جذابیت نمای ترموود کلاسیک برای ساختمان‌ها غیرقابل‌انکار است

در طراحی‌های امروزی استفاده از نمای کلاسیک منسوخ شده نیست؛ بلکه المان‌های سنتی طراحی‌های داخلی و خارجی ترکیبی جذاب به وجود می‌آورند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. بااین‌حال به دلیل مقاومت بالای چوب، استفاده از این متریال‌ها برای نماهای سنتی از قدیم رایج بوده است. با تولید انواع چوب‌های فراوری شده، طراحان به‌جای به‌کارگیری چوب‌های معمولی، ترموودها را برای طراحی نمای ساختمان‌های کلاسیک انتخاب‌ می‌کنند. جذابیت نمای ترموود کلاسیک برای ساختمان ها بسیار چشم‌نواز است و امکان استفاده از المان‌های نمای کلاسیک ترموودی در کاربری‌های مسکونی و تجاری وجود دارد.

مزایای استفاده از چوب ترموود برای نمای کلاسیک ساختمان‌ها

اگر به طراحی‌های جدید سازه‌ها ساختمانی نگاهی بیندازید، نمای چوبی را کاملا مشاهده می‌کنید. استفاده از نمای چوبی در کنار حس طبیعی، امکان استفاده از طراحی‌های مختلف برای سازه‌های گوناگون را به وجود می‌آورد. دراین‌بین ترموود به دلیل مقاومت بالا در برابر انواع شرایط جوی و پایداری و طول عمر بالا، متریالی محبوب برای طراحانی است که به دنبال ایجاد جذابیت نمای کلاسیک‌ ساختمان‌ها هستند.

بر همین اساس مهم‌ترین مزایای ایجاد جذابیت نمای ترموود کلاسیک برای ساختمان ها عبارت‌اند از:

  • جلوه بصری زیبا و جذابیت طبیعی
  • دوستدار محیط زیست
  • امکان ایجاد تغییرات آسان در نما
  • پایداری و دوام بالا
  • کاهش مصرف انرژی

نقش استفاده از چوب ترموود در نمای کلاسیک سازه‌های روستایی و بومی

در بین انواع سازه‌های ساختمانی، معماری‌های سنتی و بومی بیشتر از مزایای چوب ترموود بهره‌مند شده‌اند. در این ساختمان‌ها با الگوبرداری از شیوه‌های طراحی نما درگذشته، المان‌های سبک کلاسیک به زیبایی در نمای ساختمان‌ها کار شده است. این موضوع به‌ویژه در استان‌های شمالی و شمال غربی به‌وضوح دیده می‌شود. باتوجه‌به بارش‌های فراوان در این مناطق، بسیاری از طراحان برای طراحی معماری خانه و نما از چوب استفاده می‌کردند.

به‌کارگیری چوب در نمای کلاسیک سازه‌های روستایی و بومی حسی طبیعی ایجاد کرده و رابطه انسان با طبیعت افراد را تقویت می‌کند. علاوه بر توجه به جذابیت نمای ترموود کلاسیک برای ساختمان‌ها، به‌کارگیری این متریال باعث گرمابخشی به محیط می‌شود و در فصل‌های سرد خانه را گرم‌تر نگه می‌دارد.

مهم‌ترین نقش استفاده از ترموود برای جذابیت نمای کلاسیک سازه‌های روستایی عبارت‌اند از:

  • امکان استفاده از تقارن و عدم تقارن
  • طراحی المان‌های مینیمالیستی
  • ایجاد تناسب بین ظاهر و بافت نما با داخل خانه‌ها

استفاده از جذاب‌ترین نماهای ترموود کلاسیک در انواع ساختمان‌ها

کاربردهای نمای ترموود کلاسیک در ساختمان‌ها بسیار متنوع هستند. به همین دلیل بسیاری از خانه‌ها و مجتمع‌های تجاری و تفریحی برای افزایش جذابیت نمای ترموود کلاسیک برای ساختمان‌ها از ایده‌هایی جدید به همراه نورپردازی‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند. بااین‌حال در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای ترموود در نماهای کلاسیک می‌پردازیم.

خانه‌ها تمام ترموودی

بسیاری از خانه‌ها از متریال ترموود ساخته می‌شوند. در این خانه‌ها تمام المان‌های معماری داخلی و خارجی از جنس ترموود است. به همین دلیل طراحان برای تکمیل فرایند زیباسازی این خانه‌ها، از چوب ترموود برای نمای نیز استفاده می‌کنند. چوب‌های به‌کاررفته در نما ضمن برخورداری از حالتی طبیعی و بکر، هارمونی مناسبی بین المان‌های داخلی و خارجی ساختمان به وجود می‌آورند.

افزایش جذابیت نمای ویلاها و باغ‌ها

طراحی نمای کلاسیک ویلاها و باغ‌ها از مهم‌ترین کاربردهای چوب ترموود است. این محیط‌ها به دلیل برخورداری از فضای طبیعی، یادآور طبیعت بکر هستند و ساکنان آن‌ها می‌توانند با ایده‌های جذاب و خلاقانه و به‌صورت اختصاصی نمای ساختمان خود را طراحی کنند.

ترموود علاوه بر نمای باغ و ویلاها در بخش‌های دیگر این فضاها نیز کاربرد دارد که این کاربردها عبارت‌اند از:

  • کف‌پوش‌های داخلی و بیرونی
  • دیوارپوش داخلی و بیرونی ساختمان
  • دکوراسیون داخلی
  • پله و نرده‌های بیرون و داخل
  • فضای باز ویلا
  • آلاچیق‌ها
  • روف‌گاردن ویلا
  • استخر و سونا در ویلا

ساختمان‌های لوکس

قرار نیست طراحی‌های کلاسیک همیشه در ساختمان‌های بومی و سنتی استفاده شوند. جذابیت نمای ترموود کلاسیک برای ساختمان‌های لوکس باعث شده است تا پنت‌هاوس‌ها، هتل‌های لوکس، مراکز خرید و… از طراحی‌های سنتی برای نمای ساختمان‌های خود استفاده کنند. نماهای کلاسیک ترموودی به دلیل رنگ‌بندی مناسب کاملاً انعطاف‌پذیر هستند و امکان ادغام با طرح‌واره‌های مدرن را دارند.

رستوران‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری

کاربرد دیگر استفاده از نماهای جذاب کلاسیک ترموودی در ورودی رستوران‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری است. حوزه‌های مرتبط با صنعت توریسم شناسنامه فرهنگی و ملی کشور هستند و طراحان سعی می‌کنند برای معرفی بهتر فرهنگ داخلی به گردشگران، از المان‌های سنتی و بومی در ساخت سازه‌های خود استفاده کنند. به همین دلیل طیف متنوعی از رستوران‌ها، مراکز تفریحی و مجموعه‌های گردشگری با آگاهی از جذابیت نمای ترموود کلاسیک برای ساختمان‌ها، نمای خود را به‌صورت سنتی طراحی می‌کنند.

طراحی سنتی نمای حوزه‌های مرتبط با گردشگری نه تنها جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای را به فضا می‌دهد، بلکه می‌تواند امکان ادغام ایده‌های بکر و خلاقانه را در کنار یکدیگر به وجود آورد. این نوع طراحی‌ها معمولا در قطب‌های گردشگری کشور کاملاً دیده می‌شوند.

خرید باکیفیت‌ترین ترموودهای نما از پارس آرای کوهستان

جذابیت بصری نماهای ترموود کلاسیک زمانی به چشم می‌آید که متریال مصرفی در طول زمان تغییر رنگ ندهد و در برابر انواع شرایط آب‌وهوایی پایداری داشته باشد. به همین دلیل برای بهره‌مندی از جذابیت نمای ترموود کلاسیک برای ساختمان‌ها حتماً باید متریال باکیفیت را خریداری کرد. پارس آرای کوهستان یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش محصولات ترموودی است. مجموعه ما با پشتیبانی از فروش انواع ترموودهای نمای وارداتی، محصولات خود را با تضمین کیفیت به فروش می‌رساند. شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر و شناخت آخرین محصولات پارس آرای کوهستان، از بخش‌های مختلف سایت ما دیدن کنید.

سؤالات متداول

آیا امکان استفاده از المان‌های مدرن در کنار نمای ترموود کلاسیک برای ساختمان‌ها وجود دارد؟

بله. طراحی‌های جدید امکان ادغام سبک‌های مختلف طراحی نما را به وجود آورده‌اند و از آن‌ها می‌توانید در سازه‌های مسکونی یا تجاری استفاده کنید.

جذابیت نمای ترموود کلاسیک برای ساختمان ها چیست؟

نماهای کلاسیک حسی از طبیعت را به انسان می‌دهند و با القای احساس گرما و صمیمیت، انرژی بهتری را ساطع می‌کنند.

از نمای ترموود کلاسیک بیشتر در کدام ساختمان‌ها استفاده می‌شود؟

تمام ساختمان‌ها می‌توانند از این نماها استفاده کنند؛ اما مناطق شمالی و شمال غربی به دلیل معماری خاص منطقه و علاقه بیشتر به استفاده از چوب، ترموودها را ترجیح می‌دهند.

برچسب ها: