ترموود یا نمای سنگ؛ سوالی که پاسخی قاطع برای آن وجود دارد

ترموود یکی از جذاب‌ترین آیتم‌هایی است که می‌توانید از آن در انواع دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده کنید. در حال حاضر از ترموود به عنوان نما نیز استفاده می‌شود که می‌تواند جلوه‌ای خاص را برای سازه مورد نظر شما ایجاد کند. با توجه به اینکه نمای سنگی در ایران بسیار رایج است و با هزینه نسبتا کمتری می‌توان آن را اجرا کرد، این سوال مطرح می‌شود که چرا باید ترموود را نسبت به سنگ ترجیح داد؟ استفاده از نمای سنگی چه معایبی دارد؟ با در نظر گرفتن تمام معایب و مزایا، ترموود یا نمای سنگ بهتر چه برتری‌های نسبت به یکدیگر دارند؟ برای پاسخ به این سوالات، در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان با ما همراه باشید.

ترموود یا نمای سنگ
ترموود یا نمای سنگ  

ترموود؛ آیتمی جذاب برای دکوراسیون خارجی

اکنون چند صده از معرفی ترموود می‌گذرد. این آیتم دکوراسیون اولین بار در کشور فنلاند معرفی شد و بعد از حضور در کشورهای اروپایی، به خاورمیانه نیز راه پیدا کرد. نماهای ترموودی می‌توانند جلوه‌ای خاص را برای ساختمان‌ها و ویلاها ایجاد کنند و در عین حال، هزینه نگهداری سالیانه بسیار کمی دارند.

در حال حاضر از ترموود می‌توان علاوه بر نما، در دکوراسیون‌های داخلی نیز استفاده کرد. این چوب حتی به عنوان نوعی سقف کاذب نیز استفاده می‌شود و می‌توانید از این بابت روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید. اما بیشترین کاربرد استفاده از ترموود در نما است که به عنوان یک رقیب سرسخت برای نمای سنگی در ایران شناخته می‌شود.

نمای سنگی؛ نمایی که اکنون در سازه‌های زیادی استفاده می‌شود

چند سالی می‌باشد که نمای سنگی به عنوان یگ گزینه دکوراسیون خارجی و نمای جذاب معرفی شده است. در حال حاضر ساختمان‌های زیادی با نمای سنگی ساخته می‌شوند و همین باعث شده است که تنوع مدل در این نوع نما برای ایجاد نمایی منحصر به فرد به حداقل برسد. به همین خاطر، اگر به دنبال جلوه‌ای جذاب برای ساختمان یا ویلای مورد نظر خود هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ ترموود یا نماهای دیگر بروید.

ترموود یا نمای سنگ
ترموود یا نمای سنگ

ترموود یا نمای سنگ؛ کدام نما بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که درباره ایجاد نما مطرح می‌شود این است که از میان ترموود یا نمای سنگ، کدام‌یک گزینه بهترین است؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه این بخش، این دو آیتم را از جهات مختلف با هم مقایسه کرده‌ایم.

نمای سنگی بسیار رایج است و دیگر نمی‌توان جلوه‌ای متمایز با آن ایجاد کرد

همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر سازه‌های زیادی برای نمای خود از سنگ استفاده می‌کنند. با توجه به انواع مختلف طرح‌ها که برای نماهای سنگی تا به امروز پیاده‌سازی شده‌اند، اجرای یک نمای منحصر به فرد با سنگ به امری تقریبا غیر ممکن تبدیل شده است. به همین خاطر، اگر می‌خواهید نمایی را ایجاد کنید که جلوه‌ای خاص را برای ساختمان مورد نظر شما به همراه داشته باشد، توصیه می‌کنیم ترموود را برای این کار انتخاب کنید.

ترموود هنوز برای بسیاری از مهندسان و معمارها ناشناخته است. همین باعث می‌شود تا یک نمای ترموودی زیبا بتواند جلوه‌ای بسیار خاص را برای ساختمان مورد نظر شما ایجاد کند. همچنان برای ساخت نما با ترموود دست بازی دارید و می‌توانید نما را کاملا مطابق با سلیقه خود پیاده‌سازی کنید.

نمای سنگی بعد از چند سال به لایه برداری و براق شدن نیاز دارد

نماهای سنگی در مواجه شدن با شرایط آب و هوایی مختلف مانند باران، جلوه اولیه خود را بعد از چند سال از دست می‌دهند و به لایه برداری و سپس جلا نیاز پیدا می‌کنند. اما ترموود، حتی بعد از گذشت چند سال و قرار گرفتن در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی نیز جلوه اولیه و جذاب خود را حفظ می‌کند. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید جلوه‌ای خاص و جذاب را برای خانه خود ایجاد کنید که بعد از مدتی زیبایی اولیه خود را از دست ندهد، ترموود بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

نمای سنگی در گذر زمان
نمای سنگی در گذر زمان

نمای سنگی در گذر زمان به ترمیم نیاز پیدا می‌کند

اگر این سوال برای شما مطرح شده است که از میان ترموود یا نمای سنگ، کدام گزینه بهتر است، باید بگوییم سنگ ممکن است در اثر برخورد ذراتی مانند سنگ‌ریزه دچار شکستگی و ترک شود. همچنین تغییرات دمایی نسبتا سریع نیز می‌تواند منجر به چنین اتفاقی شود. به همین خاطر، می‌توان گفت که اگر می‌خواهید چنین نمایی را برای خانه خود پیاده‌سازی کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ ترموود بروید. ترموود به دلیل فرایند ساخت بسیار پیچیده و البته خاصی که دارد، به هیچ عنوان تغییرات دمایی به آن آسیب نمی‌زند. همچنین ترموود به هیچ عنوان دچار انقباض و انبساط نمی‌شود. انقباض و انبساط می‌تواند باعث به‌هم خوردگی فاصله میان سنگ شود و جلوه نما را به‌هم بریزد. حتی در مواقع این باعث می‌شود که سنگ‌ها تحت فشار قرار بگیرند و بشکنند.

ترموود وزن کمتری دارد و باعث تعدیل وزن سازه می‌شود

تقریبا همه این موضوع را می‌دانند که سنگ وزن زیادی دارد و استفاده از آن به عنوان نمای ساختمان می‌تواند باعث بالا رفتن زیاد وزن سازه شود. این موضوع در برخی از سازه‌ها که روی خاک نسبتا ضعیف بنا شده‌اند، بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم اگر حفظ وزن کم در سازه برای شما اهمیت دارد، به سراغ ترموود بروید. چوب ترموود به نسبت سنگ از وزن کمتری برخوردار است و می‌تواند وزن سازه را تا حد زیادی تعدیل کند.

نصب آسان ترموود

یکی از مزایای دیگر استفاده از ترموود را می‌توان نصب آسان دانست. ترموود به نسبت سنگ نصب بسیار آسان‌تری دارد. همچنین سنگ در برخی مواقع نیاز به رول‌پلاک شدن هم دارد که این هزینه و زمان اضافی را در پی دارد.

بهترین مدل‌های ترموود
بهترین مدل‌های ترموود

بهترین مدل‌های ترموود را از پارس آرای کوهستان بخواهید

ترموود در حال حاضر مزایای بیشتری نسبت به سنگ برای استفاده به عنوان نمای ساختمان یا ویلا دارد. این متریال چوبی وزن کمتری دارد، در تغییرات جوی آسیب نمی‌بیند و بعد از چند سال نیاز به ترمیم یا جلا ندارد. شما می‌توانید انواع ترموود درجه یک را از مجموعه پارس آرای کوهستان با قیمتی مناسب و با تضمین کیفیت خریداری کنید. برای این منظور، تنها کافی است وارد بخش محصولات ما شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

برچسب ها: