خرید پارکت چوبی در اردبیل

در هنگام خرید کف‌پوش چوبی باید به نکاتی نظیر نوع، جنس و کیفیت پارکت چوبی توجه کنید و علاوه‌برآن شرایط محیطی خانه یا محل کار را در نظر بگیرید. در ادامه مقاله به نکات خرید پارکت چوبی در اردبیل خواهیم پرداخت. همراه ما باشید تا شما را برای یک خرید مناسب راهنمایی کنیم.

۹ نکته هنگام خرید پارکت چوبی

خرید کفپوش یا پارکت چوبی در واقع یک سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید و باید در هنگام خرید آن از انتخاب خود اطمینان کامل حاصل کنید. خرید کف‌پوش چوبی از این نظر مهم است که در هنگام فروش خانه بر قیمت خانه اضافه می‌کند و همان‌طور که گفته شد، یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

بنابراین، باید برای منزل و محیط کار خود کف‌پوشی را انتخاب کنید که هم به محیط شما زیبایی ببخشد و هم سبب بالارفتن ارزش ملک شود. در ادامه نکاتی را که هنگام خرید پارکت چوبی در اردبیل باید رعایت کنید، ذکر می‌کنیم.

۹ نکته هنگام خرید پارکت چوبی

کف‌پوش چوبی در کجا نصب می‌شود؟

 قبل از خرید پارکت چوبی باید بدانید که قصد دارید کف پوش چوبی را در کجا نصب کنید. زیرا باید به سبک اتاق و ترکیب رنگی آن توجه نمایید. کف‌پوش چوبی برای تمامی مکان‌های یک‌خانه و محیط شغلی کاربرد دارد. بااین‌حال اگر قصد نصب کف‌پوش چوبی در گلخانه یا اتاقی مرطوب را دارید، بهتر است کف‌پوش چوبی مهندسی شده که امروزه فروش بالایی دارد را انتخاب کنید.

این پارکت‌ها مقاومت بیشتری در برابر تغییرات آب‌وهوا و رطوبت دارند. اگر ساختمان شما در همکف قرار دارد ازآنجایی‌که اردبیل یک شهر مرطوب و سرد است، باید در انتخاب پارکت دقت کنید. زیرا رطوبت طولانی‌مدت سبب ازبین‌رفتن پارکت چوبی می‌شود. بنابراین، باید کف‌پوشی را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری در برابر سرمای بیش‌ از حد هوا و رطوبت دارد.

جنس کف ساختمان برای نصب پارکت چوبی

نوع و جنس کف خانه و محیط کار شما می‌تواند تأثیر زیادی در انتخاب نوع پارکت داشته باشد. البته بیشتر پارکت‌های چوبی بر تمامی جنس‌های کف به‌راحتی نصب می‌شوند. اما در هنگام نصب پارکت بر روی زیرساخت سیمانی یا فلزی بهتر است از پارکت‌های ضخیم‌تر کمک بگیرید. زیرا سیمان نسبت به سنگ و سرامیک رطوبت بالاتری دارد و سرمای بیشتری ساطع می‌کند.

جنس کف ساختمان برای نصب پارکت چوبی

آیا ساختمان برای نصب پارکت سیستم گرمایش از کف دارد؟

اردبیل شهری سرد است. در اغلب ساختمان‌های نوساز از سیستم گرمایشی کف استفاده می‌کنند. برای خرید پارکت چوبی در اردبیل چنانچه منزل و محل کار شما سیستم گرمایشی کار شده، باید از کف‌پوش چوبی مهندسی شده استفاده کنید. زیرا این کفپوش لایه‌لایه است و پایداری بیشتری در برابر گرما دارد و تغییرات آب‌وهوا را بهتر می‌تواند تحمل کند. سیستم گرمایشی سبب تغییرات ناگهانی هوای خانه و کف زمین می‌شود.

میزان رفت‌وآمد برای نصب پارکت چقدر است؟

در هنگام خرید کف‌پوش چوبی باید به میزان شلوغی و رفت‌وآمد مکان موردنظر توجه کنید. علاوه بر این باید به وجود کفش یا عدم آن نیز دقت کنید. در مکان‌های شلوغ محیط کار که از کفش استفاده می‌کنند و مکان‌های پر رفت‌وآمد تر خانه بهتر است از پارکت‌های چوبی بلوط و حتی بامبو استفاده کنید که مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند و دیرتر فرسوده می‌شوند. در غیر این صورت و با انتخاب نامناسب، پارکت منزل شما ممکن است خیلی زود فرسوده و کهنه شود.

میزان بودجه شما برای خرید و نصب پارکت چقدر است؟

باید قبل از اقدام به خرید پارکت، هزینه‌ای که می‌خواهید برای این امر صرف کنید را در نظر داشته باشید. در ادامه به نکاتی تأثیرگذار در قیمت پارکت خواهیم پرداخت. قیمت کف‌پوش‌های چوبی به‌اندازه تخته، نوع چوب و نصب آن بستگی دارد. بنابراین، اگر قیمت پارکت برای شما مهم است باید این نکات را در نظر بگیرید:

  • به‌طورکلی تخته‌های طولانی‌تر و طویل‌تر نسبت به سایر کف‌پوش‌ها قیمت بالاتری دارند‌.
  • کف‌پوش‌هایی که ضخیم‌تر هستند معمولاً از سایر کف‌پوش‌ها گران‌تر به فروش می‌رسند.
  • به طور معمول اغلب کف‌پوش‌های چوبی یک‌تکه قیمت بالاتری نسبت به کف‌پوش‌های مهندسی شده دارند. زیرا در ساخت آن‌ها چوب بیشتری به کار می‌رود و هزینه بالاتری صرف آن‌ها می‌شود.
  • کمیاب‌بودن یا دردسترس‌بودن نوع چوب پارکت چوبی نقش بسیاری در قیمت آن دارد. برای مثال کف‌پوش چوبی چوب گردو گران‌تر از کف‌پوش چوب بلوط است‌.

میزان بودجه شما برای خرید و نصب پارکت چقدر است؟

به دنبال چه رنگ کف‌پوش چوبی هستید؟

انتخاب این ویژگی کف پوش بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. بااین‌حال باید به محیط اتاق توجه کنید و بدون درنظرگرفتن دکوراسیون داخلی رنگ پارکت را انتخاب نکنید. برای مثال یک پارکت رنگ روشن می‌تواند سبب بزرگ‌تر نشان‌دادن خانه شود و برعکس. بهتر است از کف‌پوش‌های تیره برای اتاق‌هایی با سقف بلند استفاده کنید.

چه سبک کف‌پوش سلیقه شما است؟

شما می‌توانید از پارکت‌های مهندسی شده یا پارکت‌های یک‌تکه استفاده کنید. از برخی پارکت‌های چوبی مهندسی شده می‌توانید اشکال هندسی درست کنید و به کف خانه و محل کارتان شکل دهید. انتخاب سبک پارکت چوبی بستگی به سلیقه شما دارد.

 چه نوع سطحی برای کف‌پوش چوبی می‌خواهید؟

سطوح مختلفی برای کف‌پوش‌های چوبی وجود دارد. این مورد بیشتر سلیقه‌ای است و بستگی به جنس سطح می‌توانید آن را انتخاب کنید. سطوح مات، نیمه مات و براق را می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود برای سطح پارکت انتخاب کنید.

آیا لوازم جانبی برای نصب پارکت در اتاق نیاز است؟

در برخی اتاق‌ها مواردی نظیر عبور خط لوله، میله در و مهره وجود دارد. باید برای آن‌ها روکشی تهیه کنید. این کار باعث ظاهری بهتر به کف اتاق و زیبایی پارکت نیز می‌شود.

آیا لوازم جانبی برای نصب پارکت در اتاق نیاز است؟

تجربه عالی از خرید پارکت چوبی در مجموعه پارس آرای کوهستان

در هنگام خرید کف‌پوش چوبی بهتر است فقط به بحث واردات آن توجه نکنید و بیشتر کیفیت پارکت را در نظر بگیرید. موضوع نصب اصولی پارکت چوبی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در کارکرد پارکت تأثیر بسزایی دارد. معتبرترین پارکت‌های چوبی کمپانی‌های باورک سوئیس و بوئن آلمان را نصب کنید. نمونه‌های ایرانی نیز درصورتی‌که با تکنیک‌های درست فراوری شده باشند، انتخاب خوبی هستند.

مجموعه پارس آرای کوهستان امکان خرید پارکت چوبی در اردبیل و دیگر شهرستان‌ها را به همراه نصب برای شما عزیزان فراهم کرده است. این مجموعه با سال‌ها سابقه و اجرای بیش از ۱۰۰۰ پروژه موفق در اقصی‌نقاط ایران، بهترین انتخاب در خصوص خرید و نصب اصولی پارکت چوبی است.

برچسب ها: