آیا داشتن یک دکوراسیون مدرن با ترموود از نظر اقتصادی به‌صرفه است؟

استفاده از مصالح باکیفیت و استاندارد چه در صنعت ساخت‌وساز و چه در دکوراسیون از اهمیت فراوانی برخوردار است. یکی از محصولاتی که در دکوراسیون داخلی و خارجی قابل‌استفاده است، ترموود می‌باشد. علل استفاده از ترموود در سبک‌های مختلف دکوراسیون را هم می‌توان مواردی مانند ضد آب بودن، ضد ترک، شکنندگی و مقاومت در برابر شرایط محیطی عنوان کرد. دراین‌بین یکی از سؤالات مهمی که برای کارفرمایان پیش می‌آید این است که آیا اجرای دکوراسیون با ترموود به‌صرفه است؟ در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان با بررسی مزایای استفاده از ترموود در دکوراسیون، توجیه اقتصادی خرید این محصولات را برای شما بازگو می‌کنیم.

آیا استفاده از ترموود برای ساخت‌وساز و دکوراسیون به‌صرفه است؟

شاید در نگاه اول قیمت ترموود کمی بالا به نظر بیاید. درصورتی‌که این محصول به دلیل مزایای بی‌شماری که دارد یک سرمایه‌گذاری اقتصادی منحصر‌به‌فرد برای پروژه‌های مختلف ساختمانی و دکوراسیون به شمار می‌آید و علاوه بر داشتن جلوه‌ای زیبا و طبیعی برای محل مورداستفاده می‌تواند باعث افزایش ارزش ملک مسکونی و یا تجاری شما هم بشود. در ادامه این بخش با مطالعه مزایای استفاده از ترموود در پروژه‌های مختلف ساختمانی به این نتیجه خواهید رسید که قطعاً اجرای دکوراسیون با ترموود به‌صرفه است.

آیا اجرای دکوراسیون داخلی با ترموود از نظر اقتصادی به‌صرفه است؟

چوب ترمو که با نامی دیگری مثل ترمو یا ترموود نیز شناخته می‌شود، در اصل الوارهایی هستند که از چوب درختان کاج، صنوبر و یا زبان‌گنجشک تهیه می‌شوند. برای دکوراسیون داخلی این محصولات با ابعاد مختلفی تولید می‌شود و با درنظرگرفتن ماندگاری و مقاومت بالایی که دارند، در طیف وسیعی از بخش‌های دکوراسیون داخلی قابل‌استفاده می‌باشند.

از جمله کاربردهای ترموود در دکوراسیون داخلی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ساخت سونا و حمام
  • کابینت آشپزخانه
  • کف‌پوش
  • دیوارپوش
  • نرده برای پله
  • پوشش دیوار، کف، سقف و یا دیزاین قسمت‌هایی از تراس
  • ساخت آیتم‌های تزئینی و دکوراتیو مانند قاب عکس گلدان

استفاده از ترموود در بخش‌‌های مختلف دکوراسیون خارجی

همان‌طور که در بخش قبلی ملاحظه کردید، ترموود در قسمت‌های مختلفی از دکوراسیون داخلی قابل‌استفاده است. اما یکی از زمینه‌های کاربرد گسترده ترموود مربوط به دکوراسیون خارجی می‌شود. دلیل اصلی اینکه گفته می‌شود اجرای دکوراسیون خارجی با ترموود به‌صرفه است نیز، ماندگاری و حفظ ثبات این محصول در شرایط سخت آب‌وهوایی و به‌ویژه نقاط مرطوب می‌شود. چرا که در این شرایط دیگر لازم نیست که هزینه چندان بالایی را برای تعمیر و نگهداری از این محصولات بپردازید.

از جمله کاربردهای ترموود در دکوراسیون خارجی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • روف گاردن
  • آلاچیق
  • نصب تحت عنوان کف‌پوش حیاط، پیاده‌رو برای باغ و باغچه
  • پوشش اطراف استخر
  • راه پله
  • سایه‌بان
  • انواع درب و پنجره
  • نمای ساختمان‌های ویلایی و آپارتمانی

مزایای زیر به شما ثابت می‌کنند که دکوراسیون با ترموود به‌صرفه است

قطعاً باتوجه‌به مزایای بی‌شماری که ترموود دارد، استفاده از آن در بخش‌های مختلف یک سازه، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هم به لحاظ اقتصادی و هم از نظر فنی است. در ادامه این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود در پروژه‌های عمرانی را به شما معرفی کنیم.

ترموود مقاومت بالایی در مقابل رطوبت از خود نشان می‌دهد

دکوراسیون با ترموود برای آن دسته از افرادی که در مناطق مرطوب مانند شمال کشور زندگی می‌کنند، به‌صرفه است. ترموود به علت قرارگیری در معرض دما و بخار بالا، رطوبت طبیعی خود را تا حد زیادی از دست داده و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا این متریال مقاومت بالایی نسبت به تغییرات رطوبتی پیدا کند؛ به‌گونه‌ای که شما می‌توانید از ترموود به‌سادگی در بخش‌هایی از ساختمان مثل حمام و آشپزخانه هم استفاده کنید بدون اینکه رطوبت آسیبی را به ترموود وارد کند.

مقاومت ترموود نسبت به آفات آلی

بعد از سپری شدن پروسه حرارتی، ساختار ترموود دچار تغییر می‌شوند و آفت‌های آلی مثل قارچ‌ها و باکتری‌ها دیگر نمی‌توانند در آن فعالیت مخرب کنند. به این ترتیب ترموود نسبت به فساد و تجزیه آلی مقاوم می‌شود و به همین دلیل ضرر و زیان مالی در پروژه‌ها به حداقل می‌رسد.

دکوراسیون با ترموود به دلیل قابلیت پردازش این محصول، به صرفه است

یکی دیگر از مزایای استفاده از ترموود، قابلیت پردازش این محصول است. به این شکل که ترموود امکان پردازش مثل برش، حفر و شکل‌دهی را دارد و چنین ویژگی به سازندگان و طراحان این امکان را می‌دهد تا طرح‌هال و جزئیات مورد نظر خود را با چوب ترموود اجرایی کنند.

ترموود پایداری ساختاری دارد

دلیل دیگری که باعث شده استفاده از ترموود در پروژه‌های ساخت‌وساز و دکوراسیون به‌صرفه باشد، پایداری ساختاری این محصول است. در کل ترموود پایدار ساختاری بالایی دارد و در مقایسه با چوب طبیعی به‌مراتب کمتر دچار انقباض می‌شود. از طرفی همین ویژگی نیز باعث شده تا کارفرمایان برای نصب و استفاده طولانی مدت از ترموود با مشکلاتی مثل ترک‌خوردپی یا تغییر ابعاد مواجه نشوند.

تزئین دکوراسیون با ترموود از اقتصادی هوشمندانه و به صرفه است

ترموود به علت کاهش هزینه‌های نگهداری، هزینه نصب منطقی، عمر مفید و همینطور کاهش مصرف انرژی برای دکوراسیون داخلی و خارجی یک گزینه به صرفه است. در این بین اما نکته مهمی که وجود دارد، خرید ترموود از یک مرجع تخصصی و باسابقه می‌باشد. یکی از بهترین و معتبرترین مراکز عرضه ترموود باکیفیت و قیمت مناسب، مجموعه پارس آرای کوهستان است. شما از طریق مجموعه ما می‌توانید ترموود را برای پروژه‌های مختلف ساختمانی با قیمتی مناسب خریداری کنید.

سؤالات متداول

آیا می‌توانیم از ترموود برای دکوراسیون داخلی محل کار نیز استفاده کنیم؟

بله شما می‌توانید از ترموود برای طراحی دکوراسیون شرکت هم استفاده کنید. زیرا ترموود مزایای بی‌شماری دارد مانند ظاهر مدرن و مقاومت بالا دارد.

هزینه نصب و اجرای ترموود به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه نصب و اجرای ترموود به عواملی مانند نوع و ضخامت چوب و کاربرد آن بستگی دارد.

چرا خرید چوب ترموود از مراکز قابل‌اطمینان یک مزیت به شمار می‌رود؟

خرید ترموود از تأمین‌کنندگان باسابقه این محصول می‌تواند از نظر قیمت به شما کمک کند. زیرا این مجموعه‌ها در بسیاری از موارد قیمت‌های رقابتی را به شما ارائه می‌کنند.

برچسب ها: