برای خرید ترموود زیبا و مقاوم باید فوت‌وفن آن را بدانید

در بازار صنایع چوب ترموود یکی از پرطرف‌دارترین محصولات به شمار می‌آید. با این محصول با داشتن طیف وسیعی از قابلیت‌های اجرایی در پروژه‌های مختلف دکوراسیون داخلی و خارجی توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. اما خرید ترموود نیازمند توجه به نکات خاصی است. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان به شما می‌گوییم که چطور باید برای خرید ترموود زیبا و مقاوم اقدام کنید.

برای خرید ترموود زیبا و مقاوم به این فاکتورها توجه کنید

به‌طورکلی باید گفت که ترموود چوبی حرارت دیده است که برای کف، نمای ساختمان و یا سایر سازه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و زیبایی خاصی را به محیط می‌دهد. در حقیقت ترموود به پروسه خشک‌کردن چوب با بخار گفته می‌شود که در آن چوب به دمایی بین 185 تا 220 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. شما برای خرید ترموود زیبا و مقاوم باید با توجه به مواردی اقدام به خرید این محصول پرطرفدار کنید.

از نکات خرید ترموود زیبا و مقاوم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ضخامت پروفیل
  • تهیه از برند معتبر
  • تنوع پروفیل
  • تراکم محصول
  • ایرانی یا فنلاندی بودن محصول

برای خرید ترموود زیبا و مقاوم باید ضخامت پروفیل‌های آن توجه کنید

یکی از نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید ترموود به آن توجه داشته باشید، ضخامت پروفیل است. به‌طورکلی حداقل ضخامت پروفیل در انواع ترموود 2 سانتی‌متر است و ضخامتی کمتر از این میزان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. از طرفی با توجه به نوع طراحی دکوراسیون این امکان برای شما وجود دارد که از ترموودهایی با ضخامت بالاتر استفاده کنید. در کل برای انتخاب ترموود ضخامت پروفیل یک فاکتور بسیار کلیدی است.

ترموود باید حتما از مراکز قابل اطمینان خریداری شود

شما به منظور ایجاد آرامش خاطر از خرید خود بهتر است به سراغ ترموودی از برندهای معتبر بروید تا مشکلی را در زمان خرید تجربه نکنید. در خصوص معتبر بودن برند باید به پروژه‌های قبلی انجام شده توسط آن شرکت نیز توجه داشته باشید. شما با اندکی تحقیق می‌توان افراد و مجموعه‌هایی که با این شرکت همکاری داشته‌اند را پیدا کرده و میزان رضایت آن‌ها را در خصوص کیفیت چوب ترموود نصب شده در پروژه جویا شوید.

نکته مهم دیگری که باید در این زمینه به آن اشاره داشته باشیم، اهمیت خدمات پس از فروش یا همان گارانتی است. به‌طورکلی گارانتی و خدمات ارائه شده بعد از فروش محصول جزو سرویس‌هایی قرار می‌گیرد که نه‌تنها برای خرید ترموود ایرانی بلکه برای همه محصولات یک ویژگی مهم است. به همین خاطر باید در زمان خرید از برندهای مختلف به این نکته توجه داشته باشید که آیا خرید ترموود خدمات پس از فروش مناسبی دارد یا خیر.

تراکم ترموود مسئله‌ای است که نمی‌توان به‌سادگی از آن عبور کرد

به‌طورکلی به هر میزان که تراکم چوب بالاتر باشد، مقاومت آن نیز به‌مراتب بیشتر خواهد بود. این جمله در خصوص انتخاب و خرید ترموود نیز صدق می‌کند. در واقع به هر میزان که تراکم چوب ترمو بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بالاتر خواهد بود. از طرفی وزن چوب ترموود در مقایسه با چوب‌های معمولی کمتر است و این تفاوت در درختان سوزنی بزرگ و چوب نرم بیشتر خود را آشکار می‌کند.

توجه به تنوع پروفیل‌ها برای خرید ترموود زیبا و مقاوم

یکی از نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید ترموود به آن توجه کنید، تنوع پروفیل‌ها است. این موضوع بسیار حیاتی است که آیا شرکت تولیدکننده ترموود پروفیل موردنظر شما را تولید می‌کند یا خیر؟ در حقیقت به هر میزان که محدوده تولید محصولات در یک مجموعه بیشتر باشد، مرغوبیت و کیفیت محصول نیز به‌مراتب بالاتر خواهد رفت.

توجه به ایرانی یا وارداتی‌بودن محصول

یکی از شاخصه‌های مهمی که باید قبل از خرید ترموود برای پروژه‌های مختلف ساختمانی به آن توجه داشته باشید، ایرانی یا وارداتی‌بودن محصول موردنظر است. در کشورهای اروپایی چوب را درون کوره‌های استانداردی به دمای 240 درجه سانتی‌گراد رسانده و سپس در سردکن‌هایی مخصوص، دمای آن را به حدود منفی 20 درجه سانتی‌گراد می‎رسانند.

در ایران نیز با گسترش محبوبی ترموود، تولیدکنندگان اقدام به تولید و عرضه این چوب‌ها کرده‌اند. توجه داشته باشید که در پروسه تولید ترموودهای ایرانی از کوره‌های استاندارد روز دنیا استفاده نمی‌شود و دمای چوب آنقدری نیست که ترموود به‌خوبی پخته شود. در ضمن در تولید ترموود ایرانی اغلب اوقات از سردکن استفاده نمی‌شود و به‌جای این روش چوب را در فضای باز می‌گذارند تا به‌تدریج از دمای آن کاسته شود.

یک چوب ترموود استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

از مهم‌ترین خصوصیات چوب ترموود می‌توانیم به دوام و مقاومت بالای آن اشاره کنیم. به‌طورکلی در پروسه تولید و ترمو کردن چوب از هیچ نوع موارد شیمیایی استفاده نمی‌شود. از طرفی استفاده از عنصر ترموود در خانه باعث احساسی خوشایند در انسان می‌شود و احساس نزدیکی به طبیعت را در فضای خانه ایجاد کرده و فضای خانه را به‌مراتب گرم‌تر می‌کند.

در ضمن این چوب در شرایط محیطی مختلف بسیار بهتر از متریال‌های هم تراز خود عمل می‌کند. این مدل چوب ضد آب بوده و می‌توان از آن در فضای باز و نمای ساختمان بهره برد. چرا که در شرایطی مثل باران، برف، نور آفتاب باد و تگرگ و سایر عوامل محیطی آسیب نمی‌بیند. علاوه بر این، ترموود به علت رنگ تیره‌ای که در زمان تولید به خود می‌گیرد بسیار زیبا و خوش‌رنگ است و شما می‌توانید به‌سادگی از آن در دکوراسیون داخلی نیز استفاده کنید.

خرید ترموود مقاوم و زیبا در مجموعه پارس آرای کوهستان

ترموود یک متریال خاص و است که امروزه در ساخت نما و دکوراسیون داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این چوب به‌قدری زیبای و مقاوم است که در بین معمارهای داخلی و کارفرمایان، هواداران زیادی پیدا کرده است. راهنمای خرید ترموود شامل موارد مهمی مثل قیمت ترمو، کیفیت، خدمات طراحی و اجرا، گارانتی و خدمات پس از فروش و در نهایت برند تولیدکننده است که هر کدام از موارد مذکور تأثیر فراوانی بر رضایت مشتریان دارد. پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان در کشور است. شما از طریق مجموعه ما می‌توانید باتوجه‌به نوع پروژه، ترموود موردنیاز خود را در سایت ثبت سفارش کنید.

سؤالات متداول

آیا محصولات ترموود پارس آرای کوهستان ضمانت خدمات پس از فروش دارند؟

بله محصولات شرکت پارس آرای کوهستان این خدمات را به مشتریان خود به بهترین شکل ارائه می‌کنند.

حداقل ضخامت پروفیل‌های ترموود چقدر باید باشد؟

حداقل ضخامت پروفیل‌های ترموود معمولاً 2 سانتی‌متر است.

ترموود ایرانی بهتر است یا وارداتی؟

باتوجه‌به اینکه ترموودهای وارداتی مراحل ترموسازی را به‌صورت کامل‌تر طی می‌کند، این محصول از کیفیت به‌مراتب بیشتری نسبت به ترموود ایرانی برخوردار است.

برچسب ها: