ترموود و محصولات آن، یک سرمایه‌گذاری اقتصادی برای ملک هستند

یکی از بهترین متریال‌ها برای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها، ترموود است. بدون هیچ تردیدی می‌توان گفت که ترموود بهترین چوب فراوری شده است؛ چرا که در فرایند تولید آن از هیچ نوع ماده یا ترکیب شیمیایی استفاده نمی‌شود. در ضمن این محصول دوام بسیار بالایی دارد و در شرایط مختلف آب‌وهوایی می‌تواند تا سال‌ها دوام فیزیکی و شیمیایی خود را حفظ کند. همین موارد نیز باعث شده تا استفاده از ترموود در بخش‌های مختلف یک سازه مورداستفاده قرار بگیرد و از نظر اقتصادی برای کارفرمایان این متریال توجیه اقتصادی فوق‌العاده بالایی داشته باشد. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان به ارتباط ترموود و سرمایه‌گذاری اقتصادی در پروژه‌های عمرانی می‌پردازیم.

ترموود؛ گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری اقتصادی و افزایش ارزش سازه

از گذشته چوب یکی از مصالح محبوب برای ساخت‌وساز بوده است و در حال حاضر نیز به‌عنوان یکی از مصالح پرکاربرد برای استفاده در بخش‌های مختلف ساختمان شناخته می‌شود. در ادامه این بخش دلایل ارزش اقتصادی ترموود و مزایایی که آن را به گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری اقتصادی در ملک تبدیل کرده‌اند را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

رابطه میان کیفیت و قیمت ترموود

یکی از مواردی که در بحث ترموود و اهمیت آن در سرمایه‌گذاری اقتصادی برای ملک اهمیت زیادی دارد، قیمت این محصول است. در واقع به دلیل مزایای بی‌شماری که ترموود در صنعت ساختمان دارد شما بعد از به پایان رسیده پروژه خود می‌توانید شاهد افزایش معنادار قیمت ملک خود باشید. چرا که با خرید ترموود سرمایه‌گذاری اقتصادی کرده‌اید و می‌توانید در میان‌مدت و بلندمدت ده‌ها برابر مبلغی که برای خرید این محصول پرداخت کرده‌اید را مجدداً برگردانید. قیمت متریال ترموود در بسیاری از موارد تأثیر مستقیماً بر روی کیفیت آن دارد. شما با کمی تحقیق و مقایسه قیمت‌‌ها در بازار، می‌توانید تفاوت‌های موجود در کیفیت انواع مختلف ترموود‌ را بهتر درک کنید.

در نگاه اول شاید به نظر شما قیمت پایین ‌‌ر ممکن است به علت کاهش کیفیت و استفاده از چوب با کیفیت پایین باشد. در حالی که قیمت بالاتر در بسیاری از موارد به معنی استفاده از چوب با کیفیت بالاتر و فرآیند ترمو‌سازی بهتر است.

ترموود مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد

یکی از مواردی که ترموود و محصولات به دست آمده از آن را به گزینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری اقتصادی در پروژه‌های عمرانی می‌کند، مقاومت بالای این محصول در برابر حرارت است. آزمایشاتی که در پروسه ساخت ترموود انجام می‌شود باعث کاهش 20 الی 25 درصدی دریافت حرارت در مقایسه با چوب‌های معمولی می‌شوند.

مقاوم‌بودن ترموود در برابر حرارت زمینه‌ساز استفاده از این متریال در موارد زیر شده است:

  • محیط‌های بیرونی
  • کف‌پوش
  • نمای سازه
  • درب و پنجره
  • سونا
  • نرده
  • زمین‌بازی

ترموود برای هر شرایط آب‌وهوایی مناسب است

یکی دیگر از مزایای ترموود، مقاومت و ماندگاری این چوب در شرایط آب‌وهوایی مختلف است. باتوجه‌به این که این چوب در دمای بالایی فرایند می‌شود. مواد مغذی درون‌چوب از بین میرود و همین امر موجب می‌شود که چوب دیگر محل مناسبی برای انواع مختلف قارچ‌ها که باعث تخریب چوب می‌شوند نباشد و این چوب دیگر قارچی نخواهد داشت که زود تخریب شود و تغییر شکل دهد.

در ساخت ترموود از ترکیبات شیمیایی و سمی استفاده نشده است

یکی دیگر از خصوصیات چوب ترموود این است که به طور کامل با روش‌‌های طبیعی ساخته می‌شود و هیچ نوع مواد شیمیایی و اضافی به آن افزوده نمی‌شود. همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، این چوب در پروسه‌ای با بخار و حرارت تولید می‌شود که این بخار به عنوان گازی محافظ عمل کرده و مانع از جدا شدن بافت‌های چوب ترموود و آسیب رسیدن به آن در طول زمان می‌شود.

ضد رطوبت بودن ترموود و محصولات آن را برای سرمایه ‌گذاری اقتصادی کاندید می‌کند

پس از این که چوب در مراحل تولید شدن با دمای بالا فراوری می‌شود، رطوبت آن به پایین‌ترین حد ممکن یعنی چیزی حدود 4 تا 6 درصد کاهش پیدا می‌کند. رطوبتی که در چوب ترموود وجود دارد تقریبا می‌توان گفت که نصف حالت یک چوب در حالت طبیعی است. این مزیت باعث می‌شود چوب ترموود شکل ظاهری خود را از دست ندهد و در حفظ شدن ظاهر، به مراتب بسیار بهتر از چوب‌های معمولی است.

ترموود فاقد هر نوع صمغ است

در فرایند تبدیل و تولید چوب ترموود، در اثر حرارت مناسب ضمغ داخل چوب از بین می‌رود. درنتیجه صمغی در چوب وجود نخواهد داشت و در دمای بالا صمغ از چوب ترشح نمی‌کند. از دیگر مزایای آن به طور مختصر می‌توان به وزن پایین‌تر و یکنواخت بودن رنگ ترموود نسبت به چوب‌های دیگر و غیره اشاره کرد.

ترموود ثبات ابعاد دارد

یکی دیگر از مزایای که ترموود و محصولات آن را به گزینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری اقتصادی تبدیل کرده است، ثبات ابعاد این متریال است. چرا که تا سال‌ها بعد از نصب ترموود در پروژه‌های مختلف ساختمان هیچ نیازی به ترمیم و نصب مجدد این محصول احساس نمی‌شود.

پس از انجام شدن فرایند ترمو بر روی چوب، درصد رطوبت آن تا حد بسیار زیادی كاهش يافته و چوب داراي ويژگي موسوم به تعادل رطوبتی می‌شود. در نتیجه جذب رطوبت و تبادل حرارت چوب با محیط اطراف خود به شکل قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. این امر تأثیر مستقیمی بر ثبات ابعاد و کاهش ترک‌خوردگی الوارهای چوب ترمو در گذر زمان دارد.

خرید ترموود با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در مجموعه پارس آرای کوهستان

شاید در نظر بعضی از افراد قیمت ترموود بسیار بالا باشد. درصورتی‌که مزایای بی‌شمار این محصول قیمت آن را به‌خوبی توجیه می‌کند. با استفاده از ترموود در منزل یا محل کار تا مدت‌ها نیازی به بازسازی و یا ترمیم نخواهید داشت و از این نظر هزینه‌های بالایی به شما تحمیل نمی‌شود. مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. شما از طریق مجموعه ما می‌توانید برترین انواع ترموود را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب خریداری کنید.

سؤالات متداول

قیمت ترموود به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

کیفیت و نوع الوارهای ترمو، ابعاد و متراژ موردنیاز برای نصب و همین‌طور هزینه‌های اجرا و نصب از جمله فاکتورهای مؤثر بر قیمت چوب ترموود هستند.

در کدام بخش‌های داخلی ساختمان از ترموود استفاده می‌شود؟

کف‌پوش، سونا، نرده، راه‌پله و دیوارپوش از جمله کاربردهای ترموود در دکوراسیون داخلی هستند.

دو نوع از ترموودهای رایج در بازار کدام هستند؟

ترموودهای نوع اس و دی از رایج‌ترین انواع ترموود در بازار هستند.

برچسب ها: