تفاوت های نمای چوبی ترموود و فلز؛ دو متریالی که هیچ شباهتی ندارند

وقتی صحبت از نمای ساختمان می‌شود، معماران تمام تلاش خود را می‌کنند تا زیباترین طراحی را داشته باشند و از بهترین متریال برای اجرای این بخش استفاده کنند. چرا که نما اهمیت زیادی در سنجش زیبایی ساختمان دارد. از متریال‌های مختلفی برای اجرای نما استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به فلز و چوب ترمو یا ترموود اشاره کرد. هر یک از این متریال‌ها مزایا و معایب خود را دارند و به همین خاطر انتخاب از میان آن‌ها برای بسیاری از افراد دشوار است. به همین خاطر در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان، تمام تفاوت های نمای چوبی ترموود و فلز را بررسی می‌کنیم تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

تفاوت های اصلی نمای چوبی ترموود و فلز که باید بدانید

فلز و چوب دو متریال با شرایط کاملا متفاوت هستند. چوب وزن بسیار کمی دارد و از طرف دیگر مقاومت آن نسبت به فشار پایین است. از طرف دیگر، وزن فلز بالاست و مقاومت بی‌نظیری نسبت به فشارهای خارجی دارد. البته هر دو متریال در برابر عوامل محیطی به‌خصوص رطوبت آسیب‌پذیر هستند. هرچند که ترموود به‌عنوان یک چوب فرآوری شده، مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی دارد و از این نظر نسبت به فلز برتر است. باتوجه‌به تفاوت‌های بسیار زیاد این دو متریال، شناخت تفاوت‌های نمای چوبی ترموود و فلز به ما کمک می‌کند تا متریالی مناسب را برای اجرای نمای ساختمان خود انتخاب کنیم. در ادامه تفاوت های اصلی نمای چوبی ترموود و فلز را بررسی می‌کنیم.

فلز متریالی گران‌تر نسبت به ترموود است

پارامتر قیمت در انتخاب متریال نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید به سراغ متریالی بروید که در عین زیبایی ظاهری و مقاومت بالا، قیمت آن نیز مناسب باشد. حال باید گفت که یکی از تفاوت‌های اصلی نمای چوبی ترموود و فلز، تفاوت در قیمت آن‌ها است. همان‌طور که می‌دانید انواع فلزات قیمت بسیار بالایی در بازار دارند و شما برای اجرای یک نمای فلزی باید هزینه سنگینی پرداخت کنید. از طرف دیگر باید گفت که ترموود یک متریال ارزان نیست و قیمت بالاتری نسبت به آجر، سنگ یا سیمان دارد. اما قیمت آن نسبت به انواع فلزات پایین‌تر است. به همین خاطر اگر به دنبال متریالی با قیمت مناسب برای اجرای نمای ساختمان خود هستید، ترموود می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد.

باید اشاره کرد که هزینه اجرای نمای فلزی نیز از اجرای نمای چوبی ترموود بیشتر است. چرا که فرایند اجرای نمای فلزی پیچیدگی بسیار زیادی دارد و در طول آن باید از انواع تجهیزات سنگین و پیشرفته استفاده کرد. در صورتی که اجرای نمای چوبی ترموود با کم‌ترین هزینه انجام می‌شود.

نمای چوبی ترموود وزن‌ کم‌تری نسبت به فلز دارد

وزن متریال نیز در اجرای نمای ساختمان اهمیت بالایی دارد. چرا که نما باید کم‌ترین وزن را داشته باشد تا وزن نهایی سازه را افزایش ندهد. افزایش وزن سازه برابر است با کاهش ایمنی آن در برابر زلزله. به همین خاطر از دیگر تفاوت های نمای چوبی ترموود و فلز می‌توان به تفاوت وزنی اشاره کرد. قطعا نماهای فلزی وزن بسیار بیشتری نسبت به نماهای ترموودی دارند. به‌طور کلی چوب از فلز متریال سبک‌تری است و در نتیجه اگر به دنبال یک نمای سبک برای سازه خود هستید، پیشنهاد ما نمای ترموودی است.

نصب ترموود بسیار آسان‌تر از فلز است

همان‌طور که اشاره شد، اجرای نماهای فلزی فرایند پیچیده‌تری نسبت به اجرای نماهای ترموودی دارد. اما چه در بررسی تفاوت های نمای چوبی ترموود و فلز باید به این نکته مهم توجه کرد؟ باید گفت که هرچه زمان اجرای پروژه‌های ساختمانی کم‌تر باشد، پروژه زودتر به پایان می‌رسد و در نتیجه هزینه اجرای آن نیز کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر افراد به دنبال راهکارهایی هستند تا اجرای بخش‌های مختلف پروژه را در سریع‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین هزینه انجام دهند. حال باید گفت که به دلیل پیچیدگی کم‌تر اجرای نمای چوبی ترموود، ترموود متریال بسیار بهتری نسبت به فلز برای اجرای نماهای ساختمانی به‌شمار می‌آید.

مقاومت نمای چوبی ترموود نسبت به فلز بسیار بیشتر است

یکی از مهم‌ترین تفاوت های نمای چوبی ترموود و فلز، مقاومت این دو نما در برابر عوامل جوی و محیطی است. همان‌طور که می‌دانید، نمای ساختمان به‌صورت مداوم در معرض عواملی مانند نور خورشید، آب باران، رطوبت هوا و… است. به همین خاطر متریال انتخابی باید مقاومت بالایی داشته باشد. فلز در برابر عواملی مانند رطوبت، مقاومت بسیار پایینی دارد و حتی با رنگ‌آمیزی مناسب نیز تنها چند سال می‌تواند در برابر زنگ‌زدگی مقاومت داشته باشد. اما ترموود را می‌توان یک متریال بسیار قدرتمند در برابر عوامل محیطی دانست که می‌تواند به‌خوبی ظاهر و ساختار خود را در برابر نفوذ نور خورشید، حشرات، رطوبت و… حفظ کند.

ترموود و فلز در نمای ساختمان زیبایی یکسانی دارند

پارامتر زیبایی در بررسی تفاوت‌های نمای چوبی ترموود و فلز بسیار مهم است. به‌طور کلی نماهای فلزی زیبایی ظاهری قابل‌قبولی دارند و در صورت اجرای درست، می‌توانند یک گزینه بسیار جذاب باشند. از طرف دیگر نماهای ترموودی نیز بسیار خاص، منحصربه‌فرد و مینیمال هستند. به همین خاطر انتخاب از میان ترموود و فلز در این زمینه، برعهده شماست.

نمای چوبی ترموود در تمام زمینه‌ها نمای فلزی را شکست می‌دهد

می‌توان با جرات گفت که نمای چوبی ترموود در تمام زمینه‌ها می‌تواند نمای فلزی را شکست دهد. تنها در مبحث زیبایی می‌توان به نمای فلزی ساختمان نمره قبولی داد که ترموود در این زمینه نیز یکی از بهترین متریال‌ها به شمار می‌آید. پس اگر به دنبال یک نمای خاص، زیبا، مقاوم و مینیمال هستید، نمای چوبی ترموود می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. پارس آرای کوهستان یکی از برترین و مشهورترین مجموعه‌ها در زمینه عرضه ترموود وارداتی است. شما می‌توانید ترموود موردنیاز برای اجرای انواع پروژه‌های ساختمانی خود را با قیمت بسیار مناسب، از مجموعه ما خریداری کنید.

سؤالات متداول

آیا ترموود متریال بهتری از فلز برای اجرای نمای ساختمان است؟

بله. این متریال قیمت مناسب‌تر، وزن پایین‌تر، مقاومت بالاتر در برابر هوا و اجرای سریع‌تری نسبت به فلز دارد.

اجرای نمای ترموود آسان‌تر است یا نمای فلزی؟

قطعاً اجرای نمای چوبی ترموود بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از اجرای نماهای فلزی است.

برچسب ها: