ترموود در روف‌گاردن | متریالی زیبا و مقاوم برای این سازه کاربردی و لوکس

ترموود در روف‌گاردن | متریالی زیبا و مقاوم برای این سازه کاربردی و لوکس

استفاده از ترموود در روف‌گاردن؛ یک گزینه ایده‌آل

روف‌گاردن یا بام سبز را می‌توان یکی از زیباترین سازه‌ها دانست که در پشت‌بام آپارتمان‌ها طراحی و اجرا می‌شود. بسیاری از ساختمان‌های لوکس دارای روف‌گاردن هستند تا ساکنین ساختمان‌ها بتوانند در این سازه استراحت کنند یا تفریحات موردعلاقه خود را انجام دهند. اما برای ساخت ترموود از انواع متریال‌ها مانند فولاد، سنگ و چوب استفاده می‌شود. یکی از متریال‌های پرکاربرد، زیبا و محبوب در این زمینه، چوب ترموود است که انتخابی ایده‌آل به شمار می‌آید. به همین خاطر در این مطلب به‌صورت کامل مزایای استفاده از ترموود در روف‌گاردن را بررسی می‌کنیم.

چرا استفاده از ترموود در روف‌گاردن پیشنهاد می‌شود؟

ترموود نوعی چوب فراوری شده است که تحت دما و فشار بالا قرار می‌گیرد. طی این فرایند، مشخصات ظاهری و فیزیکی چوب دچار تغییراتی می‌شود و در نتیجه آن، ترموود مقاومت بیشتری نسبت به رطوبت، نفوذ حشرات، پوسیدگی، نور خورشید و… پیدا می‌کند. در نتیجه ترموود را می‌توان یک متریال طبیعی بسیار مقاوم دانست که می‌توان از آن در طراحی و اجرای انواع سازه‌های بیرونی و داخلی استفاده کرد. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ترموود، استفاده از آن در ساخت روف‌گاردن است. بخش‌های مختلف روف‌گاردن از چوب ترمو ساخته می‌شود. اما چرا استفاده از ترموود در روف‌گاردن به یک گزینه محبوب تبدیل شده است؟ در ادامه با بررسی مزایای ترموود به این سؤال بسیار مهم پاسخ می‌دهیم.

مقاومت بالای ترموود در برابر رطوبت و نور خورشید

روف‌گاردن در بالاترین قسمت ساختمان و یا همان پشت‌بام قرار دارد. به همین خاطر تمام اجزای این سازه در معرض تابش نور خورشید و رطوبت باران و برف هستند. در نتیجه اجزای این سازه باید مقاومت بالایی در برابر این عوامل محیطی داشته باشند. متریال‌هایی مانند فلز و سنگ، نمی‌توانند در طولانی‌مدت کیفیت خود را حفظ کنند و به همین خاطر است که در بیشتر روف‌گاردن‌ها از ترموود به‌جای سنگ و فولاد استفاده می‌شود. ترموود مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ رطوبت دارد و در برابر تابش نور خورشید نیز مقاوم است و جذابیت ظاهری خود را از دست نمی‌دهد

باید اشاره کرد که اجزای زیر در روف‌گاردن اجرا می‌شوند:

  • نیمکت چوبی
  • دکینگ (عرشه)
  • پرگولا
  • آلاچیق چوبی
  • سطل زباله چوبی

در صورت استفاده از ترموود در ساخت این سازه‌ها و وسایل، آن‌ها مقاومت بی‌نظیری در برابر عوامل محیطی خواهند داشت. برای مثال دکینگ یکی از مهم‌ترین اجزای روف‌گاردن است که به‌عنوان یک کف‌پوش زیبا و لوکس عمل می‌کند. در صورت استفاده از متریال نامناسب، دکینگ طول عمر بسیار پایینی خواهد داشت. اما با استفاده از ترموود، شما تا سال‌ها نگرانی از بابت تخریب آن نخواهید داشت.

ترموود در برابر حشرات مقاوم است

یکی از مشکلات چوب‌های معمولی، نفوذ حشراتی مانند موریانه به آن‌ها است. این حشره حتی توانایی نفوذ به سازه‌های گچی و سفالی را نیز دارد. به همین خاطر می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود در روف‌گاردن، مقاومت بالای آن در برابر نفوذ حشرات است. به دلیل ساختار خاص و فرایند تولید پیچیده ترموود، حشرات توانایی نفوذ در این چوب فراوری شده را ندارند.

ترموود گزینه‌ای لوکس برای ساخت روف‌گاردن است

به‌طورکلی، روف‌گاردن یک سازه بسیار لوکس به شمار می‌آید. به همین خاطر متریال مورداستفاده در ساخت آن نیز باید لوکس و جذاب باشد. ترموود در این زمینه یک متریال ایده‌آل است. چرا که این چوب فراوری شده از نظر ظاهری، یکی از زیباترین متریال‌ها به شمار می‌آید. همچنین به دلیل رنگ زیبا و نمای طبیعی، ترموود می‌تواند جلوه‌ای بسیار لوکس به روف‌گاردن شما بدهد. درواقع اگر به دنبال اجرای یک روف‌گاردن لوکس و زیبا هستید، ترموود بهترین گزینه برای شما است.

نصب ترموود در روف‌گاردن بسیار آسان است

یکی از مشکلات اجرایی در زمان پیاده‌سازی روف‌گاردن، دشوار بودن انتقال مصالح ساختمانی به بالاترین طبقه ساختمان است. همچنین اجرای روف‌گاردن با متریال‌هایی مانند سنگ یا فولاد به‌صرف زمان و هزینه بسیار زیادی نیاز دارد. درصورتی‌که با انتخاب ترموود، هیچ خبری از این مشکلات نخواهد بود. اجرای سازه‌های چوبی روف‌گاردن مانند پرگولا، دکینگ، نیمکت‌های چوبی و… با استفاده از ترموود در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. همچنین استفاده از ترموود برای ساخت روف‌گاردن هیچ‌گونه تخریب یا تغییری در اسکلت سازه ایجاد نخواهد کرد.

ترموود نسبت به متریال‌های دیگر برتری دارد

نه‌تنها ترموود خود یک متریال برتر برای ساخت روف‌گاردن به شمار می‌آید، بلکه مزایای بی‌شماری نیز نسبت به متریال‌های دیگر در این زمینه دارد. برای مثال، چوب ترمو نسبت به فولاد از مقاومت بسیار بیشتری نسبت به رطوبت برخوردار است. همچنین ترموود وزن کم‌تری نسبت به فولاد دارد و در نتیجه فشار کم‌تری به اسکلت ساختمان وارد می‌کند. نگهداری از ترموود نیز آسان‌تر از نگهداری از سازه‌های فولادی در روف‌گاردن است. باید اشاره کرد که ترموود نسبت به سنگ نیز گزینه مناسب‌تری برای ساخت روف‌گاردن به شمار می‌آید. چرا که وزن و هزینه آن بسیار پایین‌تر است.

خرید انواع ترموود برای ساخت روف‌گاردن از پارس آرای کوهستان

ترموود به‌عنوان یک متریال زیبا و مقاوم، گزینه‌ای عالی برای ساخت روف‌گاردن به شمار می‌آید. البته به شرطی که شما ترموود موردنیاز پروژه خود را از یک مرجع معتبر خریداری کنید. پارس آرای کوهستان یکی از قدیمی‌ترین واردکنندگان ترموود به بازار ایران است. شما می‌توانید انواع ترموودهای وارداتی را از مجموعه ما خریداری کنید. همچنین تکنسین‌های مجموعه ما توانایی اجرای صفر تا صد روف‌گاردن شما را با استفاده از چوب ترمو باکیفیت دارند.

سؤالات متداول

استفاده از ترموود در روف‌گاردن چه مزایایی دارد؟

ترمو‌ود به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، نفوذ حشرات، تابش نور خورشید، وزن سبک و ظاهر زیبا و لوکس، یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت رو‌ف گاردن و تجهیزات آن به‌شمار می‌آید.

هزینه استفاده از ترموو‌د در روف گاردن چقدر است؟

هزینه نصب ترموو‌د در روف گاردن به عواملی مانند کیفیت ترموود، روش اجرا، تعداد سازه‌ها، متراژ رو‌ف گاردن و نرخ خدمات مجری بستگی دارد.

از ترموو‌د برای ساخت چه سازه‌هایی در روف گاردن استفاده می‌شود؟

شما می‌توانید از چوب ترمو برای ساخت انواع پرگولا، دکینگ، نیمکت چوبی، سطل زباله چوبی، فلاورباکس و… در روف‌گاردن خود استفاده کنید.

برچسب ها:

1 نظر

  • داود قنبری / 30 آبان 1402

    سلام من درشهرستان اسفرورین دراستان قزوین دفتر دکوراسیون داخلی دارم شرایط همکاری با شما چطور است؟

نظر خود را بنویسید