طراحی تراس با استفاده از چوب مرغوب ترموود

امروزه در خانه‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری از تراس‌ها برای ایجاد فضایی دلنشین و تنفس هوای تازه استفاده می‌شود. تراس‌ها معمولاً مقابل حیاط، منظره‌ای خاص و یا فضای سبز ایجاد می‌شوند. افراد برای استراحت و احساس آرامش از این بخش از ساختمان استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های افزایش جذابیت تراس، طراحی آن با ترموود است. با استفاده از ترموود می‌توان فضایی ایمن، زیبا و منسجم را در تراس ایجاد کرد. در این مطلب مزایا و برخی ایده‌های نصب ترموود در تراس را باهم بررسی می‌کنیم.

چرا از ترموود در تراس استفاده کنیم؟

ترموود یکی از متریال‌هایی است که قدمت نسبتاً کمی دارد و بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند. این مسئله باعث می‌شود که افراد از خود بپرسند، چرا باید از ترموود در تراس استفاده کنیم. ترموود نسبت به فلزات و چوب‌های عادی دارای ویژگی‌های برتری است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ظاهری متفاوت و ایجاد حال و هوای طبیعی

فلزات پراستفاده‌ترین متریال‌ها در ساخت و دکوراسیون تراس هستند. این متریال‌ها هرچقدر هم که کارآمد و با خلاقیت طراحی شده باشند، نمی‌توانند شادابی و جذابیت را در محیط ایجاد کنند. چرا که استفاده از فلزات در تراس به روشی تکراری و خسته‌کننده تبدیل شده است. درحالی‌که ترموود می‌تواند بسیار خلاقانه در تراس نصب شود و ظاهر زیبایی را به وجود آورد. رنگ و شکل ترموود فضایی باحال و هوای طبیعی در تراس ایجاد می‌کند و باعث افزایش آرامش و ایجاد حس امنیت در فضا می‌شود. در واقع ترموود می‌تواند فضای خشک و مصنوعی تراس‌های فلزی را به فضایی همراه با حس و حال آرامش‌بخش تبدیل کند.

مقاومت و دوام بسیار بالا

ترموود درحالی‌که کاملاً از چوب ساخته می‌شود، در برابر عوامل فرسودگی مقاومتی بی‌نظیر دارد. ورقه‎‌های ترموود در کوره‌های داغ قرار می‌گیرند تا مقاوم‌سازی شوند. از سوی دیگر با استفاده از فشار بخار آب، مقاومت این ورقه‌ها در برابر رطوبت افزایش پیدا می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که ترموود در برابر باران و رطوبت هوا هیچ ضعفی از خود نشان ندهد و سال‌ها سالم باقی بماند. این متریال به‌قدری در برابر رطوبت مقاوم است که از آن در سونا بخار و استخرها نیز استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که ترموود در برابر حشرات، تابش شدید خورشید، افزایش و کاهش شدید دما و حتی ضربات و فشار مقاومت بالایی دارد.

ایده‌های نصب دکوراسیون ترموود در تراس

برای استفاده از ترموود در فضای تراس با انتخاب‌های گسترده‌ای روبرو هستند و می‌توانید خلاقیت بسیاری را به خرج دهید. چرا که ترموود قابلیت طراحی در ابعاد و اشکال مختلف را دارد و می‌تواند به‌آسانی شخصی‌سازی شود. در ادامه برخی از ایده‌های دکوراسیون تراس با ترموود را به شما معرفی می‌کنیم.

ساخت نرده و حفاظ با ترموود

نرده و حفاظ اولین آیتمی است که باید برای تراس خود در نظر داشته باشید. چرا که معمولاً تراس‌ها در ارتفاع قرار دارند و داشتن یک محافظ در اطراف آن‌ها الزامی است. از ورقه‎های پهن ترموود می‌توان برای ساخت نرده، حفاظ و ستون‌های مقاوم تراس استفاده کرد. این ورقه‌ها از داخل شکل زیبایی را به وجود می‌آورند و مانند ورقه‌های فلزی احساس محبوس بودن را به افراد انتقال نمی‌دهند. اگر از زاویه بیرونی ساختمان نیز به نرده و حفاظ‌های پوشیده شده با ترموود نگاه کنید، مجذوب جذابیت آن‌ها خواهید شد. توجه داشته باشید که ساخت این آیتم نیازمند یک زیرساخت محکم است تا ایمنی تراس در طولانی‌مدت تضمین شود.

دکوراسیون دیوارهای تراس با تر‌مو‌ود

با استفاده از ورقه‌های چوب ترموود در رنگ‌ها و ابعاد مختلف می‌توان طرح و نقش‌های زیبایی را بر روی دیوارهای تراس ایجاد کرد. ایده‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارند. برای مثال می‌توان از چوب ترموود برای ساخت دیوارهای سبز در تراس استفاده کرد. دیوار سبز یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین ایده‌های طراحی تراس در دنیا است. دیوار سبز در تراس این امکان را به شما می‌دهد که حجم قابل‌توجهی از گل و گیاهان زیبا را در تراس نگهداری کنید و همواره از عطر و بوی جذاب آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین می‌توان طرح‌های کلاسیک را با استفاده از چوب ترموود به بهترین شکل بر روی دیوارهای تراس ایجاد کرد.

استفاده از کف‌پوش ترموود

طراحی خلاقانه و زیبای کف‌پوش می‌تواند یک تراس کوچک و خسته‌کننده را به فضایی دلنشین تبدیل کند. یکی از بهینه‌ترین و زیباترین کف‌پوش‌های موجود در بازار، کف‌پوش ترموود است. این کف‌پوش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی وجود دارند و قیمت مناسب آن‌ها نیز شرایط خوبی را برای مشتریان ایجاد کرده است. مقاومت بالای ترموود نیز باعث می‌شود که کف‌پوش در اثر فشار، ضربه و رطوبت، شکل و کیفیت خود را از دست ندهد. از سوی دیگر باید بگوییم که کف‌پوش ترموود عایق خوبی برای دما است و همین مسئله باعث می‌شود که در روزهای بسیار گرم یا بسیار سرد، راه‌رفتن در تراس آزاردهنده نباشد.

بهترین رنگ ترموود برای دکوراسیون تراس

ورقه‌های چوب ترموود دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند که ممکن است انتخاب شما برای دکوراسیون تراس را کمی دشوار کنند. می‌توانید ورقه‌های چوب ترموود را در بیش از 80 رنگ متفاوت در بازه رنگ‌های طبیعی تهیه کنید.

قبل از هر چیزی باید بدانید که انتخاب یکی از این رنگ‌ها به سلیقه شما بستگی دارد. چرا که هرکدام از این رنگ‌ها جذابیت خاص خود را دارند. اما در هنگام انتخاب رنگ چوب ترموود برای دکوراسیون تراس، باید به رنگ و سبک آیتم‌های مرتبط از جمله‌نمای ساختمان و درب ورودی نیز توجه داشته باشید تا همه چیز با یکدیگر تناسب داشته باشند.

تهیه ترموود با بهترین کیفیت از پارس آرای کوهستان

ترموود یک متریال بسیار مقاوم است که می‌تواند زیبایی و کیفیت فضای تراس شما را افزایش دهد. اما به این شرط که برای تهیه و نصب آن به سراغ یک تیم متخصص بروید. مجموعه پارس آرای کوهستان به‌عنوان بهترین مرجع خرید و نصب سازه‌های ترموود در ایران آماده است تا محصولات مرغوب خود را به شما عرضه کند. کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان سازه‎های ترموود را با جدیدترین ایده‌ها و بهترین مواد اولیه به شما ارائه می‌کنند. برای دریافت خدمات در این زمینه کافی است که با ما تماس بگیرید تا یک دکوراسیون زیبا برای تراس خود با استفاده از ترموود داشته باشید.

برچسب ها: