در نصب پارکت دیزاین مهم است یا مقاومت؟ یا هر دو؟

بسیاری از افرادی که برای تکمیل دکوراسیون داخلی قصد استفاده از پارکت را دارند. حتماً این سؤال برای آن‌ها پیش‌آمده که در نصب پارکت دیزاین مهم است یا مقاومت؟ یا هر دو؟ پاسخ به این سؤال کمک بزرگی به افراد می‌کند تا طراحی دکوراسیون داخلی خود با استفاده از پارکت چوبی را به بهترین شکل انجام داده و هزینه‌های کمتری را متقبل شوند.

برای این که به این سؤال مهم پاسخ دهیم، ابتدا باید با ماهیت پارکت آشنا شویم. در ادامه بدانیم که برای انتخاب پارکت چوبی مناسب باید کدام ویژگی‌ها را مدنظر قرارداد.

در این مقاله رنگ، الگو و سبک دیزاین پارکت را برای شما شرح می‌دهیم. مقاومت پارکت از نظر جنس، ضخامت و روکش را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این زمینه، روش‌های نصب پارکت از اهمیت بالایی برخوردارند، که به این موضوع نیز می‌پردازیم. پس تا انتهای این مقاله از پارس آرای کوهستان با ما همراه باشید.

پارکت چیست و چگونه انتخاب کنیم؟

پارکت‌ها صفحات نازکی هستند که از لایه‌های چوب ساخته می‌شوند. برای پوشاندن کف ساختمان‌ها، منازل، فروشگاه‌ها و… از پارکت چوبی استفاده می‌شود. پارکت‌ها از چوب درختان مختلفی ساخته و تولید می‌شوند. در ساخت پارکت درختانی مانند افرا، بلوط، گیلاس، زبان‌گنجشک و برخی درختان دیگر  مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پارکت چیست و چگونه انتخاب کنیم؟

هر کدام از این درختان ویژگی‌های منحصربه‌فردی به پارکت می‌دهند. اما در نصب پارکت دیزاین مهم است یا مقاومت؟ این ویژگی‌ها پارکت‌ها را در زیبایی و مقاومت از یکدیگر متمایز می‌سازند. در خرید و نصب پارکت چوبی باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهید. یکی از این نکات محیط نصب پارکت می‌باشد. با مشخص‌کردن محل نصب (کف یک فروشگاه بزرگ و یا برای یک‌خانه آپارتمانی) می‌توانید نوع پارکت نیز انتخاب کنید.

همچنین محیط بیرونی و درونی برای نصب نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. برخی از انواع پارکت قابل‌نصب در محیط بیرون مانند تراس یا بالکن نیستند، باید از انواع دیگر پارکت برای این کار استفاده کرد. یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب پارکت چوبی باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آن است.

برخی از پارکت‌ها ممکن است، قیمت بسیار بالایی داشته باشند و نصب و استفاده از آن‌ها برای افراد صرفه اقتصادی نداشته باشد. به همین دلیل باید ویژگی‌های پارکت و نکات مهم دررابطه‌با محیط مورداستفاده را در نظر بگیرید. این کار به خرید مناسب و نصب پارکت کمک می‌کند.

رنگ، الگو و سبک در دیزاین پارکت

دیزاین پارکت یکی از معیارهای مهم انتخاب آن برای کف ساختمان است. در نصب پارکت دیزاین مهم است یا مقاومت؟ پارکت انتخابی باید از نظر رنگ، الگوی طراحی و سبک ساختی که دارد، با محیط و وسایل موجود در آن همخوانی کافی داشته باشد. پارکت‌ها بر اساس چوبی که از آن ساخته شده باشند، دارای رنگ‌های روشن و تیره و طیف رنگ‌هایی بین این دو هستند.

برای مثال در انتخاب پارکت برای فضای پذیرایی منزل باید به وسایل موجود در آن توجه کنید. رنگ پارکتی را انتخاب کنید، که با این وسایل هماهنگ باشند. اگر رنگ دیوارها و طراحی آن‌ها سفید باشد و یا از رنگ‌های روشن برای این کار استفاده شده، باید پارکت را هماهنگ با این رنگ‌ها انتخاب کنید.

اگر دیوار پذیرایی شما با رنگ سفیدرنگ آمیزی شده، بهتر است از پارکت با رنگ گرم مانند قهوه‌ای استفاده کنید. درصورتی‌که دیوارها با رنگ‌های گرم‌تری رنگ‌آمیزی شده باشند، هم می‌توانید از پارکت با رنگ گرم و هم‌ رنگ‌ سرد برای پارکت سالن پذیرایی انتخاب کنید.

رنگ، الگو و سبک در دیزاین پارکت

مقاومت پارکت؛ جنس، ضخامت و روکش

در نصب پارکت دیزاین مهم است یا مقاومت؟ پارکت‌ها باتوجه‌به اینکه در کف ساختمان‌ها و منازل و فروشگاه‌ها نصب می‌شوند، باید از مقاومت کافی برخوردار باشند. جنس پارکت در این زمینه اهمیت بالایی دارد. پارکت‌ها در این زمینه به دودسته کلی از نظر مقاومت تقسیم می‌شوند. دسته اول پارکت‌هایی با مقاومت مناسب هستند. این پارکت‌ها برای اتاق‌خواب، سالن پذیرایی و محیط‌هایی که کمترین رطوبت و تماس با آب یا ضربه را داشته باشند، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

دسته دوم پارکت‌هایی با مقاومت بسیار بالاتر هستند. این پارکت‌ها معمولاً در محیط‌هایی مانند آشپزخانه منازل، کف فروشگاه‌های بزرگ و ساختمان‌های اداری مورداستفاده قرار می‌گیرند. زیرا باتوجه‌به رطوبت بالا، احتمال بالای واردشدن ضربه و دیگر موارد، آسیب کمتری می‌بینند. ضخامت پارکت تأثیر زیادی در مقاومت آن در برابر آسیب‌های احتمالی را دارد.

برخی از پارکت‌ها دارای لایه‌های مختلف از جنس چوب، پلاستیک یا موارد دیگر هستند. نحوه قرارگیری آن‌ها باعث مقاومت بالاتر پارکت می‌شود. این نوع پارکت‌ها قیمت و هزینه بیشتری برای خرید و نصب دارند. ازاین‌رو پارکت‌ها را به‌صورت پارکت‌های مسکونی و تجاری نیز دسته‌بندی می‌کنند. پارکت‌های تجاری در محیط‌هایی که تغییرات دمایی و رفت‌وآمد در آن زیاد است به کار گرفته می‌شوند.

روش‌های نصب پارکت

برای نصب پارکت روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها بر اساس جنس پارکت و محیطی که در آن نصب می‌شوند تعیین خواهند شد. همچنین کف زمینی که پارکت در آن نصب می‌شود، باید مناسب نصب باشد. برای نصب برخی پارکت‌ها باید کف به‌صورت کامل صاف و بدن هیچ‌گونه ناهمواری باشد؛ در غیر این صورت نصب پارکت به‌درستی پیش نخواهد رفت.

همچنین ابزاری که برای نصب پارکت مورداستفاده قرار می‌گیرند نیز متفاوت هستند. برخی از پارکت‌ها با میخ و برخی دیگر با چسب مخصوص به کف متصل می‌شوند. در هنگام خرید پارکت و نصب آن باید به این نکات توجه کنید تا پس از نصب دچار مشکل نشوید.

روش‌های نصب پارکت

نصب بهترین پارکت‌ها با پارس آرای کوهستان

برای نصب پارکت در محل موردنظر باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. در نصب پارکت دیزاین مهم است یا مقاومت؟ هم دیزاین و هم مقاومت در نصب پارکت مهم هستند؛ اما باتوجه‌به محیط ممکن است یکی را به دیگری ترجیح دهید.

معمولاً در محیط‌های مسکونی به دلیل احتمال پایین آسیب، دیزاین و طراحی پارکت مهم‌تر خواهد بود. همچنین، در محیط‌های تجاری نیز از پارکت با مقاومت بالا استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای انتخاب پارکت موردنظر خود با مشاوران ما در پارس آرای کوهستان ارتباط برقرار کنید.

 

برچسب ها: