خرید پارکت چوبی در شیراز

پارکت‌های چوبی‌ یکی از متداول‌ترین کف‌پوش‌ها در ساختمان‌های مدرن محسوب می‌شوند. علت برتری پارکت نسبت به سنگ و سرامیک، طرح‌های متنوع در سبک‌های مختلف است. این کف‌پوش طبیعی از چوب درختان که در ابعاد مشخص و در ورقه‌های باریک درآمده، تشکیل می‌شود. پارکت چوبی علاوه بر پوشش سطح زمین، به محیط خانه و محل کار جلوه بصری زیبایی می‌بخشد.

پارکت‌های چوبی توسط کشورهای مختلف و برندهای متنوع وارد بازار می‌شوند و مطابق باسلیقه مشتریان عرضه می‌گردند. نوع مصنوعی پارکت نیز در بازار وجود دارد و به نمونه رایج آن پارکت لمینت می‌گویند. پارکت چوبی به دلیل طبیعی بودن و ویژگی‌های بی‌نظیر، نسبت به سایر کف‌پوش‌ها بسیار مناسب‌تر و باکیفیت‌تر است. در این مقاله به بررسی خرید پارکت چوبی در شیراز و ویژگی‌های آن می‌پردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

خرید انواع پارکت‌های چوبی در شیراز

همان‌طور که می‌دانید پارکت چوبی از چوب درختان مختلفی تأمین می‌شود. چوب هر درخت ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود و مزایا و معایبی دارد. برای خرید پارکت چوبی در شیراز باید با انواع آن آشنا باشید. در ادامه درباره معمول‌ترین نوع چوب‌های پارکت مناسب شهر شیراز صحبت می‌کنیم:

خرید انواع پارکت‌های چوبی در شیراز

  • چوب درخت بلوط

چوب درخت بلوط از دیرباز برای ساخت کلبه و خانه‌های چوبی به کار می‌رفت. چوب این درخت قوی و بادوام است. همچنین، رنگ بسیار زیبایی دارد. مزایای این نوع پارکت، قیمت مناسب و عدم نیاز به نگهداری زیاد است. پارکت چوبی بلوط رنگی خنثی دارد و به‌راحتی با هر رنگ دیگری در دکوراسیون سازگار می‌شود.

  •  چوب درخت افرا

چوب درخت افرا به‌وفور در صنعت استفاده شده و به جز پارکت، کاربردهای زیادی دارد. برای مثال در ساخت سازهای موسیقی مانند گیتار، ویولن و پیانو از چوب افرا استفاده می‌کنند. رنگ چوب افرا روشن است و محیط را دلباز و روشن نشان می‌دهد. به همین دلیل دیزاینرهای داخلی شیراز از این نوع پارکت بیشتر برای خانه‌هایی با متراژ کم استفاده می‌کنند. پارکت رنگ روشن افرا سبب بزرگ‌تر جلوه‌دادن خانه می‌شود.

  • چوب درخت راش

پارکت چوبی درخت راش، علاوه بر ماندگاری و استحکام بالا، زیبایی زیادی دارد. از این نوع پارکت به دلیل استحکام بالا در محیط‌های پر رفت‌وآمد مانند سالن پذیرایی خانه استفاده می‌شود. پارکت این نوع چوب، مات است و حتی با لاک هم براق نمی‌شود. درخت راش در شمال کشور رشد می‌کند و دسترسی به چوب آن برای ساخت پارکت راحت‌تر از برخی از چوب‌های دیگر است. به همین دلیل در شیراز با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد.

راه‌رفتن با کفش‌های پاشنه‌بلند و پایه تیز مبل‌ها در طولانی‌مدت سبب آسیب به این نوع پارکت می‌شود. به همین دلیل در مکان‌های اداری و محیط کار کمتر از آن استفاده می‌شود. بسیاری از افراد از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند. ناخن‌های پنجه‌ این حیوانات به این نوع پارکت آسیب می‌رساند. در صورت خرید این نوع پارکت و نگهداری از حیوانات خانگی، ناخن‌هایشان را زودبه‌زود کوتاه کنید.

  • چوب درخت گردو

از قدیم چوب درخت گردو به مقاومت بالا معروف بوده است و در ساخت کالاهای زیادی کاربرد داشته است. از جمله کالاهایی که مواد اولیه آن‌ها چوب درخت گردو است. می‌توان به تخته‌نرد، شطرنج و حتی مبل اشاره کرد. یکی از مستحکم‌ترین پارکت‌های چوبی همین نوع پارکت است.

  • چوب درخت گیلاس

امروزه در اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی از چوب این درخت، برای ساخت بسیاری از اقلام استفاده می‌شود. چوب این درخت طلایی مایل به قهوه‌ای بوده و به محیط زیبایی خاصی می‌بخشد. نگهداری از این نوع پارکت آسان بوده و با جاروبرقی به‌راحتی تمیز می‌شود.

چوب درخت گیلاس

 مزایای خرید پارکت چوبی در شیراز

در سال‌های اخیر در بسیاری از ساختمان‌ها و واحدهای مدرن، پارکت جایگزین سنگ، سرامیک و دیگر کف‌پوش‌ها شده است. خرید پارکت در شهر خوش‌آب‌وهوایی مانند شیراز مزایای زیادی دارد. در ادامه به برخی از این مزایا می‌پردازیم:

  1. استحکام و ماندگاری بالا و مناسب
  2. نصب آسان و ساده
  3. مقاوم‌بودن در برابر حرارت
  4. ضد آلودگی
  5. ضدقارچ
  6. عدم آسیب به محیط‌زیست به دلیل طبیعی بودن
  7. مقاومت بالا در برابر رطوبت
  8. تنوع در رنگ و طرح
  9. مقاومت در برابر تغییرات دما در فصول مختلف
  10. طبیعی بودن و عدم استفاده از مواد شیمیایی
  11. ضد حساسیت
  12. یکی از مهم‌ترین مزایای پارکت امن بودن آن است. زیرا کودکان با افتادن بر روی پارکت آسیب نمی‌بینند.

 مزایای خرید پارکت چوبی در شیراز

خرید پارکت با ضخامت مناسب

طبق تجربه در اکثر موارد پارکت‌های ضخیم نسبت به پارکت‌های باریک‌تر کیفیت بهتری دارند و برای شهر شیراز مناسب‌تر هستند. البته استثنا نیز در این باره وجود دارد. برای مثال پارکت‌های نازکی در بازار وجود دارند که نسبت به پارکت‌های ضخیم انواع دیگر، کیفیت بالاتری دارند. زیرا در ساخت برخی پارکت‌های ضخیم، تکنولوژی ضعیفی به کار می‌رود.

بنابراین، مهم‌تر از ضخامت پارکت، کیفیت آن است. برای خرید پارکت چوبی در شیراز همیشه اولین اولویت خود را کیفیت قرار دهید و بعد از آن موارد دیگر مثل اندازه، ضخامت، رنگ، کاربری، تطابق با محیط، قیمت و… را در نظر بگیرید.

اما به‌طورکلی ضخامت بیشتر پارکت از برخی مشکلات و اتفاقات، نظیر شکستگی پارکت جلوگیری می‌کند. ضخامت بیشتر پارکت چوبی، مانع از نفوذ رطوبت نیز می‌شود و همچنین خاصیت عایق بودن پارکت را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

معیارهای خرید پارکت چوبی در شیراز

در هنگام خرید کف‌پوش چوبی، باید معیارهایی را در نظر بگیرید تا بهترین خرید را داشته باشید. با درنظرگرفتن این معیارها و سلیقه شخصی خود و همچنین دکوراسیون منزل یا محل کار، خواهید توانست خرید پارکت را به بهترین نحو انجام دهید‌‌. در ادامه به تعدادی از این معیارها اشاره خواهیم کرد:

  • ضریب ساییدگی: این ضریب نشان‌دهنده مقاومت پارکت در برابر سایش و خراش است.
  • چگونگی نصب تایل پارکت‌ها: برای اتصال تایل‌ها از چسب استفاده می‌شود یا کلیک
  • تنوع رنگی و سایز مناسب پارکت: قبل از خرید و انتخاب پارکت مناسب، باید به محیط توجه کنید.
  • پارکت تمام چوب یا مهندسی: هرکدام از این پارکت‌ها مزایا و معایب خود را دارند؛ مثلاً پارکت تمام چوب مقاومت و ماندگاری بالاتری دارد؛ اما برای محیط‌های مرطوب پارکت مهندسی انتخاب بهتری است.
  • میزان مقاومت در مقابل رطوبت، آب، گرما، نور و صدا
  • طبیعی یا مصنوعی بودن پارکت
  • نوع تکنولوژی به‌کاررفته در تولید پارکت: هرقدر تکنولوژی به‌کاررفته در تولید پارکت، جدیدتر و پیشرفته‌تر باشد و با تکنیک‌های درست‌تری فراوری شده باشد، پارکت باکیفیت‌تر است.

معیارهای خرید پارکت چوبی در شیراز

تهیه پارکت چوبی با بهترین کیفیت از مجموعه پارس آرای کوهستان

مجموعه پارس آرای کوهستان، درگذشته پروژه‌های گوناگونی در شهرهای ایران اجرا کرده است و همچنان نیز این خدمات را ارائه می‌دهد. شما مشتریان عزیز بعد از استعلام قیمت و خرید پارکت چوبی در شیراز ، نصب آن را به تیم حرفه‌ای و باتجربه پارس آرای کوهستان بسپارید. با نصب درست و اصولی پارکت چوبی می‌توانید برای مدت زمان طولانی از کیفیت و ماندگاری محصول لذت ببرید و نیازی به تعمیر مکرر نداشته باشید.

 

برچسب ها: