تفاوت ترموود با چوب سرو در موارد متعددی مشاهده می‏شود

ترموود و چوب سرو دو نوع از محبوب‌ترین چوب‌ها به شمار می‌آیند که از آن‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می‌شود. به همین خاطر برای بسیاری از افراد این سؤال وجود دارد که تفاوت ترموود با چوب سرو چیست و کدام یک دارای ویژگی‌های بیشتری برای ساخت سازه‌های مختلف یا اجرای بخش‌های مختلف دکوراسیون هستند. اگر قصد کسب اطلاعات راجع به تفاوت ترموود با چرب سرو را دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چوب ترموود چیست و چه مزایایی دارد؟

در ابتدا بهتر است به تعریف ترموود بپردازیم. ترموود را می‏توان در لیست چوب‎های طبیعی قرارداد که در فرآیند تولید آن با استفاده از مکانیزم و فرآیندهای ویژه‏‎ای، استحکام چوب افزایش پیدا می‎کند. در طول پروسه تولید ترموود، الوارهای چوب در کوره‏ های خاص با درجه دمای حداکثر 220 درجه سانتی‎‌گراد قرار گرفته و گرما می‎بینند.

این حرارت که تحت‌فشار بخار آب است، مقاومت چوب را در برابر عوامل مختلف از جمله رطوبت و حرارت بالا می‎برد. از طرفی چوب با فرآیند ترمو شدن، از نظر ظاهری نیز بسیار زیباتر می‎شود. در ضمن، در پروسه ساخت ترموود، به طور کامل از مواد طبیعی استفاده شده و مواد شیمیایی هیچ نقشی در این روند دارند. همین موضوع سبب می‎شود که موجودات زنده و طبیعت هیچ آسیبی بر اثر تولید این چوب نبینند. ترموود مزایای متنوعی دیگری هم دارد.

چند مورد دیگر از مزایای ترموود عبارت‎ اند از:

  • مقاومت فشاری بالا
  • عدم تغییر شکل و ابعاد
  • بادوام در برابر تغییرات دما
  • امکان استفاده در فضای بسته و باز
  • کاربردهای بسیار زیاد
  • وزن مناسب
  • نصب سریع و آسان و…

چوب سرو چه نوع چوبی است؟

درختان سرو از نوع درختان سوزنی‌برگ به شمار می ‎آید و بیشتر در تالاب و باتلاق از مزایایی نظیر مقاومت مناسب برخوردار هستند و در پروژه‎ های مختلفی نظیر ساخت‌وساز از آن‎ها استفاده می‎شود. درخت سرو، و از خانواده درختان مخروطی شکل می‏باشد.

این درخت به‌عنوان یک درخت ایرانی در لیست درخت ‏‎های ملی دنیا نیز ثبت شده است. از چوب درخت سرو می‎توان به‌عنوان یکی از بادوام ‎ترین چو ب‎ها نام برد که در برابر باد و طوفان شدید نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‎دهد.

تفاوت ترموود با چوب سرو در چه مواردی است؟

همان‌طور که اشاره شد، تفاوت ترموود با چوب سرو را از چندین جهت مختلف می‎توان بررسی کرد که برای مثال می‎توان به هدایت حرارتی این چوب‏‎ ها اشاره کرد. در واقع ترموودها یکی از بهترین عایق ‎های حرارتی به شمار می ‎آید و ازاین‌جهت حدود 25 الی 30 برابر چوب سرو برتری دارند. ازاین‌رو می‎توان چوب ترموود را محیط ‎هایی نظیر سونا و فضاهای در معرض گرمای شدید به کار برد. در ادامه چند نمونه دیگر از تفاوت ترموود با چوب سرو را معرفی خواهیم کرد.

تفاوت وزن سرو و ترموود

تفاوت ترموود با چوب سرو در وزن آن‎ها کاملاً مشهود است. وزن چوب‎ها به عواملی نظیر چگالی، مقدار رطوبت و همچنین فرج آن‎ها بستگی دارد و به طور معمول در رطوبت 15 درصد محاسبه خواهد شد. در فرآیند ساخت چوب ترمو بر اثر حرارتی که به چوب ‎های طبیعی اعمال می‏شود، رطوبتی که در این نوع چوب‎ ها وجود دارد از آن‏ها بیرون می‎ آید و وزن ترموود را در قیاس با چوب سرو کاهش می‎دهد. باتوجه‌به وزن کم ترموود در مقایسه با چوب سرو، از آن می‎توان به‌عنوان بهترین انتخاب برای طراحی روف‌گاردن نام برد.

تفاوت از نظر مقاومت

استحکام چوب و قدرت آن به طور مستقیم با میزان رطوبت و همچنین چگالی آن در ارتباط است. از سوی دیگر در مراحل تولید چوب ترمو به علت حرارتی که چوب طبیعی اعمال می‏شود شیره، رزین، صمغ و … از آن بیرون می‎آید.

باتوجه‌به این موضوع چگالی ترموود در مقایسه با چوب سرو پایین می‏آید و مقاومت این چوب نسبت به چوب درخت سرو بسیار بیشتری خواهد شد. باوجوداینکه چوب درخت سرو نیز مقاومت بالایی دارد اما تفاوت ترموود با چوب سرو از این نظر مشخص بوده و برتری ترموود کاملاً مشهود است.

میزان رطوبت سرو و ترموود چه تفاوتی دارد؟

مقدار رطوبت هر یک از درختان با یکدیگر تفاوت دارد. این میزان در حقیقت به فصل برش، طول زمان‌برش و همچنین وضعیتی که چوب را در آن نگهداری می‎کنند، وابسته است. چرا که تغییر مقدار رطوبت در چوب، منجر به تغییرات فرم و حجم آن‎ها شده و باعث می‎شود که مقاومت مکانیکی آن‏‎ها نیز کاهش پیدا کند.

همچنین ازدیاد رطوبت در چوب‎ هایی مانند سرو، منجر به نفوذ قارچ، حشره، ایجاد بیماری‎های مختلف و البته بالارفتن وزن چوب نیز می‎شود. اما چوب ترموود ازآنجایی‌که طی فرایند تولید خود‎ حرارت می‎بیند، میزان رطوبت آن کاهش پیدا می‌کند. با توجه به این موضوع، چوب ترموود در مقابل رطوبت زیاد، مقاومت بالایی از خود نشان داده و به‌سادگی پوسیده و یا خراب نمی‏شود. از این لحاظ هم برتری این چوب را در مقابل چوب سرو می‎توان احساس کرد.

با نگاه به تفاوت ترموود با چوب سرو، متریال موردنظرتان را خریداری کنید

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید، چوب ترموود باتوجه‌به فرآیند تولیدی که دارد از مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل مختلف از مقاومت بالایی برخوردار است و از هر نظر نسبت به سرو برتری دارد. چرا که سرو چوبی است که فرآوری نشده و از آن برای ساخت ترموود استفاده می‎‏شود. به‌طورکلی خرید ترموود نتایج بسیار بهتری را برای شما به همراه دارد.

شما می‎توانید با خرید این چوب از مجموعه پارس آرای کوهستان از مزایایی مختلفی نظیر ترموود باکیفیت و زیبا، نصب اصولی به‌وسیله نیروهای مجرب، ضمانت نصب اصولی و کیفیت چوب، سهولت در اجرا و… برخوردار شوید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص سفارش خرید و نصب ترموود، با کارشناسان مجموعه ما مشورت کنید.

سؤالات متداول

قیمت چوب ترموود به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه خریداری چوب ترموود به مواردی مانند ابعاد و اندازه چوب، نوع چوب، کیفیت آن، تعرفه مجموعه موردنظر، تراکم چوب و حتی نوسانات دلار بستگی دارد.

چگونه بهترین مجموعه را برای خریداری ترموود انتخاب کنیم؟

شما باید چند مجموعه را با هم مقایسه کرده و درباره مواردی مانند گارانتی کیفیت ترموود و کیفیت نصب، استفاده از نیروهای حرفه‎ای، پروژه‎های انجام شده، نظرات مشتریان و استفاده از بهترین تجهیزات برای اجرای ترموود توسط مجموعه فروشنده و مجری ترموود اطلاعات کسب کنید.

برچسب ها: