تفاوت قیمت پارکت در انواع استان‌ها

استفاده از پارکت چوبی به‌عنوان یک کف‌پوش بی‌نظیر باعث می‌شود تا محیط کار و یا خانه شما مجلل و زیبا به نظر برسد. پارکت به عنوان سالم‌ترین و بهداشتی‌ترین کف‌پوش نام گرفته است. علاوه بر انتخاب طرح و مدل، نحوه چیدمان پارکت نیز امری سلیقه‌ای است و بنا بر تقاضای خریدار، نصاب می‌تواند به نحوه آجری، شطرنجی، جناغی یا… نسبت به نصب این کفپوش اقدام نماید.

تفاوت قیمت پارکت در انواع استان‌ها بسته به نوع و کیفیت پارکت چوبی، شرایط آب‌وهوایی منطقه‌ای، نوع چوب پارکت، شرایط و تجهیزاتی که نصاب باید برای اجرای پارکت به کار گیرد و… بستگی دارد.

در این مقاله قصد داریم به تفاوت قیمتی پارکت‌های چوبی در استان‌های مختلف بپردازیم و به این سؤال پاسخ دهیم که آیا قیمت پارکت‌های چوبی در استان‌های مختلف متفاوت است؟ اگر چنین است دلیل آن چیست؟ چنانچه شما هم به دنبال پاسخ این سؤال هستید، تا انتهای مقاله را همراه ما بمانید.

بررسی تفاوت قیمت پارکت در انواع استان‌ها

پارکت‌های چوبی در دسته خاص‌ترین کف‌پوش‌ها در طراحی شناخته شده‌اند. این کف‌پوش‌های خاص در رنگ و طرح‌های مختلف قابل سفارش هستند. به دلیل مقاومت سایشی مختلف، درجه مقاومت و کیفیت، با تفاوت‌ قیمت پارکت در انواع استان‌ها مواجه هستیم. در این قسمت قصد داریم به عواملی بپردازیم که باعث می‌شود قیمت پارکت‌های چوبی در نواحی مختلف تغییر کند.

بررسی تفاوت قیمت پارکت در انواع استان‌ها

شرایط نصب و اجرای پارکت

همان‌طور که می‌دانید، هر یک از استان‌ها دارای شرایط آب‌وهوایی متفاوت و مخصوص به خود هستند. به همین دلیل یک نصاب ماهر موظف است که باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی مخصوص آن منطقه، روشی را برای نصب و اجرای پارکت اعمال کند. به طور مثال، نحوه نصب پارکت در مناطق گرمسیری با مناطق مرطوب و سردسیری کاملاً متفاوت است. برای حفظ این کفپوش لازم است که تجهیزات خاصی مانند فوم به کار گرفته شود. همین مسئله باعث می‌شود که در استان‌های مختلف با تفاوت قیمت پارکت مواجه شویم.

نحوه چیدمان پارکت

نحوه چیدمان پارکت چوبی از دیگر عوامل تأثیر‌گذار بر قیمت کف پوش در انواع استان‌ها محسوب می‌شود. هر فردی بنا بر سلیقه و نظر شخصی خود ممکن است یکی از روش‌های چیدمان که می‌تواند جناغی، هفت و هشت، آجری و… را باشد انتخاب کند. اگرچه ممکن است برخی از این چیدمان‌ها ساده باشد و وقت زیادی از نصاب نگیرد، اما برخی دیگر علاوه بر وقت به تخصص و دانش بیشتری برای اجرای کار نیاز دارند و این مسئله ممکن است منجر به تغییر قیمتی پارکت شود.

درجه AC پارکت

پارکت‌ها در درجات مختلف AC تولید می‌شوند که مقاومت پارکت را نشان می‌دهد. این درجه از ۱ شروع می‌شود و به ۵ ختم می‌شود. هرچه درجه پارکت بیشتر باشد، مقاومت بیشتر و در نهایت قیمت بالاتری خواهد داشت.

زیرسازی لازم برای نصب پارکت

زیرسازی برای اجرای پارکت یکی دیگر از عوامل اثربخش بر تفاوت قیمتی پارکت چوبی در استان‌ها و شهر‌های مختلف است. در برخی مواقع سطحی که پارکت قرار است روی آن نصب شود، سیمان یا سرامیک‌های شکسته و لق شده وجود داشته باشد. در این شرایط مسلماً نصاب باید وقت بیشتری را برای نصب اعمال کند. بنابراین قیمت بیشتری را نیز به خریدار اعلام خواهد کرد.

زیرسازی لازم برای نصب پارکت

فناوری و تکنولوژی‌های بکار گرفته شده در ساخت پارکت

در ساخت پارکت از فناوری‌های مختلفی استفاده می‌شود. این مسئله بر کیفیت و تأثیر آن در تفاوت قیمت پارکت در انواع استان‌ها خواهد داشت. در ساخت پارکت چوبی از فناوری‌های مدرن و پیشرفته استفاده شده است. این امر مقاومت محصول را در برابر رطوبت و خط‌وخش افزایش می‌دهد. مسلماً این موضوع باعث قیمت بالاتری در پارکت می‌شود.

متریال‌های اضافی در قیمت پارکت

از دیگر هزینه‌هایی که می‌تواند قیمت پارکت چوبی را در استان‌های مختلف متغیر سازد، هزینه‌هاییست که باید برای لایه‌های پایه، چسب، عایق و دیگر ملزومات پرداخته شود.

هزینه لاک و ساب زدن پارکت چوبی

بعد از نصب پارکت‌ نیاز است که نوعی پوشش یا همان روغن بی‌رنگ بر روی محصول اعمال شود که به ساب‌زنی معروف است. انجام این کار باعث می‌شود که تایل‌ها جلا داشته باشند و درخشان و زیباتر شوند.

منطقه جغرافیایی نصب پارکت

قیمت پارکت چوبی و نصب و اجرای آن باتوجه‌به منطقه جغرافیایی متغیر خواهد بود. در شهر‌های بزرگ و روبه‌رشد، شاهد قیمت بیشتری برای خرید و نصب این محصول خواهیم بود.

هزینه حمل‌ونقل و جابه‌جایی دستگاه ساب‌زن پارکت

علاوه بر هزینه‌ای که باید برای ساب‌زنی پرداخت شود، ممکن است نصاب به دلیل سختی و دشواری در جابه‌جایی این دستگاه هزینه‌ای را به نصب و اجرای پارکت شما اضافه کند.

از بین فاکتور‌هایی که در این قسمت به آن‌ها اشاره شد، درنظرگرفتن شرایط نصب و زیرسازی از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که بر قیمت پارکت چوبی در انواع استان‌ها تأثیر می‌گذارد. زیرسازی یکی از مهم‌ترین مراحل برای اجرای پارکت است که می‌تواند بر طول عمر پارکت‌های شما بیفزاید.

هزینه حمل‌ونقل و جابه‌جایی دستگاه ساب‌زن پارکت

پارس آرای کوهستان شرکتی معتبر برای خرید پارکت‌های چوبی

در این مقاله توضیح دادیم که تفاوت قیمت پارکت در انواع استان‌ها و اجرای آن ثابت نبوده و ممکن است باتوجه‌به عواملی متغیر باشد. اما در این انتخاب چیزی که از همه بیشتر اهمیت دارد، کیفیت و اورجینال بودن محصول است. تشخیص کالای تقلبی یا به‌اصطلاح کپی از کالای اورجینال و اصلی نیازمند داشتن تخصص و تجربه در این زمینه است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای خرید پارکت چوبی اورجینال فقط به مراکز فروش دارای اعتبار مراجعه کنید.

 شرکت پارس آرای کوهستان با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه ارائه و فروش پارکت‌های چوبی، تنها کف‌پوش‌های اورجینال و اصل را به خریداران و مشتریان خود ارائه می‌دهد. این مجموعه با چندین سال فعالیت در زمینه نصب و اجرای پارکت‌های چوبی در شهر‌های مختلف رضایت مشتریان را جلب کرده است. افزایش رضایت مشتریان و ارائه خدمات باکیفیت باعث شده تا از دیگر رقبای خود متمایز شود.

اگر قصد دارید که خانه یا محیط کار خود را با نصب پارکت بازسازی کنید، از طراحان و مشاوران پارس آرای کوهستان کمک بگیرید. با این کار نصب و انتخاب درستی خواهید داشت. خرید پارکت موضوعی است که نیاز به دانش و تخصص فراوان دارد. مجموعه ما، شما را برای خرید پارکتی باکیفیت راهنمایی خواهد کرد.

 

برچسب ها: