جدیدترین پارکت‌های پذیرایی را چگونه انتخاب کنیم؟

پارکت پذیرایی فضای گسترده‌ای از ساختمان را در بر گرفته و یکی از المان‌هایی به شمار می‌رود که نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی ساختمان‌ها ایفا می‌کند. پارکت چوبی یا کف‌پوش‌های چوبی ، زیبایی پذیرایی را دوچندان کرده و جذابیت آن را بیشتر می‌کنند. از همین رو بسیاری افراد به دنبال خرید جدیدترین پارکت‌های پذیرایی برای ایجاد تغییری جذاب در محل زندگی‌شان هستند.

انتخاب پارکت مناسب برای پذیرایی، تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت پذیرایی شما خواهد داشت و اگر طرح و رنگ مناسبی برای آن انتخاب شود، فضای بسیار خاص و زیبایی برای شما خلق خواهد کرد.

انواع پارکت‌های پذیرایی

پارکت‌ها از نظر جنس، مواد به کار رفته در تولید و فضای مصرفی آن، به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی دو نوع از مهم‌ترین انواع پارکت‌های پذیرایی خواهیم پرداخت.

انواع پارکت‌های پذیرایی

  • پارکت مدل چوبی پذیرایی

همان طور که از نام پارکت‌های چوبی پیداست، این نوع پارکت‌ها از چوب درختان مختلف و در ابعاد مربع یا مستطیل شکل با نام تایل، طراحی می‌شوند. بعد از نصب پارکت‌های چوبی صبر می‌کنند تا چسب آن‌ها خشک شود، سپس با استفاده از ساب، سطح پارکت را صاف کرده و بعد از آن، با توجه به سلیقه و نظر مشتری، روی پارکت را با استفاده از لاک‌ مخصوص براق می‌کنند، این نوع پارکت از دوام و زیبایی بسیار زیادی برخوردار است و همگان را مجذوب خود می‌کند.

  • پارکت مدل لمینت پذیرایی

پارکت‌های لمینت نوع دیگری از کفپوش‌هایی هستند، که مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل از پارکت‌ها معمولاً از جنس HDF بوده و از 4 لایه تشکیل می‌شوند. به ترتیب از پایین، لایه اول از ملامینه‌ که ضد آب است تشکیل شده و لایه دوم متشکل از خرده چوب‌های به هم چسبیده بر روی آن قرار گرفته است.

لایه سوم همان شکل ظاهری پارکت است که دیده می‌شود و لایه چهارم باز هم از جنس ملامینه و کاملاً ضد آب ساخته می‌شود. این لایه مقاومت بالایی در مقابل فشار، حرارت، ضربه و خش خوردگی دارد. پارکت لمینت طول عمر زیادی ندارد و کاملا مصوعی می باشد، در حالیکه پارکت چوبی کاملا طبیعی می باشد و حس گرما و صمیمیت چوب را به ما می دهد.

پارکت مدل لمینت پذیرایی

نکات مهم برای خرید جدیدترین پارکت‌های پذیرایی

بهتر است قبل از این که اقدام به خرید پارکت کنید، نکات زیر در رابطه با خرید پارکت پذیرایی را در نظر داشته باشید.

  • انتخاب نوع پارکت چوبی

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، پارکت‌ها شامل دو نوع چوبی و لمینت می‌شوند؛ بنابراین در اولین قدم برای داشتن جدیدترین پارکت‌های پذیرایی، نوع پارکت موردنظرتان را انتخاب کنید.

  • اندازه و شکل تایل‌های پارکت

یکی دیگر از نکات مهم در خرید جدیدترین پارکت‌های پذیرایی، توجه به اندازه و شکل تایل‌هاست. پارکت‌ها در اندازه‌ها و قالب‌های متفاوتی تولید و بسته‌بندی می‌شوند و برای خرید آن‌ها لازم است متراژ و شکل پارکت را در نظر داشته باشید.

  • جنس پارکت

چوب افرا، گیلاس، راش و گردو از جمله مهم‌ترین و پرکاربردترین چوب‌ها برای ساخت پارکت به شمار می‌روند که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ بنابراین در هنگام خرید به جنس پارکت توجه داشته باشید.

  • میزان ضخامت پارکت

یکی دیگر از مواردی که لازم است در هنگام خرید پارکت به آن توجه داشته باشید، میزان ضخامت آن است. توجه داشته باشید که میزان ضخامت پارکت بر دوام و استحکام آن کاملاً مؤثر خواهد بود.

میزان ضخامت پارکت

  • فضای موردنظر برای نصب پارکت

فضایی که قصد پارکت کردن آن را دارید، نقش بسیار مهمی در خرید خواهد داشت. برای خرید جدیدترین پارکت‌های پذیرایی لازم است پارکت‌هایی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی داشته باشند. همچنین توجه به طرح و رنگ پارکت برای پذیرایی بسیار مهم خواهد بود. در انتخاب طرح و رنگ توجه داشته باشید رنگ پارکت پذیرایی هماهنگی مناسبی با رنگ غالب سایر اجزا موجود در پذیرایی داشته باشد. برای انتخاب رنگ و طرح مناسب پارکت پذیرایی، رنگ دیوار، مبل، صندلی‌ها و چهارچوب‌های در و پنجره را در نظر داشته باشید.

  • ضریب سایش (AC) پارکت

میزان ساییدگی پارکت با پارامتری به نام ضریب سایش (AC) محاسبه می‌شود. بالاتر بودن عدد ضریب سایش به این معناست که پارکت عمر طولانی‌تری دارد و در طولانی‌مدت دچار سایش کمتری خواهد شد.

  • قیمت پارکت

یکی دیگر از فاکتورهای اصلی برای خرید جدیدترین پارکت‌های پذیرایی، قیمت آن است. لازم به ذکر است که تمام ویژگی‌های گفته شده، در تعیین قیمت پارکت مؤثر خواهد بود؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید پارکت، با کارشناسان و افراد باتجربه در این زمینه مشورت کرده و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید.

تا اینجا برخی از مهم‌ترین موارد در انتخاب و خرید جدیدترین پارکت‌های پذیرایی را مطرح کردیم، البته باید توجه داشته باشید که ویژگی‌های دیگری همچون مقاومت پارکت در برابر جذب مایعات، قابلیت شست‌وشوی آسان، مقاومت در مقابل سوختگی‌هایی مانند سوختن با سیگار، سازگاری با سیستم گرمایشی کف ساختمان، مقاومت در برابر پرتوهای خورشید و برخی از موارد دیگر نیز از جمله ویژگی‌هایی به شمار می‌روند که بهتر است در هنگام خرید پارکت به آن توجه داشته باشید.

قیمت پارکت

جدیدترین پارکت‌های پذیرایی؛ جلوه زیبایی پذیرایی شما

خانه مکانی است که به امنیت و راحتی می‌شناسیم و همه ما بعد از گذراندن یک روز پر از دغدغه، دوست داریم تا به خانه خود بازگشته و غرق در آسایش و آرامش در کنار خانواده باشیم. پذیرایی خانه یکی از جاهای بسیار مهم خانه محسوب می‌شود که مدت زمان زیادی را در کنار خانواده و دور هم در آن سپری می‌کنیم. بنابراین؛ زیبایی و جذابیت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر به دنبال خرید جدیدترین پارکت‌های پذیرایی برای منزلتان هستید، این مقاله از مجموعه پارس آرای کوهستان مخصوص شما نوشته شده است.

برچسب ها: