هر آنچه که باید از ترمووودهای کشور فنلاند بدانید

ترمووود وارداتی فنلاند چیست؟ یکی از موضوعاتی که به طور کلی در طراحی ساختمان‌ها و زیبایی بخشیدن به آن‌ها اهمیت زیادی دارد استفاده از چوب و محصولات چوبی در ساخت آن‌ها است. جذاب بودن استفاده از چوب در طراحی نمای خارجی یا دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها ازیک‌طرف و شرایط گوناگون آب‌وهوایی نیز از طرفی دیگر باعث شد که متخصصان به فکر ساخت محصولی برای ساخت‌وساز بیافتند که به طور کامل از چوب ساخته شده است و درعین‌حال از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

محصول نهایی چوب ترمووود نام گرفت و توانست کاربردهای مختلفی را در صنعت ساختمان‌سازی به خود اختصاص دهد. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان قصد داریم شما را با جذاب‌ترین و بهترین نوع ترمووود یعنی ترمووود وارداتی فنلاند و ویژگی‌ها و کاربردهای گوناگون آن به طور کامل آشنا کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

ترمووود فنلاند چیست و مزایای آن کدام هستند؟

همان‌طور که می‌دانید به‌کاربردن چوب و محصولات آن در ساخت‌وساز از گذشته نیز مورداستفاده بوده و تا به امروز نیز ادامه داشته است. البته امروزه این کارها با سبکی نوین انجام می‌شود که مسلماً زیبایی بیشتری نیز دارد. یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین محصولات چوبی که برای اولین‌بار در فنلاند تولید شد، ترمووود فنلاندی است. البته لازم به ذکر است که دانش و فناوری ساخت ترمووود وارداتی فنلاندی بعد از مدت کوتاهی به سایر کشورهای جهان مثل ایران نیز منتقل شد؛ ولی اجرای ترمووود فنلاندی همچنان در بسیاری از کشور‌ها اولین انتخاب افراد است.

ترمووود وارداتی فنلاند به این صورت ساخته می‌شود که ابتدا چوب‌های خام برش داده شده و سپس تحت روش اصلاح حرارتی با استفاده از بخار آب و گرما قرار می‌گیرند. البته پروسه گفته شده برای تولید چوب فنلاندی در سه مرحله مختلف انجام می‌شود.

مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالای ترمووود فنلاندی

در پایان این مراحل چوب ترمووود فنلاندی که حاصل شده از مقاومت فیزیکی و شیمیایی بسیار بالا و فوق‌العاده ای برخوردار است. به همین جهت است که ترمووود فنلاندی را می‌توان با خیال راحت برای ساخت نماهای خارجی ساختمان و فضاهای باز مورداستفاده قرارداد و از کیفیت و مقاومت آن در شرایط جوی مختلف به طور کامل اطمینان داشت.

از جمله مزایای ترمووود وارداتی فنلاند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبات ابعادی
  • هدایت حرارتی کاهش پیدا می‌کند
  • مواد غیرسمی
  • رزین برداشته شده
  • چوب نمای ترمووود فنلاندی
  • قدرت تقسیم تقلیل پیدا می‌کند
  • استحکام خم شده اندکی کاهش‌یافته است
  • دوام بهبودیافته و مقاومت در برابر پوسیدگی
  • کاهش رطوبت
  • رنگ مداوم از طریق چوب

انواع ترمووود فنلاندی از نظر ضخامت

چوب ترمووود فنلاندی ضخامت‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها بر اساس ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند در بخش‌های مختلفی از ساختمان می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند. از طرف دیگر عرض این چوب‌ها نیز بر اساس استانداردهای مختلف متفاوت است. به‌طورکلی می‌توان گفت شکل ظاهری چوب‌های ترمووود می‌‌توانند با یکدیگر تفاوت داشته باشد. به‌منظور نصب ترمووود روی دیوار بهتر است از چوب‌های ضخیم‌تر استفاده کرد. UTS و UTV یکی از ضخامت‌های این چوب است.

در این نمونه چوب‌ها به شکل فاق و زبانه بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا و فوق‌العاده در نما می‌شوند. دومین مورد دک است. این نوع از چوب ترمووود از شکاف‌هایی به‌صورت موازی و با اندازه‌های یکسان تشکیل شده است تا از این طریق جلوی لغزیدن آن گرفته شود. آخرین مورد هم SHP است. این نوع از ترمووود وارداتی فنلاند از یک سطح صاف و صیقلی تشکیل شده است و به همان شکلی که ساخته می‌شود بدون هیچ‌گونه تغییری به فروش می‌رسد.

تنوع رنگی چوب ترمووود فنلاندی

همان‌طور که گفته شد ترمووود‌ها به علت حرارت بسیار بالایی که در زمان پروسه ساخت (بیش از ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد) می‌‌بینند به رنگ‌های قهوه‌ای تیره در می‌آیند. در نتیجه برای زیبایی بخشیدن به آن‌ها و داشتن تنوع رنگی بیشتر استفاده از رنگ‌های متنوع که مخصوص ترمووود است برای آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

به دلیل اینکه بهترین نوع چوب‌های ترمووود در جهان از درختانی مثل کاج پرورشی در شمال فنلاند تولید می‌شود این کشور در زمینه تولید رنگ‌های ترمو نیز پیشتاز بوده و دارای سابقه‌ای طولانی است. به‌طورکلی رنگ‌های مناسب و قابل‌استفاده برای چوب ترمو را می‌توان به دودسته رنگ‌های پایه آب و رنگ‌های پایه روغن تقسیم کرد.

رنگ‌های پایه آب در حدود بین ۲ الی ۳ میلی‌متر می‌توانند در چوب نفوذ کرده و خشک شوند. این نوع از رنگ‌ها باوجوداینکه هیچ نوع لایه خارجی روی چوب ترمووود ایجاد نمی‌کنند، اما باعث تغییر رنگ چوب و محافظت از چوب در برابر اشعه UV خورشید می‌شوند. با استفاده از این نوع از رنگ‌ها که پایه آب دارند خطر پوسته‌پوسته شدن برای ترمو چوب تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

نکات مهم در خصوص قیمت ترمووود

ترمووودهای فنلاندی برای ساخته‌شدن مراحلی طولان و دقیق را طی می‌کنند که این مراحل باعث ایجاد یک بافت چوب مرغوب می‌شود. این نوع چوب در مقایسه با چوب‌های تولید شده در کشور‌های دیگر از کیفیت بالاتری برخوردار است و در نتیجه قیمت بالاتری نیز باتوجه‌به این کیفیت خواهد داشت.

در نتیجه به‌طورکلی می‌توان گفت چوب ترمووود وارداتی فنلاند از نظر مقاومت و کیفیت در سطح بسیار بالاتری نسبت به ترمووود کشورهای دیگر قرار دارد. بااین‌وجود درست است که قیمت ترمووود فنلاندی بیشتر است؛ ولی این قیمت بالا به دلیل کیفیت و مقاومت عالی آن است که باعث می‌شود هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نیز کاهش پیدا کند.

مرغوب‌ترین ترمووودهای فنلاندی را از پارس آرای کوهستان بخواهید

ازآنجایی‌که از مواد باکیفیتی جهت پروسه تولید چوب ترمو فنلاندی بهره گرفته می‌شود، حاصل و نتیجه کار متریالی ایمن و مناسب است که اجرای آن نیز آسان می‌باشد. محققان فنلاندی با استفاده از آنالیز ساختار انواع چوب‌ها توانسته‌اند به چوبی دسترسی پیدا کنند که طی یک سلسله عملیات خاص بتوان از آن بدون هیچ‌گونه نگرانی از آسیب‌دیدن در نمای خارجی ساختمان‌ها و آیتم‌های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی در صنعت ساختمان است. تمامی محصولات ترمووود مجموعه ما از برندهای معتبر ترمووود فنلاندی و باقیمت مناسب هستند. شما به‌منظور خرید این نوع از ترمووودها و اجرای آن‌ها متناسب با فضا و بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

برچسب ها: