فوت و فن تشخیص ترموود واقعی

ترموود یکی از برترین چوب‌های تخصصی در صنعت ساختمان است که به دلیل سپری کردن فرایندهای حرارتی، مقاومت بالایی در برابر حرارت و شرایط مختلف محیطی دارد. با افزایش میزان استقبال از این محصول در کشور، فروش ترموود در سال‌های اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. همین موضوع باعث شده برخی از سودجویان اقدام به فروش ترموود تقلبی کنند و سازندگان را به این محصول لوکس بی‌اعتماد کنند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان اطلاعاتی درباره چگونگی تشخیص ترموود واقعی از تقلبی را با شما در میان می‌گذاریم تا در زمان خرید این محصول انتخابی مطمئن داشته باشید.

تشخیص ترموود واقعی
تشخیص ترموود واقعی 

تشخیص ترموود واقعی از روی مشخصات فیزیکی و شیمیایی آن

چوب ترموود اصل در برابر آب و رطوبت مقاوم است و به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی‌دهد. در مقابل مدل تقلبی این محصول با گذشت زمان کوتاهی شروع به تررک خوردن می‌کند. ترموود اورجینال در برابر آب و رطوبت تغییر حالت نمی‌دهد. اما مدل تقلبی آن با قرار گرفتن در مجاورت هوای سرد، گرم و همچنین رطوبت دچار تغییر ابعاد می‌شود. یکی دیگر از روش‌های تشخیص ترموود واقعی چگالی است. مدل تقلبی چگالی بیشتری دارد. این در حالی است که مدل اصل ترموود جرم حجمی پایینی دارد.

تشخیص ترموود واقعی با توجه به گواهی‌نامه‌های معتبر

ترموود چوبی محصول کشور فنلاند است و مطابق با استانداردهای کیفی این کشور به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. توجه داشته باشید که فروشندگان ارائه‌کننده ترموود باید حتما مدارک و گواهی‌نامه تولید را در اختیار مشتری قرار بدهند. فروشندگان باید مشتریان از کلیه ویژگی‌های این محصول آگاه کرده و اصالت آن را برای او تضمین کنند.

به طور کلی فروشندگانی که خود را نماینده محصولات ترموود در خارج از کشور می‌دانند باید مدارکی ماند مجوز نمایندگی و برگه ترخیص از گمرک را داشته اصولی مانند مطابقت دادن محصولی که عرضه می‌کنند با آنچه وارد شده و دیگر ضروریات قانونی را رعایت کنند تا مشتری بتواند خریدی سرشار از اطمینان و اعتماد داشته باشد. به همین دلیل شما باید در زمان خرید ترموود گواهی‌نامه این محصول را به دقت بررسی کنید.

تشخیص ترموود واقعی از تقلبی به کمک رنگ محصول

یکی از نکاتی که می‌تواند به شما در تشخیص ترموود واقعی از ترموود تقلبی کمک کند، رنگ محصول است. رنگ‌های متنوع و مخصوص ترموود امکان ارائه آن در اشکال مختلف را فراهم کرده است. اما باید توجه داشته باشید که رنگ اصلی این محصول به دلیل قرارگیری در معرض حرارت بالا، قهوه‌ای تیره است. بنابراین اولین و ساده‌ترین راهکارها برای تشخیص ترموود واقعی از ترموود غیر اصل، توجه به رنگ آن است. همچنین فروش و عرضه ترموود قهوه‌ای روشن به معنی فروش چوبی است که مطابق با استانداردهای بین‌المللی حرارت ندیده و در کل ترموود مرغوب و باکیفیت نیست.

رگه‌های موجود بر روی ترموود
رگه‌های موجود بر روی ترموود

به گره‌های پروانه‌ای‌شکل و رگه‌های موجود بر روی ترموود توجه کنید

چوب ترموود اصل گره‌هایی به شکل پروانه دارد. البته لازم به ذکر می‌باشد که ترموودهای روسی گره‌هایی به اشکال دیگر دارند. ترموود اصل رگه‌هایی نزدیک به هم دارد. دلیل وجود این رگه‌ها به‌کارگیری مغز چوب در مراحل مختلف ساخت این محصول است. اگر در زمان خرید ترموود با چوبی روبه‌رو شدید که رگه‌هایی فاصله‌دار داشت، دلیل آن استفاده از لایه‌های بیرونی چوب برای ساخت این محصول است. ترموودی که اصل باشد از مغز چوب ساخته می‌شود.

تشخیص ترموود واقعی از تقلبی با مشاهده درزها و لکه‌های سیاه

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن ترموود واقعی را از ترموود تقلبی تشخیص بدهید وجود درز و شکاف و یا لکه‌های سیاه بر روی محصول است. به مواردی از این دست باید مخصوصا در زمان خرید چوب ترموود برای نما توجه کنید.

به طور کلی ترموود اصل به دلیل صاف و صیقلی بودن هیج‌گونه درز و یا کافی ندارد. اگر بخواهیم یک تقسیم‌بندی کلی برای این ویژگی داشته باشیم باید بگوییم که ترموود به دو گروه A و B تقسیم می‌شود. محصولات سری A کاملا صاف و بدون درز و یا هرگونه ایراد بر روی چوب هستند. این در حالی است که محصولات سری B شکاف‌های کوچک و سطحی دارند که باعث می‌شوند کیفیت پایین‌تری در مقایسه با سایر مدل‌های دیگر داشته باشد.

قیمت و ضخامت چوب ترموود

قیمت چوب ترموود با توجه به ابعاد و اشکال آن متغیر است. از طرفی با توجه به نوسانات ارزی، قیمت این محصول دائما دستخوش تغییرات شده و به صورت هفتگی به روز می‌شود. از جمله عوامل دیگری که در تعیین قیمت چوب ترمو نقش دارند، نوع چوب و همچنین ضخامت آن هستند. بر همین اساس با توجه به کاربری مشتری، محصول ارائه شده دارای تفاوت‌هایی خواهد بود که بر روی قیمت نیز تاثیرگذار است. برای مثال در نمای خارجی، از چوب با ضخامت کمتر از ۱۸ میلیمتر استفاده نمی‌شود.

همواره لازم است تا مشتریان پیش از خرید این محصول با مشاوران این عرصه صحبت کرده و اطلاعات تخصصی در زمینه چوب ترمو را بدست آوردند، چراکه برخی سودجویان این محصولات را با قیمت‌هایی بالاتر از قیمت بازار ارائه کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. به طور کلی واردکنندگان معتبر ترمووود با برخورداری از گواهی‌نامه معتبر قیمت توافق شده در بازار را به مشتری ارائه کرده و ضمانت کالای خود را تضمین می‌کنند.

ترموود اصل
ترموود اصل

ترموود اصل را از پارس آرای کوهستان بخواهید

در زمان خرید چوب ترموود باید به گواهی بین‌المللی آن توجه داشته باشید. گواهی بین‌المللی چوب ترموود نشان‌دهنده اصالت محصول است. تاییدیه این گواهی‌نامه هم به شما نشان می‌دهد که ترموود را از یک نمایندگی قانونی با کیفیت بالا خریداری کرده‌اید.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع محصولات ترموود در ایران است. تمامی محصولات مجموعه ما از برندهای معتبر خارجی تامین می‌شوند و از کمپانی‌های مربوطه گواهی‌نامه تایید دارند. خدمات پس از فروش پارس آرای کوهستان هم به این صورت است که به تمامی مشتریان شناسنامه پایان کار داده می‌شود و از پروژه‌ها به صورت دوره‌ای به منظور نگهداری و بازسازی محصولات بازدید می‌شود.

برچسب ها: