جدیدترین طرح های پارکت چه الگویی در طرح خود دارند

به همان میزان که طراحی دیوارها و سقف ساختمان در استحکام و زیبایی آن تاثیرگذار هستند، کف‌سازی و انتخاب مصالح مناسب هم از اهمیت فراوانی برخوردار است. در ساختمان‌هایی که کاربری مسکونی دارند کف ساختمان باید به گونه‌ای باشد که به وسایل منزل آسیبی را وارد نکند. از طرفی این کفپوش‌ها در اماکن اداری که میزان تردد بالا است نباید دچار آسیب شده و تغییر شکل بدهند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان به بررسی جدیدترین طرح های پارکت که در دنیا شهرت دارند می‌پردازیم.

یکی از جدیدترین طرح های پارکت

یکی از جدیدترین طرح های پارکت، بلوط شنی یا سفید است

کفپوش چوبی ساده و یا پیچیده بلوط سفید بهترین گزینه برای اتاق‌ها است. روشنایی رنگ این کفپوش‌ها باعث می‌شود تا اتاق شما بزرگ‌تر به نظر برسد. این مدل از کفپوش، مقرون‌به‌صرفه، با دوام و انتخاب بسیاری از علاقه‌مندان به دکوراسیون داخلی است.

کفپوش‌های چوبی پهن و بلند

یکی از جدیدترین طرح های پارکت، تخته‌های چوبی پهن و بلند هستند. طی چند سال اخیر تولیدکنندگان کفپوش‌های چوبی به سمت این مدل از کفپوش‌ها رفته‌اند. در کشورهای حوزه دریای مدیترانه این کفپوش انتخاب شماره یک بسیاری از مردم است. با این وجود به یاد داشته باشید که این نوع از پارکت‌ها برای فضاهای بزرگتری مانند ساختمان‌های شرکتی، سالن‌های کنفرانس و همچنین مغازه‌ها مناسب است. اما ممکن است در آپارتمان‌های کلاسیک که این احتمال وجود دارد خیلی هم جادار نباشند مناسب نباشد.

کفپوش چوبی خاکستری یا گرینج؛ از جدیدترین و زیبا‌ترین طرح های پارکت

پارکت چوبی کلاسیک یا خاکستری یکی از محبوب‌ترین و جدیدترین طرح های پارکت است. این پارکت‌ها به فضای داخلی شما کمک می‌کنند پیچیده‌تر به نظر برسند و برای طراحی‌های داخلی مینیمالیستی بهترین گزینه است. ترکیب این رنگ‌ها با سبک‌ها و مدل‌های مختلف از مبلمان می‌تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی منزل شما بدهد.

پارکت چوبی شورون
پارکت چوبی شورون

پارکت چوبی شورون؛ بهترین انتخاب برای فضاهای داخلی کلاسیک

مگر می‌شود از دکوراسیون فضای داخلی صحبت کنیم و نامی از پارکت چوبی شورون به میان نیاید؟ با توجه به طرح ظریفی که این کفپوش دارد می‌توان از آن در فضاهای داخلی کلاسیک و شیک استفاده کرد. اما از آنجایی که این کفپوش ظاهری مجلل دارد می‌توان از آن در انواع دکوراسیون داخلی مدرن هم استفاده کرد. اگر می‌خواهید از کفپوش چوبی شورون برای دکوراسیون داخلی مدرن استفاده کنید، بهترین کار این است که به سراغ چوب‎‌های حرارت دیده‌ای مانند بلوط یا زبان گنجشک بروید.

پارکت چوبی با رنگ گیلاسی؛ از جدیدترین و خلاقانه‌ترین طرح های پارکت

یکی از جدیدترین طرح های پارکت، پارکت چوبی با رنگ گیلاسی است. پارکت چوبی رنگ گیلاسی غالبا انتخاب متداولی برای طراحی داخلی نیست. با این وجود می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که می‌خواهند محیط زندگی خود را از یکنواختی خارج کنند.

پارکت طرح شاه ماهی

یکی از سنتی‌ترین طرح های پارکت که امروزه هم طرح‌های جدید آن در محیط‌های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارکت با طرح شاه ماهی است. الگوی V به کار رفته در این طرح تنها محدود به پارکت نیست و در بسیاری از پارچه‌ها و مبلمان می‌توانیم آن را ببینیم.

زیبایی این الگو در این است که می‌توانید از آن هم در محیط‌های مدرن و هم در محیط‌های کلاسیک استفاده کنید. به طور کلی الگوی شاه ماهی از جدیدترین طرح های پارکت است که استفاده از آن به طراحی داخلی دکوراسیون جنبه‌ای جسورانه می‌بخشد. زیرا برای استفاده از این طرح نیاز به اتاق‌هایی بزرگ دارید تا بتوانید آن را در یک فضا به صورت کامل درک کنید.

پارکت با طرح سبدبافی

پارکت با طرح سبدبافی؛ از جدیدترین طرح های پارکت که ظاهری خاص دارد

همانطور که از نام این پارکت مشخص است، الگوی آن شبیه به الگوی بافتی است که برای طراحی و ساخت سبد استفاده می‌شود. این دسته از پارکت‌ها بهترین انتخاب برای راهروهای باریک هستند. زیرا می‌توانند به گسترش فضا تا حد زیادی کمک کنند. استفاده از چوب‌های سبکی مانند افرا برای این پارکت‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. زیرا رنگ‌آمیزی سبکی دارد و از تنوع کافی برای تقویت الگو برخوردار نمی‌باشد. از طرفی اما اگر چوب این پارکت‌ها بیش از حد تیره باشند، این پارکت‌ها جلوه برجسته‌تری پیدا خواهند کرد.

پارکت‌های هنری؛ از جذاب‌ترین و جدیدترین طرح های پارکت

پارکت هنری عنوان مجموعه وسیعی از منبت‌کاری‌ها، حاشیه‌ها و همچنین مدال‌های چوبی است که می‌توان برای کف استفاده کرد. پارکت‌های هنری در واقع به معنای طرح‌های منحنی و گلدار کفپوش چوبی هستند. این پارکت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید در طراحی دکوراسیون داخلی از خلاقیت بیشتری استفاده کنید. اگر می‌خواهید در طراحی دکوراسیون محافظه‌کار باشید، اما همچنان از ایده پارکت هنری استقبال می‌کنید، بهترین گزینه این است که به سراغ مدالیون منبت‌کاری شده ساده به عنوان نقطه کانونی برای راهروها بروید.

یکی از نکاتی که می‌تواند در زمان استفاده از این پارکت به شما کمک کند این است که بهتر است از آن در محیط‌های مدرن استفاده کنید و تا حد امکان فضا را ساده نگه دارید. یعنی به گونه‌ای که خطوط تیز و مینیمالیستی این کفپوش بیشتر به چشم بیایند.

جدیدترین طرح های پارکت

جدیدترین طرح های پارکت را از پارس آرای کوهستان بخواهید

پارکت‌های چوبی دقیقا از چوب درختان تولید می‌شوند و در ابعاد مربعی یا مستطیلی شکل که در اصطلاح به آن‌ها تایل گفته می‌شود، طراحی و در مرحله نهایی بسته‌بندی می‌شوند. بعد از نصب این نوع پارکت‌ها و خشک شدن چسب آن‌ها، با استفاده از ساب سطح کل آن‌ها را صاف می‌کنند و سپس با توجه به نظر مشتری روی آن‌ها را با لاک‌هایی مخصوص براق می‌کنند.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع تخصصی چوب‌های صنعت ساختمان است. پارکت‌های مجموعه سازگار با محیط زیست هستند و به پوست شما هیچ‌گونه آسیبی وارد نمی‌کنند. پارس آرای کوهستان همچنین نماینده رسمی کمپانی بوئن آلمان و باروک کشور سوئیس در ایران است.

برچسب ها: