ترموود گونه کاج؛ یکی از پرکاربردترین و برترین گونه ‏های ترموود

سال‎ ها پیش انسان متوجه این موضوع شد که فرایند حرارت‎ دهی به چوب، موجب بالارفتن میزان مقاومت آن در برابر عوامل مختلفی مانند نور آفتاب و رطوبت می‎شود. با همین دیدگاه چوب ‎های ترموود تولید شد و امروزه بسیاری از افراد این چوب ‎ها را مورداستفاده قرار می‌دهند. چوب‎ های ترموود از درختان مختلفی تولید می‎شوند که یکی از مهم ‎ترین آن‎ها، ترموود گونه کاج است.

گونه کاج (PINE) از دسته درختان سوزنی‌برگ است. کارکردن با ترموود کاج با مزایایی که دارد انتخابی ایده ‎آل به شمار می ‎آید. ویژگی‎ های این چوب موجب استفاده زیاد آن در بازار جهانی از جمله بازار ایران شده است. از مهم‎ترین دلایلی که بسیاری از افراد از ترموود کاج استفاده می‎کنند، زیبایی منحصر‎به ‎فرد و کاربردهای مختلف این نوع متریال است. در واقع ترمو کردن کاج، این چوب را به یک گزینه عالی برای استفاده در نمای ساختمان، کف‎پوش، دیوارپوش و … تبدیل می‎کند.

ترموود گونه کاج چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

ترموود گونه کاج از نرم‌چوب‌ها به شمار می‎آید و باتوجه‌به وزن مناسبی که دارد، استفاده از آن بسیار ساده است. از طرفی دوام ترموود درخت کاج در مقابل شرایط آب‌وهوایی گوناگون و تحولات جوی بهترین انتخاب برای استفاده می ‎باشد. تنها موردی که ممکن است ترموود چوب درخت کاج را با مشکل مواجه کند، اشعه ماورای‌بنفش خورشید است.

اما شرکت ‎های تولیدکننده ترمو چوب کاج، از رنگ ‎های اصلی و استاندارد که ویژه ترموود بوده و در واقع ANTI UV هستند در پروسه تولید این چوب ‏ها استفاده می‎کنند. همین موضوع موجب می‎شود که ترموود کاج مشکلی در برابر اشعه UV نداشته باشد. درخت کاج از انواع بسیار زیادی برخوردار است که برای مثال می‎توان به درخت کاج اسکاتلندی، کاج سفید شرقی، کاج سنگی، کاج کارائیب، کاج کوهپینوس، کاج قند و … اشاره کرد.

جالب است بدانید که تمامی این درختان در تولید ترموودها مورداستفاده قرار می‎گیرند و دارای ویژگی‎ های گوناگونی نیز هستند. از سوی دیگر به‎ کارگیری ترموود گونه کاج مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت که در ادامه به معرفی برخی از این مزایا می‎پردازیم.

رنگ روشن و زیبا

ترموود درخت کاج از رنگ بسیار جذابی برخوردار است که می‎تواند به نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، دکینگ استخر و… جلوه زیبایی ببخشد. علاوه بر این، ظاهر منحصربه‎ فردی که ترموود درخت کاج دارد به شکلی است که با سایر اجزای دکوراسیون داخلی و خارجی به‌سادگی ترکیب خواهد شد.

مقاومت بالا

یکی دیگر از مهم‎ ترین مزایای که ترموود گونه کاج دارد، مقاومت بسیار بالای آن است. حرارتی که به چوب‎ های ترموود درخت کاج اعمال شده، موجب مقاومت آن در برابر رطوبت شده است. از طرفی چوب درخت کاج به‌تنهایی بسیار مستحکم است و نسبت به ضربه یا برخورد اشیا نیز بادوام می‎باشد.

بادوام در برابر نفوذ حشرات

دمای زیادی به چوب درخت کاج اعمال می‎شود، این نوع چوب را هر نوع حشرات میکروسکوپی، جانور زیر و قارچ پاک می‎کند. این فرایند همچنین ترموود گونه کاج را مقابل حمله انواع کپک ‎ها و ریزارگانیسم‌ها نیز مقاوم می‎کند. این امر باعث می‎شود که طول عمر ترموود درخت کاج تا حد قابل‌توجهی افزایش پیدا کند و پوسیده نشود.

تأثیرات محیطی کم

یکی از اصلی‌ترین مزایای ترموود درخت کاج بدون تردید تأثیر محیطی اندک این چوب است. رشد درخت کاج بسیار سریع بوده و بلافاصله بعد از قطع‌شدن مجدداً شروع به رویش می‌کند و در واقع یک درخت جدید جایگزین درخت قبلی می‎شود. ترمو چوب درخت کاج به نسبت درخت بلوط اثرات محیطی بسیار کمتری دارد و به‌نوعی دوست دار محیط است.

مهم‏ترین کاربردهای ترموود گونه کاج

همان‌طور که در بخشی از مطلب نیز گفته شد کار با ترموود گونه کاج باتوجه‌به سبکی و نرمی آن بسیار ساده است. کاربردهای ترموود درخت کاج باتوجه‌به اینکه طول عمر طولانی این چوب ‎ها و همچنین ساده‌بودن نگهداری از آن‎ها، بسیار متعدد و مختلف است. برای مثال ترموود کاج در ساخت نمای ساختمان کاربرد زیادی دارد و این چوب محبوبیت بالایی نزد طراحان و ساختمان‌سازها دارد. از مهم ‎ترین کاربردهای ترموود درخت کاج می‎توان به طراحی دکوراسیون داخلی اشاره کرد.

برخی دیگر از مزایای ترموود کاج به شرح زیر است:

دیوارپوش و کف‌پوش‌های داخلی و فضای باز

  • تابلوی ترموود
  • مبلمان شهری
  • پرگولا
  • آلاچیق
  • دکینگ استخر
  • سونا
  • راه‏پله و نرده
  • درب و پنجره
  • لوور
  • سایه‎ بان
  • روف‌گاردن و…

بهترین روش نگهداری از ترموود گونه کاج پس از اجرا چیست؟

اولین نکته در نصب چوب ترموود کاج این است که این متریال به‌هیچ‌عنوان نباید در محیط مرطوب یا آلوده نصب شود. چون که رطوبت بسیار زیاد ممکن است آسیب‎ هایی را به این نوع چوب ‎ها وارد کند. اما نگهداری چوب ترموود کاج بعد از نصب دارای نکات مختلفی است که باید در دستور کار قرارداد.

ترموود گونه کاج نصب شده در نمای ساختمان، آلاچیق، روف‎ گاردن، کف‌پوش، دیوارپوش، پرگولا و… حتماً باید توسط لاک ‏های مخصوص محافظ چوب ترموود یا روغن مخصوص این چوب ‎ها، پوشش داده شود. علاوه بر این چوب ترموود هر چند سال یک‎بار باید به طور مجدد رنگ‏‎ آمیزی شود. علاوه بر این شما باید سرویس دوره‏‎ای بررسی سلامت ترموود کاج را هم به انجام برسانید.

خرید ترموود گونه کاج از مجموعه پارس آرای کوهستان

خرید و اجرای ترموود باتوجه‌به رشد روزافزون محبوبیت ترموود گونه کاج به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است. تهیه ترموود چوب درخت کاج و همچنین انتخاب مجموعه‌ای برای نصب این مدل از ترموودها باید با حساسیت همراه باشد. چرا که بسیاری از مجموعه با قیمت‌های بالا و کیفیت کاری پایین، مشکلات زیادی را برای مشتریان ایجاد می‌کنند.

مجموعه پارس آرای کوهستان از سابقه بسیار درخشانی در زمینه فروش و اجرای ترموودهای مختلف از جمله ترموود درخت کاج دارد. هدف اصلی مجموعه ما جلب کامل رضایت مشتریان است. مزایای مجموعه پارس آرای کوهستان بسیار متعدد هستند که برای مثال می‌توان به کیفیت ترموود، اجرای بی‌نقص و سریع، استفاده از نصاب‌های ماهر، گارانتی نصب و کیفیت ترموود و… اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و اجرای ترموود چوب درخت کاج با کارشناسان مجموعه ما مشورت کنید.

سؤالات متداول

حرارت دادن به چوب درخت کاج چه مزایای دارد؟

فرایند حرارت دادن به چوب درخت کاج مزایای زیادی دارد که برای مثال می‎توان به بالارفتن استحکام چوب، ترک‌نخوردن کاج، عایق حرارتی و صوتی شدن چوب کاج و همچنین مقاومت در برابر قارچ و پوسیدگی اشاره کرد.

مهم‎ترین عوامل مؤثر بر قیمت ترموود گونه کاج چه مواردی هستند؟

در تعیین قیمت ترموود گونه کاج موارد فاکتورهای زیاد مثل نوسانات دلار و بازار ارز، درجه‎ بندی ترموود گونه کاج، مقدار تراش و برش ‏های ترموود، کیفیت رنگ استفاده شده برای رنگ ‎آمیزی چوب ترمو، متراژ پروژه و… دخیل هستند.

برچسب ها: