ترموود کنار استخر و ترمو اسپا؛ گوشه‌ای از کاربردهای بی‌‌نظیر یک متریال

چوب ترموود یکی از بهترین متریال‌های ساختمانی به‌منظور پوشش فضاهایی مثل استخر، سونا و مراکز ماساژ است. اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده ترموود به متریال شاخص برای این فضاها تبدیل شود، میزان کم هدایت گرمایی چوب است که باعث می‌شود شما به‌سادگی و بدون ایجاد سوختگی، بر روی چوب‌ها نشسته، راه بروید و یا استراحت کنید. در ضمن ترموود باتوجه‌به اینکه فاقد رزین است، در زمان استفاده هیچ نوع رزین و یا بخارات ناشی از آن را از خود متصاعد نکرده و به همین خاطر هیچ حسی از حساسیت و یا سردرد در شما ایجاد نمی‌کند. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم به بررسی خصوصیات ترموود کنار استخر و ترمو اسپا بپردازیم.

علت استقبال بالای کارفرمایان برای خرید ترموود کنار استخر و ترمو اسپا

به‌طورکلی ترموود نوعی خاص از چوب است که به علت پردازش با نوعی مکانیزم گرمایشی پیشرفته، در مقایسه با سایر چوب‌های موجود در صنعت ساخت‌وساز استحکام و دوام بالاتری دارد. در تولید این محصول از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود.

این محصول همچنین در مقابل رشد کپک، قارچ و هجوم آفات و موریانه‌ها مقاومت بالایی دارد. علاوه بر موارد گفته شده ترموود ثبات رنگی و فرمی بالایی داشته و تا سال‌ها می‌تواند ظاهر خود را به‌خوبی حفظ کند. در ضمن یکی از مزایای برجسته ترموود کنار استخر و ترمو اسپا، خاصیت ضد آب بودن آن‌ها است. همین مسئله نیز ترموود را به یک متریال کلیدی برای استخر و سونا تبدیل کرده است.

مزایای ترموود کنار استخر و ترمو اسپا

به‌طورکلی الوارهای ترموود چوب‌هایی فراوری شده هستند که در مقایسه با چوب طبیعی تیره‌تر هستند و به لحاظ ساختاری محکم‌تر بوده و در برابر رطوبت نیز مقاومت بیشتری دارند. الوارهای ترموود وزن کمتری نسبت به چوب طبیعی دارند و امکان تغییر شکل ناشی از چسبندگی در آن‌ها تا 90 درصد کمتر است.

از طرفی رزین یا همان صمغ درونی چوب در طی پروسه اصلاح حرارتی از چوب جدا می‌شود. به همین خاطر محصول خروجی در این کوره‌ها حتی در دمای بالا نیز هیچ‌گونه صمغی را از خود ترشح نمی‌کند. در ادامه ضمن معرفی چند مورد از مزایای ترموود کنار استخر و ترمو اسپا سایر مزایای این متریال را به‌صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد.

برخی از مزایای این محصول به شرح زیر هستند:

  • ترموود با محیط‌زیست سازگاری بالایی دارد
  • الوارهای ترموود در مقابل پوسیدگی و یا کپک‌زدگی دیرتر داغ شده و رطوبت به‌مراتب کمتری را از فضای سونا جذب می‌کنند
  • ترموود نسبت به چوب معمولی دیرتر داغ شده و رطوبت کمتری را از سونا می‌گیرد
  • ترموود یک ماده عایق حرارتی عالی است
  • ترموودها تنوع رنگی بسیار بالایی دارند
  • استفاده از ترموود در استخر و سونا هیچ ضرری برای بدن ندارد

ترموود هزینه نگهداری بسیار پایینی دارد

به‌صورت کلی ترموود ماده‌ای است که احتیاج به نگهداری خاصی ندارد. اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که برای حفظ کیفیت این ماده و جلوگیری از تغییرات ظاهری در آن هر 5 سال یک‌بار باید از رنگ یا روغن محافظ به‌عنوان پوشش استفاده شود. این بازه زمانی می‌تواند گاهی اوقات باتوجه‌به شرایطی مثل آب‌وهوا، میزان استفاده از استخر و سونا و شدت و همچنین میزان تماس ترموود با نور خورشید متغیر باشد. بااین‌وجود ترموود در مقایسه با سایر مصالح، نیاز به روش نگهداری خاصی ندارد.

ترموود کنار استخر و ترمو اسپا مقاومت زیادی در برابر آب و رطوبت دارند

بخش زیادی از محصولاتی که تحت عنوان ترموود در بازار به فروش می‌رسند، بر اساس استاندارهای بین‌المللی تولید شده و با قرارگرفتن در معرض تغییرات حرارتی، خصوصیات منحصربه‌فرد و بهتری پیدا کرده‌اند. در نتیجه این محصولات در تمام شرایط آب‌وهوایی استقامت بالایی دارند. پروسه اصلاح حرارتی فرایندی است که به‌منظور به‌حداقل‌رساندن خاصیت جذب رطوبت و تغییر شکل صورت می‌گیرد و در طی آن دمای داخلی چوب به بالای 200 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

به‌این‌ترتیب تجزیه آب پیوندی موجود در چوب، محصول نهایی را به حداکثر مقاومت در برابر شرایط جوی مرطوب می‌رساند و در تماس با این شرایط مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. این پروسه یک پروسه طبیعی است که در آن هیچ نوع ماده شیمیایی دخیل نیست و هیچ تأثیر سمی بر روی محصول باقی نمی‌ماند. به‌طورکلی باید گفت که این محصولات دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و پوسیدگی هستند و حداکثر ثبات ابعادی را در شرایط آب‌وهوایی مرطوب که گاهی اوقات در فضاهای باز حاکم است، دارند.

رنگ‌آمیزی ترموود کنار استخر و ترمو اسپا

درصورتی‌که از ترموود برای پوشش کنار استخر و فضای داخلی سونا استفاده می‌کنید، حتماً باید به رنگ آن توجه داشته باشید. این نیاز تا حدی برای سونا کمتر است؛ اما برای استخر باتوجه‌به اینکه این فضا در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارد و این احتمال وجود دارد که دچار پوسیدگی و یا آسیب شود باید از رنگ‌های مخصوصی برای ترموودهای استخر استفاده کرد.

در بسیاری از موارد برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی از رنگ‌های مخصوصی برای رنگ‌آمیزی این چوب‌ها استفاده می‌کنند. رنگ‌های مورداستفاده یا بر پایه روغن هستند و یا بر پایه آب که افزون بر ویژگی محافظتی، جلوه و جلای به‌مراتب بیشتری هم به الوارهای ترموود می‌دهند.

پارس آرای کوهستان بزرگ‌ترین مجری ترموود استخر و سونا است

همه ما در جریان هستیم که استفاده از ترموود و محصولات آن در محوطه‌سازی استخر، سونا و جکوزی باعث هرچه زیباتر شدن آن‌ها می‌شود و در دکوراسیون مدرن جایگاهی خاص دارد. پارس آرای کوهستان یکی از مراکز باسابقه در حوزه ساخت و اجرای سونا، جکوزی و استخر با متریال ترموود است. شما می‌توانید به‌منظور ساخت این محیط‌ها با طرح‌هایی متنوع از کارشناسان مجموعه ما کمک بگیرید.

سؤالات متداول

علاوه بر استخر و سونا، از ترموود در کدام فضاهای مرطوب دیگر استفاده می‌شود؟

از ترموود می‌توان در توالت، حمام و سایر اماکن مشابه نیز استفاده کرد.

از کدام ترموود می‌توان برای کنار استخر و سونا استفاده کرد؟

بهتر است از ترموودهای نرم‌چوب استفاده شود. این چوب‌ها تراکم کمی داشته و فیبر و سلولز درون آن‌ها سبک‌تر است. پس حرارت کمتری را به خود جذب کرده و راه‌رفتن و نشستن روی آن‌ها باعث سوختگی نمی‌شود. در نتیجه اگر قصد دارید کف، سکوها و دیوارهای سونا و اطراف استخر را با ترموود بپوشانید، حتماً باید از ترموودی استفاده کنید که از چوب‌های نرم تهیه شده باشد.

از چه رنگ‌هایی برای رنگ‌آمیزی ترموود استفاده می‌شود؟

از رنگ‌های بر پایه آب یا روغن برای رنگ‌آمیزی ترموود کنار استخر و ترمو اسپا استفاده می‌شود.

برچسب ها: