خرید پارکت چوبی در کیش

کیش یکی از مدرن‌ترین جزایر خلیج‌فارس است و نصب پارکت چوبی در بسیاری از مراکز خرید منازل و شرکت‌های کیش رواج دارد، زیرا کف‌پوش چوبی سبب افزایش قیمت ملک و مدرن‌سازی ساختمان می‌شود. کیش، شهری مدرن است. املاک ساخته شده در آن در به‌روزترین حالت هستند. پارکت چوبی انتخاب بسیاری از ساکنان شهر کیش است.

خرید پارکت مناسب برای خانه و محیط کار و انتخاب آن بدون داشتن نکات و ویژگی‌های پارکت چوبی خوب و بدون داشتن تجربه، بسیار مشکل است. در ادامه به بررسی خرید پارکت چوبی در کیش خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تفاوت‌های کف‌پوش چوبی یک‌تکه و مهندسی شده

پارکت‌های یک تکه و مهندسی شده مزایای متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم با مقایسه جزئی آن‌ها، شما را در تصمیم‌گیری بهتر راهنمایی کنیم. با شناخت تفاوت‌های این دو نوع پارکت، می‌توانید میزان تطابق هرکدام را با سبک زندگی خود بررسی کنید. در نتیجه یک انتخاب درست داشته باشید.

ضخامت پارکت نقش بسیار زیادی در عایق صدا بودن آن دارد. مهم‌ترین عاملی که سبب ممانعت از انتشار صدا می‌شود، لایه فومی است که زیر پارکت وجود دارد. هرچه ضخامت چوب پارکت و فوم زیرین آن بیشتر باشد، شرایط آکوستیکی بهتری فراهم است. در ادامه با ما همراه باشید تا به ویژگی هر کدام از آن‌ها بپردازیم.

تفاوت‌های کف‌پوش چوبی یک‌تکه و مهندسی شده

  • پارکت چوبی یک‌تکه

به‌طورکلی از یک تکه چوب ساخته شده و ضخامت طبیعی دارد. اگر بخواهیم مزیت‌های این نوع کف پوش را بررسی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. دوام بالا: کف‌پوش‌های چوبی یک‌تکه به ماندگاری شهرت دارند. در صورت نگهداری درست و توجه به نکات مراقبت از آن، می‌تواند تا چند دهه ماندگاری خود را حفظ کند. پارکت یک‌تکه نسبت به رطوبت، حساس‌تر از نوع مهندسی شده است. با تغییرات رطوبت هوا دچار انبساط و انقباض می‌شود. به همین دلیل برای زیرزمین حمام و دستشویی پیشنهاد نمی‌شود.
  2. ترمیم مجدد: پارکت یک‌تکه به طور کامل از چوب ساخته شده است. بنابراین در صورت ایجاد خرابی در سطح پارکت آن می‌توان به‌راحتی و تنها با یک سمباده آن را بارهاوبارها ترمیم کنید.
  3. جلوه طبیعی کف‌پوش چوبی یک‌تکه: در کف‌پوش چوبی یک‌تکه الگوها و بافت چوب به طور کامل مشخص هستند و هر تکه چوب، بافت منحصربه‌فرد خود را دارد، بنابراین به خانه حس طبیعی می‌دهد و باب سلیقه بسیاری از افراد است.
  • پارکت چوبی مهندسی شده

فقط لایه سطحی و رویی آن‌ها چوب طبیعی جلا دار است که بر روی تخته نصب شده‌ است. متشکل از چندلایه تخته است. در ادامه مزایا و ویژگی‌های این نوع پارکت را بررسی خواهیم کرد، بنابراین اگر قصد خرید و نصب این نوع پارکت را دارید، با ما همراه باشید.

به دلیل وجود ساختار چندلایه، مستعد تاب برداشتن و خمیدگی نیست. به همین دلیل برای کف‌های سیمانی و مرطوب مناسب است. پیشنهاد بسیاری از افراد برای کف‌پوش‌های حمام و زیرزمین این نوع پارکت است. لایه رویی کف‌پوش چوبی مهندسی شده بسیار نازک است. سمباده زدن آن تا جایی امکان دارد، که به تخته‌های زیرین نرسد.

ساختار این پارکت به‌گونه‌ای است که از تخته‌های پهن‌تر و طولانی‌تر برای داشتن ظاهری مطلوب در مقیاس‌های بزرگ‌تر می‌توان کمک گرفت. بنابراین بافت این نوع کفپوش بسیار سبک است.

پارکت چوبی مهندسی شده

4 مورد از مهم‌ترین ویژگی‌ها در خرید پارکت چوبی در کیش

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، انتخاب پارکت مناسب، تصمیم بسیار مهمی در جلوه نهایی خانه است. اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید، اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب، خرید و نصب اصولی پارکت چوبی است. انتخاب پارکت باید با درنظرگرفتن معیارهایی درست همراه باشد تا بهترین تصمیم را بگیرید. در ادامه چهار معیار کلی برای خرید یک پارکت مناسب را ذکر خواهیم کرد:

4 ویژگی پارکت خوب

  1. زیبایی و جلوه ظاهری پارکت: معیار زیبایی، یک معیار کلی به‌حساب می‌آید. زیرا این معیار برای خرید کف‌پوش چوبی، معمولاً سلیقه‌ای است و در هر خانه و از دید هر خریدار می‌تواند متفاوت باشد. اما انتخاب درست پارکت و هماهنگی آن با دیگر عناصر خانه، می‌تواند در اندازه و بسیاری از جلوه‌های بصری خانه تأثیر بگذارد. رنگ بافت چوب پارکت و فینیش آن نیز باید در معیارهای زیبایی شما قرار بگیرد.
  2. ماندگاری پارکت: اگر شما در خانواده پرجمعیت زندگی می‌کنید و میزان تردد در خانه شما بالا است، باید این معیار را در انتخاب پارکت اولویت قرار دهید. در مکان‌های پرجمعیت، پارکتی که ماندگاری بالا نداشته باشد، زود دچار سایش و فرسودگی می‌شود. همچنین، کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد.  علاوه بر این، محیط‌های کار و شرکت‌هایی که تعداد کارمندان آن‌های بالا است، باید پارکتی ماندگار داشته باشند.
  3. عایق بودن در برابر گرما: اغلب پارکت‌های چوبی، حس گرما می‌دهند و مانع از عبور گرما و سرمای بیش از حد کف زمین می‌شوند. ازآنجایی‌که در جزیره کیش تابستان‌ها بیشتر اوقات بسیار گرم است، این معیار در هنگام خرید پارکت بسیار مهم است.
  4. عایق صدا بودن پارکت: اگر همسایه‌های حساسی دارید، باید به معیار عایق صدا بودن پارکت توجه کنید. پارکت‌هایی که عایق آکوستیک هستند، سبب می‌شوند صدای قدم‌های شما و سروصدای فرزندانتان به واحدهای دیگر منتقل نشود.

4 ویژگی پارکت خوب

تجربه خرید کف‌پوش چوبی باکیفیت با پارس آرای کوهستان

مجموعه پارس آرای کوهستان، باسابقه اجرای بیش از ۱۰۰۰ پروژه موفق در زمینه نصب اصولی پارکت چوبی در شهرستان‌های ایران شما را برای خرید پارکت در کیش همراهی می‌کند. توصیه مجموعه ما به شما این است که تنها وارداتی‌بودن پارکت چوبی را اولویت قرار ندهید و کیفیت بالا و نصب اصولی پارکت چوبی را نیز در نظر داشته باشید.

شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین کف‌پوش‌های چوبی از کمپانی‌های بوئن آلمان و باورک سوئیس از پارس آرای کوهستان تهیه کرده و نصب اصولی آن را نیز به ما بسپارید. برای نصب و خرید پارکت چوبی در کیش با مجموعه پارس آرای کوهستان و کارشناسان مربوطه در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند. کارشناسان این مجموعه به‌صورت جامع و کامل شما را در خصوص خرید پارکت مناسب و نصب آن راهنمایی می‌کنند‌.

برچسب ها: