ترموود؛ متریالی پرکاربرد در دکوراسیون فروشگاه

چوب ترموود یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها در دکوراسیون داخلی است. البته برای طراحی دکوراسیون بیرونی نیز از این چوب استفاده می‌شود. فروشگاه‌ها یکی از مکان‌هایی هستند که می‌توان طراحی دکوراسیون آن‌ها را با استفاده از چوب ترمو یا همان ترموود انجام داد. فروشگاه‌ها بیشتر از هر فضای دیگری به زیبایی بصری و درعین‌حال کارایی نیاز دارند و ترموود می‌تواند به‌خوبی این نیازها را برطرف کند. استفاده خلاقانه از ترموود در فروشگاه‌ها می‌تواند بازدیدکنندگان را تحت‌تأثیر قرار دهد و باعث افزایش درآمد شود. در این مطلب به مزایا و ایده‌های جذاب دکوراسیون فروشگاه با ترموود می‌پردازیم.

مزایای استفاده از ترموود در دکوراسیون فروشگاه

امروزه بسیاری از افراد برای طراحی دکوراسیون فروشگاه خود به سراغ ترموود می‌روند و دلایل خاص خود را برای انتخاب این متریال دارند. در ابتدا اینکه ترموود در یک فرایند سخت مقاوم‌سازی می‌‎شود و همین امر باعث ایجاد دوام و مقاومت بالایی در این نوع چوب می‌شود. به‌گونه‌ای که ترموود به‌هیچ‌وجه در برابر رطوبت، دچار پوسیدگی یا تغییر شکل نمی‌شود. تحمل فشار، مقاومت در دمای بسیار سرد و بسیار گرم، قابلیت انعطاف‌پذیری و جلوگیری از رشد حشرات برخی دیگر از مزایای استفاده از ترمووود در فروشگاه‌ها هستند.

ایده‌های دکوراسیون فروشگاه با استفاده از ترموود

ترموود یک متریال جذاب برای ساخت سازه‌ها در اشکال و ابعاد متنوع است. همین مسئله باعث می‌شود که بتوانید انتخاب‌های گوناگونی برای استفاده از ترموود در دکوراسیون فروشگاه خود داشته باشید. در واقع با کمی خلاقیت و نوآوری می‌توان کارهای بسیاری با استفاده از این متریال انجام داد. در ادامه برخی از بهترین ایده‌های دکوراسیون فروشگاه با ترموود با باهم بررسی می‎کنیم.

طراحی ویترین فروشگاه با ترموود

فرقی ندارد که در فروشگاه خود چه محصولی را می‌فروشید، بدون یک ویترین جذاب، کار شما پیش نمی‌رود. با استفاده از ترموود می‌توان ایده‌های جذابی را در دکوراسیون بیرونی و ویترین فروشگاه اجرا کنید. برای مثال می‌توانید از چوب ترموود برای ایجاد یک قاب زیبا در اطراف پوشش شیشه‌ای استفاده کنید تا محصولات پشت ویترین بیشتر به چشم بیایند. همچنین می‌توانید با استفاده از شلف‌ها و قفسه‌های ترموود در ویترین خود، فضای خوبی را برای قراردادن اجناس ایجاد کنید. ساخت تابلو فروشگاه با استفاده از ترموود نیز یک ایده جذاب به شمار می‌رود که این روزها بسیار رایج است.

قفسه‌ها و کشوهای ساخته شده با ترموود

بیشتر فروشگاه‌ها به‌خصوص فروشگاه‌های مربوط به مد و پوشاک به قفسه‌ها و کشوهایی برای قراردادن و مرتب‌کردن اجناس خود احتیاج دارند. سال‌ها است که از کمدها و کشوها چوبی که معمولاً با MDF ساخته می‌شوند. در حال حاضر می‌توان پوشش بیرونی این قفسه‌ها و کشوها را با استفاده از ترموود طراحی کرد تا زیبایی دکوراسیون فروشگاه دوچندان شود.

ساخت مبلمان فروشگاه

فرقی ندارد که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، فروشگاه شما به مبلمانی باکیفیت و مقاوم نیاز دارد. از چوب ترموود می‌توانید در این زمینه استفاده‌های متفاوتی داشته باشید. برای مثال می‌توانید میزی که فروشنده یا مسئول صندوق در پشت آن قرار می‌گیرد را با استفاده از ترموود طراحی کنید. از سوی دیگر می‌توانید با استفاده از ورقه‌های ترموود سکویی را برای نشستن مشتریان در کناره‌های دیوار ایجاد کنید که فضای کمی را نیز اشغال می‌کند. در کل چوب ترموود با رنگ‌های گرم و دلنشین خود و مقاومت بالایی که دارد، گزینه خوبی برای ساخت مبلمان فروشگاه است.

دیزاین سقف با ترمو‌ود

پوشش سقف بیشتر فروشگاه‌ها با استفاده از روش‌های قدیمی و بسیار ساده ساخته می‌شوند. در بهترین حالت نیز از سقف‌های کاذب برای پوشش سقف مغازه‌ها و واحدهای تجاری استفاده می‌شود. در این شرایط اگر شما به دنبال ایجاد پوششی جذاب در سقف هستید، بهتر است که به سراغ ترموود بروید. سازه‌های ترموود به‌راحتی بر روی سقف فروشگاه نصب می‌شوند و جلوه بی‌نظیری ایجاد می‌کنند. برای مثال می‌توانید تمام سقف را با استفاده از ترموود بپوشانید و برای لامپ‌ها نیز از قاب‌های ساخته‎‌شده با ترموود استفاده کنید. همچنین می‌توانید تمام سقف را با ترموود پوشش ندهید و از قرنیزهای ترموود برای قاب‌بندی سقف استفاده کنید.

استفاده از دیوارپوش و کف‌پوش ترموود در فروشگاه

دیوارها و کف‌پوش بخشی بزرگی از دکوراسیون فروشگاه را به خود اختصاص می‌دهند و نقشی کلیدی در این باره دارند. برای طراحی هرچه بهتر این موارد می‌توان از سازه‌های ترموود استفاده کرد. کف‌پوش‌های ترموود در ابعاد و رنگ‌های مختلفی وجود دارند و به‌آسانی در کف فروشگاه نصب می‌شوند. این کف‌پوش‌ها مقاومت بالایی دارند و فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

از سوی دیگر می‌توانید به‌جای پوشش‌های خسته‌کننده‌ای مانند بلکا، رنگ پلاستیک و کاغذدیواری از ترموود برای دکوراسیون دیوارهای فروشگاه استفاده کنید. تنوع بالای دیوارپوش‌های ساخته شده با ترموود شرایط ویژه‌ای را برای دکوراسیون دیوارهای فروشگاه ایجاد می‌کند.

پارتیشن ترموود

بنا به دلایل مختلفی ممکن است که به تقسیم‌بندی فضای فروشگاه خود احتیاج پیدا کنید. در این صورت می‌توانید بدون خراب‌کردن زیرساخت و استفاده از مصالح ساختمانی، از پارتیشن ساخته‌شده با ترموود استفاده کنید. پارتیشن ترموود وزن اندکی دارد و به‌راحتی قابل‌حمل است. البته که این محصول با استفاده از اتصالات موقتی به‌خوبی در جای خود محکم می‌شود.

آیتم‌های تزئینی

اگر فضای خالی در فروشگاه کمی آزاردهنده به نظر می‌رسد، می‌توان از آیتم‌های تزئینی ساخته شده با ترموود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از فلاور باکش ساخته شده با ترموود برای نگهداری گل‌وگیاه درون فروشگاه یا در مقابل ورودی فروشگاه استفاده کنید.

دکوراسیون فروشگاه با ترموود توسط پارس آرای کوهستان

در این مطلب برخی از ایده‌های استفاده از ترموود در دکوراسیون فروشگاه را به شما معرفی کردیم. شما هم می‌توانید با اجرای حرفه‌ای ترموود در فروشگاه خود، فضای جذابی را برای مشتریان به وجود بیاورید. برای این کار می‌توانید از خدمات حرفه‌ای پارس آرای کوهستان استفاده کنید. پارس آرای کوهستان به‌عنوان برترین تولیدکننده و اجراکننده سازه‌های ترموود می‌تواند انتخاب خوبی برای دکوراسیون فروشگاه شما باشد. برای بهره‌مندی از خدمات اجرای ترموود تنها کافی است که با کارشناسان ما تماس بگیرید تا ضمن اطلاع از قیمت‌ها و نحوه ارائه خدمات، از مشاوره حرفه‌ای برای دکوراسیون فروشگاه خود نیز بهره ببرید.

برچسب ها: