راهنمای جامع و کاربردی برای خرید موفق تایل ترموود

در طی سال‌های اخیر تحولی اساسی در مصالح و ابزارهای مربوط به معماری ایجاد شده که باعث به حاشیه رانده شدن متریال‌های قدیمی و عرضه متریال‌هایی مدرن در صنعت ساخت‌وساز شده است. در همین راستا یکی از مصالحی که به‌سرعت موفق شد محبوبیت زیادی در بین مردم به دست بیاورد، تایل ترموود است. تایل‌های ترموود برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به داشتن دکوراسیون و دیزاینی منحصر‌به‌فرد هستند، بهترین گزینه است. باتوجه‌به مزایا و کاربردهای بی‌شمار ترموود، در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم نکاتی را به‌منظور خرید تایل ترموود به شما معرفی کنیم.

منظور از تایل ترموود چیست؟

تایل ترموود در واقع همان کاشی ترموود است. این متریال‌ها در حقیقت الوارهایی می‌باشند که از دو قسمت مجزا تشکیل شده‌اند. اصولا بخش اول آن لایه زیرین یا در واقع زیره تایل است که معمولاً از جنس پلاستیک فشرده بوده و نقش تقسیم بار وارده بر تایل را بر عهده دارد. زیر پلاستیکی نیز منجر به نصب سریع و آسان انواع تایل‌های ترموود در محیط‌های مختلف می‌شود. دومین لایه از تایل‌های ترموود همان الوارهای برش خورده‌ای هستند که از گونه‌های متنوع درختان آن‌ها را تولید می‌کنند.

خرید تایل ترموود با توجه به نوع کاربری مورد نظر

در صورتی که قصد خرید تایل ترموود را داشته باشید، بهتر است تا با کاربردهای بی‌شمار این متریال برای دکوراسیون داخلی و خارجی انواع سازه‌ها آشنا شوید. به طور کلی یکی از خصوصیات منحصر‌به‌فرد تایل ترموود، طبیعی بودن حس چوب در آن است. در واقع تایل‌های ترموود با ایجاد اتمسفری زیبا و القای حس مدرنیته به فضا، تبدیل به یکی از پرطرف‌دارترین متریال‌های ساختمانی در یک دهه اخیر شده است.

خرید تایل چوبی ترموود برای سقف

یکی از کاربردهای جالب ترموود که جذابیت بسیار بالایی را برای فضای داخلی ساختمان ایجاد می‌کند و اغلب از آن در ساختمان‌ها و بناهای لوکس و همینطور مدرن استفاده می‌شود، تایل چوبی سقف است که معمولا بهترین گزینه برای طراحی و ساخت آن ترموود می‌باشد. این تایل‌ها در بعضی از موارد دارای طرح‌هایی معرق‌کاری شده به همراه تراش‌هایی زیبا هستند که می‌توانند جذابیت هر محیطی را چندین برابر کنند.

استفاده از تایل‌های ترموود برای پشت‌بام، روف‌گاردن و تراس ساختمان

به طور کلی تایل‌های ترموود به علت مشخصات فنی و جذابیت‌های ظاهری که دارند، بهترین گزینه برای فضاهایی مانند روف گاردن و تراس به شمار می‌آیند. شما از تایل‌های ترموود می‌توانید در روف گاردن محیط‌های مسکونی و تجاری اداری به سادگی استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که شما این امکان را دارید که تایل‌ ترموود را به تنهایی یا به همراه مصالح دیگری از جمله چمن مصنوعی، گیاهان، سنگ و آجر به بهترین شکل دیزاین کنید.

خرید تایل ترموود برای سرویس بهداشتی، حمام و محوطه‌سازی استخر و فضای سونا

یکی از مزایای مهم تایل‌های ترموود که باعث شده تا بسیاری از کارفرمایان به دنبال استعلام قیمت و خرید این متریال باشند، مقاومت آن در برابر عوامل رطوبت‌زا است. اصولاً به علت نفوذناپذیری تایل‌های ترموود نسبت به رطوبت می‌توان به‌خوبی از آن‌ها برای پوشش کف و دیوارهای محیط داخلی سرویس بهداشتی و همینطور حمام‌ها استفاده کرد.  با توجه به چنین قابلیتی می‌توان گفت که تایل‌های ترموود برای محوطه‌سازی استخر نیز بهترین گزینه به شمار می‌آیند. از طرفی به دلیل مقاومت در برابر نور خورشید و رطوبت تایل‌های ترموود انتخاب مطلوبی برای چنین فضاهایی هستند.

مهم‌ترین نکات خرید تایل ترموود

به طور کلی تایل‌های ترموود با درجات کیفی و برندهای مختلفی به بازار از سوی تولیدکنندگان عرضه می‌شوند که این مساله ممکن است تا حد بسیاری انتخاب را برای مصرف‌کننده سخت کند. در زمان خرید تایل ترموود باید به برخی نکات توجه داشته باشید تا محصولی که خریداری می‌شود از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و مقاومت و دوام موردنظر را داشته باشد. به همین منظور قصد داریم در این جا شما را برخی از این نکات مهم آشنا کرده و آن‌ها را به شما یادآور شویم.

نکات خرید تایل ترموود به شرح زیر هستند:

  • تایل را از شرکت‌های معتبری مانند پارس آرای کوهستان که در آن‌ها استانداردهای روز دنیا رعایت می‌شوند، خریداری کنید
  • جنس زیره اهمیت بالایی دارد و توجه داشته باشید که تایل زیره مقاومی داشته باشد. چرا که در غیر این صورت تایل می‌تواند با کمترین فشار یا ضربه دچار آسیب‌دیدگی شود
  • چوب‌های ترموودی که به منظور ساخت تایل ترموود مورداستفاده قرار می‌گیرند باید از ضخامت مطلوبی برخوردار باشند. اصولا ضخامت تایل‌های ترموود نباید کمتر از 19 یا 20 میلی‌متر باشد
  • زیرسازی تایل باید به شکل اصولی انجام شده باشد تا در زمان شستشو و یا قرارگیری در محیط‌هایی که تحت‌تأثیر آب است، آب به‌سادگی در زیر آن‌ها جریان داشته باشد و به سمت فاضلاب هدایت شود. در غیر این صورت می‌تواند پوسیدگی داشته باشد
  • پیچ‌های مورداستفاده در تایل باید ضدزنگ و از جنس گالوانیزه باشند تا در شرایط مختلف آب‌وهوایی دچار زنگ‌زدگی نشود
  • رنگ‌آمیزی مقاومت تایل ترموود را افزایش می‌دهد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که این متریال‌ها از نظر رنگ مخصوص هر 3 سال یک‌بار تجدید کنید

پارس آرای کوهستان؛ از برترین عرضه‌کنندگان تایل‌های ترموود در کشور

با توجه به اینکه در فرایند نصب و اجرای تایل‌های ترموود دیگر نیازی به سیستم آهن‌کشی، چوب‎‌های زیر کار و یا حتی پیچ و یراق اضافه نیست این مساله باعث می‌شود تا هزینه‌های شما نصف شود. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از عرضه‌کنندگان شاخص تایل‌های ترموود با بالاترین سطح کیفی در کشور است. تایل‌های مجموعه ما در عین داشتن کیفیت بالا از قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه برخوردار هستند و به علت حذف شدن واسطه‌ها شما می‌توانید این محصول را با حداقل هزینه در مقایسه با سایر مراکز خریداری کنید.

سؤالات متداول

چه اقداماتی معمولاً برای تعمیر و نگهداری تایل‌های ترموود انجام می‌شود؟

شستشو، محافظت در مقابل رطوبت، ضدعفونی‌کردن، پیشگیری از خراشیدگی، تعمیرکردن تایل‌های آسیب‌دیده و پوشش‌دهی از جمله این اقدامات محافظتی به شمار می‌آیند.

تایل‌های ترموود معمولاً در چه ابعادی تولید می‌شوند؟

به‌طورکلی تایل‌های ترموود در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند که دلیل آن هم به نوع نیاز و سلیقه کارفرما ارتباط پیدا می‌کند. اصولاً تایل‌های ترموود در ابعاد 27.5 در 27.5، 30 در 30 و 40 در 40 تولید می‌شوند.

عوامل مؤثر بر قیمت تایل ترموود کدام موارد هستند؟

قیمت ارز، ابعاد و مساحت، کیفیت و نوع چوب ترموود به‌کاررفته و نوع کاربری از جمله فاکتورهایی هستند که تأثیر مستقیمی بر روی قیمت تایل‌های ترموود دارند.

برچسب ها: