تکنولوژی‌های نوین در صنعت پارکت

پارکت چوبی به دلیل زیبایی، دوام و ارزش‌افزوده‌ای که به فضا می‌بخشد. این محصول موردتوجه خیلی از مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. با پیشرفت تکنولوژی، پارکت چوبی به‌سرعت در حال تغییر و نوآوری است. استفاده از ماشین‌آلات هوشمند و روش‌های ساخت پیشرفته باعث بهبود عملکرد و کیفیت کف‌پوش‌های چوبی می‌شود.

علاوه بر این، سیستم‌های برش خودکار به بهبود کیفیت نهایی کف پارکت کمک می‌کنند. این مورد یکی از تکنولوژی‌های نوین در صنعت پارکت بینایی ماشین است. در این مقاله قصد داریم در مورد این تکنولوژی نوین و مزایایی بهره‌گیری از آن در صنعت ساخت پارکت بپردازیم.

آشنایی با تکنولوژی‌های نوین در صنعت پارکت

کاربرد و مزایای استفاده از ماشین بینایی در صنعت ساخت پارکت بسیار گسترده است. این فناوری کیفیت محصول را بهبود می‌بخشد. همچنین، زمان و هزینه تولید را نیز به شکل محسوسی کاهش می‌دهند. با استفاده از بینایی ماشین می‌توان فرایند برش چوب را به‌صورت خودکار و دقیق انجام داد. سیستم‌های بینایی ماشین از قطعات چوبی عکس می‌گیردو سپس، برش‌های دقیقی را با حداقل ضایعات انجام می‌دهند.

بینایی ماشین کیفیت پوشش چوب را با تجزیه‌وتحلیل تصویر پوشش می‌دهدن. همچنین، تنظیم رنگ و مقدار مواد برای بهبود کیفیت را پوشش می‌بخشند. این دستگاه به‌عنوان سیستم کنترل کیفیت در تولید کف‌پوش پارکت و بررسی عیوب موجود مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سیستم از الگوریتم‌های هوشمندی برای تشخیص خودکار عیوب مختلف مانند رنگ، شکل، اندازه و… استفاده می‌کند. این عیوب با چشم قابل‌مشاهده و تشخیص نیستند.

آشنایی با تکنولوژی‌های نوین در صنعت پارکت

بینایی ماشین چه خطاهایی را شناسایی می‌کند؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم به خطاها و ایرادهایی که با استفاده از بینایی ماشین قابل‌شناسایی است، می‌پردازیم.

  • خطوط و نقاط چوب پارکت

خطوط و نقاط کوچک روی سطح کفپوش شما می‌تواند ناشی از نقص‌هایی باشد که در حین ساخت و یا حمل‌ونقل پارکت رخ می‌دهد. بینایی ماشین این نقاط و خطوط را به‌خوبی تشخیص می‌دهد.

  • ترک‌های پارکت چوبی

در اثر ضربه، فشار و یا نصب نادرست پارکت، ممکن است در سطح این محصول ترک ایجاد شود.

  • خط‌وخش‌های پارکت

گاهی خط و خش‌هایی روی سطح پارکت چوبی ایجاد می‌شود. این مورد ناشی از ریختن مواد کثیف، واردشدن ضربه یا عوامل دیگر خواهد بود.

  • لکه‌های ایجاد شده در پارکت چوبی

لکه‌ها در اثر ریختن مایعات (روغن و…) روی کف پارکت یا قسمت‌های دیگر ایجاد می‌شوند.

  • فرورفتگی در پارکت

 ممکن است به دلیل رطوبت هوا، نصب نادرست پارکت یا برخی مسائل دیگر، فرورفتگی روی کف پارکت ایجاد شود.

استفاده از فناوری بینایی ماشین برای تشخیص خودکار، سریع و دقیق عیوب کف پارکت می‌تواند در زمان و هزینه در بازرسی و تعمیر پارکت صرفه‌جویی کند.

بینایی ماشین چه خطاهایی را شناسایی می‌کند؟

مزایای استفاده از تکنولوژی‌های نوین در صنعت پارکت

استفاده از فناوری‌های نوین علاوه بر این که باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود، پارکت باکیفیت‌تری را نیز ارائه خواهد داد. در ذیل نقاط قوت و برتری‌ پارکت‌هایی که با استفاده از تکنولوژی نوین ساخته شده‌اند، بیان می‌کنیم:

ظاهر زیبای پارکت

پارکت چوبی با بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری مدرن ساخته شده است. در رنگ‌های بسیار زیبایی موجود هستند. باتوجه‌به تنوع رنگ این‌گونه محصولات، امکان انتخاب متناسب باسلیقه هر فرد را فراهم می‌کنند.

مقاومت بالای پارکت در برابر سایش

کف پارکت تولید شده توسط فناوری‌های مدرن دارای لایه‌های سایشی است. این مواد الاستیک در برابر استفاده و حرکت روزانه مقاوم هستند. همچنین، در برابر سایش و خراش خارجی آسیب نمی‌بینند.

نگهداری و نظافت آسان پارکت چوبی

از دیگر مزایای استفاده از فناوری و تکنولوژی در ساخت پارکت، تمیز شدن راحت آنهاست. تولید پارکت‌هایی که نظافت آن‌ها به‌راحتی انجام می‌شود.

نصب سریع و آسان پارکت

 یکی دیگر از مزیت‌های پارکت‌هایی با تکنولوژی‌های نوین نصب راحت و آسان آن‌ها است. این‌گونه محصولات را می‌توان با استفاده از سیستم کلیک قفل بدون استفاده از چسب نصب کرد. یعنی به‌راحتی و بدون تخصص خاصی می‌توانید پارکت را نصب کنید، علاوه بر این، در هزینه و وقت شما برای جستجوی یک چسب مناسب صرفه‌جویی خواهد شد.

نصب سریع و آسان پارکت

پارکت چوبی و ماندگاری بالا

 این دسته از کف‌پوش‌ها بسیار بادوام بوده و می‌توان برای مدت طولانی بدون تعمیر و نگهداری از آن استفاده کرد. لایه محافظ و مقاوم در این کف‌پوش، آنها را در برابر ضربه و ساییدگی روزانه حفظ می‌کند.

سختی بالای پارکت چوبی

مقاومت بالا از موارد تکنولوژی‌های نوین در صنعت پارکت در ساخت آن است. مسلماً هر قدر که لایه بالایی پارکت سخت‌تر باشد، مقاومت بیشتر و بالاتری در مقابل فرورفتگی خواهد داشت و همین امر باعث می‌شود که جلوه بی‌نظیری به محیط و فضای موردنظر ببخشد.

سبک بودن پارکت‌های چوبی

از ویژگی‌های دیگر پارکت‌هایی با فناوری مدرن سبک بودن آن‌ها است. از آن جایی که وزن کف پوش چوبی بسیار کم است، راحت‌تر هم جابه‌جا می‌شود.

کیفیت و دوام بالای پارکت

از دیگر مزایای پارکت‌ها با فناوری‌های مدرن، کیفیت فوق‌العاده آن است. همین مسئله باعث شده افراد زیادی برای خرید این کف‌پوش مراجعه کنند.

مزایای فراوانی در پارکت‌های چوبی با تکنولوژی‌های نوین وجود است. می‌توان این محصول را گزینه مناسبی برای پوشاندن کف فضای خانه و محیط‌های کار در نظر گرفت.

کیفیت و دوام بالای پارکت

ارائه پارکت‌های چوبی مدرن و پیشرفته در پارس آرای کوهستان

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های ارائه‌کننده پارکت‌های چوبی باکیفیت در ایران است. در این مجموعه پارکت‌های بسیار با کیفیتی ارائه می‌شوند. این فناوری با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در صنعت پارکت طراحی و ساخت را راحت کرده است. پارس آرای کوهستان در انتخاب پارکت‌های متنوع و مناسب با هر فضا بهترین انتخاب است. تمامی محصولات این مجموعه از چوب باکیفیت و بسیار مرغوب ساخته شده‌اند.

نصب راحت، قابلیت تعویض قطعات آسیب‌دیده، کیفیت بی‌نظیر، اصالت محصولات، پشتیبانی و مشاوره توسط کارشناسان حرفه‌ای از مزایای تهیه پارکت‌های مجموعه پارس آرای کوهستان است. خرید پارکت چوبی باکیفیت و ساخته شده با آخرین تکنولوژی‌های نوین را از پارس آرای کوهستان بخواهید. با این کار بهترین و مناسب‌ترین محصول را خریداری نمایید.

 

برچسب ها: