خرید پارکت چوبی در خوزستان

به مجموعه تکه چوب‌های صاف شده (تایل‌ها) که برابر هم هستند و فوم‌های مخصوص زیرسازی شده‌ای که به زمین وصل می‌شوند، پارکت چوبی گفته می‌شود. پارکت‌های چوبی می‌توانند چندلایه یا یک‌لایه باشند. امروزه بیشتر از پارکت‌های چندلایه که به آن‌ها پارکت‌های مهندسی می‌گویند استفاده می‌شود.

تایل‌های الواری با طول بالای ۲۰۰  و عرض ۱۲ سانتی‌متر، اجزای تشکیل‌دهنده پارکت‌های امروزی هستند. درگذشته انواع کمی از پارکت‌های چوبی در بازار ارائه می‌شدند. این در حالی است که امروزه با افزایش تنوع در پارکت‌های چوبی، روبرو هستیم که انتخاب را مشکل می‌سازد. در استان‌ها و شهرهای گرم کشور انتخاب صحیح پارکت اهمیت بالایی دارد. در همین راستا، قصد داریم در ادامه به نکات خرید پارکت چوبی در خوزستان بپردازیم.

۵ نکته‌ مهم درباره خرید پارکت چوبی در خوزستان

قبل از انتخاب و خرید پارکت چوبی در خوزستان به طور حتم باید اطلاعات کلی راجع به ساختمان و منطقه موردنظر داشته باشید. اطلاعاتی نظیر نوع سیستم گرمایشی (از کف یا دیوار)، دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار، ضخامت موردنیاز پارکت و نوع آن، در خرید پارکت بسیار تأثیرگذار هستند.

۵ نکته‌ مهم درباره خرید پارکت چوبی در خوزستان

انتخاب رنگ موردنظر برای پارکت

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب پارکت مناسب برای منزل یا محل کار، رنگ آن است. از لحاظ رنگی دو نوع کف‌پوش چوبی شامل رنگ طبیعی و رنگ مصنوعی در بازار یافت می‌شود، یعنی کفپوش چوبی هر نوع درخت، یک ‌رنگ مصنوعی و یک رنگ طبیعی دارد.

به طور مثال، رنگ‌های طبیعی پارکت بلوط به طور معمول در طیف قهوه‌ای عسلی و پارکت‌هایی با رنگ مصنوعی بلوط، در رنگ روشن بوده و مایل به کرم هستند یا پارکت درخت راش به دو رنگ طوسی و سفید در می‌آید. رنگ‌های مصنوعی در واقع رنگ‌های گیاهی هستند که طیف رنگی پارکت را متنوع کرده‌اند. این مورد در سال‌های اخیر سبب سهولت در انتخاب و طراحی داخلی شده است.

 علاوه بر رنگ، انتخاب سطح از نظر براق یا مات بودن پارکت حائز اهمیت است. عده‌ای پارکت مات را به پارکت براق ترجیح می‌دهند و عده‌ای دیگر باتوجه‌به دکوراسیون اتاق به پارکت براق نیاز دارند. امروزه برای مات کردن پارکت، اغلب از لاک مات‌کننده استفاده می‌کنند.

انتخاب نوع چوب پارکت

به طور معمول در ساخت پارکت‌های چوبی، چوب انواعی از درختان استفاده می‌شود. متداول‌ترین درختانی که در ساخت کف پوش چوبی مورداستفاده قرار می‌گیرند، شامل درختان افرا، راش، گردو، بلوط، زبان‌گنجشک، آلبالو و سرو هستند. برای انتخاب بهتر چوب پارکت باید ویژگی‌های کلی آن‌ها را بدانید.

خصوصیات چوب درخت افرا

این چوب کمیاب نیست و در بسیاری از کشورها رشد خوبی دارد. چوب این درخت و پارکت تولیدی از آن، رنگ روشن دارد و به همین علت محبوب است. ازآنجایی‌که این درخت گونه‌های مختلفی دارد، پارکت آن در طیف رنگی سفید تا قهوه‌ای روشن متغیر است و گاهی حتی قهوه‌ای نزدیک به قرمز می‌شود. نصب و خرید پارکت چوبی در خوزستان طرفداران زیادی دارد.

خصوصیات چوب درخت راش

 پارکت‌های چوبی راش استحکام و شفافیت بالایی دارند و طیف رنگی زرد روشن تا قهوه‌ای نزدیک به صورتی را شامل می‌شوند. در معرض بخار قرارگرفتن این نوع پارکت، سبب قرمزشدن این چوب می‌شود. پارکت چوبی راش دارای رگه‌های برجسته است و سبب جذابیت اتاق می‌شود.

 خصوصیات چوب درخت زبان‌گنجشک

 چوب این درخت محکم بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. رنگ‌پذیری خوبی دارد و به همین دلیل افرادی که قصد تزیین دارند از آن استفاده می‌کنند. همچنین، در مهدکودک‌ها و مکان‌هایی که مربوط به کوکان است و قصد نصب پارکت‌های چندرنگ دارند، از این نوع پارکت استفاده می‌شود.

 خصوصیات چوب درخت زبان‌گنجشک

خصوصیات چوب درخت گردو

پارکت درخت گردو در سال‌های گذشته از محبوب‌ترین پارکت‌های چوبی بوده است. پارکت این درخت در طیف رنگی قهوه‌ای تیره تا بنفش تیره و گاهی زرد روشن در بازار عرضه می‌شود. این نوع پارکت، از بهترین و زیباترین پارکت‌های چوبی است و حتی امروزه فروش بالایی دارد.

خصوصیات چوب درخت بلوط

طیف رنگی این نوع پارکت در میان رنگ‌های قهوه‌ای تیره و روشن در گردش است. این چوب مانند چوب درخت گردو، مقاوم است. چوب بلوط مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و چگالی آن بالا است. البته مقاومت آن در برابر رطوبت به معنای ضد آب بودنش نیست.

انتخاب نوع جلا برای پارکت چوبی

برای ماندگاری بیشتر پارکت از جلا استفاده می‌کنند. پارکت‌های چوبی در انواع مختلف به‌صورت خام خریداری می‌شوند. به طور معمول نصاب پارکت، کف‌پوش چوبی را به صورت خام در اتاق نصب‌کرده و سپس آن را جلا می‌کند و پس از آن پارکت را صیقلی می‌نماید.

اما پارکت‌هایی با نام پرداخت شده در بازار یافت می‌شوند. این پارکت‌ها قبل از نصب، براق شده‌اند و نیازی به سمباده زدن ندارند. امروزه طرف‌داران این نوع پارکت بیشتر هستند. توجه داشته باشید که انتخاب نوع جلای پارکت نقش زیادی در ماندگاری آن دارد.

از انواع جلای پارکت چوبی، می‌توان به موم، روغن‌جلا داده شده و لاک‌الکل اشاره کرد. البته در برخی موارد از برس کشیدن برای براق کردن پارکت استفاده می‌کنند.

 ضخامت مناسب پارکت

صرف‌نظر از ماندگاری، ضخامت پارکت از مواردی است که نقش مهمی در انتخاب پارکت دارد. انواع پارکت‌های چوبی در ضخامت‌های مختلف به فروش می‌رسند و هر کدام از آن‌ها مصرف مشخصی دارند. پارکت‌هایی که ضخامت ۸ میلی‌متری دارند برای منازل و پارکت‌هایی که ضخامت ۱۲ میلی‌متری دارند برای محیط کار و بیرون از خانه استفاده می‌شوند. البته کف ساختمان و واحد تجاری یا مسکونی نقش بسیاری در انتخاب ضخامت پارکت دارد.

توجه به آب‌وهوای خوزستان برای خرید پارکت

آب و هوای خوزستان به‌طورکلی نیمه‌صحرایی است و تابستان‌های بسیار گرم و خشک دارد. استان خوزستان آب‌وهوای سردسیر، گرم و خشک و معتدل را در فصول مختلف دارا است.

 به‌طورکلی این استان روزهای بسیار گرم و شب‌های خنک دارد، بنابراین باید پارکتی انتخاب کنید که ظرفیت بالایی در تغییرات آب‌وهوا داشته باشد. انتخاب کفپوش چوبی با درنظرگرفتن آب و هوای این استان، سبب ماندگاری بالای پارکت‌های نصب شده می‌شود.

توجه به آب‌وهوای خوزستان برای خرید پارکت

نصب اصولی پارکت چوبی در خوزستان توسط پارس آرای کوهستان

در بخش‌های قبل در مورد نکات مهم در خرید پارکت چوبی صحبت شده است. لازم به ذکر است که بعد از انتخاب پارکت مناسب، نصب اصولی پارکت چوبی از اهمیت بالایی برخوردار است. میزان اهمیت این مرحله تا حدی است که اگر بهترین پارکت را نیز تهیه کنید؛ اما نصب و اجرای آن غیراصولی باشد، نمی‌توانید انتظار کارایی لازم را داشته باشید. در واقع، تنها واردات پارکت و انتخاب بهترین پارکت کافی نیست، پس از آن باید به نصب صحیح کف‌پوش توجه داشته باشید تا بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

مجموعه پارس آرای کوهستان، با کارشناسان ماهر و باتجربه، در این سال‌ها توانسته بالغ بر ۱۰۰۰ پروژه موفقیت‌آمیز در بسیاری از استان‌های ایران از جمله خوزستان داشته باشد. اگر به دنبال تیمی مطمئن برای نصب و خرید پارکت چوبی در خوزستان و دیگر استان‌ها هستید، پارس آرای کوهستان آماده خدمت‌رسانی به شما است. کارشناسان ما به بهترین نحو راهنمایی‌های لازم را به شما عزیزان ارائه می‌دهند و شما را در انتخاب بهترین پارکت در خوزستان، راهنمایی می‌کنند.

 

برچسب ها: