چوب ترموود؛ متریالی پرطرف‌دار با کاربردهای فراوان

با داشتن طیف وسیعی از کاربردها در صنعت طراحی دکوراسیون، چوب ترموود انتخابی ایده‌آل برای اجرای ترندهای معماری است. این مصالح ساختمانی، رنگی طبیعی دارد و محیط‌های داخلی و خارجی ساختمان شما را به زیباترین شکل برای شما تزیین می‌کند. روش‌های استفاده از این چوب بسیار گسترده هستند و با کمک دستگاه‌های برش CNC و یا ابزارهای ساده‌ای مانند پیچ‌های گالوانیزه می‌توان از آن‌ها در بخش‌های مختلف یک ساختمان استفاده کرد. در این صفحه به معرفی فهرستی از ترندهای جدید طراحی با چوب ترموود می‌پردازیم.

چوب ترموود

نمونه‌هایی از ترندهای جدید طراحی با چوب ترموود

طراحی داخلی و خارجی با ترموود به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در میان معماران تبدیل شده است. این متریال به‌خاطر ثبات ابعادی و مقاومت در برابر شرایط جوی در انواع پروژه‌های طراحی استفاده می‌شود. به‌طورکلی در طراحی داخلی، ترکیب ترموود با سایر متریال‌ها مانند شیشه و فلز، باعث ایجاد فضایی گرم و دلنشین می‌شود. امروزه همچنین، استفاده از پنل‌های ترموود در سقف و دیوارها برای تکمیل زیبایی محیط و ایجاد ظاهری مشابه با کلبه‌های کلاسیک چوبی رواج پیدا کرده است. در کنار این متریال از تکنیک‌های نورپردازی نیز می‌توان برای ایجاد جلوه‌های بصری متفاوت در فضا استفاده کرد. در ادامه چند مورد از ترندهای جدید طراحی با چوب ترموود را بررسی می‌کنیم.

دیوارپوش ترموودی

سطح چوب ترموود می‌تواند از انتقال پژواک‌های صدا جلوگیری کند؛ به همین خاطر امروزه از چوب ترموود برای اجرای دیوارپوش در آپارتمان‌ها استفاده می‌شود تا صدا به واحدهای همسایه انتقال نکند. این تکنیک به‌ویژه در محل‌های قرارگیری تلویزیون به کار گرفته می‌شود؛ زیرا بخشی بزرگ از آلودگی‌های صوتی به‌وسیله تلویزیون ایجاد می‌شود. ترمووال‌ها ظاهری زیبا دارند و استفاده از آن‌ها در کنار پارکت‌های ترموودی می‌تواند جلوه محیط شما را دوچندان کند.

تکنیک‌های اصلی برای اجرای دیوارپوش ترموودی عبارتند از:

  • نصب قطعات به‌صورت افقی: برای این که واحد آپارتمانی بزرگ‌تر دیده شود، باید قطعات چوب ترموود را به‌صورت افقی به‌عنوان دیوارپوش استفاده کرد
  • نصب قطعات به‌صورت عمودی‌: یکی از ترندهای جدید طراحی با چوب ترموود، نصب ترمووال به شکل عمودی در واحدهای بزرگ است. در این حالت سقف بلندتر دیده می‌شود و نمود زیبایی آن بیشتر مشخص می‌شود
  • اجرای الگو: برای ایجاد تمایز در سبک طراحی داخلی می‌توان قطعات ترموود را در الگوهای به‌هم‌ریخته و یا به‌صورت طرح‌های برش خورده بر روی دیوار اجرا کرد

اتاق سونا و اسپا

اجرای اتاق سونا و اسپا؛ از ترندهای جدید طراحی با چوب ترموود

چوب ترموود مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد و به همین دلیل می‌توان از آن در اتاق‌های سونا و اسپا استفاده کرد. خواص بهداشتی این چوب ، تمیزکردن محیط این اتاق‌ها را به کاری آسان تبدیل می‌کند و با ظاهر زیبای خود، فضایی دلنشین را برای شما ایجاد می‌کند.

امروزه در اتاق‌های جکوزی نیز می‌توان از چوب‌های ترموودی استفاده کرد. این چوب‌ها دکینگ نام‌ دارند و نقش کفپوش‌های مخصوصی را بازی می‌کنند که آب اضافی را به طور کامل به سمت راه‌‌آب به حرکت در می‌آورند. اجرای پروژه‌های دکینگ به‌عنوان ترند دنیای معماری، تنها به جکوزی محدود نمی‌شوند و آن‌ها را می‌توان در کنار انواع استخر نیز اجرا کرد.

پارتیشن‌بندی منزل یا محل کار

در سبک جدید طراحی داخلی استفاده از پارتیشن‌های ترموودی به‌جای دیوارهای سنتی رواج پیدا کرده است. در این متد جدید برای تفکیک قسمت‌های مختلف خانه یا محل کار از پارتیشن‌های ترموودی استفاده می‌شود که قابلیت‌های متعددی را نیز در اختیار ساکنین این واحدها قرار می‌دهند. خوب است بدانید که با استفاده ترکیبی از پارتیشن و پارکت ترموودی می‌توان ظاهری یک‌دست را در محیط ایجاد کرد.

برخی از ویژگی‌های مثبت اجرای پارتیشن ترموودی عبارتند از:

  • انتقال هوا: هوا از میان تخته‌های ترموود موجود در پارکت به‌درستی عبور می‌کند و محیط بیش از حد گرم یا سرد نمی‌شود
  • آویزان کردن گلدان: امکان نگهداری از انواع گلدان چوبی آپارتمانی بر روی پارتیشن‌های ترموودی وجود دارد و بسیاری از مدل‌های آن‌ها توانایی تحمل وزن گلدان را دارند
  • تقسیم‌بندی دلخواه: با استفاده از پارتیشن‌های ترموودی می‌توان فضای دفتر کار و خانه را به‌صورت دلخواه بخش‌بندی کرد. به‌عنوان یکی از ترندهای جدید طراحی با ترموود، امروزه از این پارتیشن‌ها برای جداسازی اتاق پذیرش و دفتر کار استفاده می‌شود

کانترهای پذیرش

در بسیاری از محیط‌های کاری به یک کانتر برای بخش پذیرش نیاز است، این میز کانتر را می‌توان با استفاده از قطعات چوب ترموود در ابعاد متنوعی تولید کرد. این ترند معماری فضای داخلی، به‌ویژه در محیط‌های رسمی مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای تکمیل زیبایی‌بخش پذیرش می‌توان از ترمووال برای پوشاندن دیواره پشتی میز کانتر نیز استفاده کرد.

برخی از محیط‌هایی که در آن می‌توان از کانتر ترموودی استفاده کرد عبارت‌اند از:

  • آموزشگاه‌های زبان و هنر
  • هتل‌ها و رستوران‌ها
  • مراکز درمانی و شرکت‌ها
  • مراکز خدماتی و کافی‌نت‌ها

اجرای پرگولا به همراه مبلمان ترموودی

ترکیب پرگولا و مبلمان ترموودی به‌عنوان یکی از ترندهای جدید طراحی با چوب ترموود شناخته می‌شود. پرگولاها به‌عنوان سایه‌بان‌هایی زیبا و کاربردی، فضایی مناسب را در محوطه حیاط یا روف‌گاردن ساختمان ایجاد می‌کنند. برای تکمیل زیبایی و کاربرد پرگولا می‌توان از انواع نیمکت و صندلی‌های ترموودی استفاده کرد که ضمن دارابودن جلوه‌ای دلپذیر، با محیط‌زیست نیز سازگار هستند.

در دنیای طراحی دکوراسیون با خلاقیت می‌توان محدودیت‌ها را پشت سر گذاشت و از عناصری متفاوت در محیط استفاده کرد. به طور مثال می‌توان پشت‌بام ساختمان‌ها را با استفاده از ترموود به یک روف‌گاردن زیبا تبدیل کرد. در این روف‌گاردن امکان اجرای انواع مدل‌های آلاچیق و پرگولا وجود دارد و از فلاورباکس‌ها نیز می‌توان در این محیط برای کاشت انواع درختچه‌های زیبا استفاده کرد.

پرگولا ترموود

 پارس آرای کوهستان؛ بهترین مجری و فروشنده ترموود در ایران

مجموعه پارس آرای کوهستان بیشتر از 20 سال سابقه در زمینه فروش قطعات چوب ترموود دارد. ما در این شرکت با بهره‌گیری از دانش متخصصان ایرانی، مجموعه‌ای کامل از بهترین قطعات چوب ترموود را برای مشتریان خود گردآوری کرده‌ایم. تمامی این قطعات دارای گواهینامه استاندارد از مراجع اروپایی هستند و با ضمانت اصالت کالا برایتان ارسال می‌شوند. متخصصان ما در این مجموعه همچنین انواع روژه‌های ترموود را به صورت حرفه‌ای برای شما اجرا می‌کنند؛ برای ثبت سفارش طراحی و یا خرید محصولات کافی است با مشاوران ما تماس بگیرید.

سوالات متدوال

آیا می‌توان از ترموود برای ساخت آلاچیق استفاده کرد؟

بله؛ چوب ترموود در برابر رطوبت و گردوغبار مقاوم است و انتخابی مناسب برای ساخت انواع آلاچیق و پرگولا به شمار می‌رود.

چوب ترموود در منزل چه کاربردهایی دارد؟

اجرای پارکت، دیوارپوش، پوشش سقف و سکوی حمام از جمله کاربردهای ترموود در منزل هستند.

برچسب ها: