ترموود یک متریال قابل‌اطمینان برای مبلمان

چوب به دلیل فراوانی به‌صورت گسترده در سراسر دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد و جزو پرکاربردترین مصالح ساختمانی و همچنین متریالی برای ساخت انواع آیتم‌های مبلمان است. بااین‌حال خواص طبیعی چوب‌مانند پوسیدگی در درازمدت و جذب حشرات استفاده از آن را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند. دراین‌بین فرایند اصلاح حرارتی چوب با رفع این نقاط ضعف، محصولی به نام ترموود را تولید می‌کند. به‌طوری‌که استفاده از ترموود در صنعت مبلمان نیز رشد بسیار بالایی داشته است.

چوب ترموود در یک فرایند ویژه شامل سه‌فاز تولید می‌شود. در فاز اول چوب در تماس با دمای 100 تا 130 درجه سانتی‌گراد و بخار آب قرار می‌گیرد تا رطوبت آن به طور کامل از بین برود. در فاز دوم دمای هوا به 185 تا 215 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند و بین دو تا سه ساعت به طول می‌انجامد. در فاز سوم فرایند تولید ترموود نیز با استفاده از سیستم اسپری آب دمای آب کاهش پیدا می‌کند و رطوبت چوب به 4 تا 7 درصد می‌رسد.

در این فرایند اصلاح دمایی خواص شیمیایی و فیزیکی چوب معمولی تغییر می‌کند تا محصولی پایدارتر، مقاوم‌تر و با نرخ انتقال حرارت پایین داشته باشیم. ترموود در برابر پوسیدگی و حشرات نیز مقاوم است و برای استفاده در فضای خارجی بسیار مناسب می‌باشد. چوب ترموود دارای بافت صاف و بدون تراشه است، بافت طبیعی چوب را دارد و رنگ آن در همه بخش‌ها یکنواخت است. علاوه بر این می‌تواند در فضای باز مدت بسیار زیاد باقی بماند. در این مطلب با ویژگی‌های این چوب و استفاده از ترموود در صنعت مبلمان آشنا می‌شویم.

دلایل استفاده از ترموود در صنعت مبلمان

ترموود کاربردهای بسیار زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پوشش نما و دکوراسیون داخلی، ساخت سونا، تولید مبلمان، کف‌پوش فضای داخلی و خارجی، ساخت پارتیشن و ساخت گلخانه اشاره کرد. به‌طورکلی چوب ترموود به دلیل ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی بسیار خوب خود برای تولید محصولاتی که با پوست تماس دارند بسیار ایده‌آل است. دراین‌بین برخی ویژگی‌های چوب ترموود آن را برای تولید مبلمان بسیار مناسب می‌کند که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

چوب ترموود بسیار مقاوم است

ترموود یک چوب بسیار مقاوم است و می‌توان آن را بدون نگرانی در فضای باز استفاده کرد. قرارگرفتن ترموود در تماس با بارش باران و برف یا تغییرات شدید دمایی در تابستان و زمستان به آن آسیب وارد نمی‌کند. علاوه بر این ترموود در برابر رشد قارچ و پوسیدگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد.

چوب ترموود پایداری بالایی دارد

چوب ترموود پس از پشت سر گذاشتن فرایند اصلاح حرارتی مقدار زیادی از رطوبت خود را از دست می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود تا جذب رطوبت و دما به درون‌چوب کاهش پیدا کند. در نتیجه این موضوع چوب در برابر تاب برداشتن و ترک‌خوردن مقاومت بسیار زیادی پیدا می‌کند. ترموود در برابر نفوذ دما و رطوبت بسیار مقاوم است و انتقال حرارت بسیار کمی دارد.

چوب ترموود دوستدار محیط‌زیست است

فرایند تولید چوب ترموود بدون استفاده از مواد شیمیایی و تنها در تماس با دمای بالا انجام می‌شود. به همین دلیل محصول نهایی کاملاً طبیعی و دوستدار محیط‌زیست است. شما می‌توانید چوب ترموود هیچ‌گونه آلودگی برای طبیعت ندارد و به‌راحتی بازیافت می‌شود. همچنین چوب مورداستفاده برای تولید ترموود از منابع تجدیدپذیر و مزرعه‌های جنگل برداشت می‌شود تا آسیب کمتری به زیستگاه‌های جانوری ارزشمند وارد شود. نکته دیگر که اشاره به آن ضروری است دوام بالای ترموود می‌باشد که نیاز به جایگزینی آن را کاهش می‌دهد.

چوب ترموود ظاهری بسیار زیبا دارد

انجام فرایند اصلاح حرارتی نه‌تنها خواص ذاتی چوب را از بین نمی‌برد، بلکه موجب زیبایی ظاهری ترموود می‌شود. چوب ترموود رنگی تیره و یکنواخت در سراسر الوار دارد که به مبلمان شما ظاهری زیبا می‌بخشد. علاوه بر این سطح ترموود غبار و آلودگی را جذب نمی‌کند و می‌توان به‌راحتی آن را شست‌وشو کرد و دستمال کشید.

موارد استفاده از ترموود در صنعت مبلمان

چوب ترموود به دلیل داشتن ظاهر زیبا و طبیعی در کنار ویژگی‌های فیزیکی بهتر برای تولید مبلمان بسیار ایده‌آل است. شما می‌توانید با استفاده از ترموود انواع مبلمان را برای فضای داخلی و خارجی طراحی کنید. دراین‌بین تولید نیمکت‌های چوبی با استفاده از ترموود بسیار رایج است.

نیمکت‌های چوبی یک مبلمان عالی برای محیط خصوصی و عمومی به شمار می‌رود. ازآنجایی‌که چوب معمولی در تماس با عوامل جوی و استفاده طولانی‌مدت دچار پوسیدگی می‌شود امروزه از ترموود به‌عنوان متریال جایگزین استفاده می‌کنند. نیمکت‌های تولید شده با ترموود بسیار پایدار و مقاوم هستند و یک محصول دوستدار محیط‌زیست است. از طرفی نیمکت‌های ترموود در فضای عمومی به دلیل مقاومت بسیار بالا نیاز کمتری به جایگزین‌شدن دارند. علاوه بر این شما می‌توانید رنگ زیبا و تیره چوب را با استفاده از روکش‌های محافظ برای مدت طولانی‌تر حفظ کنید.

مبلمان محبوب دیگر که با استفاده از ترموود ساخته می‌شود میزهای چوبی و T شکل است. این میزها بافت ترموود را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر نشان می‌دهند و حس بسیار دلپذیر هنگام لمس چوب در زمان استفاده خواهید داشت. قابلیت ماشین‌کاری بسیار بالای ترموود آن را برای ساخت این نوع مبلمان کاملاً ایده‌آل می‌کند. محصول نهایی در برابر نفوذ آب مقاوم است و ظاهر بسیار زیبایی به محیط داخلی یا خارجی می‌بخشد. علاوه بر این می‌توان بافت خاص و تکرارنشدنی را در هر بخش میز مشاهده کرد. به‌طورکلی چوب ترموود برای تولید انواع مبلمان زیر استفاده می‌شود:

  • مبلمان فضای داخلی منازل
  • مبلمان فضای خارجی و باغ‌ها (نیمکت، آلاچیق و غیره)
  • مبلمان شهری
  • مبلمان مجموعه‌های ورزشی
  • ساخت مبلمان و نیمکت‌های سونا
  • مبلمان مدارس
  • مبلمان استخرها

مبلمان زیبا و بادوام با چوب ترموود

چوب ترموود به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و جوی انتخابی بسیار عالی برای تولید مبلمان است. ظاهر بسیار زیبا و طبیعی این چوب، آن را به متریال محبوب طراحان تبدیل کرده است. امروزه از چوب ترموود برای ساخت مبلمان عمومی در محیط شهری، مبلمان مدارس، مبلمان پارک، مبلمان زمین‌های ورزشی و مبلمان فضاهای داخلی و خارجی منازل استفاده می‌شود. شرکت پارس آرای کوهستان بهترین انواع چوب ترموود و محصولات تولید شده با آن را از معتبرترین شرکت‌ها وارد می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت خدمات و خرید محصولات متنوع به وب‌سایت ما مراجعه کنید.

سؤالات متداول

آیا چوب ترموود از چوب سرو بهتر است؟

چوب ترموود در مقایسه با چوب سرو 25 درصد بهره‌وری دمایی بهتر دارد و برای ساخت سونا انتخاب مناسب‌تری است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت چوب ترموود لکه نشدن آن است که برای تولید مبلمان بسیار اهمیت دارد.

ترموود چوب نرم به شمار می‌رود یا چوب سخت است؟

ترموود از هر دو نوع چوب نرم و سخت ساخته می‌شود. این دو نوع چوب به دلیل داشتن ویژگی‌های فیزیکی متفاوت در معرض دماهای جداگانه قرار می‌گیرند. ویژگی نهایی ترموود ساخته شده با چوب نرم و ترموود چوب سخت با یکدیگر تفاوت دارد.

طول عمر چوب ترموود چند سال است؟

ترموود از نظر طول عمر در کلاس 2 قرار می‌گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمر مفید ترموود حدود 30 سال است. از بین رفتن رطوبت داخل بافت ترموود یکی از دلایل افزایش طول عمر آن است.

برچسب ها: