استفاده از ترموود برای دکینگ استخر چیست؟

مقرون‌به‌صرفه، مقاومت کامل در برابر آب، امکان استفاده از آن‌ها در طرح‌های خلاقانه و خاص، انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به انواع چوب، غیر قابل‌اشتغال، قابلیت شستشو و تمیزکردن با انواع مواد شوینده و… از جمله این مزایا هستند.

برچسب ها: